MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Skreiabanen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skreiabanen

 Post Reply Post Reply Page  <12345>
Author
jhv View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 januar 2006
Status: Offline
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhv Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2012 at 20:18
Du har sikkert helt rett.

Vogn 325 ble bygd som Co- av Strømmen i 1893 for Smålensbanen,
og ombygd til CFo-15 i 1913. Utrangert 1962.

(Dette iflg Erland Rastens liste over trevogner)
Back to Top
Per-Arild View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Arild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2012 at 22:11
Originally posted by hilljens hilljens wrote:

Originally posted by Per-Arild Per-Arild wrote:

For en del år siden bygde jeg et mj-anlegg av Skreia stasjon plassert i et bord som ble benyttet til konferanse rommet vårt på jobben. 




 

Du har ikke tilfeldigvis et bilde av denne modellen?


Har desverre ingen bilder fra anlegget foruten de som journalisten tok, men de er ikke videre beskrivende da det gjelder modellen. Skal imidlertid prøve å beskrive dette konferansebord.

Selve anlegget vilte på en sponplate som var omkranset av 2"x10" bjelker benyttet som ramme. Som ben ble det benyttet dreide stolper som brukes i trapper. Treverket var Lind. Oppe på dette lå en herdet glassplate (12mm) på 180x280 cm.
Anlegget i seg selv hadde en rundbane, med Skreia stasjon i midten. Stasjonen og rundbanen hadde forbindelse slik at alle deler av anlegget kunne benyttes. Stasjonsområdet hadde sporplan fra ca. 1960. Alle byggesett (stasjon, uthus, vognhall, godshus, lokomotivstall og vanntårn) fra Artitec ble benyttet. Et "landelig" landskap omkranset det hele.

Forøvrig takk til oppklaring av type 13 som motorvogn.

Per-Arild
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2012 at 23:28
Her følger tegninger av vogn 325 i alle dens stadier.
Vognen ble bygget ved Strømmens Værksted i 1893 som ren 3.klasse vogn etter hovedtegning L.91. Fire vogner ble bygget etter L.91, alle til Smaalensbanen: 315-316 i 1890, og altså 325-326 i 1893:



Alle fire vognene ble ombygget før eller under 1.VK. 315-316 ble til Co type 3 som bestod i at midtkupene ble fjernet og gjort om slik resten av vogna, men man innredet et mer ordinært toalett hva størrelse angikk i enden av vogna.
325-326 ble imidlertid bygget om til CFo-vogn, type 15:



Ombyggen skjedde altså i 1913 for 325 (også for 326). 326 ble ombygget med ny vognkasse i 1924 og ble CDFo type 18, mens 325 ble ombygget også med ny vognkasse, men beholdet betegnelsen CFo type 15, antagelig siden det nå var bare én vogn i typen. På typeteningene ser jeg at jeg skjelnet mellom dem med 15a og 15b, men det er altså en ren privat betegnelse. Slik ble den etter ny vognkasse i 1927:



Ved omlittreringen i 1936 ble vogna CFo3b type 1, og i 1956 BFo3b type 1. Dette var bare formelle endringer. Vogna synes ikke å være særlig endret fra den store ombyggingen i 1927 til den ble utrangert i 1963. Slik så det siste typebladet ut for vogna:


Svein S
Back to Top
hilljens View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hilljens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2012 at 13:45
Originally posted by ses ses wrote:

  Hvis du ikke får tak i ferdig ombygde slike, eller BFo-vogner av teak som også bør være interessant til persontogene (og godstogene som en variant til BF3-typen), er det ikke så vnakselig å ombygge en av Rocos teakvogner litra Bo2 til BFo2. Det mener jeg å ha beskrevet ie t innlegg, men det er muligens blant dem som er gått tapt.
 
Tror du at du kan finne igjen artikkelen som beskriver ombyggingen av en Roco teakvogn?
Mvh Arne Hill-Jensen
Skreiabanens materiell epoke II og III
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2012 at 14:07
Det er vanskelig å finne igjen det som er gått tapt, men jeg kan ved anledning se om jeg kan lage en mer ordentlig ombyggingsbeskrivelse, der også tegninger legges til. Kanskje jeg får ånden over meg til å ombygge en vogn til, så da kan det bli bilder av selve prosessen også.
Svein S
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2012 at 00:36
Originally posted by hilljens hilljens wrote:

 
Tror du at du kan finne igjen artikkelen som beskriver ombyggingen av en Roco teakvogn?
 
Tenker det årnær seg,Arne..........tar med meg litt mere lesestoff til deg på søndag! ...er jo programforpliktet til å hjelpe til siden jeg har kjent deg fra jeg var guttungeTongue


Edited by morten.h - 08 mai 2012 at 14:48
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
hilljens View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote hilljens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2012 at 14:07
I en artikkel om norske motorvogner type 9 og 10 av Thor Bjerke i "På sporet" nr. 26, februar 1980, fant jeg dette bildet:
 
 
Billedteksten lyder slik: Cmdo 9.18293 på Reinsvoll i 1950. Vognen medfører en Gx-tilhenger.
 
I teksten ellers kan vi lese: "Disse vognene ble satt inn i trafikken på nedre del av Valdresbanen og Skreiabanen. Vognene ble stasjoner på Dokka, og turnusen startet med en tur fra Dokka til Skreia om morgenen. Deretter var det fire tur/retur kjøringer Skreia-Reinsvoll-Skreia før vognen om kvelden returnerte til Dokka. Det hendte også at det ble en tur til Gjøvik, bl.a. ved NM på skøyter i 1952 da vognen på grunn av stor trafikk måtte trekke med seg en vanlig Co-personvogn tilbake til Dokka om kvelden. Ellers gikk vognene ofte med en Gx-tilhenger ("koffert").


Edited by hilljens - 11 mai 2012 at 14:18
Mvh Arne Hill-Jensen
Skreiabanens materiell epoke II og III
Back to Top
hilljens View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hilljens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2012 at 16:30
Kan noen hjelpe meg med teksten i det hvite feltet under litra nummeret (et eksempel)?
 
Mvh Arne Hill-Jensen
Skreiabanens materiell epoke II og III
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mai 2012 at 18:50
Det ér et høyspenning livsfareskilt
Svein S
Back to Top
hilljens View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hilljens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 11:39
Originally posted by ses ses wrote:

Det ér et høyspenning livsfareskilt
 
Da ble mitt seende slik ut:
 
Mvh Arne Hill-Jensen
Skreiabanens materiell epoke II og III
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 11:42
Jeg lurer på om det var litt mer tekst. Man bør nok finne et konkret skilt og ta nærbilde av.
Svein S
Back to Top
hilljens View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hilljens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 11:51
Originally posted by ses ses wrote:

Jeg lurer på om det var litt mer tekst. Man bør nok finne et konkret skilt og ta nærbilde av.
 
Du har sikkert rett, og da spør jeg om det er noen i dette forum som kan ha et bilde av et originalt skilt, slik at jeg kan reprodusere det.
Mvh Arne Hill-Jensen
Skreiabanens materiell epoke II og III
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 12:01
Det finnes sikkert. Men jeg tror dette var et standard-skilt, ikke for Di 2 spesielt. 
Svein S
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 12:16
Originally posted by hilljens hilljens wrote:

Originally posted by ses ses wrote:

Jeg lurer på om det var litt mer tekst. Man bør nok finne et konkret skilt og ta nærbilde av.
 
Du har sikkert rett, og da spør jeg om det er noen i dette forum som kan ha et bilde av et originalt skilt, slik at jeg kan reprodusere det.
 
På noen damplok stod det svart på hvit bunn:
 
Forsiktig høispenning!
Livsfarlig å komme nær de
elektriske ledninger eller deres
befestigelser direkte eller med
ildverktøy, vannstråle eller annet.
 
 
Gutta på Kløfta  (KMJK) lagde tidligere dekaler
til stortyskeren - Type 63. Der ligger slike
skilt med. Om teksten derimot er identisk
med den på Di2'en vet jeg ikke. Samme skilt finnes på NMJ
Superline Type 18 og Type 26. Den røde gnisten var ikke
med på disse, men stod festet alene andre steder på lokene.
Gjerne på domen og oppe på tenderen. Den hvite bunnfarven
på emaljeskiltet var omkranset av en sort strek. i alt
1 linje med førstnevnte advarsel og resten av teksten
fordelt på fire ytterligere linjer.


Edited by MJ - 12 mai 2012 at 12:31
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Status: Offline
Points: 189
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 12:26
Du kan med rimelig sikkerhet gå ut ifra at dette er det standard advarselskiltet om opprinnelig kom på damplokomotiver som ble brukt på elektrifiserte strekninger i 1938, deretter på alle damplok, untatt tp 49,  fra desember 1947. Teksten husker jeg ikke i farten, men skiltet skulle være iflg tegn A/366.
Etter hvert som dieselmateriellet kom ble skiltet også påsatt dette. Jeg kan ikke huske å ha sett disse skiltene på en stund, men nå er vel alle så vant til den strømførende klessnora oppunder taket at behovet kanskje ansees som bortfallt.
Roco's Di3 modeller har vel foresten slike skilt vedlagt som klistremerker.
 
mvh
Bjørn Hall


Edited by Bhal - 12 mai 2012 at 12:28
mvh
Bjørn
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 15:45
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 15:58

Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 16:01
Her er et bilde fra di2-839. Dette bildet er tatt i juni 1989.

Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 16:07

Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2012 at 16:09

Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mai 2012 at 14:53
Originally posted by hilljens hilljens wrote:

I en artikkel om norske motorvogner type 9 og 10 av Thor Bjerke i "På sporet" nr. 26, februar 1980, fant jeg dette bildet:
 
 
Billedteksten lyder slik: Cmdo 9.18293 på Reinsvoll i 1950. Vognen medfører en Gx-tilhenger.
 
I teksten ellers kan vi lese: "Disse vognene ble satt inn i trafikken på nedre del av Valdresbanen og Skreiabanen. Vognene ble stasjoner på Dokka, og turnusen startet med en tur fra Dokka til Skreia om morgenen. Deretter var det fire tur/retur kjøringer Skreia-Reinsvoll-Skreia før vognen om kvelden returnerte til Dokka. Det hendte også at det ble en tur til Gjøvik, bl.a. ved NM på skøyter i 1952 da vognen på grunn av stor trafikk måtte trekke med seg en vanlig Co-personvogn tilbake til Dokka om kvelden. Ellers gikk vognene ofte med en Gx-tilhenger ("koffert").
 
Til orientering fikk jeg denne mailen fra Westmodell om prisene på Cmdo 9:
 
"Hallo,

der Preis für den Bausatz Gleichstrom mit montiertem
Antriebsgestell (kit) ist EUR 389,--
Das Fertigmodell kostet EUR 869,--/unlackiert (ohne Farbe und Decals)
EUR 819,--

mit freundlichen Grüßen
westmodel
Karin Wirtz-Bachmann
 
Westmodel ville gjenoppta nyproduksjon om et visst antall ble bestilt.
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2012 at 00:01
Tillater meg å løfte frem Svein Sandos typetegning av Bmdo type 9 og linker til angjeldende side for dem som er ute etter innredningsdetaljer:
(I denne linken finnes masse interessant detaljstoff om både type 9 og 10.) 
 
 
Grønd la dessuten ut dette bildet av selve byggesettet på forumet:
 
 


Edited by MJ - 15 mai 2012 at 00:03
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2012 at 08:18
Gledelig opplysning fra Westmodel til de som ønsker å kjøpe byggesettet til Bmdo type 9 fra Skreiabanen i messing. De behøver kun  fem - 5 - bestillinger for at de kan reprodusere dette unike byggesettet for interessenter i Norge.
 
Som det fremgår av mailen fra tyskerne er prisen på byggesettet 389 Euro, noe som på Finn's valutakalkulator pr. idag utgjør 2974 kroner. På dette kommer frakt, samt norsk moms på modell og frakt. Vi snakker da om rundt 3800 kroner.
 
Der Preis für den Bausatz Gleichstrom mit montiertem
Antriebsgestell (kit) ist EUR 389,--
Das Fertigmodell kostet EUR 869,--/unlackiert (ohne Farbe und Decals) EUR 819,--

Fertigmodelle können noch drei Stück gefertigt werden.
Die Mindestzahl für Bausätze ist 5.

mit freundlichen Grüßen

westmodel
Karin Wirtz-Bachmann
Back to Top
Norge View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 28 november 2011
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Norge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2012 at 09:03
Jeg er med på en bestilling
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2012 at 09:10
Flott!
Bare send inn bestillingen direkte til Westmodel. Tror engelsk går greit.
 
 
Har selv sendt bestilling, og det har også Hilljens. Skal maile dem etter en tid og høre at alt gikk greit hva antallet angår.
 
På tysk kan du skrive noe slikt som:
 
 
 
Westmodel
Ich bestelle ein Stück Bausats (byggesett) von diesem.
Artikel Nummer 11068.
 
Glem ikke å legge til om du skal ha Gleichstrom eller Wechselstrom. (Likestrøm eller vekselstrøm)
 
 
 
 


Edited by MJ - 16 mai 2012 at 09:27
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2012 at 10:28
Til dere som er intresert i eina lokstsall og godshus. så selger de det på hobbyland i Bergen.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
webmaster View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 05 desember 2010
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote webmaster Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2012 at 22:06
Originally posted by hilljens hilljens wrote:

Originally posted by Grønd Grønd wrote:

Hei igjen!

Skal vi restaurere eller rett å slett bygge opp igjen, den fine tråden om Skreiabanen, nå som forumet er åpnet igjen?
 
Som opprinnelig trådstarter (og datamann) ser jeg det nesten som en skandale at slikt som dette kan skje i 2012. All den supre info'en som var samlet i denne tråden kan vel bli vanskelig å rekonstruere.
Vi har nå fått tak i en backup av disken som gikk i stykker, og kan trolig få rekonstruert mye av det som er tapt,. Det kan ta litt tid da jeg må rekonstruere tråder uten å overskrive nye innlegg som har kommet etter den 20. april, men jeg skal se om jeg kan få lagr opp denne tråden igjen etter hvert.
Back to Top
hilljens View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hilljens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 mai 2012 at 13:00
All honnør til Pelle!!!!
 
Han gjør en kjempejobb med å rekonstruere tidligere tråder.
 
Mvh Arne Hill-Jensen
Skreiabanens materiell epoke II og III
Back to Top
hilljens View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hilljens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mai 2012 at 14:36
Originally posted by MJ MJ wrote:

Flott!
Bare send inn bestillingen direkte til Westmodel. Tror engelsk går greit.
 
 
Har selv sendt bestilling, og det har også Hilljens. Skal maile dem etter en tid og høre at alt gikk greit hva antallet angår.
 
Det synes som om de allerede har startet produksjonen. Jeg har nemlig fått spørsmål om jeg vil ha "NEM oder RP 25-Radsätze" på min modell.
Mvh Arne Hill-Jensen
Skreiabanens materiell epoke II og III
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 september 2011
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mai 2012 at 17:16
Jepp! Og den står heller ikke lenger som midlertidig utsolgt. Selv valgte jeg RP 25 hjul.Jeg skal altså ha modellen ferdigbygget, men ikke lakkert. Dessuten ba jeg dem å ikke montere gelendere på vognsidene da jeg gjør dette selv etter å ha påmontert gul dekalstripe som jo går under gelenderne. Jeg ba også om at de ikke monterer noen takdetaljer, ettersom jeg skal ha disse fornorsket. Heller ikke skal de montere inn glassene i vindusrutene på grunn av etterlakkeringen. Dette blir helt sikkert topp å ha på Skreia-anlegget ditt.

Edited by MJ - 22 mai 2012 at 17:17
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.