Takproblem |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Plastrør er ingen dum idé. Da tror jeg løsningen er å finne et rør med samme diameter som toppkrummingen på de store buene. Så sager man rørene slik at man har alle toppene, og limer disse med riktig avstand på et stivt "undertak". Bunnene kan man lage med en passende sparkelmasse som formes med en bit styrenplast med samme kontur som bunnen i buene. Så sliper man bunnene glatte og fine før man tapetserer. Problemet med denne metoden er at man får en himling innvendig, noe som sikkert ikke er ønskelig med tanke på at det skal være innsyn i bygningen. Hvis man har tilgang på en god bordsag vil det sikkert kunne fungere å sære også bunnene av plastrør. Får man vinklene på snittet helt riktig skal det gå å få limt rørene helt presist. Et godt hjelpemiddel ville vært laserskårede profiler som understøttelse. Har ikke sett undersiden på dette taket, så for alt jeg vet kan det være langsgående profiler med søyler i virkeligheten også. Hadde vært moro med litt mere info om forbildet! |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ser nå at jeg har misforstått hvordan dette taket egentlig er bygd.
Min forhastede konklusjon var at dette taket hadde en form som dette: Men her et bilde av godsterminalen sett fra siden: Det er altså ingen bue i bunnen av de store buene. Det må derimot være en renne på tvers som kan transportere bort vannet, og dermed vil det være mye lettere å bygg et tak i flere deler. Og da vil ideene om rør, forming over gjengestenger, kornsiloer osv. ha mye mer for seg. |
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |