Ulike vognkoblinger - diskusjonstråd |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå vet jeg ikke hvilken kobling som er billigst å produsere, men Rocos egen kobling som selges parvis for 42,- er ikke mye billigere enn to av Fleischmanns 6511 som du kan finne til 15,- (vel. pris for to er 45,-) så jeg tviler på om produksjonskostnaden her vil utgjøre noen forskjell. |
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da mistenker jeg at Roco alene tar godt over 90% avanse på det rælet; forhandlerens avanse kommer i tillegg. Det kan neppe være noen vesentlig forskjell i materialkostnad mellom Fleischmanns 6511 og Rocos søppelkobling; det er omtrent like mye plast og metall i begge. Så da er spørsmålet om 6511 krever mer arbeid eller maskintid under produksjonen. Hvis ikke kan vi jo håpe at selskapet standardiserer på 6511 i fremtiden. Jeg har imidlertid inntrykk av at det er såpass stor variasjon mellom Rocos egne bøylekoblinger, at jeg mistenker at koblingen avhenger av hvilken fabrikk modellen produseres ved, eller at Roco shopper rundt i Kina og til en hver tid kjøper der det er billigst.
|
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |