Vogner, koblinger og aktiv deltagelse på treff |
Post Reply ![]() |
Page <1 345 |
Author | ||
Steinar Snøtun ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 22 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Steinar
|
||
![]() |
||
Kait ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Fraktlommen plasseres kant i kant nederst på vognkortet. Den har samme bredde som vognkortet og baksiden på lommen opp over "Lukket godsvogn" teksten.
Kai
|
||
![]() |
||
Claes Lislerud ![]() Redaksjon MJ-bladet ![]() Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvor skal lommen for fraktkortet plaseres?
|
||
Modellhilsen
Claes |
||
![]() |
||
Kait ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du finner en kopi her:
Kai
|
||
![]() |
||
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Er dette en mal som kan deles med andre i FREMO tro?
![]() |
||
![]() |
||
halvors ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Vi brukte utelukkende disse kortene på "FREMO-kjörningen" med MMM utenfor Stockholm i mai, og min erfaring er at de er lettere å bruke fordi man kan lettere holde "kortstokken" i handa, det er lettere å bla gjennom bunken av kort, og de står bedre sammen med vognene på oppstillingstasjoner og sidespor. Jeg tror definitivt dette er verd et forsøk eller to til
![]() Hilsen Halvor
|
||
![]() |
||
Kait ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
I fjor var det veldig få slike kort. Vi var klar over at de nok ville skjule seg mellom de andre, men vi ønsket virkelig og teste de ut. Erfaringene våre var positive (jeg spurte og flere på treffet om deres mening), i tillegg til at det var
nesten kun positive tilbakemeldinger i etterkant av treffet.
Vi tror at innvendingene dine vil bli betydelig redusert når vi kommer over en kritisk masse med små vognkort.
Ulempene mener vi klart oppveies av fordelene med kortene. De er ikke bredere enn noe av matriellet vårt hvilket er en stor fordel på oppstillingsstasjonene. De er lettere å håndtere enn de store (her er det selvsagt personlige preferanser ute og går), og de inneholder også all informasjon som er nødvendig.
Kai
Skaarerbanens Ruteplankontor
|
||
![]() |
||
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Online Points: 864 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Skuffende, dersom de er slik som fjorårets forsøkskort var. De eneste tingene jeg oppfattet som lettere med disse mindre kortene, var å overse dem blant de normale vognkortene samt at de lettere datt ut av bunken med vognkort når man kjørte oppdrag. ![]() "Just my 2 cents..." |
||
![]() |
||
Steinar Snøtun ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 22 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Som Asgeir og Kai nevner har vi stort behov for godsvogner med trådkobling og RP 25 hjul. Tidsepoken er i dette tilfellet 1959, og det vil si at vognene i hovedsak skal ha påskrifter på plateskilt. Eldre type påskrifter er ok da det tok tid å ommerke vogner. UIC litra kom først i 1966 i Norge og godtas ikke.
Vi har også behov for utenlandske vogner som naturlig ville ha gått i trafikk til Norge. Disse må også selvsagt passe inn i tidsepoken, ha T/B og RP25 hjul Og husk at alle vognene skal ha vognkort. Vi kommer i år til å bruke en mindre og lettere håndterbar utgave av vognkortet. Mal til disse kan fås av meg ved å sende meg mail om hvilket materiell som meldes på. Dersom det er ønskelig kan vi ta en torsdagskveld på Bryn med en gjennomgang av hvordan man lager trådkobling og vognkort. |
||
Steinar
|
||
![]() |
||
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Glimrende! Det gir meg mot til å prøve å lage slike!
|
||
Svein S
|
||
![]() |
||
trulss ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
||
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Informasjon fra moderator: De første innleggene i denne tråden fra og med teksten nedenfor, skrevet ac Svein Sando (SES) er klippet ut fra en annen tråd, derfor kan starten av tråden virke noe "rar".
Den opprinnelige tråden dreide seg om FREMOtreffet på Gardermoen nov. 2009 hvor arrangørene gikk ut og etterlyste mer materiell med korrekte hjul og koblinger fra deltagerene.
Mvh
Eirik
-Moderator
Edited by eika - 14 september 2009 at 17:17 |
||
Svein S
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 345 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |