Velkommen til Kristiansand! |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 august 2008 at 21:14 |
|
Det har tatt sin tid, og den observante vil se at enkelte detakjer fortsatt mangler i beskrivelsene, men nå kan vi endelig ønske velkommen til FREMOtreffet i Kristiansand 5-7/9 med komplette rutetabeller.
Oversikt over rutetabeller, fraktoppdrag, kjøreoppdrag etc:
Routenplannen, fahrauftrage, loko und wagenturnierung etc.
Beskrivelse av anlegg og stasjoner:
Anlagebeschreibung:
Grafisk rute for Steinsneslinjen:
Graphisches fahrplan steinsneslinie
Grafisk rute for Neslandslinjen:
graphisches fahrplan Neslandslinie
Grafisk rute for Grimstadlinjen:
Graphisches fahrplan Grimstadlinie
Grafisk rute for Sørlandsbanen:
Graphisches fahrplan Sörlandslinie (hauptlinie)
Selv anleggsplanene for treffet finner du på følgende link:
Anlagenzeichnung:
Edited by eika - 26 august 2008 at 23:58 |
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Imponerende! Men kan en av manglene være på lokturnus listen, eller er jeg så heldig å slippe å drasse på noe?
|
||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har ikke du nok med å drasse på Sandnes pluss et assortert utvalg av godsvogner da?
|
||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du er heldig
Godsvogner er sikkert alltid i behov da, men den du ønsket å slippe fikk jeg erstattet med et mer moderne lok og den grønne fant jeg rett og slett ikke plass til, eller; det var vel mer mangelen på tilstrekkelig mange bilvogner til å lage to tog som gjorde utslaget.
Men den gamle grønne er definitivt hjertelig velkommen til å ta plass for fremvisning f.eks. utenfor lokstallen på Nelaug siden den grønne dieselen også har sin base der
|
||
|
||
asai
Medlem i MJF Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ser utrolig spennende ut! Gleder meg voldsomt til dette.
|
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det var da synd, og jeg som trodde disse lokene var ryggraden til OBAS
Det blir nok bruk for den når det blir for mange jordfeil i banemotorene på den "nye" dieselen tenker jeg
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Så man trenger ikke å ta med bilvogner altså?
Og en liten internsak: Er vel jeg som skal stille med det nattoget ditt DC?
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nei, da leier vi inn erstatning fra Sverige tenker jeg. . . . . . .
Kjører ikke gammalt ræl må vite |
||
MVH
||
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bilvogner må med, men som i virkeligheten er det ikke OBAS som kjører biler lengre. . . . . . . . .
Hva gjelder nattoget ditt så tenker jeg det er en aldri så liten fingerglipp fra sekretærens side. Selvsagt skal du ha med nattoget ditt. |
||
MVH
||
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, og med nyoverhalt ventilator og fløyte så er det ikke noe å si på driftsikkerheten og sikring for allmenheten ihvertfall.
Arne
|
||
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
|
Men vedlikeholdskostnadene da. Ikke glem vedlikeholdskostnadene. Det er dårlig økonomi i et lok som står 50% av tiden på verksted for vedlikehold
|
||
MVH
||
asai
Medlem i MJF Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvor mye folk er påmeldt til treffet?
|
||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|
Fælt så up to date man var blitt nå da...
Nesten så vi må rive opp igjen endel spor på Sandnes for å holde tritt
Og godstrafikken er jo nedlagt for lengst
Og apropos up to date, jeg finner heller ikke tog 780 i ruteplanen?
Materiell til Tog 780 i spor 1 på Sandnes stasjon 26.august 2008.
Edit: Lagt til bilde
Edited by jevistad - 26 august 2008 at 12:05 |
||
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Riktig det men nå slapp de unna med null i kost ved siste revisjon utført av en frivillig entusiast
Uansett så er det et råbra oppsett med materiell og oppdrag ser det ut som, gleder meg
Arne Edited by aha - 26 august 2008 at 11:58 |
||
eika
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det står rundt 50 navn på listen nå, men ikke alle kommer alle dager.
Det ser vel ut til å være 40-45 mann der til enhver tid.
Går vi ut fra at minst 5 av dem prater mer enn de kjører så er det 40 igjen til å "leke". Av dem går minst 12 til å dekke de faste TxP jobbene, hvilket etterlater 28 mann til å gjøre de ca. 60 kjøreoppdragene. Det vil si at det bør bli minst to jobber på hver mann i løpet av en kjøresesjon
Eirik
|
||
|
||
asai
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du er ikke alene om det. Endelig skal man få kjørt på modulene, som ellers bare står og støver ned.
Det er jo tross alt disse treffene man bygger for
|
||
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kan noen gi meg adressen til plassen??
Jeg sitter å kikker på gpsen men finner ikke noen gode løsninger. |
||
Eirik
|
||
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Skolen er visst så ny at den (og veien den har adresse til) ikke finnes på alle kart. Men du finner adressen på Gule Sider sitt kart: http://www.gulesider.no/kart/map.c?id=c_Z0H3ZIHW&imgt=
-TrulsS |
||
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Finnes det noen som kan rapportere fra treffet; i tekst og bilder?
|
||
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
||
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har dessverre ingen bilder å bidra med denne gangen, men med så mange dyktige fotografer tilstede så blir det nok en ordning på det etterhvert.
Men jeg vil på vegne av Sandnesgjengen rette en stor takk til Horten og Kristiansandsgjengen for et vel gjennomført treff.
Og selv om arrangørene kanskje ønsket at det var ting som kunne fungert bedre før og under trafikkspillet, så synes jeg personlig at toggangen gikk greit og det var mange interessante tog å se.
(Selv om det ikke dukket opp noen Shimmns med coiler til Kverneland på Sandnes)
Det aller viktigste ble imidlertid godt ivaretatt, nemlig at man fikk treffes igjen og ha det hyggelig sammen med (relativt) likesinnede folk Edited by jevistad - 08 september 2008 at 20:13 |
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
skal legge ut en bolk med bilder i ettermiddag,tok mange..... |
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
aha
Post Options
Thanks(0)
|
|
Også jeg vil takke arrangørene for et veldig bra gjennomført treff i helgen Legger med noen av mine bilder.....
Stangeland Kran losser rør på Ganddal.
Ganddal
Myrene industriområde
Revisjonsvogn på Ganddal
69-sett på Tremetsrud
69-sett på Bøylestad
69-sett i åkeren
Bilvogner på Steinsnes
Godsvogner på Steinsnes
GT inn på Nelaug
Uthus på sørlandet
Idyll på sørlandet
Myrene
Lukk grinda
Bare nydelig!
Di6
Inn til Nelaug
TMZ på Ganddal
Biltog på Ganddal
Biltog på Ganddal
Arne
|
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Herlige bilder Arne.
ve
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Signerer på den, Ove.
Skikkelig fine bilder
Ser ut som det har vært bra variasjon på materielfronten under treffet, her var det sannerlig mye snadder
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvem er det som har "laget" den rå Stangeland Kran-modellen?
Nydelig!!!!
Har en kompis som kjører en slik for Stangeland.
ve
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Di3 Obas i fin driv.
Det samme kan vi si om El13"n her
Trenger jeg å si mer
En scratchbygget Rps fanget min oppmerksomhet
Og når vi er inne på Rps....
Et traktortreff ble avholdt på lørdagskvelden
Godt at Ska223 også kan lades ifra kabel, fordi den gikk som skiftelok på grimstad.
Skd225
Skd226
Z71, men ikke helt ferdig.
Brødrene skd221
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
vetle1
Veteran Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her kommer mine bilder.
El 16 på vei mot Nelaug.
Bm 89 på vei mot Grimstad.
Obas el 13 forlater skuggevik.
Langt godstog forlater Skuggevik.
Edited by vetle1 - 08 september 2008 at 19:35 |
||
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen mvh Vetle Forumet smalspor avd. Arendal |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
du tok vell ikke med for mangen skder nå?
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |