MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Glimt fra Zuidbroek-treffet

 Svar Svar Side  12>
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
eibro Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 04 september 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 264
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eibro Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Glimt fra Zuidbroek-treffet
    Sendt: 05 desember 2010 kl. 21:45
Kjempeflott film Svein. Tongue
Eirik
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 06 november 2005
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 818
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 desember 2010 kl. 12:59
Kjempeflott, helt enkelt!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 desember 2010 kl. 03:02
Her en 2-miutters video til fra Zuidbroek-treffet. Norske damplok i aksjon i denne. Den kan sees i flere formater, helt opp til HD 1080.


Svein S
Til toppen
Stian Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 04 januar 2007
Land: Bergen
Status: Utlogget
Points: 1451
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Stian Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 november 2010 kl. 14:23
Sitat: jevistad jevistad skrev:

Da har jeg lagt ut 4 videoklipp som viser litt av trafikken på norges første Fremo-dobbeltsporWink
 
De er filmet med et mini HD-kamera som jeg lånte, men det lagrer i MP4 format som mitt redigeringsprogram ikke håndterer.
Jeg kunne nemlig godt tenkt meg å redigert litt i "endene" samt sydd de sammen til et klipp.
Finnes det enkle gratisprogram som håndterer denne filtypen?
Tips mottas med takk.


Kan bare si at FREMO videoer er noe det ikke skader med flere av!Smile
Flotte videoer og!Thumbs Up
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Til toppen
b e pedersen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1067
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér b e pedersen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 november 2010 kl. 11:43
Kanskje gratisprogrammet SUPER © er noe for deg?
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Bjørn Egil
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1284
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 november 2010 kl. 16:49
Da har jeg lagt ut 4 videoklipp som viser litt av trafikken på norges første Fremo-dobbeltsporWink
 
De er filmet med et mini HD-kamera som jeg lånte, men det lagrer i MP4 format som mitt redigeringsprogram ikke håndterer.
Jeg kunne nemlig godt tenkt meg å redigert litt i "endene" samt sydd de sammen til et klipp.
Finnes det enkle gratisprogram som håndterer denne filtypen?
Tips mottas med takk.
Til toppen
Laurenz Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 585
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Laurenz Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 18:36
Off-topic: språkbruk og -misbruk er interessant. Norsk språkråd vil nok mene at "spottet" blir korrekt norsk og er sikkert glad for det nye ordet. Personlig mener jeg det heter e-post og email.
 
On-topic:
Takk for disse bildene. Jeg merker at jeg blir skikkelig inspirert av dette. Selv om det kan være utopisk å tro at man noen gang kommer opp på samme nivå så frister det å prøve. Og om man ikke klarer å bygge anlegg i verdensklasse så har man det gøy mens man prøver. Smile
Det blir nok igangsat litt bygging i vinter kjenner jeg.
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 17:53
Sitat: øystein lb øystein lb skrev:

Du er lærer Svein, av den gammle klasse.Wink


Nei, lærer er jeg ikke. Men jeg har drevet litt undervisning de siste 10-15 årene, så av "den gamle klassen" er jeg ikke. Derimot synes jeg hvordan folk bruker språket er interessant, og det var nok den siden som stakk fram her. Men vi får holde oss til saken, som Tore minnet oss om.
Derfor publiserer jeg mitt bilde fra Kronwerk her. Det er dessverre ikke av samme tekniske kvalitet som Tores, grunnet dårlig lys, mangel på stativ, og en aversjon mot å bruke blitz ved modellfotografering, men viser en annen vinkel av stasjonen.


Svein S
Til toppen
øystein lb Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 02 august 2009
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 378
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér øystein lb Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 16:01
Du er lærer Svein, av den gammle klasse.Wink
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Til toppen
Skjalg Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Medlem siden: 03 mars 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 38
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Skjalg Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 12:39
Sitat: ses ses skrev:

Men hva vinner man ved å si "spottet" framfor "sett" eller "observert"? 

Hvorfor bruke "spottet" når det finnes adekvate synonymer på norsk. Det er en interessent, men dypere diskusjon uten rett og galt, men svaret vil være til dels subjektivt ut i fra alder med mer. Jeg vil vel tillegge "spottet" en mer aktiv og entusiastisk kontekst enn "observert" eller "sett", hvilket forklarer årsaken til at ordet brukes rundt om på diverse entusiastfora.


_Skjalg
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 12:20
Sitat: ses ses skrev:

Men hva vinner man ved å si "spottet" framfor "sett" eller "observert"? 


Ingenting vil jeg tro. Det er et slang-uttrykk Smile

Men la oss spore tilbake. Min favorittstasjon på treffet var den tyske stasjonen Kronwerk. Mesteren bak denne kalles Hajo (hva heter han egentlig?). Her er kvaliteten på både spor og landskap svært høy. Jeg kjørte et håpløst tysk damplok rundt en del av det tyske anlegget, men da jeg ankom Kronwerk ble loket plutselig riktig så medgjørlig. Her er noen inntrykk fra herlighetene.








Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 11:58
Men hva vinner man ved å si "spottet" framfor "sett" eller "observert"? 
Svein S
Til toppen
Skjalg Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Medlem siden: 03 mars 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 38
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Skjalg Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 11:53
Sitat: ses ses skrev:

Da burde det kanskje skrives med én t?

Hvis man skrev "spotet" og leste det med norsk uttale ville det få mer lyd som "sot", og den intuitive referansen til originalen ville falle bort. På engelsk skrives det uansett "spotted" i preteritum, så for meg virker "spottet" som et greit samsvar med muntlig form, eventuelt "spotta".

Uttrykket "spotting" brukes óg i andre fora, se for eksempel denne tråden Klokkespotting. Det fremgår av konteksten at det her ikke primært refereres til å rakke ned på klokkene, eller deres eiere.

Uansett, misforståelsen er avklart.
_Skjalg
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 11:10
Da burde det kanskje skrives med én t?
Svein S
Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 08 september 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 733
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 10:58
Ditto.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Til toppen
Skjalg Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Medlem siden: 03 mars 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 38
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Skjalg Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 10:34
> Ble de spottet?

Spottet brukes en del som slang for observert.
_Skjalg
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 00:42
Sitat: MY1201 MY1201 skrev:

Jeg så Sandnes, Grimstad, Thorshaug, Vatnamot, Steinars bru og vokterbolig, Stussli, Korsnes og en av modulene fra sørlandet, Roar Børtes vedprodusent ble spottet.


Ble de spottet? Det var da trist. Spottet for hva?
Svein S
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1593
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 oktober 2010 kl. 00:13
Helt klart... Bad Ferum var en nydelig stasjon når det kom til detaljerSmile
Og det var vel midt i den vekselgaten du har avbildet jeg hadde første avsporing med et persontog. Jeg vet ikke om sporleggingen sto i stil med detaljeringen (sier han som er like dårlig på begge deler...Wink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 oktober 2010 kl. 23:54
Ja, det var Bad Ferum.
Joda, jeg kan levende forestille meg problemet ved avsporinger, og kanskje ikke så veldig gunstig når koblinger skulle løsenes heller. Men fin å se på, var den!


Svein S
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1593
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 oktober 2010 kl. 23:16
Sitat: ses ses skrev:

Et unntak til utenfor de nevnte forresten: Det var en østerrisk stasjon med nær-prototyp kontaktledning, der tråden var strukket over flere modulskjøter via et fungerende kroksystem i tråden, så langt jeg kunne observere.
Jeg hadde "gleden" av å spore av et par ganger på forskjellige plasser på den stasjonen om det er rett stasjon jeg tenker på. Det var den tyske stasjonen "Bad Ferum" som var plassert inn på den østeriske delen som erstatning for stasjonen "Gaudenzdorf" som den het i ruteplanene. Og det å få lok eller vogner på sporet igjen når du sporer av midt i en vekselgate var ikke lett å få til med klokka på 1:6 tid...Ouch.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 oktober 2010 kl. 23:02
Sitat: MY1201 MY1201 skrev:

En annen deltager har alget denne artikkel http://www.bahnfan.net/post/2010/10/22/25th-Anniversary-FREMO-NL-at-Zuidbroek.aspx. Det er tre bilder av norske moduler i artikkelen.


Jeg deler denne bloggistens syn. De tyske modulene hadde gjennomgående høyere kvalitet enn alle de andres, bortsett fra de norske og delvis de danske. På de tyske var det virkelig noe med særs høy kvalitet. Et unntak til utenfor de nevnte forresten: Det var en østerrisk stasjon med nær-prototyp kontaktledning, der tråden var strukket over flere modulskjøter via et fungerende kroksystem i tråden, så langt jeg kunne observere.
Svein S
Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 08 september 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 733
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 oktober 2010 kl. 20:15
En annen deltager har alget denne artikkel http://www.bahnfan.net/post/2010/10/22/25th-Anniversary-FREMO-NL-at-Zuidbroek.aspx. Det er tre bilder av norske moduler i artikkelen.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1284
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 oktober 2010 kl. 23:32
Det var et par moduler på det amerikanske H0 & H0n3 som imponerte skikkelig.
Dessverre ble de fleste av mine bilder mislykket pga. dårlige lysforhold, men her er et par som går an å vise:
 
Fra det amerikanske H0n3 anlegget, det er nesten så man kan høre filmmusikken fra Den gode, Den onde og Den grusommeSmile
 
Tilbake på Sandnes stasjon var det morsomt å konstatere at utlendindingene våget å prøve seg som stasjonmannskap, såvidt jeg kan huske var det ved et par anledninger hollandsk Txp og svensk skiftemannskap, og tre dansker bemannet stasjonen to kjøresesjoner på rappen.
Disse har som ambisjon å bygge Randers stasjon som Fremo-modul, og Sandnes har visstnok visse liketstrekk, bare at Randers er størreWink
Et bilde som viser at det ikke er noe slaraffenliv å være skiftemannskap på Sandnes, "Kortstokkingen" går for fullt med kyndige danske henderSmile
 
Edit: skrivefeil


Endret av jevistad - 22 oktober 2010 kl. 08:59
Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 08 september 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 733
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 oktober 2010 kl. 22:53
Jeg så Sandnes, Grimstad, Thorshaug, Vatnamot, Steinars bru og vokterbolig, Stussli, Korsnes og en av modulene fra sørlandet, Roar Børtes vedprodusent ble spottet.

Endret av MY1201 - 21 oktober 2010 kl. 22:55
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Til toppen
KnuT Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér KnuT Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 oktober 2010 kl. 18:36
Takk for mange fine bilder, Svein.

Flere bilder med linker til enda flere sider finnes her:
http://www.westportterminal.de/meetings/2010JTZuidbroek-bilder.html



Endret av KnuT - 21 oktober 2010 kl. 18:37
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 oktober 2010 kl. 12:56
Sitat: Claes Lislerud Claes Lislerud skrev:

Nå har noen tyskere fått lagt ut bilder på nett:

http://www.thwoditsch.de/fremo/zuidbroek10/

http://www.eisenbahnstudio.com/2010/10/photos-from-the-fremo-zuidbroek-2010-meeting/

http://www.patrick.thwoditsch.de/zuidbroek2010/

Ja etter dette trenger man ikke legge ut flere bilder. Mye bra her, og artig å se at bilder fra de norske modulene glimrer med sitt nærvær mer enn prosenten moduler (9,5%) skulle tilsi.

Svein S
Til toppen
Claes Lislerud Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Medlem siden: 08 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 785
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Claes Lislerud Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 oktober 2010 kl. 08:08
Modellhilsen

Claes
Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 08 september 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 733
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 oktober 2010 kl. 01:54
Laurenz, har du lyst til å oversette det de sier?
 
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 oktober 2010 kl. 01:00
Her følger resten av bildene som er lastet opp på NJKs forum, som ikke allerede er vist her.


Rett ved Sandnes brukes en cross over mellom to parallespor og med signaler som beskytter det hele. Deretter følger en splitt som gjør at denne cross over kan fungere som en baneforgrening. Dette var Skårerbanens Venners siste bidrag.


Bordet med kjøreoppdrag. Fargekode for landene. Til en viss grad kunne man velge land selv, særlig is tarten, men helst så de at man tok oppdrag i riktig tidsrekkefølge.



Man møter opp på stasjonen der tog skal gå fra i god tid, og har med seg kjøreruta, for utdelt en Fred (kjørekontroll spesiallaget for Fremo-treff), og selvfølgelig et tog. "Mitt" tog var stilt opp i sporet nærmest på skyggestasjonen (stasjon uten ambisjoner om bygninger og landskap, og der man kan betjene lok og vogner på uprotototyp vis for å få snudd togene fort).


På de tyske åpne strekninger med dobbeltspor og semaforsignaler.



Stopp på Rothenburg, en av de virkelige store stasjonene på treffet, med fullt gatebilde langs hele stasjonsområdet som var ca 15 meter langt.


Vatnamotkurven i modell


Grimstad stasjon - med spotlightbelysning. En "Koffert", en Bmdeo 10 og Bmdo 87 ved perrong. Det var nok langt mer trafikk på Grimstad i Zuidbroek i løpet av et "døgn" enn det noen gang har vært i virkelighetens Grimstad. Men vakkert er dette!






Endret av ses - 22 oktober 2010 kl. 00:07
Svein S
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 3888
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 oktober 2010 kl. 17:10
  forum snabela njk.no  

Endret av ses - 19 oktober 2010 kl. 17:11
Svein S
Til toppen
 Svar Svar Side  12>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,094 sekunder.