Velkommen til Kristiansand!
Printed From: MJF Forum
Category: FREMO-snakken
Forum Name: FREMO-snakken
Forum Description: Diskutere det meste innen FREMO
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3810
Printed Date: 22 november 2024 at 16:09 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Topic: Velkommen til Kristiansand!
Posted By: eika
Subject: Velkommen til Kristiansand!
Date Posted: 25 august 2008 at 21:14
Det har tatt sin tid, og den observante vil se at enkelte detakjer fortsatt mangler i beskrivelsene, men nå kan vi endelig ønske velkommen til FREMOtreffet i Kristiansand 5-7/9 med komplette rutetabeller.
Oversikt over rutetabeller, fraktoppdrag, kjøreoppdrag etc:
Routenplannen, fahrauftrage, loko und wagenturnierung etc.
http://www.vmji.no/fremo/Oversikter_og_ruter_kristiansand.xls - http://www.vmji.no/fremo/Oversikter_og_ruter_kristiansand.xls
Beskrivelse av anlegg og stasjoner:
Anlagebeschreibung:
http://www.vmji.no/fremo/Stasjonsbeskrivelser_kristiansand2008.doc - http://www.vmji.no/fremo/Stasjonsbeskrivelser_kristiansand2008.doc
Grafisk rute for Steinsneslinjen:
Graphisches fahrplan steinsneslinie
http://www.vmji.no/fremo/graf_steinsnes.pdf - http://www.vmji.no/fremo/graf_steinsnes.pdf
Grafisk rute for Neslandslinjen:
graphisches fahrplan Neslandslinie
http://www.vmji.no/fremo/graf_nesland.pdf - http://www.vmji.no/fremo/graf_nesland.pdf
Grafisk rute for Grimstadlinjen:
Graphisches fahrplan Grimstadlinie
http://www.vmji.no/fremo/graf_grimstad.pdf - http://www.vmji.no/fremo/graf_grimstad.pdf
Grafisk rute for Sørlandsbanen:
Graphisches fahrplan Sörlandslinie (hauptlinie)
http://www.vmji.no/fremo/graf_sorland.pdf - http://www.vmji.no/fremo/graf_sorland.pdf
Selv anleggsplanene for treffet finner du på følgende link:
Anlagenzeichnung:
http://www.vmji.no/fremo/Oppsett_Kristiansand_2008.pdf - http://www.vmji.no/fremo/Oppsett_Kristiansand_2008.pdf
http:// -
------------- Når går toget fra Skråvika?
|
Replies:
Posted By: jevistad
Date Posted: 26 august 2008 at 00:00
Imponerende!
Men kan en av manglene være på lokturnus listen, eller er jeg så heldig å slippe å drasse på noe?
------------- Hilsen Jon Einar
https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane
|
Posted By: Dag Cato
Date Posted: 26 august 2008 at 00:21
Har ikke du nok med å drasse på Sandnes pluss et assortert utvalg av godsvogner da?
------------- MVH
DC
Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
|
Posted By: eika
Date Posted: 26 august 2008 at 00:22
jevistad wrote:
Imponerende!
Men kan en av manglene være på lokturnus listen, eller er jeg så heldig å slippe å drasse på noe? |
Du er heldig
Godsvogner er sikkert alltid i behov da, men den du ønsket å slippe fikk jeg erstattet med et mer moderne lok og den grønne fant jeg rett og slett ikke plass til, eller; det var vel mer mangelen på tilstrekkelig mange bilvogner til å lage to tog som gjorde utslaget.
Men den gamle grønne er definitivt hjertelig velkommen til å ta plass for fremvisning f.eks. utenfor lokstallen på Nelaug siden den grønne dieselen også har sin base der
------------- Når går toget fra Skråvika?
|
Posted By: asai
Date Posted: 26 august 2008 at 07:33
Ser utrolig spennende ut! Gleder meg voldsomt til dette.
------------- http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider
|
Posted By: jevistad
Date Posted: 26 august 2008 at 08:35
eika wrote:
...
og den grønne fant jeg rett og slett ikke plass til, |
Det var da synd, og jeg som trodde disse lokene var ryggraden til OBAS
Det blir nok bruk for den når det blir for mange jordfeil i banemotorene på den "nye" dieselen tenker jeg
------------- Hilsen Jon Einar
https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane
|
Posted By: SveinR
Date Posted: 26 august 2008 at 08:55
Så man trenger ikke å ta med bilvogner altså?
Og en liten internsak: Er vel jeg som skal stille med det nattoget ditt DC?
------------- Mvh
-SveinR
Det finnes en skiftetraktor til alt
|
Posted By: Dag Cato
Date Posted: 26 august 2008 at 08:55
Nei, da leier vi inn erstatning fra Sverige tenker jeg. . . . . . .
Kjører ikke gammalt ræl må vite
------------- MVH
DC
Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
|
Posted By: Dag Cato
Date Posted: 26 august 2008 at 08:57
Bilvogner må med, men som i virkeligheten er det ikke OBAS som kjører biler lengre. . . . . . . . .
Hva gjelder nattoget ditt så tenker jeg det er en aldri så liten fingerglipp fra sekretærens side. Selvsagt skal du ha med nattoget ditt.
------------- MVH
DC
Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
|
Posted By: aha
Date Posted: 26 august 2008 at 08:58
jevistad wrote:
eika wrote:
...
og den grønne fant jeg rett og slett ikke plass til, |
Det var da synd, og jeg som trodde disse lokene var ryggraden til OBAS
Det blir nok bruk for den når det blir for mange jordfeil i banemotorene på den "nye" dieselen tenker jeg |
Ja, og med nyoverhalt ventilator og fløyte så er det ikke noe å si på driftsikkerheten og sikring for allmenheten ihvertfall.
Arne
|
Posted By: Dag Cato
Date Posted: 26 august 2008 at 09:50
Men vedlikeholdskostnadene da. Ikke glem vedlikeholdskostnadene. Det er dårlig økonomi i et lok som står 50% av tiden på verksted for vedlikehold
------------- MVH
DC
Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
|
Posted By: asai
Date Posted: 26 august 2008 at 11:07
Hvor mye folk er påmeldt til treffet?
------------- http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider
|
Posted By: jevistad
Date Posted: 26 august 2008 at 11:46
Dag Cato wrote:
Bilvogner må med, men som i virkeligheten er det ikke OBAS som kjører biler lengre. . . . . . . . .
|
Fælt så up to date man var blitt nå da...
Nesten så vi må rive opp igjen endel spor på Sandnes for å holde tritt
Og godstrafikken er jo nedlagt for lengst
Og apropos up to date, jeg finner heller ikke tog 780 i ruteplanen?
Materiell til Tog 780 i spor 1 på Sandnes stasjon 26.august 2008.
Edit: Lagt til bilde
------------- Hilsen Jon Einar
https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane
|
Posted By: aha
Date Posted: 26 august 2008 at 11:51
Dag Cato wrote:
Men vedlikeholdskostnadene da. Ikke glem vedlikeholdskostnadene. Det er dårlig økonomi i et lok som står 50% av tiden på verksted for vedlikehold |
Riktig det men nå slapp de unna med null i kost ved siste revisjon utført av en frivillig entusiast
Uansett så er det et råbra oppsett med materiell og oppdrag ser det ut som, gleder meg
Arne
|
Posted By: eika
Date Posted: 26 august 2008 at 12:57
asai wrote:
Hvor mye folk er påmeldt til treffet? |
Det står rundt 50 navn på listen nå, men ikke alle kommer alle dager.
Det ser vel ut til å være 40-45 mann der til enhver tid.
Går vi ut fra at minst 5 av dem prater mer enn de kjører så er det 40 igjen til å "leke". Av dem går minst 12 til å dekke de faste TxP jobbene, hvilket etterlater 28 mann til å gjøre de ca. 60 kjøreoppdragene. Det vil si at det bør bli minst to jobber på hver mann i løpet av en kjøresesjon
Eirik
------------- Når går toget fra Skråvika?
|
Posted By: asai
Date Posted: 26 august 2008 at 15:13
eika wrote:
Det vil si at det bør bli minst to jobber på hver mann i løpet av en kjøresesjon
|
------------- http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider
|
Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 04 september 2008 at 02:36
asai wrote:
Ser utrolig spennende ut! Gleder meg voldsomt til dette. |
Du er ikke alene om det. Endelig skal man få kjørt på modulene, som ellers bare står og støver ned.
Det er jo tross alt disse treffene man bygger for
|
Posted By: eibro
Date Posted: 04 september 2008 at 22:06
Kan noen gi meg adressen til plassen?? Jeg sitter å kikker på gpsen men finner ikke noen gode løsninger.
------------- Eirik
|
Posted By: trulss
Date Posted: 04 september 2008 at 23:30
Skolen er visst så ny at den (og veien den har adresse til) ikke finnes på alle kart. Men du finner adressen på Gule Sider sitt kart: http://www.gulesider.no/kart/map.c?id=c_Z0H3ZIHW&imgt= - http://www.gulesider.no/kart/map.c?id=c_Z0H3ZIHW&imgt=
-TrulsS
|
Posted By: Morten Jacobsen
Date Posted: 07 september 2008 at 23:30
Finnes det noen som kan rapportere fra treffet; i tekst og bilder?
------------- Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
|
Posted By: trulss
Date Posted: 08 september 2008 at 08:40
Det finnes bilder hos http://medlem.njk.no/forum/forum.php?aut=0&modul=innlegg&innl=982&rom=54 - NJK . Større bilder for innloggede brukere.
-TrulsS
|
Posted By: jevistad
Date Posted: 08 september 2008 at 09:45
Jeg har dessverre ingen bilder å bidra med denne gangen, men med så mange dyktige fotografer tilstede så blir det nok en ordning på det etterhvert.
Men jeg vil på vegne av Sandnesgjengen rette en stor takk til Horten og Kristiansandsgjengen for et vel gjennomført treff.
Og selv om arrangørene kanskje ønsket at det var ting som kunne fungert bedre før og under trafikkspillet, så synes jeg personlig at toggangen gikk greit og det var mange interessante tog å se.
(Selv om det ikke dukket opp noen Shimmns med coiler til Kverneland på Sandnes )
Det aller viktigste ble imidlertid godt ivaretatt, nemlig at man fikk treffes igjen og ha det hyggelig sammen med (relativt ) likesinnede folk
------------- Hilsen Jon Einar
https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 08 september 2008 at 12:05
skal legge ut en bolk med bilder i ettermiddag,tok mange.....
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: aha
Date Posted: 08 september 2008 at 17:18
Også jeg vil takke arrangørene for et veldig bra gjennomført treff i helgen
Legger med noen av mine bilder.....
Stangeland Kran losser rør på Ganddal.
Ganddal
Myrene industriområde
Revisjonsvogn på Ganddal
69-sett på Tremetsrud
69-sett på Bøylestad
69-sett i åkeren
Bilvogner på Steinsnes
Godsvogner på Steinsnes
GT inn på Nelaug
Uthus på sørlandet
Idyll på sørlandet
Myrene
Lukk grinda
Bare nydelig!
Di6
Inn til Nelaug
TMZ på Ganddal
Biltog på Ganddal
Biltog på Ganddal
Arne
|
Posted By: Snikkaren
Date Posted: 08 september 2008 at 18:31
Herlige bilder Arne.
ve
------------- Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz
|
Posted By: Andreas
Date Posted: 08 september 2008 at 18:53
Signerer på den, Ove.
Skikkelig fine bilder
Ser ut som det har vært bra variasjon på materielfronten under treffet, her var det sannerlig mye snadder
------------- Hilsen Andreas.
|
Posted By: Snikkaren
Date Posted: 08 september 2008 at 19:08
aha wrote:
Stangeland Kran losser rør på Ganddal.
Arne |
Hvem er det som har "laget" den rå Stangeland Kran-modellen?
Nydelig!!!!
Har en kompis som kjører en slik for Stangeland.
ve
------------- Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz
|
Posted By: SveinR
Date Posted: 08 september 2008 at 19:28
Di3 Obas i fin driv.
Det samme kan vi si om El13"n her
Trenger jeg å si mer
En scratchbygget Rps fanget min oppmerksomhet
Og når vi er inne på Rps....
Et traktortreff ble avholdt på lørdagskvelden
Godt at Ska223 også kan lades ifra kabel, fordi den gikk som skiftelok på grimstad.
Skd225
Skd226
Z71, men ikke helt ferdig.
Brødrene skd221
------------- Mvh
-SveinR
Det finnes en skiftetraktor til alt
|
Posted By: vetle1
Date Posted: 08 september 2008 at 19:32
Her kommer mine bilder.
El 16 på vei mot Nelaug.
Bm 89 på vei mot Grimstad.
Obas el 13 forlater skuggevik.
Langt godstog forlater Skuggevik.
------------- Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen
mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
|
Posted By: Stian
Date Posted: 08 september 2008 at 19:33
du tok vell ikke med for mangen skder nå?
------------- Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 08 september 2008 at 20:02
her kommer noen bilder til...jeg var en liten tur opp i ribbeveggen og fikk dette bildet....
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 08 september 2008 at 20:08
SveinR wrote:
Og når vi er inne på Rps....
|
Litraen på denne er Ealos, men understellet er av samme type som Rps. Om den opprinnelig var en Rps, vet jeg ikke. Og denne var helt klart en av de positive materiell-observasjonene for min del. (I tillegg til stammen med bilvogn, rekken av skiftetraktorer osv... )
Spørs om ikke jeg skal ta fram noen stakevogner fra Märklin jeg har liggende, og gjøre det samme.
|
Posted By: jevistad
Date Posted: 08 september 2008 at 20:08
Snikkaren wrote:
Hvem er det som har "laget" den rå Stangeland Kran-modellen?
Nydelig!!!!
Har en kompis som kjører en slik for Stangeland.
ve |
Det er nok ingen ringere enn fotografen selv det
------------- Hilsen Jon Einar
https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane
|
Posted By: SveinR
Date Posted: 08 september 2008 at 20:14
morten.h wrote:
|
Jøss, var den så langt på tur??
Trudde den bare var stasjoner på Sandnes, etter at den ikke passet inn på H...Steinsnes fordi noen hadde satt lasterampen fornærme sporet slik at stigtrinnene gikk i
------------- Mvh
-SveinR
Det finnes en skiftetraktor til alt
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 08 september 2008 at 20:24
dette er rett på utsiden av Sandnes..og ikke Horte.....eh...Steinsnes...en liten foto tur jeg tok utenom sesjonene...
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 08 september 2008 at 21:22
SveinR wrote:
... noen hadde satt lasterampen fornærme sporet slik at stigtrinnene gikk i |
Eller NOEN som ikke kan lage skalariktig modeller!
Haha... Hørte jeg noen sa SKALA-design
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 08 september 2008 at 21:36
er det noen som fikk knipsa OBAS biltoget ved Vatnamot?
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: SveinR
Date Posted: 08 september 2008 at 22:16
Glemte i mitt første innlegg og takke for et bra treff, det ligger ufattelig mye arbeid bak et slikt treff, så all honør til de bak.
En annen ting jeg liker veldig godt med Fremo treff er alle de hyggelige (ja ikke alle fra øst er like hyggelige da ) folkene. Det er vel sånn at like barn leker best...
------------- Mvh
-SveinR
Det finnes en skiftetraktor til alt
|
Posted By: aha
Date Posted: 08 september 2008 at 22:41
Snikkaren wrote:
Hvem er det som har "laget" den rå Stangeland Kran-modellen?
Nydelig!!!!
Har en kompis som kjører en slik for Stangeland.
ve |
Takk-takk, som Jon Einar skrev så er jeg nok skyldig selv . Ikke så mye arbeid nedlagt, bare litt maling og tilpassing av dekaler på en Herpa modell.
Arne
|
Posted By: Snikkaren
Date Posted: 08 september 2008 at 22:59
Straff for slikt må være ros...
Det er jo ikke alltid mye som skal til for å få en flott model...
ve
------------- Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz
|
Posted By: grinda
Date Posted: 08 september 2008 at 23:04
Krana ble bra den Arne, du har nok en gang overbevist oss om at du er kompetent til dette.
På vegne av Kristiansand gjengen må jeg bare takke alle frammøtte for ei fantastisk helg. Er Veldig enig med Svein at på treffet møter man mange hyggelige folk, og det gir jo hobbyen en ekstra dimensjon.
Erik K
|
Posted By: asai
Date Posted: 09 september 2008 at 11:35
Etter litt oppstartsproblemer, ble dette et knallbra treff. Det er kun mitt andre treff, så jeg har defor ikke så mye å sammenligne med. Jeg storkoste meg, mange hyggelige folk og 4 veldig bra gjennomførte kjøresesjoner gjorde opplevelsen fullkommen.
På dette treffet debuterte jeg som txp på sesjon 2 på lørdag. Det som var ekstra gøy var at det var på Sandnes stasjon! For de som enda ikke har prøvd seg som txp, kan dette anbefales på det sterkeste! Du får en helt annet innblikk i trafikkavviklingen når du har en slik jobb.
Tusen takk til arrangør for alle timer de har lagt ned for å få dette til, alle som stilte med materiell og også alle andre deltakere som gjorde spillet så bra som det ble.
------------- http://asai.dyndns.org/ - Mine nettsider
|
Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 09 september 2008 at 13:41
jevistad wrote:
Men jeg vil på vegne av Sandnesgjengen rette en stor takk til Horten og Kristiansandsgjengen for et vel gjennomført treff. |
Æres den som æres bør:
Fra Horten var det kun Eirik og Dag Cato som var med å arrangere treffet, så det var nok ingen "gjeng" herfra
Men uansett: for et vel gjennomført treff!!!
|
Posted By: jevistad
Date Posted: 10 september 2008 at 12:25
SveinR wrote:
Trenger jeg å si mer
|
Var dette den eneste Lps"en på treffet?
Det har vel blitt solgt endel flere byggesett av disse, eller lider de av modulbyggesett-syndromet
------------- Hilsen Jon Einar
https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane
|
Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 10 september 2008 at 15:13
jevistad wrote:
Var dette den eneste Lps"en på treffet?
Det har vel blitt solgt endel flere byggesett av disse, eller lider de av modulbyggesett-syndromet |
Dette kan ikke være det samme syndromet, da jeg har bygget et modulbyggesett (Raastadvatn, som var på treffet). Jeg kjøpte et byggesett til nå sist i Arendal, men Prosjekt Steinsnes dukket opp umiddelbart etter treffet...
Og dette Steinsnes vil nok holde meg beskjeftiget en stund til, er jeg redd.
Tømmervognene, derimot ......................... Det vil nok drøye litt til
|
Posted By: eika
Date Posted: 10 september 2008 at 22:32
2 dager siden nedpakkingen nå... og jeg føler jeg snart har tatt igjen den tapte søvnen fra hele forrige uke
Vil bare få lov til å takke alle jeg hadde gleden av å se igjen eller treffe for første gang for et hyggelig samvær i Kristiansand i helgen.
Med unntak av ett forsøk i Sandnes for et par år siden var vel dette noe av det første som ble arrangert av "moderne" fremo treff her i landet, og jeg håper virkelig vi kan få se flere slike treff med moderne materiell etter hvert. Kanskje man etter hvert kan få til et fast moderne høsttreff?
Dette var også første gang jeg hadde "fornøyelsen" av å være med på å planlegge et slikt treff. Resultatet får dere andre gjøre opp deres egen mening om, men for egen del var det hvertfall litt av en erfaring på godt og vondt. Det var mange inntrykk og problemstillinger som festet seg på kort tid. Ting man skulle ha gjort, ting man ikke skulle ha gjort... Totalt sett litt av en opplevelse og erfaring, og definitivt mye lærdom. Det er utrolig mange små biter som skal passe for at puslespillet skal bli ferdig, og jeg er utrolig taknemlig ovenfor de av dere som tok tak i forskjellige områder spesiellt underveis i oppstarten av treffhelgen. Det er en fornøyelse å treffe så mange positive, hjelpsomme og engasjerte entusiaster samlet på et sted.
Og ikke minst syns jeg alle som stillte opp med moduler og rullende materiell er de som fortjener den største takken. Uten disses vilje til å delta ville det ikke kunnet arrangeres treff, så disse personene er de virkelige heltene i et slikt arrangement som et fremo treff er.
Håper vi sees til nytt treff om ikke alt for lenge!
Eirik
(som i likhet med dr. Hansen nå skal holde seg til å pusle med steinsnes stasjon en tid fremover..)
------------- Når går toget fra Skråvika?
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 10 september 2008 at 23:06
Øvelse gjør mester,Eirik Du har absolut potensiale vil jeg si....en bra debut......spesial oppdraget med Cargolinken var en høydare for meg
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Posted By: Mr Bridger
Date Posted: 09 november 2008 at 23:47
AMJK"s bilder fra treffet : http://arendalmjklubb.blogspot.com/ - http://arendalmjklubb.blogspot.com/
------------- Tore Hjellset, Tønsberg
http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen
|
Posted By: jevistad
Date Posted: 11 november 2008 at 21:32
Flotte bilder som vanlig Tore og Halvor!
Takk skal dere ha
------------- Hilsen Jon Einar
https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane
|
Posted By: Snikkaren
Date Posted: 11 november 2008 at 22:23
Fine bilder.
De Rps-vognene med fliskasser likte jeg veldig godt.
Er det noe som er tilgjengelig på markedet? Sikle sikle
Minnes fra barndommen fra Østlandet, vokste opp "linjelangs" ved Nakkerud stasjon, der husker jeg godt lange godstog med Rps "fliskasse" vogner.
------------- Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz
|
Posted By: grinda
Date Posted: 11 november 2008 at 22:45
Flotte bilder folkens, bra levert Halvor og Tore.
Takk så mye...
Hilsen
Erik k
|
Posted By: eika
Date Posted: 11 november 2008 at 23:32
Snikkaren wrote:
Fine bilder.
De Rps-vognene med fliskasser likte jeg veldig godt.
Er det noe som er tilgjengelig på markedet? Sikle sikle
Minnes fra barndommen fra Østlandet, vokste opp "linjelangs" ved Nakkerud stasjon, der husker jeg godt lange godstog med Rps "fliskasse" vogner.
|
De flisvognene var velprodusert av gutta i Kløfta mj-klubb. Mener Per Roar har hatt en finger eller to med der, men det var vel en av de andre som drev og støpte kassene i resin...
Eirik
------------- Når går toget fra Skråvika?
|
Posted By: Svein Ove Holte
Date Posted: 19 november 2008 at 21:50
Hallo
Må vel ta på meg noe av skylda for den RPS vogna.
Det er riktig at kassene er støpt i resin.
Har laget en master i plastprofiler som vi har støpt av.
Venter nå på dekaler sånn at vi får smusset de litt.
Ellers er vognene mer eller mindre modifiserte Marklin vogner.
Legger ved et bilde.
Hilsen Svein Ove
------------- Svein Ove Holte
|
|