Moduloppsettet i Kristiansand
Printed From: MJF Forum
Category: FREMO-snakken
Forum Name: FREMO-snakken
Forum Description: Diskutere det meste innen FREMO
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3762
Printed Date: 08 juni 2025 at 19:24 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Topic: Moduloppsettet i Kristiansand
Posted By: Dag Cato
Subject: Moduloppsettet i Kristiansand
Date Posted: 07 august 2008 at 04:17
Nå begynner vi å komme i mål med moduloppsettet til Kristiansandstreffet.
Noen nøkkeltall:
Sørlandsbanen Vestlia -Skuggevik blir ca 64 meter lang.
Grimstadlinja ca 13 meter
Steinsneslinja ca 48 meter
Neslandslinja ca 31 meter
Det gir total linjelengde på rundt regnet 156 meter fordelt på 81 moduler (sånn ca)
MVH
DC
------------- MVH
DC
Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
|
Replies:
Posted By: eika
Date Posted: 07 august 2008 at 06:27
...Og skulle noen ha noen moduler til overs så er det fortsatt kapasitet til noen rette moduler, samt ca. 120 grader kurve med "liten" radie og høy langside..
Eirik
------------- Når går toget fra Skråvika?
|
Posted By: SveinR
Date Posted: 07 august 2008 at 09:44
Dette ser spennende ut .
Muligheter for å få dette i høyereoppløsning? Eller link til orginalfil?
------------- Mvh
-SveinR
Det finnes en skiftetraktor til alt
|
Posted By: studenten
Date Posted: 07 august 2008 at 12:34
Hva er det gule skraverte feltet?
------------- Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
Posted By: Mr Bridger
Date Posted: 07 august 2008 at 13:11
Er Grimstad plassert i et rom for seg selv nede til høyre? Det passer isåfall for den rolige lille sidebanestasjonen . Håper ikke dere planlegger alt for stor trafikk dit. Jeg vil gjerne at det skal være en litt søvnig stasjon med gode muligheter for kaffedrikking.
------------- Tore Hjellset, Tønsberg
http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen
|
Date Posted: 07 august 2008 at 13:21
De gule skraverte feltene er beregnet gangareal for operatører på anlegget.
Grimstad ligger ganske riktig nederst til høyre ute i korridoren. Den ligger på en sidelinje som grener av rett etter Sandnes og går via Bråstein og Korsnes.
Såvidt jeg husker vil persontrafikken der håndteres av en BM89, men det kan hende det dukker opp et og annet godstog som har lastet på Korsnes og må ned til Grimstad for å snu. Om ikke de er konkurs innen den tid er det mulig det er Obas som kjører det toget 
Høy oppløsning av oppsettet er jeg sikker på DC vil fikse så raskt han får anledning.
Eirik
|
Posted By: -TUR-
Date Posted: 07 august 2008 at 16:27
Dette ser spennende ut 
------------- -TUR-
Tore Urvik
|
Date Posted: 07 august 2008 at 18:00
Vi minner om at fristen for påmelding av personale/deltagere til treffet er 15/8, altså neste fredag!
Se denne tråden: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3527 - http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3527 for mer info.
Alle påmeldte vil en ukes tid etter det få tilsendt komplett informasjon om anlegg etc. på e-post, men en kjapp gjennomgang viser følgende "knutepunkter" på anlegget:
- Vestlia oppstillingsstasjon (ny i år)
- Nelaug
- Sandnes (ny i år)
- "Bråstein avgrening" (Roar B. ny i år??)
- Skuggevik oppstillingsstasjon
- Nibbalia
- Gandal m/Myrene industriområde
- Rise m/Solaasen industriområde
- Tremetsrud
- Steinsnes (Ny i år)
- Rettestad (ny i år)
- Fossum
- Neslandsvatn m/Eikås ferge
- Sørenden oppstillingsstasjon
- Bråstein
- Korsnes
- Grimstad
Hva gjelder frakt så jobbes det fortsatt med opplegget og definisjonen på innholdet til enkelte av industriområdene langs linjen.
Det som hvertfall er klart hittil er at det garantert vil bli trafikk av følgende godsslag:
- Stål til Steinsnes
- Tømmer fra Korsnes og Tremmetsrud
- Sponplater fra Fossum
- Tomme kabeltromler til Steinsnes
- Lastede kabeltromler til Sandnes
- Diverse utskipbar last til dypvannskaia på Steinsnes (NB! RP25 hjul!)
- Heltog med malm (Morten H: El15+ malmvogner!!)
- Inn/utgående last til Grimstad (mellom Tore H"s kaffepauser
)
- Cargolink biltog
- Amoniakk til bøndene i Sandnes
Vi har fått inn en del påmeldt materiell, men er fortsatt åpen for mere. Spesiellt på godsvognsiden.
- Tømmervogner
- Flatvogner (med/uten) stållast eller annen last for utskipning
- Åpne vogner med tromler
- Tankvogner
Er blandt de vogngruppene som står høyt på ønskelisten. Særlig tømmervogner, helst med avtagbar last er ønsket.
På persontogsiden ser det ut til å være bra med B7 og El17/18 hvertfall. Vi har såvidt jeg vet og fått påmeldt BM89, BM73, BM93 og to nattog. Vi ønsker oss gjerne to nattogstammer til!!
Til godstog så disponerer vi hvertfall noen EL13, El14, El15 og litt skiftelok, men også her er det rom for flere lok, så har noen flere El13-14-16 så meld dem gjerne på.
Det er bare fint om vi får påmeldt mer materiell enn rutene legges opp til, slik at vi har en liten buffer å gå på.
Når det gjelder materiell så minner vi om at godsvogner må være utrustet med vognkort. Alle vogner skal ha standard NEM bøylekobling. Det har blitt anbefalt av andre å bruke Fleischmann sin utgave for best kobling/frakobling.
De fleste steder går det bra med NEM hjul. Så langt jeg har oversikt over er det kun Steinsnes havn som krever Rp25 hjul på materiellet.
Mvh
Eirik
|
Posted By: jevistad
Date Posted: 07 august 2008 at 18:52
Gleder meg!
Ser at det er Cargolink som skal kjøre biltog, da trenger jeg ikke ta med OBAS-loket mitt da altså? 
Forøvrig skrives Ganddal med to d"er (og en n) Feilskriving slås nådeløst ned på hver eneste gang 
------------- Hilsen Jon Einar
 https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane
|
Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 07 august 2008 at 18:53
eika wrote:
Vi ønsker oss gjerne to nattogstammer til!!
Eirik |
Greit, det skal bli 
|
Date Posted: 07 august 2008 at 18:55
OBAS er da ikke arbeidsledig de. De har mye å gjøre fremdeles
------------- MVH
DC
|
Date Posted: 07 august 2008 at 18:55
jevistad wrote:
Gleder meg!
Ser at det er Cargolink som skal kjøre biltog, da trenger jeg ikke ta med OBAS-loket mitt da altså? 
|
Cargo-Link leier vel inn OBAS da 
|
Date Posted: 07 august 2008 at 18:58
eika wrote:
Til godstog så disponerer vi hvertfall noen EL13, El14, El15 og litt skiftelok, men også her er det rom for flere lok, så har noen flere El13-14-16 så meld dem gjerne på.
|
For ikke å glemme RC-lok.
|
Posted By: Oar"n
Date Posted: 07 august 2008 at 19:29
eika wrote:
- Vestlia oppstillingsstasjon (ny i år)
- Nelaug
- Sandnes (ny i år)
- "Bråstein avgrening" (Roar B. ny i år??)
- Skuggevik oppstillingsstasjon
- Nibbalia
- Gandal m/Myrene industriområde
- Rise m/Solaasen industriområde
- Tremetsrud
- Steinsnes (Ny i år)
- Rettestad (ny i år)
- Fossum
- Neslandsvatn m/Eikås ferge
- Sørenden oppstillingsstasjon
- Bråstein
- Korsnes
- Grimstad
Er blandt de vogngruppene som står høyt på ønskelisten. Særlig tømmervogner, helst med avtagbar last er ønsket.
Eirik |
"Bråstein avgrening" heter forøvrig Skillerud.
Bygging pågår så svetten siler. 
Jeg tar som vanlig med tømmerlastene mine. En del av dem passer også greit i Lps"ene vet jeg.
Dersom folk har sikret seg de nye Os-vognene så har jeg massevis av rør og trelast. Blir Voiesaga med, forresten? Neslandsvatn Bruk tar i alle fall imot tømmer og sender trelast.
Hva med traktorer og annet landbruksutstyr fra f.eks Kverneland? Jeg har noe og det har sikkert mange andre også.
------------- Hilsen
Roar Børte
|
Date Posted: 07 august 2008 at 20:07
Hvis jeg får tid, innimellom all kaffen mener jeg, kan Grimstad levere; skrapjern, fisk, surkål og ekstremt dårlig vin. I tillegg kommer alt annet som kan tenkes å komme sjøveien.
Til skrapjernet har jeg to L-vogner som da må transporteres over skiva og ut til Grimstad Skipsophugning (en og en på grunn av dårlig plass og for å gjøre det hele litt tidkrevende), men jeg mangler en kjølevogn eller to til fisketransport. Noen som kan stille opp med det?
Jeg skulle også hatt en liten skiftetraktor til å ordne dette, men har ingen NSB-traktor. Vil en GFB-litrert traktor bli godkjent?
------------- Tore Hjellset, Tønsberg
http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen
|
Posted By: morten.h
Date Posted: 07 august 2008 at 22:55
eika wrote:
- Heltog med malm (Morten H: El15+ malmvogner!!)
| .......hvor langt malmtog vil du ha?........siden vi kjører med ett lok, halv stamme? 26 vogner+ lok ( ca. 3 meter tog).....eller?
------------- "tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Date Posted: 07 august 2008 at 23:11
Skal tro om vi trenger Dm3 og 52 Uad?
------------- MVH
DC
|
Date Posted: 07 august 2008 at 23:13
Mr Bridger wrote:
Til skrapjernet har jeg to L-vogner som da må transporteres over skiva og ut til Grimstad Skipsophugning.
|
Slike vogner må vel vente til et gammelepoke-treff.
Men Os-vogner ble også brukt til skraptransport.
Dersom vi tøyer epoken litt så kan vel også Om-vognene til Märklin og Hobbytrade brukes. Og en slik smetter kanskje inn på skiva sammen med en liten traktor.
Hvis ikke må den spettes/vinsjes av skiva. Vinsjespill av korken på en lynlimtube el. l og sytråd som vaier. Dette fikser jo du, Tore!
------------- Hilsen
Roar Børte
|
Date Posted: 07 august 2008 at 23:15
Dag Cato wrote:
Skal tro om vi trenger Dm3 og 52 Uad? | .......fikser det også ......er det lange nok skiftespor?....Dm3 og 52 vogner er tett oppunder 6 meter med tog...
Edit: hvis Dm 3 og 52 vogner kommer inn til Grimstad,er det vel noen som får kaffen i halsen 
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)
Morten Hagen
|
Date Posted: 07 august 2008 at 23:40
Skal vi se, da har vi to Dm3 og to stammer a 52 vogner pluss El15 til småtogkjøring. . . . . .
------------- MVH
DC
|
Date Posted: 07 august 2008 at 23:45
Dag Cato wrote:
Skal vi se, da har vi to Dm3 og to stammer a 52 vogner pluss El15 til småtogkjøring. . . . . . |
....HEY...Stoppppp!!!! Du har ikke tenkt på hvor mange malmvogner ( H0) som går i en Lotus....  .....Nissan Micra blir reine lastebilen i forhold 
Morten Hagen
|
Date Posted: 08 august 2008 at 00:05
Har da noen vogner og lok selv og må vite. Riktignok ikke smusset men. . . . .
------------- MVH
DC
|
Date Posted: 08 august 2008 at 02:46
Oarn wrote:
[QUOTE=Mr Bridger] Til skrapjernet har jeg to L-vogner som da må transporteres over skiva og ut til Grimstad Skipsophugning.
|
Er nok enig med Oar`n at L-vogner blir noe gamle.
MEN, siden det finnes så mange 206-traktorer, så kan det vel være en på sporet inne hos skipsopphuggingen? Som henter og bringer Eaos-vogner på svingskiva. For skiva klarer vel èn slik vogn om gangen?
Og Eaos´ene kan gjerne være innleid fra Tyskland.
Men det finnes kanskje ingen 206 med bøylekobbel?
|
Date Posted: 08 august 2008 at 02:58
Mr Bridger wrote:
Vil en GFB-litrert traktor bli godkjent?
|
Tja, hvis det kan bety noe sånt som Grimstads Forenede Bryggedrift e.l, hvorfor ikke?
|
Posted By: Ørjan
Date Posted: 08 august 2008 at 07:28
Det var da som svarte at jeg skal gå glipp av dette....
------------- Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
|
Date Posted: 08 august 2008 at 10:38
Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 08 august 2008 at 12:58
Hei Tore
Da skal du nok være forberedt på at maskinen skal overholde alle gældende sikkerhedsforskrifter og vedlægge de originale fabriks-godkendelser. 
Samtidig vil man sikkert forlange en miljøgodkendelse. Her ses det tydelig at den indeholder masser af miljø. 
Charmerende maskine må jeg sige. 
God weekend
Dan
------------- En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk
|
Date Posted: 14 august 2008 at 19:12
jevistad wrote:
Gleder meg!
Ser at det er Cargolink som skal kjøre biltog, da trenger jeg ikke ta med OBAS-loket mitt da altså? |
Å jo da.. Obas er ikke så arbeidsledige 
Forøvrig skrives Ganddal med to d"er (og en n) Feilskriving slås nådeløst ned på hver eneste gang |
Du får ta med slegga på treffet, så skal jeg forsøke å dukke 
Dag Cato wrote:
OBAS er da ikke arbeidsledig de. De har mye å gjøre fremdeles
|
Jeg kan love at Obas ikke er arbeidsledige. Tvert i mot vil de stå for en stor del av tømmertransporten mellom Tremmetsrud, Korsnes, Neslandsvatn og den nybygde Solaasen sag og papir.
Siste jeg gjorde før jeg dro hjemmefra nå var å legge inn to dagsverk med Obas Di3 på den grafiske ruteplanen til treffet, og jeg kan love at begge de dagsverkene inneholder mange tog og løslok i beste Obas stil  . Så de to turene der passer definitivt best for de virkelige operation-cowboyene blandt fremofolket  .
Ellers er det snakk om at Tågab skal stå for kjøringen av et papirtog fra Solaasen sag og papir til Eikås ferge for utskiping derfra. Det ryktes at et nytt diesellok er under innkjøp til å håndtere trafikken. Nærmere bekreftelse ventes snarest fra Dr. Hansen 
oarn wrote:
Jeg tar som vanlig med tømmerlastene mine. En del av dem passer også greit i Lps"ene vet jeg.
Dersom folk har sikret seg de nye Os-vognene så har jeg massevis av rør og trelast. Blir Voiesaga med, forresten? Neslandsvatn Bruk tar i alle fall imot tømmer og sender trelast.
Hva med traktorer og annet landbruksutstyr fra f.eks Kverneland? Jeg har noe og det har sikkert mange andre også. |
Det ser ut til å komme både nye og de "gamle" Märklin/trix utgavene av Os/Om og hva de ikke heter, så vognlast passende til disse vognene, både tømmer, plank og stål tas i mot med takk 
Voiesaga er ikke med i følge designer DC. Neslandsvatn har denne gang konvertert og vil nå sende fra seg tømmer og motta trelast 
Kverneland høres ut som en koslig bedrift. Bare Sandnesgutta får ferdig noen sidespor så... 
Ellers kan det jo etterlyses Tømmervogner. Hvor er det blitt av alle Lps fra scaladesign? De 40 vognene noen i Vestfold kjøpte var vel et av tidenes mest mislykkede innkjøp etter min mening 
Mr Bridger wrote:
Jeg skulle også hatt en liten skiftetraktor til å ordne dette, men har ingen NSB-traktor. Vil en GFB-litrert traktor bli godkjent?
|
GFB kan helt klart få drive skiftingen i Grimstad, så lenge materiellet deres er utrustet med korrekt koblingskrok for anledningen. Dette ble avklart i et møte mellom Modelljernbaneverket og Modelljernbanetilsynet i går 
De to L vognene det var snakk om vil imidlertid kun tillates å sees ute på anlegget i form av opphuggede vogndeler som skrotlast 
Forøvrig minnes det nok en gang om påmeldingsfristen for deltagere som er i morgen!
Det ser ut som vi begynner bli godt dekket med persontogsmateriell, mens det på godssiden fortsatt er plass til mer materiell.
Men på generellt grunnlag: Har dere plass i baggasjen så ta med litt ekstra materiell. Det er mye bedre å ha litt ekstra i back-up enn å få et amputert treff fordi man mangler materiell!
Jeg håper og alle som er i besittelse av passende godsvognmateriell også har utrustet disse med vognkort, noe som er en forutsetning for at de skal kunne brukes i trafikken på treffet.
Mvh
Eirik
|
Posted By: Per Einar Orebe
Date Posted: 14 august 2008 at 20:11
Jeg har sendt melding med påmelding av en person, men har ikke fått noen tilbakemelding/bekreftelse på dette. Skal dette sendes ut nå? Tar med de vogner og lokomotiver jeg har så får vi se hva som trenges.
|
Date Posted: 14 august 2008 at 20:32
Per Einar Orebe wrote:
Jeg har sendt melding med påmelding av en person, men har ikke fått noen tilbakemelding/bekreftelse på dette. Skal dette sendes ut nå? Tar med de vogner og lokomotiver jeg har så får vi se hva som trenges. |
Så påmeldingen i dag. så ut som DC hadde sendt et blankt svar, men ikke vært hjemme nok i dag til å få rettet opp i det 
Nærmere informasjon og beskrivelser vil ellers bli sendt ut neste fredag slik at deltagerene får helgen på å kose seg med planene 
Eirik
|
Date Posted: 14 august 2008 at 23:17
eika wrote:
Kverneland høres ut som en koslig bedrift. Bare Sandnesgutta får ferdig noen sidespor så...
Jeg håper og alle som er i besittelse av passende godsvognmateriell også har utrustet disse med vognkort, noe som er en forutsetning for at de skal kunne brukes i trafikken på treffet.
|
Hva skal jeg prioritere? Lastespor på Sandnesmodulen eller godsvogner med vognkort? 
eika wrote:
Ellers kan det jo etterlyses Tømmervogner. Hvor er det blitt av alle Lps fra scaladesign? De 40 vognene noen i Vestfold kjøpte var vel et av tidenes mest mislykkede innkjøp etter min mening
|
Venter et par OBAS-tømmervogner fra Grimstad da, disse blir delvis med last, så noen vogner med vognkort blir da med.
 https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane
|
Date Posted: 14 august 2008 at 23:28
jevistad wrote:
Hva skal jeg prioritere? Lastespor på Sandnesmodulen eller godsvogner med vognkort?
|
Til det kan jeg bare svare: JA
jevistad wrote:
Venter et par OBAS-tømmervogner fra Grimstad da, disse blir delvis med last, så noen vogner med vognkort blir da med. |
Glimrende  Da får de to som trekker Obas-togene noen vogner å trekke rundt på 
(Et tips til de to heldige som trekker Obas-oppdragene: Spis frokost og besøk toalettet før klokka startes  )
Eirik ------------- Når går toget fra Skråvika?
|
Date Posted: 15 august 2008 at 18:03
eika wrote:
Men på generellt grunnlag: Har dere plass i baggasjen så ta med litt ekstra materiell. Det er mye bedre å ha litt ekstra i back-up enn å få et amputert treff fordi man mangler materiell!
Mvh
Eirik |
Det ble fotografert ca 30 vogner på mitt kjøkkenbord i går. Så får vi se hvor mange vognkort vi rekker å lage....
Det blir vel heller snakk om hvor mange som har RP25-hjul.
Kan du si noe om hvor mange vogn det trengs i Steinsnes havn og hvilke typer?
En ting ser jeg nå: På vognkortet bør hjultype angis med tydelige bokstaver. Her ser jeg potensiale for adskillig surr på treffet. 
------------- Hilsen
Roar Børte
|
Date Posted: 15 august 2008 at 18:51
Oarn wrote:
[QUOTE=eika]
Kan du si noe om hvor mange vogn det trengs i Steinsnes havn og hvilke typer?
En ting ser jeg nå: På vognkortet bør hjultype angis med tydelige bokstaver. Her ser jeg potensiale for adskillig surr på treffet. 
|
Aktuelle vogner for Steinsnes Havn er Rs (LIMA), SJ Kbps (NMJ), Shimmns (diverse nasjonaliteter og produsenter), Habins (Roco, Trix etc) og Rilns (Roco).
På havna er det som tidligere nevnt RP 25 som gjelder.
Aktuelle vogner for Steinsnes stasjon er SJ/NSB Os (NMJ), Rs (Lima), SBB/DB Hbbillns, NSB/SJ Eaos, og øvrige vogner til kransporet. Vogner til stasjonen trenger ikke RP 25 hjul. Og fortrinnsvis norske bilvogner 
Steinsnes skal i utgangspunktet være dekket med egne godsvogner (unntatt bilvogner), fra vårt eget forråd. Og kommer det for mange av samme type, finnes det flere mulige destinasjoner.
|
Posted By: SveinR
Date Posted: 15 august 2008 at 19:14
Norskebilvogner er det vel heller skralt med.. Vet om 3 helt sikkre, samt at 2 til som er sånn halvsikre. Så enda 1-2 sånn ut i det blå...
------------- Mvh
-SveinR
Det finnes en skiftetraktor til alt
|
Date Posted: 15 august 2008 at 21:03
J-I Hansen wrote:
Aktuelle vogner for Steinsnes Havn er Rs (LIMA), SJ Kbps (NMJ), Shimmns (diverse nasjonaliteter og produsenter), Habins (Roco, Trix etc) og Rilns (Roco).
På havna er det som tidligere nevnt RP 25 som gjelder.
|
Er det lov å spørre hvorfor det er RP 25 som gjelder på havnesporet?
|
Date Posted: 15 august 2008 at 23:27
jevistad wrote:
|
Ja, det er det 
edit: skrevet på nytt under korrekt brukernavn etter at dr.Hansen glemte" logge seg av maskinen min tidligere i kveld
|
Date Posted: 16 august 2008 at 00:06
jevistad wrote:
[QUOTE=J-I Hansen]
|
Fordi sporet der har code 70.
|
Date Posted: 16 august 2008 at 00:18
Går de nye NMJ-vognene der? (Os/Kbps)
Jeg måler nemlig hjulflensen til å være mindre på disse enn "normale" NEM hjul.
|
Date Posted: 16 august 2008 at 02:19
jevistad wrote:
Går de nye NMJ-vognene der? (Os/Kbps)
Jeg måler nemlig hjulflensen til å være mindre på disse enn "normale" NEM hjul. |
Ja. den Kbps vogna vi hadde en tur på havnemodulen rullet greit over code 70 skinnene til shinohara, så de må helt klart ha mindre flenser enn NEM 
Eirik
|
Date Posted: 24 august 2008 at 16:00
eika wrote:
Vi minner om at fristen for påmelding av personale/deltagere til treffet er 15/8, altså neste fredag!
Se denne tråden: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3527 - http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3527 for mer info.
Alle påmeldte vil en ukes tid etter det få tilsendt komplett informasjon om anlegg etc. på e-post |
Jeg siterer meg selv og trekker frem denne tråden igjen.
Komplette planer for treffet er dessverre noe forsinket. Min gamle bærbare pc takket for seg, hvilket betyr at jeg ikke kan utnytte ledig arbeidstid på jobb til planlegging, men må ta i bruk døgnets timer fra kl. 24.00 til 27.00 for å komme i mål.
Men det er ingen grunn til bekymring: Anleggsplanen er spikret, rutene er ferdig satt opp med rundt 60 "opdprag" ikke inkludert Txp-jobbene. Dag Cato har lest korrektur, så fungerer ikke rutene på treffet legger jeg uforbeholdent skylden 100% på han
Materiellturnering, lokturnering etc. er også ferdig.
Jobben som nå er under utførelse er den siste lille biten i planpuslespillet: hendelseslister/togmeldeskjemaer for alle stasjonene slik at TxP kan holde enkel oversikt over tog, togmeldinger, sporbruk, destinasjoner etc.
Holder øynene seg åpne lenge nok i natt så håper jeg dere kan finne de komplette planene her i morgen formiddag.
Eirik
|
Posted By: Stian
Date Posted: 24 august 2008 at 18:02
fra 24.00 til 27.00 ja det var lang tid
------------- Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian
|
|