Moduloppsettet i Kristiansand |
Post Reply | Page <12 |
Author | ||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hva skal jeg prioritere? Lastespor på Sandnesmodulen eller godsvogner med vognkort?
Venter et par OBAS-tømmervogner fra Grimstad da, disse blir delvis med last, så noen vogner med vognkort blir da med.
|
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Til det kan jeg bare svare: JA
Glimrende Da får de to som trekker Obas-togene noen vogner å trekke rundt på
(Et tips til de to heldige som trekker Obas-oppdragene: Spis frokost og besøk toalettet før klokka startes)
Eirik
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det ble fotografert ca 30 vogner på mitt kjøkkenbord i går. Så får vi se hvor mange vognkort vi rekker å lage....
Det blir vel heller snakk om hvor mange som har RP25-hjul.
Kan du si noe om hvor mange vogn det trengs i Steinsnes havn og hvilke typer?
En ting ser jeg nå: På vognkortet bør hjultype angis med tydelige bokstaver. Her ser jeg potensiale for adskillig surr på treffet.
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Aktuelle vogner for Steinsnes Havn er Rs (LIMA), SJ Kbps (NMJ), Shimmns (diverse nasjonaliteter og produsenter), Habins (Roco, Trix etc) og Rilns (Roco).
På havna er det som tidligere nevnt RP 25 som gjelder.
Aktuelle vogner for Steinsnes stasjon er SJ/NSB Os (NMJ), Rs (Lima), SBB/DB Hbbillns, NSB/SJ Eaos, og øvrige vogner til kransporet. Vogner til stasjonen trenger ikke RP 25 hjul. Og fortrinnsvis norske bilvogner
Steinsnes skal i utgangspunktet være dekket med egne godsvogner (unntatt bilvogner), fra vårt eget forråd. Og kommer det for mange av samme type, finnes det flere mulige destinasjoner.
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Norskebilvogner er det vel heller skralt med.. Vet om 3 helt sikkre, samt at 2 til som er sånn halvsikre. Så enda 1-2 sånn ut i det blå...
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er det lov å spørre hvorfor det er RP 25 som gjelder på havnesporet?
|
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, det er det
edit: skrevet på nytt under korrekt brukernavn etter at dr.Hansen glemte" logge seg av maskinen min tidligere i kveld
|
||
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Fordi sporet der har code 70.
|
||
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
|
Går de nye NMJ-vognene der? (Os/Kbps) Jeg måler nemlig hjulflensen til å være mindre på disse enn "normale" NEM hjul.
|
||
eika
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja. den Kbps vogna vi hadde en tur på havnemodulen rullet greit over code 70 skinnene til shinohara, så de må helt klart ha mindre flenser enn NEM
Eirik
|
||
|
||
eika
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg siterer meg selv og trekker frem denne tråden igjen.
Komplette planer for treffet er dessverre noe forsinket. Min gamle bærbare pc takket for seg, hvilket betyr at jeg ikke kan utnytte ledig arbeidstid på jobb til planlegging, men må ta i bruk døgnets timer fra kl. 24.00 til 27.00 for å komme i mål.
Men det er ingen grunn til bekymring: Anleggsplanen er spikret, rutene er ferdig satt opp med rundt 60 "opdprag" ikke inkludert Txp-jobbene. Dag Cato har lest korrektur, så fungerer ikke rutene på treffet legger jeg uforbeholdent skylden 100% på han
Materiellturnering, lokturnering etc. er også ferdig.
Jobben som nå er under utførelse er den siste lille biten i planpuslespillet: hendelseslister/togmeldeskjemaer for alle stasjonene slik at TxP kan holde enkel oversikt over tog, togmeldinger, sporbruk, destinasjoner etc.
Holder øynene seg åpne lenge nok i natt så håper jeg dere kan finne de komplette planene her i morgen formiddag.
Eirik Edited by eika - 24 august 2008 at 16:01 |
||
|
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
fra 24.00 til 27.00 ja det var lang tid
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |