Modelljernbane og elektronikken |
Post Reply ![]() |
Author | |
Janfo ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 november 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 94 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 mai 2013 at 17:58 |
Trenger hjelp til å koble et Peco skinnekryss slik at det får gjennomgående strøm, bruker Tortoise pensemotorer. |
|
JAN
|
|
![]() |
|
Thomas F ![]() Veteran ![]() Joined: 12 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Les litt på denne tråden om polarisering av vekselkryss: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=4199&title=sikring-av-sporskifter og denne tråden om hvor/ hvordan man kobler polarisering og vekselstrøms tilkobling på Tortoise http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=7680&title=strmforsyning
Mvh Thomas |
|
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell |
|
![]() |
|
Janfo ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 november 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 94 |
Takker for svar Thomas, vet ikke om jeg uttrykte meg helt presist, det er peco krysspens jeg skal koble, bruker tortoise, det må da monteres to tortoiser på dette krysset, kobler tortoisene til 12v likestrøm, og bruker på/på vippebrytere. Blir det samme prinsipp som å koble en enkel h/v pens X2
|
|
JAN
|
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Det er samme prinsipp som to enkle veksler som overlapper hverandre ja. Jeg har en slik dobbel kryssveksel og bruker Peco vekselmotorer med tilbehørsbryter, men koblingen er lik om du bruker Tortoise. Bare husk på at høyre motor skal styre venstre skinnekryss og omvendt, ellers blir det kluss
![]() Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside www.hjemstad.no ble dessverre drept av Pro ISP da one.com overtok. |
|
![]() |
|
Thomas F ![]() Veteran ![]() Joined: 12 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
Aha
![]() Thomas |
|
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell |
|
![]() |
|
Takker for svar gode svar
![]() Mvh
Jan
|
|
JAN
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |