MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Sandnes stasjon som FREMOdul

 Svar Svar Side  <1234 11>
Forfatter
 Rating: Topic Rating: 2 Stemmer, Average 5,00  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 24 mars 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 709
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 juli 2008 kl. 13:32
ok, kanskje jeg tar meg en tur og kikker på under treffet.  hvor lange er i de i bjelkene da som modulene ligger på???
   
 
mvh
 
Tom-Andrè Engebreten
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Til toppen
terje-o Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 260
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér terje-o Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 juli 2008 kl. 13:45
Bjelkene er 250 cm.

Om dette er en praktisk måte å lage bein på vet vi i grunnen ikke før vi har hatt modulen med på treff noen ganger, men under første montering (på Vitenfabrikken i Sandnes, som dere ser bilder fra i denne tråden) gikk det ganske raskt å få justert høyden til 1300 mm.

Det som ofte tar mest tid på en lang modul på treff er ikke å sette den på beina, men å justere den til 1300mm i hver ende og resten i mellom  "rett".

Ved den løsningen vi nå har laget blir det langt færre høydejusteringpunkter, og de blir også endel enklere å justere enn mange av de andre mulige løsningene.

Time vill sjåvv (sitat Blodstrupmoen...)

Med Helsing
for MJBV
Terje O     
Til toppen
kokken Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 24 mars 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 709
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér kokken Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 30 juli 2008 kl. 11:11
ja det blir nok enklere å justere det med denne løsningen som dere har valgt. den koblingsmåten dere har valgt på bjelkene er den hjemmelaget, ser ut som hengsler???
 
mvh
 
Tom-Andrè Engebretsen
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Til toppen
-TUR- Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 269
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér -TUR- Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 august 2008 kl. 19:18
Så litt på beinløsningen i går, og jeg synes den ser meget bra ut. Tror dette er et godt konsept for større stasjoner. Her får man lange rette stykker, som kan justeres greit på disse biltemabukkene. Så er det bare å "lø på" med modulkasser.
 
I modulkassene vil det bli satt inn passbolter som sikrer nøyaktig sammenføyning av modulene.
 
Mvh
Inspektoratet og regnskapsføringsanstalten
-TUR-

Tore Urvik
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1280
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 august 2008 kl. 23:11
Status pr. 25.08.2008 kl 1900:
 
Alle spor er lagt så nær som spor 7 som er det tredje av skiftesporene, og to frilastspor.
Spor 8 og 2 andre lastespor er sløyfet pga. tidsnød.
Mateledninger til ca 75% av "spormassen" er montert takket være iherdig innsats fra Rune-B og Asai.
Sporvekselstyring  til de 12 sentralstyrte sporvekslene er i boks, men montering av tortoisene gjenstår.
 
Vi introduserer også grensesnitt for dobbeltspor for første gang i Norge?
Så hvis noen nå vil bygge dobbeltspor-moduler så har de en stasjon å koble seg opp motWink
 
 
Sett fra motsatt ende, men når jeg forlot lokalet kl 22:00 i kveld var det ikke så mye "åpent" landskap her:
 
 
Til toppen
J-I Hansen Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 675
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér J-I Hansen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 august 2008 kl. 23:20
Sitat: jevistad jevistad skrev:

Status pr. 25.08.2008 kl 1900:
 
Så hvis noen nå vil bygge dobbeltspor-moduler så har de en stasjon å koble seg opp motWink
  
 
Bra.
Tiden er vel moden for litt dobbeltspor etterhvert.
Til toppen
Oar"n Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 09 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 188
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Oar Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 august 2008 kl. 00:51
Sitat: jevistad jevistad skrev:

Status pr. 25.08.2008 kl 1900:
 
 
Sett fra motsatt ende, men når jeg forlot lokalet kl 22:00 i kveld var det ikke så mye "åpent" landskap her: 
Aner jeg at det er landskap i full fart med netting og fugeskum? Synes jeg ser noen bokser til høyre der.
 
Omtrent slik blir det nok på mine lange kurvemoduler som sporlegges akkurat nå.
 
Hilsen

Roar Børte
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1580
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 august 2008 kl. 01:48
Sitat: jevistad jevistad skrev:

Status pr. 25.08.2008 kl 1900:
Spor 8 og 2 andre lastespor er sløyfet 
 
Har dere sløyfet spor sier du? Bygger ikke dere etter et konkret forbilde da?Evil%20Smile
 
Bortsett fra det gleder jeg meg skrekkelig til å se denne kolossen på et treffSmile det er nesten så vi må justere kjøretidene fordi det nå tar lengre tid å komme gjennom en stasjon enn fra stasjon til stasjonLOL (Neste prosjekt: enkle linjemoduler hvor man bare ruller på gressmatta og er ferdigWink)
 
Det er forøvrig lagt opp til krysninger mellom intill 3 persontog på en gang på denne stasjonen neste helg, så Modelljernbanetilsynet forventer at det besørges skikkelig avstigningsmulighet for alle tre planlagt brukte personspor om det skal invilges brukstillatelseAngry
 
 
Edit: forøvrig kanskje dere kan komme med en nærmere tilbakemelding her om antall sidespor, kapasitet og firmaer det kan sendes produkter til/fra i forhold til den listen jeg har fått før. Siden sporleggingen ser ut til å ha gått radig unna så ser det jaggu ut som det kan bli litt godstrafikk her ogClap


Endret av eika - 26 august 2008 kl. 01:50
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1280
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 august 2008 kl. 09:04
Sitat: eika eika skrev:

 
Har dere sløyfet spor sier du? Bygger ikke dere etter et konkret forbilde da?Evil%20Smile
 
 
Sløyfet var vel litt feil ordbruk; de er bare ikke bygget ferdig til dette treffet
 
Det tar noe tid når man skal være litt nøye på det ser duLOL
 
Sitat: eika eika skrev:

Edit: forøvrig kanskje dere kan komme med en nærmere tilbakemelding her om antall sidespor, kapasitet og firmaer det kan sendes produkter til/fra i forhold til den listen jeg har fått før. Siden sporleggingen ser ut til å ha gått radig unna så ser det jaggu ut som det kan bli litt godstrafikk her ogClap
 
Ingen store forandringer, det mangler bare et skiftespor i forhold til opprinnelig påmeldt.
Men det skal vel kanskje ikke foretas så mye vognsortering her at det betyr noe? (det er jo allerede 3 skiftespor)
Det er også et lastespor mindre enn påmeldt, men det ene skiftesporet kan jo til nød brukes som frilastspor.
 
 
En annen ting: Stillverksvakt blir nok ikke nødvendig siden det bare er togsporene som har sentralstilte sporveksler, vekslene på godstomta blir betjent manuelt av skiftepersonalet sånn som i virkeligheten.Wink
Txp har bare kontroll på de to vekslene til/fra godstomta.
(Vi starter pent med enkel forrigling denne gangLOL)


Endret av jevistad - 26 august 2008 kl. 09:10
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1580
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 august 2008 kl. 13:03
Sitat: jevistad jevistad skrev:

Ingen store forandringer, det mangler bare et skiftespor i forhold til opprinnelig påmeldt.
Men det skal vel kanskje ikke foretas så mye vognsortering her at det betyr noe? (det er jo allerede 3 skiftespor)
Det er også et lastespor mindre enn påmeldt, men det ene skiftesporet kan jo til nød brukes som frilastspor.
Nei, det legges ikke opp til noen sortering av vogner på Sandnes. Sortering skjer på Skuggevik og det kommer to kipptog hver dag til Sandnes med vogner kun til Sandnes/Ganns Potteri (og Grimstad). SÅ det viktigste i så måte er vel at de lokale industriene har fått sporene sine slik at de kan ta i mot vognerSmile
 
Sitér  
En annen ting: Stillverksvakt blir nok ikke nødvendig siden det bare er togsporene som har sentralstilte sporveksler, vekslene på godstomta blir betjent manuelt av skiftepersonalet sånn som i virkeligheten.Wink
Txp har bare kontroll på de to vekslene til/fra godstomta.
(Vi starter pent med enkel forrigling denne gangLOL)
 Da noterer jeg meg at Sandnes blir enmanns betjentSmile
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
terje-o Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 260
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér terje-o Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 august 2008 kl. 16:53
Da forutsettes det at togloket brukes til skifting, og at det ikke stasjoneres skiftetraktor på Sandnes?

Det kunne jo være en enkel & grei "opplæringsstilling" for skifting Smile

MVH
Terje O 
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1580
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 august 2008 kl. 22:48
Sitat: terje-o terje-o skrev:

Da forutsettes det at togloket brukes til skifting, og at det ikke stasjoneres skiftetraktor på Sandnes?

Det kunne jo være en enkel & grei "opplæringsstilling" for skifting Smile

MVH
Terje O 
 
Det er lagt opp til at kipptogene til Sandnes og Grimstad i ruten med tognummer 5202-5209 kjøres med en Di5 som toglok, og at denne brukes som skiftemaskin da ja.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
asai Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 september 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 254
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér asai Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 august 2008 kl. 06:25
Sitat: eika eika skrev:

Det er lagt opp til at kipptogene til Sandnes og Grimstad i ruten med tognummer 5202-5209 kjøres med en Di5 som toglok, og at denne brukes som skiftemaskin da ja.
 
Eirik


Di5 på Sandnes???? Shocked
Til toppen
terje-o Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 260
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér terje-o Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 august 2008 kl. 09:27
HhhhhmmmmmmmCry

Hadde jo vært kulere med en Di2 Wink

MVH
Terje O
Til toppen
asai Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 september 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 254
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér asai Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 august 2008 kl. 09:50
Sitat: terje-o terje-o skrev:

HhhhhmmmmmmmCry

Hadde jo vært kulere med en Di2 Wink

MVH
Terje O

Helt enig. Eller en 220 traktor. Clap
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1580
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 august 2008 kl. 17:09
Nå må dere huske på at vi forsøker kjøre relativt moderne da... 220 vil nok bli å se i litt skiftetjeneste, men å kjøre linjetjeneste med såpass store laster vi her snakker om på den lille maskinen passer ikke helt til dagens jernbane. Og Di2 hadde alt for dårlig arbeidsmiljø til at vi fikk aksept fra modellokmannsforeningen til å benytte den i noen større utstrekning. Di5 derimot har både et akseptabelt førerromsmiljø og en akseptabel trekkraft for de oppgaver den er tiltenkt herSmile
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 august 2008 kl. 23:53
Jeg ser frem til å se Di5 i Grimstad jeg :)

Endret av Mr Bridger - 27 august 2008 kl. 23:54
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
SveinR Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1214
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér SveinR Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 august 2008 kl. 10:01
Hmm, skal se om jeg ikke kan ta med en traktor som passer bedre daWink
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 august 2008 kl. 14:48
Di5"en skal brukes i godstog til Grimstad bla, men jeg er åpen for morsomme muligheter for traktorer som kan være stasjonert i Grimstad - så lenge de går fint :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
asai Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 september 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 254
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér asai Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 august 2008 kl. 15:12
Sitat: SveinR SveinR skrev:

Hmm, skal se om jeg ikke kan ta med en traktor som passer bedre daWink

Hmm... Dette gleder vi oss til å se hva du kommer lurende med... Tongue
Til toppen
Stian Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 04 januar 2007
Land: Bergen
Status: Utlogget
Points: 1451
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Stian Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 august 2008 kl. 17:12
jeg tror jeg vet det men jeg holder tettWink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1580
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 august 2008 kl. 18:19
Svein har lovet ossflere traktorer han, men det er mulig vi kan offre den enslige svalen på en plass som skiftemaskin i Sandnes da...
 
Ellers trodde jeg Tore hadde en skiftemaskin klar til Grimstad jegSmile
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
eibro Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 04 september 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 264
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eibro Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 august 2008 kl. 21:57
Kan noen si meg hvilken tykkelse det er på de endestykkene dere bruker.
Er ikke sikker men det ser ut som mere en 12 mm.
Det er jo en annen farge på endestykkene også.
Er det ikke kryssfinner?? Eller er de bare malt??


Endret av eibro - 28 august 2008 kl. 22:01
Eirik
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1185
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 august 2008 kl. 22:59
Sitat: eika eika skrev:

Svein har lovet ossflere traktorer han, men det er mulig vi kan offre den enslige svalen på en plass som skiftemaskin i Sandnes da...
 
Ellers trodde jeg Tore hadde en skiftemaskin klar til Grimstad jegSmile
 
Eirik


Joda, det har jeg jo. Men har ikke rukket å få omlitrert den. Det får våge seg...
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
SveinR Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1214
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér SveinR Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 28 august 2008 kl. 23:56
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Sitat: eika eika skrev:

Svein har lovet ossflere traktorer han, men det er mulig vi kan offre den enslige svalen på en plass som skiftemaskin i Sandnes da...
 
Ellers trodde jeg Tore hadde en skiftemaskin klar til Grimstad jegSmile
 
Eirik


Joda, det har jeg jo. Men har ikke rukket å få omlitrert den. Det får våge seg...
 
Tar med traktor til deg også Tore, så får du se om den er brukenes eller ikke, Den er dog ikke i nydesign..
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Til toppen
terje-o Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 260
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér terje-o Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 august 2008 kl. 14:42
Sitat: eibro eibro skrev:

Kan noen si meg hvilken tykkelse det er på de endestykkene dere bruker.
Er ikke sikker men det ser ut som mere en 12 mm.
Det er jo en annen farge på endestykkene også.
Er det ikke kryssfinner?? Eller er de bare malt??



Det er 12mm "forskalingslemkryssfiner".

Det er noe vi har sett brukt på noen nyere tyske stasjoner, og vi hadde en ide om at denne typen var mer stabil en vanlig finer, men det ser ikke ut for å være tilfelle, så det blir vel neppe benytta neste gang .

MVH
for MJBV
Terje O
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1280
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 august 2008 kl. 18:07
Sitat: jevistad jevistad skrev:

 
Sitat: eika eika skrev:

Edit: forøvrig kanskje dere kan komme med en nærmere tilbakemelding her om antall sidespor, kapasitet og firmaer det kan sendes produkter til/fra i forhold til den listen jeg har fått før. Siden sporleggingen ser ut til å ha gått radig unna så ser det jaggu ut som det kan bli litt godstrafikk her ogClap
 
Ingen store forandringer, det mangler bare et skiftespor i forhold til opprinnelig påmeldt.
Men det skal vel kanskje ikke foretas så mye vognsortering her at det betyr noe? (det er jo allerede 3 skiftespor)
Det er også et lastespor mindre enn påmeldt, men det ene skiftesporet kan jo til nød brukes som frilastspor
 
Kom jo til å tenke på at vi jo har en stor industri i tillegg, nemlig havnesporet.
Selv om det ikke er så langst som på H... ehh Steinsnes, så er det jo plass til noen vogner som kan betjene noen imaginære båter el. i enden.
 
Dessuten ser det ut som de kan bli sending av ploger fra Kverneland via Sandnes hvis alt klaffer.
Til toppen
asai Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 september 2007
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 254
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér asai Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 august 2008 kl. 20:20
Sitat: jevistad jevistad skrev:

 
Kom jo til å tenke på at vi jo har en stor industri i tillegg, nemlig havnesporet.
Selv om det ikke er så langst som på H... ehh Steinsnes, så er det jo plass til noen vogner som kan betjene noen imaginære båter el. i enden.
 


Trodde vi var enige om hva det sporet skulle brukes til.... LOL

Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 01 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1580
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 august 2008 kl. 20:41
Sitat: jevistad jevistad skrev:

Dessuten ser det ut som de kan bli sending av ploger fra Kverneland via Sandnes hvis alt klaffer.
Vil det si at vi kan sende stålcoil til Kverneland sidespor og?
 
Jeg har noen Shimms vogner jeg ikke får brukt til noe annet siden jeg ikke har fler luuk RP25-hjul igjen til å gjøre dem kjørbare til SteinsnesCry Men kan vi kjøre dem til Kverneland så passer det ypperligThumbs%20Up
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
jevistad Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 1280
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 august 2008 kl. 23:14
Sitat: asai asai skrev:

Trodde vi var enige om hva det sporet skulle brukes til.... LOL

 
Vi får bare passe på å ha sporet fritt når det toget kommerWinkLOL


Endret av jevistad - 31 august 2008 kl. 23:14
Til toppen
 Svar Svar Side  <1234 11>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,094 sekunder.