MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - NMJ nyheter
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NMJ nyheter

Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 januar 2012 at 15:17
i følge finn moe så er det umulig å lage damplok i plastikk! spurte han når det kom lok i plast og det var svaret jeg fikk. er rart roco, fleishman, hornby osv får dette til da....
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 januar 2012 at 13:17
Vet at NMJ hadde samlet mye dokumentasjon til en Type 24 - før Brimalm kom dem i forkjøpet.
Hadde ikke blitt forbauset om de tok fram gamle dokumenter og blåste støv av dem?
Det som taler mot, er at Brimalm slet lenge med å bli kvitt sine utgaver. Kanskje derfor en Type 24 i TopLine-utgave?

Ellers hadde det vært hyggelig med Type 20/21! NMJ må vel ha blitt oppmuntret av salget av Type 18 som også er et lite lok?!

El 14 er vel bare et tidsspørsmål om når kommer i TopLine? - Lok som er i drift i dag selger bedre enn "historiske modeller".
Skal vi i samme omgang gjette på en Di8?
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 januar 2012 at 10:07
Jeg tipper:

Topline El11
Superline type 20

Tror også det blir en "BM69-revolusjon" med ørten nummervarianter og fargevarianter..
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2012 at 22:36
type 21/20, el14, teakvogner, bm65, og noen godsvogner.

Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
MJ View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2012 at 21:24
Tipper også El 11, eller muligens El 14 - begge i Topline. Så tror jeg at damper Type 21 ligger i løypa. BM 69 MÅ jo komme nå - 8 år etter annonsering. Superline godsvogner tror jeg ble en suksess og flere ligger nok i løypa. Foruten Topline grusvogn (Ø2 eller Ø3 og kjølevogn)  Kommer det et lite damplok  ala Type 43a/25e vil mange bli glade.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2012 at 20:31
Noen som tør å spå hva som slippes av nyheter på onsdag?
Jeg kan starte med noen egne forslag...
Bm 69 eller el 11 topline leveringsklar i salg.
Motorvognssett (type 65/67/68????) i superline.
Damplokomotiv i superline (har for lite greie på Damplokomotiv og vet ikke hvilke som er mest aktuelt..)
El 14 topline i løpet av året?

Noen som har andre forslag?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.