MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

FREMO blogg- morten.h

 Svar Svar Side  123 5>
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: FREMO blogg- morten.h
    Sendt: 20 desember 2008 kl. 18:25

Jepp,dere leste riktig....Morten har blitt syk og styrer med tog i DCWink

Tenkte jeg skulle dele med meg når jeg (nå snart) setter i gang med mine tre første moduler. Det blir som nevnt tidligere i en annen tråd, bygging etter forbilde og ytterst få kompromisser vil bli gjordt.Mitt første byggetrinn blir Lågen HP,som ikke lenger eksisterer...den ble jevnet med jorden da Elveveien i Larvik ble bygget. Tidsepoken blir fra 1974 ( det ble lagt betong sviller i larvik allerede da) og frem til sent 80-tall da området ble omgjordt. Jeg har fått god konsulent hjelp fra Dr.Jevistad ,som jo har bygget en og annen modul tidligereWink På disse tre første modulene,står han for tegninger (ferdig CAD"et) samt loddingen av veksler og sporsperrer.....
 
 
 
(tegning utført av Jon Einar Vistad).....hadde jeg fortalt Jon Einar at jeg er en gammel illustratør,hadde han ikke turt og sende meg denne tegningen,men den er absolutt godkjentLOL
 
De tre sidesporene som forsvinner ut av modulene,går til omformer,Lågen dampsag og revet (kanalkaia,impregneringa,rockwoll,jernstøperiet,containerhavna etc..)
 
Det har gått my tid med til fotografering av sporene slik det ser ut i dag,samt at jeg har fått mye hjelp av lokale avis fotografer. Begyner å nærme meg det punktet hvor jeg har nok dokumentasjon av bygg og bruer/overganger til at jeg kan begyne byggingen....i de siste dager har jeg laget meg en papp "dummy" av E-avdelingen som ligger ved siden av tidligere Lågen HP. En stor takk til aha for disse tegningene,som ble brukt til E-avdelingen på Ganddal.Trengte kun noen små forandringer,før jeg hadde Lågen utgavenWink
 
 
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 19:41
Kjempespennende!!! Jeg liker at du legger lista så høyt på ditt første Fremo-prosjekt. Clap
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1274
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 19:44
Ja tiden er nok forbi da Lotus kan brukes som transportmiddel til treffLOL
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 20:05
Sitat: jevistad jevistad skrev:

Ja tiden er nok forbi da Lotus kan brukes som transportmiddel til treffLOL
 
si ikke det........kan hende at Autoclassics klare å oppdrive en strømlinjeformet henger i karbonfiber med 345/35 dekkLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 20:11
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Kjempespennende!!! Jeg liker at du legger lista så høyt på ditt første Fremo-prosjekt. Clap
...er nesten nødt til det, ellers vil personer fra nordre Vestfold (les Eika),lynsje,håne og se ned på undertegnede siden jeg fyrer oppunder angående den manglende vekselen på Hort....jeg mener SteinsnesLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran


Medlem siden: 07 mai 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1169
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 20:13
Dette blir interessant, Morten.
 
Er dette stedet man passerer over hvis man kjører ut fra Larvik på nordsia? Omtrent der Veitransport AS holder til?
 
 
 


Endret av Andreas - 20 desember 2008 kl. 20:13
Hilsen Andreas.   
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 20:24
Sitat: Andreas Andreas skrev:

Dette blir interessant, Morten.
 
Er dette stedet man passerer over hvis man kjører ut fra Larvik på nordsia? Omtrent der Veitransport AS holder til?
 
 
 
stemmerWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1574
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 20:56
Sitat: morten.h morten.h skrev:

er nesten nødt til det, ellers vil personer fra nordre Vestfold (les Eika),lynsje,håne og se ned på undertegnede siden jeg fyrer oppunder angående den manglende vekselen på Hort....jeg mener SteinsnesLOL
 
Av en eller annen grunn trur jeg faktisk ikke du bekymrer deg så allverdens for akkurat det MortenLOL
 
Vi har forøvrig litt plass til overs i anlegget her borte Morten, og egen transportavdeling som har utstyret i ordenWink
Så det er bare å skrive en velbegrunnet søknad i et passende antall eksemplarer så skal vi la Dr. Hansen vurdere om du og modulen kan finnes verdige til å bli med i selskapetWink
Sidespormoduler kommer alltid godt med, så jeg tror ikke han vil være så vrien å få noe positivt svar fra Smile
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 21:01
Høres bra ut Eirik.....selv om jeg ikke er helt sikker på Hansen Wink....all utprøving og testing av moduler vil bli utført i Horten med jevne mellomrom,hvis jeg får lov ?......og jeg har ikke tenkt til å stresse disse modulene ferdig...kvalitet tar tid,ingen vei utenomWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
Snikkaren Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 11 april 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 698
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Snikkaren Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 21:03

Sitat: morten.h morten.h skrev:

.............................................. setter i gang med mine tre første moduler.

De tre sidesporene som forsvinner ut av modulene,går til omformer,Lågen dampsag og revet (kanalkaia,impregneringa,rockwoll,jernstøperiet,containerhavna etc..)
 
 

Her leser vi vel at ett eller flere sidespor kommer....WinkWinkWink
Blir spennende å følge med på.
 
 
 
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1574
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 21:11
Sitat: morten.h morten.h skrev:

Høres bra ut Eirik.....selv om jeg ikke er helt sikker på Hansen Wink....all utprøving og testing av moduler vil bli utført i Horten med jevne mellomrom,hvis jeg får lov ?......og jeg har ikke tenkt til å stresse disse modulene ferdig...kvalitet tar tid,ingen vei utenomWink
 
Nei.. Vi er ikke bestandig like sikre på Dr. Hansen vi heller...
Selv jobber jeg normalt ut fra prinsippet om at det trenger ikke gå fort når det ikke blir så bra hellerWink (Noe jeg er sikker på Hansen er mer enn villig til å bekrefte at stemmerLOL)
 
Testing skal vi nok sikkert få tilSmile
 
Edit: Forøvrig vil jeg foreslå at du øker lengden på seksjonene fra 120cm til 122 cm + endestykketykkelsen. Dermed kan du sage tvers over finerplaten på 122cm og slippe å kappe av de siste centimetreneWink
 
Eirik


Endret av eika - 20 desember 2008 kl. 21:13
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 desember 2008 kl. 21:22
Sitat: eika eika skrev:

 
Edit: Forøvrig vil jeg foreslå at du øker lengden på seksjonene fra 120cm til 122 cm + endestykketykkelsen. Dermed kan du sage tvers over finerplaten på 122cm og slippe å kappe av de siste centimetreneWink
 
Eirik
så lenge det ikke får konsekvenser for skala riktigheten (det er en overgang som er tenkt komme på neste modul mot Larvik),ikke et dumt forslag...skal ta det opp med snekkær"nWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
asai Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 september 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 254
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér asai Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 09:20

Ser ut til å bli et supert prosjekt dette her Morten. Clap

Skal få presentert mitt eget prosjekt nå i løpet av julen... Wink
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 06 november 2005
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 816
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 10:29
Det her er jo meget spennende!
Bra og se at andre AC folk og kan bli konvertert!!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
SveinR Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1207
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér SveinR Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 11:25
Hva skal stå under den byggningen du lager????
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 11:55
Sitat: SveinR SveinR skrev:

Hva skal stå under den byggningen du lager????
.......en sponset ferdigmodell fra Skala Design LOLLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 06 november 2005
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 816
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 12:17
lol Clap
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
J-I Hansen Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 672
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér J-I Hansen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 15:04
Sitat: morten.h morten.h skrev:

 
 
 
De tre sidesporene som forsvinner ut av modulene,går til...   ... revet (kanalkaia,impregneringa,rockwoll,jernstøperiet,containerhavna etc..)
  
 
Aha, så sporet til Revet gikk fra den siden tidligere? Sporet til A.A. mek lå alene det da?
 
 
Det ser ut som om det er tegnet inn en sporsperre på Dampsag/Revet-sporet. Det trengs i så fall ikke, da begge vekselene vil være låst istedet.
 
Ellers er du alltid(s) velkommen i Horten, Morten:-)


Endret av J-I Hansen - 21 desember 2008 kl. 15:06
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 15:28
Sitat: J-I Hansen J-I Hansen skrev:

 
Aha, så sporet til Revet gikk fra den siden tidligere? Sporet til A.A. mek lå alene det da?
 
 
Det ser ut som om det er tegnet inn en sporsperre på Dampsag/Revet-sporet. Det trengs i så fall ikke, da begge vekselene vil være låst istedet.
 
Ellers er du alltid(s) velkommen i Horten, Morten:-)
 
 
stemmer,før Elveveien ble laget var sporet den veien og A.A. mek.verksted lå alene.....
 
I følge bilder fra den gangen,SKAL det være en sporsperre der....så den trengs....Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
J-I Hansen Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 672
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér J-I Hansen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 16:03
Sitat: morten.h morten.h skrev:

[QUOTE=J-I Hansen]  
 
I følge bilder fra den gangen,SKAL det være en sporsperre der....så den trengs....Wink
 
 
Jeg gleder meg over dette prosjektet. Etter ytterligere antall meter, når du har kommet kommet ned til skiftetomta, så har du enda ikke nådd noen av godskundeneSmile
 
 
Men fraktpotensialet er i hvertfall enormt. Clap
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 16:29
Sitat: J-I Hansen J-I Hansen skrev:

Sitat: morten.h morten.h skrev:

[QUOTE=J-I Hansen]  
 
I følge bilder fra den gangen,SKAL det være en sporsperre der....så den trengs....Wink
 
 
Jeg gleder meg over dette prosjektet. Etter ytterligere antall meter, når du har kommet kommet ned til skiftetomta, så har du enda ikke nådd noen av godskundeneSmile
 
 
Men fraktpotensialet er i hvertfall enormt. Clap
...det er vel nettopp der jeg må inngå noen kompromisser angående sporlengder....ellers blir dette hinsides digert...planene om oppstillings spor på sikatomta og alle godskundene på kaia er en av grunnene til at jeg begyner med Lågen HP. Går vi en modul eller to til mot Larvik,så har vi jo Alfred Andersen Mek. Verk. også...... så grunnlaget for mye godskjøring ligger tilstedeWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1274
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 19:04
Sitat: J-I Hansen J-I Hansen skrev:

Det ser ut som om det er tegnet inn en sporsperre på Dampsag/Revet-sporet. Det trengs i så fall ikke, da begge vekselene vil være låst istedet.
 
 
Du har jo unektelig et poeng der dr.Hansen, men jeg tydet dette bildet som at det ligger et beskyttelsesdeksel til en sporsperre ved siden av sporet: Bilde fra Lågen i NJK
Til toppen
Dan Rasmussen Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Denmark
Status: Utlogget
Points: 1123
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dan Rasmussen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 19:13
Hei MortenSmile
 
Det ser ud til vi går endnu et spændende Fremoår imødeTongue  Året 2008 har givet blod på tanden til mange, incl. mig selv. Dit projekt ser meget spændende ud Morten, og jeg vil følge det nøje.
 
Selv har jeg planlagt starten på mit Svenkerud projekt, stærkt inspireret af Dr. Jevistad,  til at starte her i juleferien.
 
Nærmere vil følge på forummet.
 
Her til sidst vil jeg benytte lejligheden til at ønske dig og alle andre her på forummet en rigtig glædelig jul og et godt nytår, med håbet om at vi mødes til endnu flere træf i året der kommer.
 
Med Fremohilsen
Dan
 
 
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 21 desember 2008 kl. 23:58
Hva slags materiell var plassert i den lille lokstallen?
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 desember 2008 kl. 00:06
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Hva slags materiell var plassert i den lille lokstallen?
Godt spørsmål......i dag står det en ROBEL der,hva som sto der for 30 år siden vites ikke.....mulig det var noe tilsvarende....noen som vet?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 desember 2008 kl. 00:16

her er noen bilder av hvordan det ser ut i dag.....

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
sporet inn til "saga" nå byggmakker,ligger der ennå,bare veksel er fjernet..
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1363
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 desember 2008 kl. 00:26

......og sporet til revet,ligger nå påandre siden av overgangen,skimtes her sammen med sporet til Alfred A. Mek Verk.

 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 desember 2008 kl. 08:55
Når ble dette sidesporet sist brukt? Og til hva?
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
J-I Hansen Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 672
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér J-I Hansen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 desember 2008 kl. 10:03
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Når ble dette sidesporet sist brukt? Og til hva?
 
A.A. mek har ikke vært i bruk på i hvertfall ti år.
 
Revet var i daglig bruk ut 2001.
 
Sporet til El.revisjonsavd. var i bruk til den forrige regjeringen begynte med privatisering, men er tydeligvis tatt i bruk igjen.
 
Sporet til saga: Hvertfall ti år.
 
Omformern: Aner ikke. 
Til toppen
J-I Hansen Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 672
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér J-I Hansen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 desember 2008 kl. 17:04
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Når ble dette sidesporet sist brukt? Og til hva?
 
Revet var i daglig bruk ut 2001.
 
[/QUOTE]
 
Ut mot Revet kommer man først ned til en skiftetomt med fire gjennomgående spor. Deretter deler det seg i to, hvor ett spor går ned igjennom impregneringskompaniet og videre ut til tidligere Rockwool. Impregneringen mottok trelast på svenske vogner (Kbis, Kbps bl.a.), mens Rockwool sendte ferdigvarer med utenlandske Hbis, Hbikks osv. 
 
Det andre sporet går ned mot kaia, og deler seg i tre eller fire på veien dit. På slutten gikk det innimellom opptil 5-6 Rps`er med sjøkabel fra Nexans i Rognan, for utskiping. Utover det vet jeg ikke, men det ligger bl.a. en stor kornsilo på kaia.
 
Det var også en bedrift som losset stål av vogner (SJ Kis, Kils) som stod hensatt på skiftetomta.  
 
 
Til toppen
 Svar Svar Side  123 5>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,125 sekunder.