MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vogner, koblinger og aktiv deltagelse på treff
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vogner, koblinger og aktiv deltagelse på treff

 Post Reply Post Reply Page  123 5>
Author
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vogner, koblinger og aktiv deltagelse på treff
    Posted: 22 februar 2010 at 00:53
Hei
 
Puster liv igjen i en tråd om godsvogner på treff.
 
Det nærmer seg treff og i Sørlandet MJK"s klubbkjeller er noen av modulene tatt fram for sjekk, utbedringer og en smule prøvekjøring.
Synes det kunne være artig å sette sammen det jeg har av platformvogner til et 90-talls tømmertog.
 
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2009 at 12:03
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei alle deltakere til Fremo treffet på Gardermoen!
 
Nå nærmer det seg helgen, hvor store gutter skal leke med små tog, en hel helg på Gardermoen Wink
 Bare minner om at det kan være lurt å gå igjennom modulen, sjekke endestykker, koblinger, og at skinnene er rene, slik at det blir optimalt strømopptak. Oppdaget på min egen modul, at et endestykke var løsnet under frakt. Pusseklossen ble svart. Men, nå er alt klart !
 
MJ-Hilsen Tom Lynga 
 
Hei TomSmile
 
Her er næsten indholdet til en god "Rap" en såkaldt "Fremorap". Er der ikke en "songwriter" blandt deltagerne LOL
 
Vi ses
 
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2009 at 11:36
Originally posted by Kait Kait wrote:

Og ikke minst - vask hjulene på alt matriellet!!
 
Kai
 
 
Apropos: Vognnummerne på mine Hobbytrade-kjølevogner er SJ H 64091 og 64099.
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2009 at 11:28
Og ikke minst - vask hjulene på alt matriellet!!
 
Kai
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2009 at 11:08
Hei alle deltakere til Fremo treffet på Gardermoen!
 
Nå nærmer det seg helgen, hvor store gutter skal leke med små tog, en hel helg på Gardermoen Wink
 
Bare minner om at det kan være lurt å gå igjennom modulen, sjekke endestykker, koblinger, og at skinnene er rene, slik at det blir optimalt strømopptak. Oppdaget på min egen modul, at et endestykke var løsnet under frakt. Pusseklossen ble svart. Men, nå er alt klart !
 
MJ-Hilsen Tom Lynga 
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2009 at 22:50
"Savet træ" for å sitere boka riktig.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2009 at 13:01
Lastet med tre? Mener du trær? Tømmerstokker? Plank? Brennved?
Svein S
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2009 at 00:20
I boka Danske jernbaner av Niels Jensen, finnes det et bilde av et godstog på Ebeltoftbanen med åpne svenske godsvogner som var lastet med tre, i 1962.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 23:21
På svenske postvagnen er det en som har lagt ut noen fine bilder, selv om de er litt "moderne"Wink
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 22:28
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

[/QUOT
Jeg må bare si det:
Jeg har aldri sett, eller sett bilde av vogner med sidelemmer som er opplastet med tømmer. Altså vogner type Tl3,Tl4,Om,Os m.fl. 
[/QUOTE]
 
Da får vi bruke vognene til å importere/eksportere ferdig skjært plank:
 
 
 
 
 
[/QUOTE]
 
Clap
 
 
Fine bilder.
Ikke minst av den Ore-vogna som tydeligvis tilsvarer den vanlige tyske Kbs som vi har sett i kataloger i alle år. 
(Og som jeg har anskaffet i et større antall og brukt adskillige timer på å fornorske til en noenlunde riktig NSB Kbps,  og så kom NMJ med den korrekte modellen til en grei pris.  Sukk Confused)
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 22:12
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Quote
Jeg må bare si det:
Jeg har aldri sett, eller sett bilde av vogner med sidelemmer som er opplastet med tømmer. Altså vogner type Tl3,Tl4,Om,Os m.fl. 
 
Da får vi bruke vognene til å importere/eksportere ferdig skjært plank:
 
 
 
 
 


Den øverste lenka gav ikke mye fornuftig å se på.
Svein S
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 18:37
[QUOTE=Oar"n]
Jeg må bare si det:
Jeg har aldri sett, eller sett bilde av vogner med sidelemmer som er opplastet med tømmer. Altså vogner type Tl3,Tl4,Om,Os m.fl. 
[QUOTE=Oar"n]
 
Da får vi bruke vognene til å importere/eksportere ferdig skjært plank:
 
 
 
 
Rettet bildelink
 
 


Edited by Asgeir - 29 september 2009 at 00:28
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 17:24
Jeg har gått i gang med å modifisere 8 stk. G4 til treff på Gardermoen. Det var veldig lettvint gjort, krever bare litt tålmodighet. Er det noen som ser hva som er gjort med vogna og evt. hvilken vogn dette var?
 
 
Det venter mere arbeid før vognene er ferdige, men jeg er godt på vei.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 20:25
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Originally posted by TomL TomL wrote:

Mener å ha lest at kroken skal være på venstre side. Det er i alle fall krokene på andre vogner jeg har sett etter.

Kroken på TB skal være til høyre for senter når du ser rett på enden av vogna.
Dette er viktig for en best mulig funksjon så krokene ikke hekter inn i hverandre, men blir liggende ved siden av hverandre på hver side av senter.
 
 
Da har jeg rett likevel... Til venstre sett i fartsretningen Wink Men jeg burde presisert det.
 
MJ-hilsen Tom Lynga
 
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 19:20
Originally posted by Steinar Snøtun Steinar Snøtun wrote:

Traktorene blir importert fra England av Landbrugernes Cooperative Foræning, som holder til i Hovedstaden. Traktorforhandleren på Isaker er medlem i samme foræning og lokal salgsrepresentant.

Traktorene ankommer Göteholm med Svenska Storbrittanien Linjen (SSL) og blir sendt videre med jernbanen opplastet på svenske O-vogner.

 
Her må det være snakk om innkjøp av et restlager fra England eller Sverige, siden produksjonen av Gråtass/Ferguson TE20 sluttet i 1956Wink
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 19:19
Originally posted by Kait Kait wrote:

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. De fleste svenske O-vognene vil gå med tømmer fra Sverige.
 
Kai
Jeg må bare si det:
Jeg har aldri sett, eller sett bilde av vogner med sidelemmer som er opplastet med tømmer. Altså vogner type Tl3,Tl4,Om,Os m.fl. 
Fine vogner, men da får man gjøre som Claes, erstatte dem med nedfelte plater i messing:
 
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Steinar Snøtun View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 22 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Snøtun Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 18:23
Traktorene blir importert fra England av Landbrugernes Cooperative Foræning, som holder til i Hovedstaden. Traktorforhandleren på Isaker er medlem i samme foræning og lokal salgsrepresentant.

Traktorene ankommer Göteholm med Svenska Storbrittanien Linjen (SSL) og blir sendt videre med jernbanen opplastet på svenske O-vogner.

Steinar
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 17:57
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hmmm... stiiller alle med svenske O vogner og traktorlast? Hadde tenkt meg det samme jeg også. Kan noen kanskje sette opp en "ønskeliste" for hva som skal fraktes??
 
MJ-hilsen Tom Lynga
 
Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. De fleste svenske O-vognene vil gå med tømmer fra Sverige.
 
Kai
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 16:44
Hmmm... stiiller alle med svenske O vogner og traktorlast? Hadde tenkt meg det samme jeg også. Kan noen kanskje sette opp en "ønskeliste" for hva som skal fraktes??
 
MJ-hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 16:30
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei igjen,
 
Etter en uke i sola, (Kreta Smile )
 
Vet noen hvor det går an å få tak i traktorer type Gråtass, eller annet landbruksutstyr, fra samme epoke?
 
MJ-hilsen Tom Lynga 
Kreta, høres herlig ut.Smile
 
Jeg har også trålet butikker etter Gråtass-traktorer. Her er en vognlast med de jeg etter hvert har skaffet meg:
Det finnes også en Gråtass med henger å få tak i.
 
Her er et innlegg i en annen tråd:
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 13:23
Originally posted by TomL TomL wrote:

Mener å ha lest at kroken skal være på venstre side. Det er i alle fall krokene på andre vogner jeg har sett etter.

Kroken på TB skal være til høyre for senter når du ser rett på enden av vogna.
Dette er viktig for en best mulig funksjon så krokene ikke hekter inn i hverandre, men blir liggende ved siden av hverandre på hver side av senter.
 
Å bruke "høyre og venstre" på lok og vogner er alltid en kilde til misforståelser. Kanskje vi burde bruke skipsfartens terminologi: da skal kroken være på babord sideTongue
 
I tillegg har jeg lagt merke til at det er mindre sjanse for at krokene hekter i hverandre hvis tuppen på kroken (den ekstra bøyen opp som øker muligheten for kroken å treffe bøylen på den andre vogna) ligger på utsiden mot bufferen og ikke inn mot senter.
 
Tillater meg å sette inn et bilde fra Artikkelen om Trådkobling på FREMO Norge, av en perfekt utformet og plassert TB:


Edited by Asgeir - 27 september 2009 at 23:03
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 11:48

Mener å ha lest at kroken skal være på venstre side. Det er i alle fall krokene på andre vogner jeg har sett etter.

Og da blir det en tur straks til NMJ Wink Takk for tipset !

MJ-hilsen Tom Lynga
 
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 09:00
Originally posted by ses ses wrote:

Originally posted by steinbp steinbp wrote:

Husk en ting om du lager koblingen som en krok fra NEM-sjakta: den må låses så den ikke forskyver seg fra midtstilling, særlig om den har kortkoblingskulisse. Så lenge det er lite trekk i koblingen på rett strekning går det bra, men med skjevt trekk og tung last kan det gå galt, så lås den for best mulig resultat!


Er det krav om at kroken på en TB-kobling skal være midtstilt? (Hvis det er det du mener.)
 
Kroken er litt off-senter, men jeg mener å ha hørt at de i Tyskland krever at NEM holderen er låst fast for å unngå at den trekker seg ut til siden under belastning. (De bruker jo ikke TB) Men jeg har også hørt om minst en som ikke har gjort det her hjemme uten at det gav problemer. Det kan kanskje henge sammen med hvor lett/tregt det er å dra ut armen. Vi har jo heller ikke så fryktelig lange tog.
 
Men vil du låse den er vel det enkleste å borre ett hull gjennom armen og opp i gulvet, og så sette inn en L-formet tråd i hullet og feste med en dråpe lim på armen til L-tråden slik at selve koblingsarmen ikke limes. Da kan du vri løs tråden senere for å fjerne låsen.
 
Originally posted by TomL TomL wrote:

Vet noen hvor det går an å få tak i traktorer type Gråtass, eller annet landbruksutstyr, fra samme epoke?
 
Jeg kjøpte Gråtasser på NMJ i går, så det er ett sted du kan få tak på dem.
 
Kai
 


Edited by Kait - 27 september 2009 at 09:01
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 01:21
Originally posted by steinbp steinbp wrote:

Husk en ting om du lager koblingen som en krok fra NEM-sjakta: den må låses så den ikke forskyver seg fra midtstilling, særlig om den har kortkoblingskulisse. Så lenge det er lite trekk i koblingen på rett strekning går det bra, men med skjevt trekk og tung last kan det gå galt, så lås den for best mulig resultat!


Er det krav om at kroken på en TB-kobling skal være midtstilt? (Hvis det er det du mener.)
Svein S
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 00:56
Husk en ting om du lager koblingen som en krok fra NEM-sjakta: den må låses så den ikke forskyver seg fra midtstilling, særlig om den har kortkoblingskulisse. Så lenge det er lite trekk i koblingen på rett strekning går det bra, men med skjevt trekk og tung last kan det gå galt, så lås den for best mulig resultat!
Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 00:47
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Originally posted by TomL TomL wrote:

Vet noen hvor det går an å få tak i traktorer type Gråtass, eller annet landbruksutstyr, fra samme epoke?
 
MJ-hilsen Tom Lynga 
 
Wiking har laget gråtassen i allefall.
  har en gråtass til overs,bytter den mot en stk KL mast...LOL ( så har jeg noe å se etter)
EDIT:  siden Jevistad ikke var ute etter en gråtass er det vel liten hjelp Wink......var litt kjapp på avtrekkeren der...

Edited by morten.h - 27 september 2009 at 00:52
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 00:42
Originally posted by TomL TomL wrote:

Vet noen hvor det går an å få tak i traktorer type Gråtass, eller annet landbruksutstyr, fra samme epoke?
 
MJ-hilsen Tom Lynga 
 
Wiking har laget gråtassen i allefall.
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 00:40
Hei igjen,
 
Etter en uke i sola, (Kreta Smile ) er tiden inne til mj igjen. Jeg gikk løs på TB kobbel igjen på mine svenske O - vogner. Bøylene gikk greit, skulle bare mangle.... Men jeg fulgte Kai sin metode med å montere kroken i NEM sjakta, og etter en time hadde jeg en som fungerte mot en annen vogn jeg har med korrekt TB kobbel. Så nå står 2 andre vogner for tur. Satser på at det går greit.
Vognkort er printet ut, og skal lamineres, så da gjenstår kun leveransen av RP25 hjul, og finne egnet last til vognene. Vet noen hvor det går an å få tak i traktorer type Gråtass, eller annet landbruksutstyr, fra samme epoke?
 
MJ-hilsen Tom Lynga 
 
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2009 at 18:57
Originally posted by Kait Kait wrote:

Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

-Nye buffere og bufferplater (fjærende?)
 
Jeg hørte at Weinert skulle ha noe buffere som skulle være langt mer korrekt, men hvilke er det? Har du noe varenummer på dem?
 
Kai
 
Weinert:
8600 4 fjærende buffere
8617 20 fjærende buffere
8603  4 bufferplate (for de som ønsker å bytte den)
8596 20 bufferplater
korrekte faste buffere ser ut til å ha gått ut av sortimentet.
 
Perl:
2-202 2 par fjærende buffere med festeplate
2-203 2 par ikkefjærende buffere med festeplate
 
Jeco:
S1-46 2 par ikkefjærende buffere (i hvitmetall = litt grove)
 
Luck: er dessverre for lange
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2009 at 16:21
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

-Nye buffere og bufferplater (fjærende?)
 
Jeg hørte at Weinert skulle ha noe buffere som skulle være langt mer korrekt, men hvilke er det? Har du noe varenummer på dem?
 
Kai
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.