Modelljernbane frarådet til småbarn. |
Post Reply | Page <1 234 |
Author | ||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tenkte mer på folk som går rundt å tror at PC"en får virus og krasjer når hvis man åpner startsiden.no Ellers så er jeg klar over at en del PC"er har forbruk av deler Har bytta et hovedkort og et skjermkort på min på et år Bra det finnes garanti Edited by Andreas - 07 desember 2006 at 14:08 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og da er vi tilbake ved start:
Denne stod i dagens morgenutgave av Aftenposten... Kanskje en litt uheldig overskrift med tanke på denne diskusen... Og en litt merkelig en siden NMJ nå fører endel Bachmann Thomastoget... Edited by carlf - 17 desember 2006 at 15:49 |
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
Knut Moe
Nykommer Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ventet egentlig på den
Dette har vel mer med målgruppen som leser Aftenposten Søndag enn med rekrutering mot unge å gjøre. Edited by Knut Moe - 17 desember 2006 at 16:45 |
||
Knut Moe
Privat brukernavn (Ansatt i NMJ AS) |
||
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hehe, ikke vondt ment, flott dere reklamerer! Men det er vel en mulighet for at målgruppen for Aftenposten søndag har (barne)barn som kan bli sugd inn i modelltogverden... Men kan være lurt å endre overskriften til "En hobby for alle" el. Bare et forslag!
|
||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette er viktig for rekruttering, uansett! Hobbyen består av mange "gjeninnstigere" i moden alder. Det å ensidig fokusere på at hobbyen er egnet for barn blir helt feil etter mitt skjønn. Det må feste seg et inntrykk at hobbyen er legal og egnet for voksne. Dette er det aller viktigste for rekrutteringen. Det er de voksne som er forbilder og som sitter på pengene. Da blir også yngre automatisk fanget opp. - Og husk at det er ulovlig å reklamere spesielt mot en målgruppe som barn. |
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nå har vel dette en del med at de flotte modellene NMJ står bak kanskje ikke akkurat er regnet for "de små" heller Og som Knut sier så er det nok mer far som leser avisa fremfor 6 eller 7 åringen.... |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Artig kobling i annonsen under... -En brannfakkel -Friske fraspark -Akademisk skjørteløft -Korrupsjonskultur -Kameraderi. Heine |
||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg så det, men turte ikke skrivve noe :) |
||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
||
Nordlandsbanen
Viderekommen Joined: 19 august 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Men vi alle er vell enig i at MJ er en FLOTT hobby?!
|
||
mvh Nordlandsbanen, bedre kjent som Lars R.
Norsk materiell fra 1960 til 2007. Vekselstrøm. HO |
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kjempeflott med en slik annonse i Aftenposten. Supert for å "si ifra" til voksne mennesker at denne flotte hobbyen finnes
|
||
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvis ikke så er det vel litt dumt å henge her |
||
Hilsen Carl-Frederic
||
Braseth71
Nykommer Joined: 17 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Heisan, jeg skriver mitt første innlegg her på mjf akurat i denne tråden fordi jeg selv fikk en modelljernbane til jul det året jeg var fire, det er sandelig lenge siden, 31 år siden om noen dager. Jeg drev det aldrig til noe stort den gangen og etter hvert som fest, bil og jenter ble interesangt ble jernbanen plukket vekk og glemt, men jeg husker hvor mye gøy jeg hadde med jernbanen. Nå har jeg selv en sønn på 4 og det nermer seg jul, så når vi satt å så på reklamebladet fra brio og gutten pekte på en bilbane å sa at den ønsket han seg, ble min fru og jeg raskt enige om at det var en grei julegave. Bilbanen ble kjøpt og pakket inn, men jeg ble sittende og tenke tilbake på den julen da jeg fikk tog, og tengte at det ville vært en mye finere presang å gi til en liten gutt, også er det jo en fin anledning for far og sønn til å gjøre noe sammen, spesielt nå på vinteren med mørke kvelder og dårlig vær. Derfor ringte jeg i kveld til min far for å spørre om han husket modelljernbanen min, og ikke bare husket han jernbanen han viste også hvor den var og at den virket, i alle fall da den ble plukket ned, så i morgen blir en stykk Lima modelljernbane sent med posten til meg og min sønn, og denne gangen blir det nok til at jeg lager noe mere enn bare en ovalbane på en flat sponplate. Og hadde det ikke vært for det at jeg fikk en modelljernbane som ung ville jeg neppe tengt på det til min sønn heller. Mvh. Blivende MJer Ps. det blir noen spørsmål, men de kommer på egen tråd.
Edited by Braseth71 - 17 desember 2006 at 23:55 |
||
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
|
Velkommen tilbake Braseth!
|
||
Hilsen Carl-Frederic
||
Post Reply | Page <1 234 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |