Kråkstadmesse 2010? |
Post Reply | Page 123 4> |
Author | |
Amatøren
Viderekommen Joined: 11 mars 2010 Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 april 2010 at 18:33 |
Slik kan det gå......
Hadde de hatt LGB startsett der hadde vel kona kjøpt og kommandert meg til bære. Hun maser stadig om at jeg må begynne med grunnarbeidet for hagetog. Sist vi var hos Amundsen så kjøpte hun et Märklin lok...... Edited by Amatøren - 18 april 2010 at 18:33 |
|
Chr. Lil.
Veteran Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
Post Options
Thanks(0)
|
Der ser man, røyking er ikke bra
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sant det. Jeg sto og siklet på et byggesett av Eina stasjon, og madammen var med og hadde tenkt å kjøpe det til meg, men det forsvant mens vi var ute og tok en røykepause..!
Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Amatøren
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk for raskt svar!
Ja det er nesten en fleip! Trengte bare å vite hvor mye vi måtte "vrenge" ut av minibanken. Ser at jeg ikke blir blakk på inngangen, værre er det vel med fristelsene innenfor..... |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
20kr kostet det i går, trodde nesten det var en fleip da jeg fikk høre det!
Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
Amatøren
Post Options
Thanks(0)
|
Er det noen som kan si hvor mye det koster å komme inn på Kråkstadmessen?
Drar om ca en time så raskt svar hadde vært fint. Edited by Amatøren - 18 april 2010 at 08:52 |
|
2mjo
Viderekommen Joined: 24 juni 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 47 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Vi har vært i Kråkstad. |
|
Amatøren
Post Options
Thanks(0)
|
Trenger ikke gule sider. Holder lenge med 1881 (Feridg link). Eller visveg.no |
|
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kråkstad er ikke akkurat noen storby, så finner du til Kråkstad stasjon, er mye gjort! ;-)
MM |
|
glennwo
Viderekommen Joined: 07 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvor er Kråkstad samfunnshus? Jeg finner ikke noe info/kart her, og heller ikke på Gulesider.no. Det eneste jeg har klart å finne ut er at det ligger i Ski!?
|
|
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Til dere som arrangerer: angående reklame er dte jo bare å kontakte ØB og tv Follo. De trenger alltid saker og man kan sikkert få "gratis" reklame for messa der.
Jeg kommer :) |
|
Tut, tut.
|
|
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det blir flere bilder i MJ-bladet som kommer til påske.
|
|
Truls Slevigen
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det anlegget så flott ut! Synd jeg ikke har anledning til å komme på den messa.
|
|
Svein S
|
|
TXP Skåra
Viderekommen Joined: 19 juni 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et bilde til ... tror ikke 68-settet var der på forrige bilde ... men nå har vel togleder (dvs. PC"en) lagt en togvei tvers gjennom ...
Tror jeg kan love at Jan kommer til å kjøre tog fra ulike epoker på messa.
Åsmund.
|
|
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
|
|
TXP Skåra
Viderekommen Joined: 19 juni 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
Legger ut et bilde fra anlegget "Øst-Vest" som kommer til å bli vist på årets Kråkstadmesse. Praktfulle togsammensetninger som dere ser. Dette er bygget av Jan, vår guru på Zimobasert PC-styring her i Østfold, har komplett trafikkstyring med norske signaler, og er man nysgjerrig på digitalstyring er Jan mannen å spørre. Og som demonstrasjonanlegg fungerer dette utmerket, ettersom det er på god vei til å få en komplett trafikkstyring basert på NORSK jernbanedrift.
Anbefales!
Åsmund
|
|
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skal man arangere en Messe er det 2 muligheter. Den ene er leie plass på varemesse i Lillestrøm eller tilsvarende (hvor de stiller opp med folk) Eller leie en hall og satse på at man får nok frivillige med på lasset fra klubben eller at andre stiller opp og hjelper til. Arangerer man på varesemessa i Lillestrøm får man en del reklame med på kjøpet.
Jeg er med å arangerer rockefestival i Oslo, seinere i år. Vi har valg å leie lokale hvor de stiller med de folkene vi trenger(en del av leia) Det blir noen summer vi må ut med, men vi velger dette fremfor å måtte skaffe frivillige. Og vi kan heller bruke energien på å gjøre selve fertivalen bedre , i stedet. Fremfor å måtte styre med å finne frivillige til å hjelpe oss. Men siden det er konserter her titt og ofte får vi også reklame i dagbladet med på kjøpet, så er er deal vi kan leve med. Edited by Wickerman - 29 januar 2010 at 20:45 |
|
A matter of life and death
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Min kommentar gjaldt Ole P sin opplysning. Den beste måten å få svar på spørsmålet er vel å spørre direkte til NJKs Hovedstyre.
|
|
Svein S
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Spørsmålet mitt var jo hvorvidt NJK har noen fast praksis på det punktet som og gjelder for andre modelljernbaneklubber som ikke er en del av NJK, men kun er "medlem" i NJK?
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
ses
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis NJK Bergen vil ha inn en annonse/kunngjøring i NJKs medlemsblad om MJ-messe som de (er med på) arrangerer, ville det være høyst merkelig om man skulle betale for det.
|
|
Svein S
|
|
Ole P
Medlem i MJF Joined: 28 september 2006 Location: Bergen Status: Offline Points: 194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vi har ikke søkt om støtte til annonsering. Så vidt jeg husker har vi ikke hatt annonse i PS, men i MJ-bladet, for der har medlemsklubber en gratis annonse.
|
|
Mvh le
|
|
steinbp
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
For det første er det kort vei fra våre lagere på Kråkstad stasjon(den røde baron+2 godsvogner), og det er billigere leie og passelig store lokaler. Dette bare forteller oss at bedre markedsføring tydeligvis er viktig i denne sammenhengen, så vi må bli bedre her.
En ting er vel sikkert: denne lange tiraden av diskusjoner fordi noen etterspurte messa, har vel gjort alle forumbrukere oppmerksom på at det blir messe i år også!!
Alle er hjertelig velkommen til oss 17. og 18. april. Vi vil prøve å holde "baronen" åpen deler av dagen for de som vil se på anlegget der også.
|
|
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
|
Mr. Karlsen
Veteran Joined: 07 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 122 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et spørsmål til dette, hvorfor legges egentlig messa til Kråkstad som generelt er et sted med lite folk, i motsetning til Ski / Ås. Ville det ikke trukket mer folk om messa ble lagt til Ås eller Ski?
Pappa og kollegaene på jobb hadde aldri hørt om Kråkstadmessa inntil jeg fortalte han om messa ifjor, til tross for at dette er folk som bor og jobber i Ås / Ski.
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Supert!
Da håper jeg at jeg får anledningen til å stille med stasjonseksjonene mine igjen.
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
ses
Post Options
Thanks(0)
|
Men har dere søkt om slik støtte? Eller har der forsøkt å annonsere i På Sporet og måttet betale for det?
|
|
Svein S
|
|
Ole P
Medlem i MJF Joined: 28 september 2006 Location: Bergen Status: Offline Points: 194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Av ren nysjerrighet siden du jo er med innen NJK systemet: Vet du hvordan NJK praktiserer støtte til arrangementer? Gir de f.eks. bort gratis annonseplass og omtale i på Sporet til klubber, og skiller de da mellom undergrupper av NJK (som kråkstad og Bergen) og andre klubber som betaler kontingent, men ikke er en "driftsgruppe" innen NJK ?
Eirik [/QUOTE]
Hei Eirik og alle andre!
Vi i NJK avd. Bergen mottar ingen støtte fra noe. Alt er dugnad og inntekten blir brukt av MJ-gruppen til investering i nytt materiell og nye moduler.
Edited by Ole P - 19 januar 2010 at 15:12 |
|
Mvh le
|
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1010 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det arrangeres også Smalspor 2010 - en messe for dem som har interesse for smalspor helgen den 17. og 18. april 2010 i Trondheimsveien 84 i Oslo.
Nærmere info og et eget oppslag om Smalspor 2010 kommer snart på forumene. Vi håper ikke at 2 messer den samme helgen i Oslo-området blir noe problem. Avstanden mellom Trondheimssveien og Kråkstad er da ikke så stor. Messene er jo egentlig ganske små så da kan man jo rekke begge to når man først er i området. Edited by KjellAn - 19 januar 2010 at 13:10 |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
steinbp
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
Messe blir det 17. og18. April, det fikk jeg vite i går kveld i Kråkstad, så det er herved bekreftet.
|
|
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har skjønt såpass at det ikke virker som om noen har hørt noe om noen messe på Kråkstad i år....
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Men når både CMJS og Kråkstadgjengen har klart å arrangere messer og dermed tydeligvis er i besittelse av ildsjeler og kompetanse så burde jo disse foreningene kunne kommunisere sammen om et eventuellt felles arrangement på egenhånd. Men har de kommet til en avtale så bør derimot MjF og NJK følge opp og hjelpe til det de kan for at arrangementet skal bli så bra som mulig. Ut fra min erfaring som arrangør av mange messer for Horten mj-klubb så er jeg overbevist om at en messe i Oslo-området vil kunne la seg arrangere og gå med overskudd som kan pløyes tilbake til arrangørklubbene.
Av ren nysjerrighet siden du jo er med innen NJK systemet: Vet du hvordan NJK praktiserer støtte til arrangementer? Gir de f.eks. bort gratis annonseplass og omtale i på Sporet til klubber, og skiller de da mellom undergrupper av NJK (som kråkstad og Bergen) og andre klubber som betaler kontingent, men ikke er en "driftsgruppe" innen NJK ?
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
jeg må si stakkars andreas som spurte et enkelt spørsmål om det ble kråkestad messe i år, og ut av det spørsmåle kom en storm av meninger. ja ja folk er heldigvis forskjellige.
|
|
Post Reply | Page 123 4> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |