Peco - SL-E190 |
Post Reply |
Author | ||
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 oktober 2017 at 17:31 |
|
Vet at jeg spurte noe om den Peco - SL-E190 en gang for X antall år siden.
Men husker ikke hva som ble sakt, har muligens noe med alderen min og gjøre, man blir jo ikke yngere .. Men jeg har hør både og, angående den "double slip" vekselen. Mange mener den fungerer utmerket, men i noen miljø, så har den vist ikke fungert tilfredsstillende. Jeg vet at den ikke tilfredsstiller FREMO normen, men til vanlig bruk, på et hjemme anlegg eller klubb anlegg, så bør den vel fungere bra. Jeg har både sett og kjørt på anlegg med den i bruk, med vanlig "standard" materiell fra Roco, Fleichmann, Trix, osv, og jeg har aldri opplevd noe problemer med den. Noen som har erfaring med den, både bra og dårlig Edited by Tåge - 18 oktober 2017 at 17:32 |
||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har både Single og Double slipen til Peco på de gamle seksjonene mine, og har aldri hatt noen problemer med noen av de. Alle lokene mine kjører fint gjennom alle veier, også Superlinelokene. Det som var mest knot var vel å få til kablingen korrekt, men når man først skjønner prinsippet er det ganske enkelt.
|
||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
||
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, jeg har også fått det inntrykket at de fungerer veldig bra . |
||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
||
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Min erfaring er at i "normal" drift fungerer de helt greit. De er ikke akkurat noe smykke visuelt, kurven er krappere enn man kanskje kunne ønske, spesielt for lange vogner.
De tilfellene jeg har opplevd problemer har gjerne vært i sammenheng med stive og/eller lange lok, korte koplinger uten god nok sidebevegelse, og finescale hjul som "detter nedi" krysset og kan spore av. Men det betyr ikke at slikt materiell alltid har problemer, og ofte oppsto problemer i forbindelse med spesielt "uheldige" kombinasjoner av materiell. Hilsen Halvor |
||
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jepp, jeg også har fått det inntrykket at de fungerer til "normal" bruk . Nja, synes nå de ser ganske så ok ut, det er en veksel, og jeg har det inntrykket at den fungerer bra, og da rekker det som regel for meg . ((For på grunn av plassmangel, så må jeg, i alle fall, ty til noe kompromisser for og i det heletatt få noe og kjøre på. Krappe veksler osv, men hoved saken er at de virker, så får utseende komme lengere ned på listen min.)) Etter det jeg kan se, så har den en "Nominal radius; 610mm (24in)" som teoretisk skulle holde for de fleste fabrikatene.
Ja, at de lange vognene, nesten kaster seg in i vekselen, er ikke fint og se på, og med korte koplinger uten god nok sidebevegelse, og finescale hjul "detter nedi" krysset og kan spore av, har jeg også sett. Så det er vel også en grunn til at de i noen sammenheng ikke er ønsket. Edited by Tåge - 22 oktober 2017 at 18:01 |
||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
||
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
1000 takk for info .
|
||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |