Ønskemodell |
Post Reply ![]() |
Page <12345 9> |
Author | ||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dagens ønske er Rps vogner
![]() |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
![]() |
||
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
|
Hadde ikke Agder ModellTeknikk et byggesett av Rps?
|
||
![]() |
||
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
|
Bestilte ett par i september 2006, men så aldri noe til de...
![]() ![]() |
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
![]() |
||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
|
Jo, og jeg har et sett av denne liggende. Må bare se å få bygget den. Men må innrømme at den ikke ser helt selvforklarende ut
![]() |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
![]() |
||
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
|
Stiller likt med deg, Svein.
Har også en liggende og den ser ikke ut til å være av de enkleste. Fordelen min er at jeg har Dag i nærheten, om det er noe jeg lurer på.
Må først avslutte malmvognprosjekter som jeg holder på med. Har 11 slike messingvogner under bygging (6 stk. M4 og 5 stk. Mas). Skulle også ha bygget et par andre vogner fra Agder ModellTeknikk og en Type 20, men tiden har ikke strukket til i vinter. Det har vært en del digitalombygginger som også har tatt fokus.
|
||
![]() |
||
asai ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
|
Høyest på min ønskeliste er:
- EL13 OBAS - EL14 Cargonet - Skd 224 Alle som ferdigmodeller... ![]() |
||
![]() |
||
asai ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
|
![]() |
||
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
|
Ferdigmodell av Rps vogna hadde vært fint, jeg har også et byggesett fra Agder som er nesten helt ferdig, men lysten på å ferdiggjøre den forsvant liksom...
Får prøve å ha den klar til Kristansand-treffet.
|
||
![]() |
||
bergsagel ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
|
Er nokså enig i ønskene til Asai, spesielt den siste lingen...sikle.. Fikk el14 gods i posten i går. El16 2209 kom i dag.
El 16 fekk akkurat koblet på vognsettet og gitt klar til avgang, så smallt det i trafoen. Hele jernbanenettet kollapset. Så nå er det vel en trafo til Roco eller Lenz som snek seg inn som ønskemodell.... Nå som ungene er sendt på tur med besteforeldre..ARGGGG Noen som har nødaggregat??? ![]() Edited by Alvalia - 25 april 2008 at 18:50 |
||
![]() |
||
Pjokken ![]() Nykommer ![]() Joined: 13 desember 2009 Status: Offline Points: 27 |
|
For mitt vedkommende er ønskelisten klar:
BM 87
BM 87
BM 87
BM 87
Is there anybody out there...?
|
||
![]() |
||
Sigurd ![]() Viderekommen ![]() Joined: 16 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 39 |
|
1. Type 73 (Signatur) i H0 er den modellen jeg ønsker med desidert mest. Helst ferdig plastmodell, men messingbyggesett til en levelig pris går også. En modell av type 73 gir også mulighet til å enkelt lage modell av type 71 (flytoget) og type 73B (Agenda?). Nest øverst på ønskelista er type 66.
2. Som byggesett er jeg litt mer usikker, men som sagt over tar jeg gjerne en type 73 som byggesett også :) PS: Det ble produsert noen deler til type 73 i H0 for noen år siden. Hvis noen har noe liggende som de vil selge er jeg veldig interessert i å få tak i deler. Spesielt vognsidene er interessante! Edited by Sigurd - 09 januar 2010 at 21:17 |
||
Hilsen Sigurd
|
||
![]() |
||
Øyvind Erik ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 25 mai 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 248 |
|
Både type 92 og type 93 som ferdigmodell. Hvis jeg skulle velge én, så definitivt type 92. Dominerer fortsatt trafikken omkring Trondheim, så gjerne i begge designene!
|
||
Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000. |
||
![]() |
||
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 815 |
|
Ferdigmodell: norske containervogner |
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
![]() |
||
Dag Cato ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
|
Hva er en norsk containervogn?
Er en innleid vogn brukt av en norsk operatør norsk? |
||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
||
![]() |
||
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
|
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
![]() |
||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
|
Containervogner av typen Lgns og Lgjs er ønsket, men det spørs vel om noen tør å gå på å lage disse etter at Electroten laget en heller dårlig variant av Lgjs og solgt mengder av disse.
Tømmervogner av typen Laaps og flisvogner av typen Lns. Tankvogner av typen Zans hadde også vært fint.
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
![]() |
||
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
|
Knekk av alle stakene og lemmene på NMJ`s Os og Kbps-vogner, og vips ...
Containerne fås fra Alvalia. Dekaler er da det eneste som mangler.
|
||
Min mj-pusher er VMJI.NO
|
||
![]() |
||
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
|
Ja, innleide vogner bør vel også kunne kalles norske.
En korrekt Sdggmrs med både AAE og CN-design hadde gjort seg. Samt NSB/CN Lgns.
|
||
Min mj-pusher er VMJI.NO
|
||
![]() |
||
øystein lb ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
|
1. el 11 i n skala 2. vannkoker 18c i bygge sett, helst i messing. de også i n skala |
||
![]() |
||
Chr. Lil. ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
|
1) Ønskemodell som ferdigmodell: Type 92, helst uten at det koster skjorta
![]() 2) Byggesett: ingen spesielle ønsker..
|
||
![]() |
||
Dag Cato ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
|
Vi har flere Sggmrs enn Sdggmrs nå. I tillegg har vi jo Sgns. Alle med "Heimatbahnof" Drammen. Egentlig så mangler vel bare korrekte nummer og andre påskrifter. Sgns og Sggmrs finnes såvidt jeg vet allerede fra Roco, begge fra AEE, men med feil nummer. . . . . . |
||
MVH
||
![]() |
||
Pjokken ![]() Nykommer ![]() Joined: 13 desember 2009 Status: Offline Points: 27 |
|
Lurer på om noen av produsentene leser dette? Eller kanskje representanter for MJ-butikkene? Og hører de oss? Kundene...
|
||
![]() |
||
hakhe ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 30 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 86 |
|
Hva er forskjellen på en Sdggmrs og en Sggmrs vogn sånn utseende messig? Sggmrs har Mehano produsert med AAE logo og de er jo flotte!
|
||
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
|
||
![]() |
||
|
Sdggmrs er vogner utstyrt for transport av semihengere. De har to brønner hvor hjulene til hengeren passer, samt holder for "tappen".
Mehanos Sggmrs-vogner er 90-fotinger. Vi (Cargolink) har 104-fotere. Mehanos er i plast , mens Rocos er i metall. |
||
MVH
||
![]() |
||
hakhe ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 30 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 86 |
|
Ok, så da har Sggmrs kun muligheten for å transportere vanlige containere og Sdggmrs har muigheten for både og?
|
||
|
||
![]() |
||
|
Korrekt
|
||
MVH
||
![]() |
||
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 815 |
|
Flere vogner på denne siden, http://www.jernbane.net/db/type.asp?ID=213, vil jeg si er norske containervogner. Edited by MY1201 - 10 januar 2010 at 15:40 |
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
![]() |
||
|
Likevel liker jeg utseende på Mehanos best, til tross for lengden. Helt konkret formen på langbjelkene.
|
||
Min mj-pusher er VMJI.NO
|
||
![]() |
||
|
Mine ønsker er da;
Sdggmrs
Laaps tømmervogner EL 14 f.eks som topline modell?? Superline blir veldig dyrt da man ser hva som kan lages i plastikk, se bare EL17 i topline! Edited by hakhe - 11 januar 2010 at 16:53 |
||
|
||
![]() |
||
Øyvind Erik ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 25 mai 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 248 |
|
Spørs om ikke "plastmodellmarkedet" for El 14 er mettet i og med Limas modell. De fleste som kjører norsk har vel flere av den allerede, og den er ikke vanskelig å få fatt i brukt.
|
||
Øyvind Erik
Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000. |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12345 9> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |