...og har stått der lenge |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
paalrise
Nykommer Joined: 05 juni 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den andre er selvfølgelig 842 og heter da selvfølgelig lok 2 :) I hvertfall var oppsettet slik for et par år siden når jeg var der og tok bilde av de...
|
|
--
Mvh Pål R. |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
det er di2 for og vere korekt den ene er 841 og den andre vet jeg ikke
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
... ja, jeg skulle virkelig likt å høre en god forklaring på hva tanken bak de lysene er.... mener noen snakket om den psykologiske faktoren, at det er betryggende for de som evt er involvert i en ulykke å se blå lys fordi de da skjønner at hjelp er på vei.... synes det høres litt drøyt ut.
"Vi har fått stans her på Lillestrøm for å vente på utrykkende tog!" Edited by ben - 11 juli 2007 at 21:38 |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og de blålysene er der for at andre tog skal slippe dem forbi?
Petter
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
... og bare for å spikke litt fliser: Det er diesellokomotiver ikke skiftetraktorer
|
|
Grim
Viderekommen Joined: 14 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 68 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dæven, det var jo ett bra svar. Fikk jo egentlig svar på alle spørsmålene mine nå. Takk igjen :D
|
|
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, ta og se nøye på taket til loket i det siste bildet... så ser du et blålys!
Dette er ett beredskapstog, som det forhåpentligvis aldri blir bruk for. Det er ment å settes inn ved brann i tunneler, først og fremst Romeriksporten og Oslotunnelen. Det har lokomotiver i begge ender slik at det raskt kan settes inn dersom det blir behov for det. I vognene er det diverse nødutstyr. Viss jeg husker riktig blir motorene prøvestartet med jevne mellomrom for å holdes ved like.
Hilsen
Ben-Sigvald Edited by ben - 11 juli 2007 at 19:26 |
|
Grim
Viderekommen Joined: 14 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 68 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det noe jeg stadig ser så er det ett togsett bestående av 4 vogner og 2 skiftetraktorer på Oslo S. Det står der den dag i dag "og har stått der lenge".
Noen som veit noe om hva det brukes til eller hvorfor det står der det står? Edited by Grim - 11 juli 2007 at 19:22 |
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |