MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Diverse 2017-nyheter
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Diverse 2017-nyheter

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2017 at 15:31
Har du en link til denne, finner den ikke.
MVH

VA
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2017 at 13:22
Brekina er ikke de eneste med Scania 76, VK Modelle kommer også med den.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2017 at 10:32
Så bra at Scania 76 kommer som boggi trekkvogn fra Brekina.

Edited by VA - 27 januar 2017 at 10:32
MVH

VA
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2017 at 10:06
Denne lenka fungerer bedre for de som ikke har brukerkonto på NJKs forum:
Svein S
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2017 at 10:02
Det skjedde en del rart i forbindelse med leveransen av disse til Norge, hvorav en del er ganske uklart. De ble forøvrig i samtiden benevnt som "roterende snøploger" eller ofte bare som "rotere", ikke som "snøfresere".
Selv om det er oppgitt at de tre siste roterne ble levert av Henschel, så er det for to av dem også oppgitt en belgisk fabrikant. Det skyldes nok at Henschels fabrikk i Kassel ble bombet i 1943, før leveransen. Dermed ble de ferdigbygget (eller kanskje fullstendig bygget) i Belgia.
Plogene (i hvert fall de to siste) ble tydeligvis levert hit uten tendere, og det var muligens noe ombytting etter hvert. Noen av lokene av type 63 (BR52) kom hit med "ukurante" tendere, og det ser ut til at NSB byttet om slik at de i praksis fikk bare to typer på disse lokene, alminnelige wannentendere og 10 stk "Wiener Steifrahmentender" (kassetender med 4 aksler i stiv ramme). I tillegg hadde de 1 Wannentender som var større enn de andre, noe som førte til at 1 lok av type 63 ikke kunne snus alle steder.
 
Noen av tenderne var av tysk standardtype K2'2' T26, som var i bruk på mange enhetslok. Disse ble tatt i bruk på de siste roterne. Trix-modellen ser ut til å ha tender som er lik den som var på de norske roterne. Ellers ser det ut til at Trix-modellen også ellers er nokså lik de norske, hvor den manglende utvendige kledningen er det største avviket. Ellers er det noen forskjeller på vinduer, snøutkast og en del andre småting. Modellen har korrekt nok trekakslede boggier som de norske av denne typen, mens de fire foregående norskbyggede roterne hadde et merkelig løpeverk med to toakslede boggier og to faste aksler.
Det har vært en diskusjon på NJK-forumet om tendere til lok type 63 hvor også damproterne er blitt nokså fyldig omtalt. I den tråden er det også et bilde av to lok av type 63 etter revisjon i Sverige, den ene med K2'2' T26-tender, den andre med Wiener Steifrahmentender.
Back to Top
Lars-Erik K View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 19 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 111
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars-Erik K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2017 at 08:25
Denne her fra:

Trix Snøfreser
Back to Top
chris007 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 desember 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote chris007 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2017 at 20:55
NMJ avslører sine 2017 nyheter 1 Februar kl.09:00
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2017 at 03:35
Trix 24966, roter/snøfreser kan jo bli en brukbar norsk modell med litt omlakkering.

http://forum.mjf.no/nsb-damproter_topic6898.html



Edited by VA - 27 januar 2017 at 10:25
MVH

VA
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2017 at 00:24
Originally posted by Roger Roger wrote:

Blandt Auhagens 2017-nyheter finner man bahnhof Norgens, som tydeligvis er uten tysk forbilde, men i skandinavisk byggestil som feriehus o.l.
Bahnhof Norgens ser ut til å være identisk med hovedbygningen til modellen av Bahnhof Deinste på samme side i PDF-en, og sistnevnte er en modell av en faktisk stasjon i Tyskland. Merk at de skriver skandinavisk byggestil, ikke skandinavisk forbilde. Med det mener de nok bruken av trepanel som kledning.

Om jeg skulle "kitbashe" Bahnhof Norgens til å se mer norsk ut, ville jeg gjort takene spissere, samtidig som avstanden mellom tak og vinduer reduseres. Tak med så liten helning er neppe helt ideelt når det faller mye snø, men det gjør det nok svært sjelden i Deinste, som ligger noen få mil vest for Hamburg.


Edited by TorsteinS - 26 januar 2017 at 00:43
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2017 at 22:15
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2017 at 19:00
Hei!
 
Blandt Auhagens 2017-nyheter finner man bahnhof Norgens, som tydeligvis er uten tysk forbilde, men i skandinavisk byggestil som feriehus o.l.
 
Hva mener dere?
Har vi noen gang hatt stasjoner, eller andre bygg, som kan ha lignet på denne??
Kanskje ett bedre utgangspunkt for forskjellige kitbash'er???
 


Edited by Roger - 25 januar 2017 at 22:14
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2017 at 18:52
Hei!
 
Her følger 2017-nyhetene til:
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2017 at 18:44
Med dumper'n til Kibri kan man lage seg en skogsmaskin 
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2017 at 11:32
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

B-model har hatt dette HectorRail-loket i sin portefølje lenge.
Jeg kjøpte det for 1,5 år siden i Luleå da det visstnok skulle være laget for dem - og på deres initiativ.
Har sett forbildet til loket på Innlandsbanan for 3-4 år siden.
Fint lok - også modellen!


Også VMJI i Drammen har solgt dette loket.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2017 at 11:26
B-model har hatt dette HectorRail-loket i sin portefølje lenge.
Jeg kjøpte det for 1,5 år siden i Luleå da det visstnok skulle være laget for dem - og på deres initiativ.
Har sett forbildet til loket på Innlandsbanan for 3-4 år siden.
Fint lok - også modellen!
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2017 at 16:46
Hei!
 
2017-nyhetene til Modelbau Luft.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2017 at 16:38
Hei!
 
Her er 2017-nyhetene til Lemke/ Kato/ Hobbytrain/ Minis.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
cfsalicath View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 13 mai 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 175
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cfsalicath Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2017 at 15:16
Mulig denne har kommet opp før, men så at NMJ har tatt inn B-models' Hectorrails G2000 941-001-1 "Morricone". Eller, på bildene på nett er det navnebror (-søster?) "Leone".

Uansett, tøft lok, hvis navn gir meg akutt tilfelle av spagetti-western-sountrack på hjernen.

Med vennlig hilsen

CF Salicath
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 23:04
Brawa lager modeller i svært høy kvalitet så dette blir nok en flott modell med eller uten norske detaljer.
Mener Brawa har eller skal komme med en annen modellvariant av samme lok med frontlykt oppe. Denne er riktignok ikke helt norsk, men ville ha vært en mulighet på den norske versjonen.

MVH

VA
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 19:05
Spennende med slike opplysninger. Takk!
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 16:18
Originally posted by lokomotiv2770 lokomotiv2770 wrote:

Ser fram til en fin modell fra Brawa. I de bildene som følger denne tråden, så er lokene tilkoplet en fireakslet tender. Antar de kom til Norge med orginal tre akslet tender.
Fra hvilke norske lok kom de norske tenderne ifra? Eller kom enkelte lok med fire akslede boggi-tendere til Norge.

Alle modellene Brawa har kommet med i de siste 20 årene har vært fine. Spørsmålet er jo det som stilles i denne tråden, hvor korrekt en modifisert tysk modell blir i norsk utgave. Det vil si - den blir ganske sikkert tilnærmet helt korrekt slik lokene gikk her ide aller første årene, for da ble det neppe gjort noen endringer (og da er det jo den rene tyske DR-utgaven som er korrekt), men det er vel først og fremst etterkrigsutgaven man er interessert i.

De fireakslede tenderne man ser på bildene er typiske tyske tendere (til og med av to forskjellige typer), så de er helt sikkert kommet med lokene hit.

I følge Wikipedia var det mange tendertyper som ble brukt på G10/BR57:

"Die Fahrzeuge waren mit Schlepptendern der Bauarten pr 3 T 16,5, pr 3 T 20, pr 2'2' T 21,5, pr 2'2' T 31,5 und bay 3 T 20,2 ausgestattet. Letztere wurden von den Fahrzeugen der Bauart Bayerische G 4/5 H übernommen."

Av disse er pr 2'2' T 21,5 og pr 2'2' T 31,5 fireakslet.

Boken "Die Baureihe 57" av Hansjürgen Wenzel oppgir i tillegg at fireakslet tender 2'2' T 16 har gått med slike lok. Det er flere bilder av lok med fireakslede tendere i boken, både før- og etterkrigs. Mitt inntrykk er imidlertid at det var de treakslede tenderne som var mest vanlige.

Uten å ha studert dem inngående går jeg ut fra at tenderen på bildet av 57.2500 er en pr 2'2' T 21,5, mens tenderen på bildet av 2397 er en. pr 2'2' T 31,5.

I Wenzels bok er det også bilde av et slikt lok med Wannentender, hensatt i Nederland i 1947. Siden det var hensatt så tidlig kan det tenkes at dette loket fikk slik tender før det kom til Nederland.

G10 (BR57) og P8 (BR 38) hadde mange konstruksjonslikheter, bl.a. gikk både kjelene og noen av tendertypene om hverandre, og mange mindre deler. Det var også nokså vanlig å bytte tendere på lok ved behov.


Edited by H. Lindholm - 22 januar 2017 at 16:29
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 15:48
Spørsmålet er vel også om hvor mye er vi villige til og betale for en mer hel Norsk utgave av NSB type 61, (gjeller vel også de fleste Norske damp lok, som ikke er laget ennå     )

Antar at det vil bli noen kr ekstra og sette på "Norske" deler.
Kanskje de må gjøre om på formen også, jeg vet ikke.
Så det er vel enklere og ta en standard modell, og for Norske den, med de feilene det eventuelt blir .

Edited by Tåge - 22 januar 2017 at 15:51
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
lokomotiv2770 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 26 januar 2011
Location: NO
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lokomotiv2770 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 15:00
Ser fram til en fin modell fra Brawa. I de bildene som følger denne tråden, så er lokene tilkoplet en fireakslet tender. Antar de kom til Norge med orginal tre akslet tender.
Fra hvilke norske lok kom de norske tenderne ifra? Eller kom enkelte lok med fire akslede boggi-tendere til Norge.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 13:51
For de som kjører z-skala kan Rokuhans nyheter være av interesse http://www.rokuhan.de/neu-im-shop.html
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 11:19
I tilfelle mitt innlegg om regelverket for lamper ble misforstått, så gjaldt det bare begrunnelsen for montering av store frontlamper på damplok.
Generelt ble det nok montert store frontlamper på lokene som var beregnet brukt til alminnelig togfremføring, men for de tyske lokene skjedde det nok første etter krigen.
For type 61 er det også sannsynlig at bare de relativt få lokene som fikk hovedrevisjon fikk store frontlamper, og kanskje heller ikke alle disse.
 
Når det er sagt, så er jeg helt enig i at en norsk modellutgave av denne loktypen bør ha stor frontlampe. Det er typisk for norske damplok, og det er bevist at disse lokene hadde slike.
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2017 at 11:07
Bra å få oppklaring på det.
Jeg mener nå allikevel at når man først velger å komme med en norsk utgave av dette loket, så bør man få med seg noen av de særegne detaljene som stor frontlyk, innebygget førerhus som en del av de norske lokene som ble benyttet en stund fikk.
Synes at det blir litt for lite norske detaljer slik det nå er presentert.
Roco har kommet med slike før og man får andre tyske versjoner av dette loket som blir like norske med litt maling.
MVH

VA
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2017 at 23:12
Originally posted by VA VA wrote:

Mener at 61 fikk montert stor frontlykt på grunn av norske bestemmelser om trekant i front.
 
Det gjorde de neppe, for bestemmelsene var ikke slik den gangen. 
Signalreglementet av 1926 sier om "Forlamper" i §62:
"En stor lampe eller 2 mindre lamper festet på lokomotivets forreste ende i kjøreretningen og som som viser hvitt lys fremover"
I Trykk 401 som i 1964 erstattet Signalreglementet er dette endret til "En stor lampe og/eller 2 mindre lamper (...)"
Reglene om "trekantlys" kom ikke før i 1989.
 
På damplok ble stor frontlykt montert for at lokpersonalet skulle ha mulighet til å se noe foran toget i mørke, og for at toget skulle være bedre synlig på avstand. Mange skiftelok hadde aldri noe annet enn to nedre lamper (som egentlig er signallamper og som gir svært begrenset lys), men slike lok ble også brukt til kjøring av kipptog m.v. En del skiftelok fikk stor frontlampe (parafinlampe) i begge ender ved leveransen, men mistet denne og fikk bare signallamper når de fikk elektrisk belysning.
 
 
 
 
 
 
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2017 at 22:56
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Originally posted by Skiftetraktor Skiftetraktor wrote:

Var det ikke slik at NSB type 61fikk innebygde førerhytter?
Kan ikke se om det er gjort på Brawa sin modell, men vinkel på bildet medfører at dette kan være vanskelig å se. Ellers ser jo dette ut til å være en fint detaljert modell som havner på min ønskeliste.
Noen fikk det ja, man langt fra alle.
Mange ble utrangert allerede på slutten av 40-tallet og de ble ikke bygget om. Noen gikk til ut på 50-tallet og flere fikk da bl.a. bygget hytta. Men jeg fant et bilde av 2500 fra 1952 og den var f.eks. ikke ombygget.
http://digitaltmuseum.no/011013091506/damplokomotiv-type-61a-nr-2500-pa-verkstedet-grorud?aq=text%3A%22nsb%22%2C%22damplok%22%2C%2261a%22&i=0
 
Utover noen statistiske data (som ankomst, distriktstilhørighet, hensetting og utrangering) er det nokså begrenset med både bildemateriale og andre sikre kilder om type 61/BR57 i Norge.
Noen av lokene ble utrangert tidlig, noen fikk revisjon og ble brukt til utpå 50-tallet, mens noen ser ut til å ha blitt hensatt tidlig men formelt utrangert først etter flere år. 57.2500 ble i følge listene hensatt "senest juni 1947", men formelt utrangert først i mars 1953. Bildet av loket på Grorud i 1952 viser at loket er nedkoblet, og det ser ut til å mangle enkelte andre deler også. Sannsynligvis var det knapt i bruk etter krigen, kanskje det til og med ble hensatt allerede før krigsslutt. Siden det stod hensatt i minst 6 år ble det trolig beholdt som delelok for de lokene man prøvde å holde i drift, noe som sikkert kunne være nødvendig siden det ikke fantes reservedeler til slike loktyper i Norge. Dermed er det også helt naturlig at det ikke fikk innebygget førerhus.
 


Edited by H. Lindholm - 21 januar 2017 at 22:57
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2017 at 21:23
Hadde jo vært fint om Brawa kunne levert type 61 med fungerende frontlykt.
MVH

VA
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 januar 2017 at 21:04
Takk for at du la inn link til bilde av type 61 uten innebygd førerhytte :-)


Edited by Skiftetraktor - 21 januar 2017 at 21:05
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.