Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0 |
Post Reply ![]() |
Page <1234 15> |
Author | |
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis jeg skulle ønske meg noe, var det at du "spydde" ut litt flere bilder...det du gjør er alt for spennende til å få så få bilder...
![]() |
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
![]() |
|
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Takk for det Morten, men jeg kan jo ikke drepe spenningen helt med å pøse på med alt for mye bilder
![]() |
|
![]() |
|
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
det er sant,men en 2-3 bilder av gangen uten å røpe formye...men også røpe såpass at "må se mere" nyskjerrigheten blir vedlikeholdt klarer du....(jeg ser gjerne litt blo-trimma Mini med slicks også,jeg....
![]() |
|
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
![]() |
|
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Med god hjelp fra Halvor kom vi i går et godt skritt videre. Sporunderlaget er ferdig frem til Rykene, hele underlaget for Rykene industriområde er på plass og underlaget videre mot Rise er godt igang. Det siste bildet viser en Skd220c som har reist tilbake i tiden og drar et 8 vogners godstog opp stigningen mot Rykene.
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
dette lover bra.....se mere.....sikle-sikle
![]() |
|
|
![]() |
|
Hjemmesiden blir "stadig" oppdatert.
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Her er det stadige oppdateringer
![]() ![]() |
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Vakkert!
Er det dansk sand?
|
|
![]() |
|
Det er dansk milesand farget med kunstnerkritt. Slik så det ut før smussing og beplantning :
![]() |
|
![]() |
|
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Dette er lekkert!!!
|
|
![]() |
|
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Flotte Bilder!
Har du et med f.eks en skd på..... |
|
![]() |
|
Jepp, det har jeg! Her er et bilde fra den litt eldre delen av stasjonen som jeg ikke er helt fornøyd med, men her er iallefall Skd211.63 i skifting på kaia. ![]() Edited by Mr Bridger - 12 oktober 2007 at 15:07 |
|
![]() |
|
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Fantastico!
Nydelig traktor, flott bakgrunn!! Kaia var fin, vurdert å lage noe lignende!!! Et bilde av 220 i grønn, og jeg er frelst! |
|
![]() |
|
Skd220c kom noe senere enn 1961 som jeg modellerer, så den som tidligere var avbildet må ha vært en svært tidlig prototyp eller noe slikt
![]() (Sannheten er at den var bare på en snarvisitt på banen og tilhører en mj-kamerat) |
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
NYDELIG ANNLEG DU HAR DER
![]() |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Veldig bra dette her, Tore. Herlige farger. Minner meg om ett igjenngrodd sidespor på Nakkerud på midten av 70-tallet, når jeg bodde der...
Hvilken vogn er det vi ser på bildet...
Ove
Edited by Snikkaren - 13 oktober 2007 at 11:31 |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
Tusen takk for alle flotte tilbakemeldinger :)
Vogna på man ser såvidt på bildet er en T3 med såkalte "tobber" på. Tobbene inneholdt over et tonn jernmalm hver, og det var seks slike på hver vogn. Slike malmvogner gikk i trafikk mellom Treungen og Arendal flere ganger i uken, og i Arendal ble de skipet ut til det store utland. I min modellverden tenker jeg meg at noen av disse vognene også gikk til Grimstad og ble losset der. Her er et bilde av både forbilde og modell. Modellen er bygget av Halvor Sannæs. ![]() |
|
![]() |
|
Det har vært hektisk aktivitet i verkstedet i Grimstad i det siste, og her poserer en stolt verkstedformann Wroldsen med 14 nyproduserte "tobber" for frakt av jernmalm.
![]() |
|
![]() |
|
Håvard H ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Stilig! Har formannen vært på "støpern" eller er de bygget av plater? |
|
![]() |
|
Tobbene er prefabrikert en plass på Østlandet, og Wroldsen nevnte noe om "etsing". Hva han mente med det aner jeg ikke. De kom visst iallefall ganske flate til Grimstad og hadde en ganske gyllen farge i utgangspunktet.
|
|
![]() |
|
Det er en stor dag på Grimstadbanen! Nå er nemlig omkjøringssporet på Rykene på plass og dermed får togene faktisk en plass å kjøre til. Det er blitt plass til 8 meter med strekning mellom Grimstad og Rykene, noe som jeg er meget godt fornøyd med.
![]() |
|
![]() |
|
halvors ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Gleder meg til første kjørekveld, Tore
![]() Det ser lovende ut!
Hilsen Halvor
|
|
![]() |
|
Takk, takk! Jeg må kanskje innkalle til en dugnad for å lage underlaget til Rise snart - hvis jeg fortsetter i dette, for meg, halsbrekkende tempoet
![]() |
|
![]() |
|
Woaw...
![]() ![]() Edit:skriveleif Edited by morten.h - 14 november 2007 at 21:57 |
|
|
![]() |
|
Jeg tror det kalles "lei-av-å-skru-på-racerbil-syndromet". Jeg blir så inspirert av å jobbe med ting som ikke går i stykker nå
![]() |
|
![]() |
|
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Hei Tore
Fant en gammel grafisk rute fra 1953.
Ser ut til at du har god tid til å drive butikk mellom togavgangene
![]() Last ned og blås opp (1,3Mb)
|
|
![]() |
|
Oi, så kult! Ser ut som 4 persontogspar og 1 godstogpar i løpet av en dag. Spørs nok om det blir noe høyere hyppighet på modellversjonen av banen
![]() En ting som er litt kult er at man kan se at det foregikk kryssing av tog på Bøyelfossbru. Her er det bare et lite stikkspor, så motorvogna måtte kjøre inn på stikksporet og rygge ut igjen etter kryssingen! Edited by Mr Bridger - 06 desember 2007 at 22:06 |
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Finner du ofte slikt?
![]() Bare si ifra om du finner tilsvarende fra en annen sidebane langs sørlandsbanene
![]() |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
Laget ny tråd her for å ikke rote mer til på loggen til Tore ![]() Edited by jevistad - 07 desember 2007 at 00:03 |
|
![]() |
|
Så har banens første industrisidespor blitt anlagt. Dette er sporet ut til Grimstad Konservesfabrikk (GK). Det er her surkålen du spiser til jul blir produsert
![]() ![]() Edited by Mr Bridger - 07 desember 2007 at 16:34 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234 15> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |