Weblogg for SveinR |
Post Reply ![]() |
Page <12345 8> |
Author | ||
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Skiftetraktoren fortjener ett bilde til....synes jeg.. |
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
![]() |
||
Håvard H ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
|
Det er jeg enig i! Det har med jevne mellomrom dukket opp diskusjoner om RapidPrototypingmaskiner ( 3D printere) og MJ. Diskusjonene har til tider gått ganske høyt, men de har som oftest vært preget av påstand mot påstand. Svein har levert et av de få argumentene med virkelig substans. Og jeg jeg mener meldinga er klar: denne teknologien er nå moden for å bli tatt i bruk av småserieprodusenter. Jeg er klar over at det er en del etset messing på denne modellen, men hva så? Poenget er å benytte de materialer og teknikker som passer best, ikke at modellen kommer ut av 3D-printeren ferdig i ett stykke. Fremtiden er så lys at vi trenger sveisebriller! Edited by Håvard H - 10 april 2008 at 12:35 |
||
![]() |
||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
|
![]() Hvor hører denne delen til? Hva formålet til delen i 1:1 er, aner jeg ikke
![]() Blir igrunnen imponert om noen klarer det. Edited by SveinR - 21 april 2008 at 12:22 |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
![]() |
||
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1010 |
|
Henger kanskje under fotbrettet på diverse trekkaggregater (f.eks. Di2, Skd220, m.fl.).
Kan det være en vannutskiller på trykkluftledningen? |
||
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
||
![]() |
||
Per Einar Orebe ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
|
Eller er det em trykkforsterker, eller aktuator av noe sort?
Edited by Per Einar Orebe - 21 april 2008 at 13:18 |
||
![]() |
||
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
|
Ville tro at det er en servosylinder for bremsesystemet?
|
||
![]() |
||
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
|
Mest av alt syn"s jeg det ser ut som en 3D-tegning
![]() |
||
Bjørn Egil
|
||
![]() |
||
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
|
piece of cake......det der er en dill-dash pumpe,tappen til høyre skal inn i retometerfordeleren. Godt råd er å smøre den med slegge-fett i ny og ne så den ikke trutner....
![]() |
||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
![]() |
||
kness ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
|
Og størrelsen (diameteren) i H0 blir...?
|
||
![]() |
||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
|
4,38mm skal den være i H0 |
||
Mvh
||
![]() |
||
kness ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
|
Hilsen Kjetil
|
||
![]() |
||
asai ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
|
Vil tro at dette er ganske nært sannheten... Siden jeg vet, fra han som har tatt bilde for deg, hvor denne hører hjemme skal jeg ikke røpe det nå. Men det som er virkelig interessant er hvor langt du er kommet i prosjektet hvor denne delen hører hjemme? Jeg har et anlegg som mangler en slik... ![]() |
||
![]() |
||
|
Har du vært inne hos Doktoren?
![]() Hvor langt den har kommet er litt vanskelig å si, avhenger mye av min mann i USA og hvor mye tid man har til rådighet, men "Se hva som skjer"
|
||
Mvh
||
![]() |
||
|
Ikke noe boggie på denne doningen i fra 70-tallet.
Brukt både i gods og passasjertrafikk.
|
||
Mvh
||
![]() |
||
asai ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
|
Jeg traff doktoren i går som røpet at han har vært å knipset litt for deg.
![]() I min kontrafaktiske verden på Ålgård eksisterer ikke Ganddal godsterminal. Jeg har bygget godsterminal på Ålgård i stedet. ![]() Godstogene kjøres derfor på Indre Stambane og ikke på Sørlandsbanen. Derfor trengs så absolutt denne doningen her... |
||
![]() |
||
|
Hilsen Kjetil
|
||
![]() |
||
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
|
di2/skd2** *** husker ikke sifferene |
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
![]() |
||
|
Ja det er Skd224 som Kjetil "sier"
|
||
Mvh
||
![]() |
||
|
||
Mvh
||
![]() |
||
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
|
Nydelig!,Bravo
![]() ![]() Ser ut som ønsket mitt blir oppfyllt, denne passer perfekt på Stambanen
![]() Adressen min har du jo fra før
![]() |
||
![]() |
||
|
Den skal først på en turné om 2 uker, men etter det kan det jo ikke skade med et fotooppdrag og se om profilen er opprettholdt på Stambanen
|
||
Mvh
||
![]() |
||
Arne Lie ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
|
![]() mvh
Arne L
|
||
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
||
![]() |
||
|
Lekker sak, men jeg ser på bildene at du ennå ikke har forlenget understellet....har du bestemt deg hvor du skal kappe og skjøte ennå? |
||
||
![]() |
||
|
Ja det andre ønsket ditt er jo et annet prosjekt
![]() |
||
Mvh
||
![]() |
||
|
Her har vi et av mine høyeste ønsker også på lokfronten. Hjelper det noe i den videre utviklingen at du får inn bestillinger? I så fall har du en her og nå! ![]() |
||
![]() |
||
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
|
Det går alltid bra for snille barn har jeg hørt
![]() |
||
![]() |
||
|
Det hjelper om du ringer til jobben min og sier at jeg ikke kan komem på 1mnd.
![]() |
||
Mvh
||
![]() |
||
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
|
Nå var det rett før jeg datt av stolen her. WLAB-2 vognene er råtøffe så det er utrolig kult å se en modell av denne herlige vogntypen oppstå.
|
||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
||
![]() |
||
|
For de som liker nattog
![]() Det er ikke helt korrekt, iforhold til nattoget på sørlandsbanen, som jeg ønsker. (ja før "død over nattoget" kom).
Det skal bestå av: El18 Wlab, Wlab-2, Wl5, Cb1 og 2 x B5
Jeg har kuttet ut B5 på bildet, men ellers består toget av:
Wlab, Wlab-2, Wl5, Cb1 og en Bcf13 har sneket seg med.
CB1 er en utgave med "vanlige" ender, men en med "gamle" ender er under bygging
![]() Ellers er det ikke helt lett å få bra bilder med et "elendig" kompaktkamera, så dere får leve med denne kvaliteten en stund..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Edited by SveinR - 28 april 2008 at 19:27 |
||
Mvh
||
![]() |
||
Daniel Aune ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
|
Hel slærke med nesten bare hjemmebygde eller ombygde vogner.
IMPONERENDE! |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12345 8> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |