MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Peco - SL-E190

 Svar Svar
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 291
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Peco - SL-E190
    Sendt: 18 oktober 2017 kl. 17:31
Vet at jeg spurte noe om den Peco - SL-E190 en gang for X antall år siden.

Men husker ikke hva som ble sakt, har muligens noe med alderen min og gjøre, man blir jo ikke yngere ..

Men jeg har hør både og, angående den "double slip" vekselen.

Mange mener den fungerer utmerket, men i noen miljø, så har den vist ikke fungert tilfredsstillende.

Jeg vet at den ikke tilfredsstiller FREMO normen, men til vanlig bruk, på et hjemme anlegg eller klubb anlegg, så bør den vel fungere bra.

Jeg har både sett og kjørt på anlegg med den i bruk, med vanlig "standard" materiell fra Roco, Fleichmann, Trix, osv, og jeg har aldri opplevd noe problemer med den.

Noen som har erfaring med den, både bra og dårlig


Endret av Tåge - 18 oktober 2017 kl. 17:32
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Medlem siden: 22 februar 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1938
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 oktober 2017 kl. 13:28
Jeg har både Single og Double slipen til Peco på de gamle seksjonene mine, og har aldri hatt noen problemer med noen av de. Alle lokene mine kjører fint gjennom alle veier, også Superlinelokene. Det som var mest knot var vel å få til kablingen korrekt, men når man først skjønner prinsippet er det ganske enkelt.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 291
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 oktober 2017 kl. 02:03
Sitat: Svein_H Svein_H skrev:



Jeg har både Single og Double slipen til Peco på de gamle seksjonene mine, og har aldri hatt noen problemer med noen av de. Alle lokene mine kjører fint gjennom alle veier, også Superlinelokene. Det som var mest knot var vel å få til kablingen korrekt, men når man først skjønner prinsippet er det ganske enkelt.



Ja, jeg har også fått det inntrykket at de fungerer veldig bra    .

Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
halvors Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 577
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér halvors Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 oktober 2017 kl. 08:48
Min erfaring er at i "normal" drift fungerer de helt greit. De er ikke akkurat noe smykke visuelt, kurven er krappere enn man kanskje kunne ønske, spesielt for lange vogner.
De tilfellene jeg har opplevd problemer har gjerne vært i sammenheng med stive og/eller lange lok, korte koplinger uten god nok sidebevegelse, og finescale hjul som "detter nedi" krysset og kan spore av. Men det betyr ikke at slikt materiell alltid har problemer, og ofte oppsto problemer i forbindelse med spesielt "uheldige" kombinasjoner av materiell.

Hilsen Halvor
Til toppen
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 291
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 oktober 2017 kl. 17:49
Sitat: halvors halvors skrev:



Min erfaring er at i "normal" drift fungerer de helt greit. De er ikke akkurat noe smykke visuelt, kurven er krappere enn man kanskje kunne ønske, spesielt for lange vogner.



Jepp, jeg også har fått det inntrykket at de fungerer til "normal" bruk .
Nja, synes nå de ser ganske så ok ut, det er en veksel, og jeg har det inntrykket at den fungerer bra, og da rekker det som regel for meg     .

((For på grunn av plassmangel, så må jeg, i alle fall, ty til noe kompromisser for og i det heletatt få noe og kjøre på.
Krappe veksler osv, men hoved saken er at de virker, så får utseende komme lengere ned på listen min.))

Etter det jeg kan se, så har den en "Nominal radius; 610mm (24in)" som teoretisk skulle holde for de fleste fabrikatene.


Sitat: halvors halvors skrev:



De tilfellene jeg har opplevd problemer har gjerne vært i sammenheng med stive og/eller lange lok, korte koplinger uten god nok sidebevegelse, og finescale hjul som "detter nedi" krysset og kan spore av. Men det betyr ikke at slikt materiell alltid har problemer, og ofte oppsto problemer i forbindelse med spesielt "uheldige" kombinasjoner av materiell.

Hilsen Halvor


Ja, at de lange vognene, nesten kaster seg in i vekselen, er ikke fint og se på, og med korte koplinger uten god nok sidebevegelse, og finescale hjul "detter nedi" krysset og kan spore av, har jeg også sett.
Så det er vel også en grunn til at de i noen sammenheng ikke er ønsket.


Endret av Tåge - 22 oktober 2017 kl. 18:01
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
Tåge Se rullemeny
Veteran
Veteran
Avatar

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 291
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tåge Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 oktober 2017 kl. 18:02
1000 takk for info        .
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Til toppen
 Svar Svar
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,063 sekunder.