Messing i H0 |
Post Reply | Page <1 234 |
Author | ||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vær obs på en ting når det gjelder Lars og smussing:
Han smusser alt, også hjulene uten tanke på strømopptak. Bortsett fra det er jeg storfornøyd. |
||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
||
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gå inn på Webloggen til Morten Hagen. Han har en flott artikkel om smussing av Di3 (http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2414&PN=12), begynner på side 12 (9 juni 2007).
|
||
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
||
Daniel Aune
Medlem i MJF Joined: 11 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 379 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Beklager Bjørn Runar og Kjetil, for at jeg var så grinete
Morten, jeg har sett på den smussinga (veldig bra), men jeg tror ikke jeg kommer til å smusse den selv. Trenger mer prøving og feiling før jeg tør å smusse superline. |
||
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg ville heller ikke turt å smusse en Superline, dersom jeg ikke hadde lang erfaring bak meg. Og dit har jeg ennå ikke kommet, selv om jeg vel har smusset kanskje 15-20 lok og et større antall vogner. Man lærer etterhvert... Men NMJs smussede modeller er skikkelig fine. |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vel, her tror jeg kanskje du tar feil. Den gang det gikk grønne Nohab"er, gikk de fleste av de på spor med grusballast. De fleste av disse strekningene fikk pukkballast i løpet av 1970-årene. Jeg husker godt en gang i 1972 jeg kjørte for første gang på Raumabanen. Det lå grusballast på hele strekningen mellom Dombås og Bjorli, og det slo meg hvor enormt det støvet av toget som virvlet løse sandpartikler opp. Slikt skjer ikke på pukk. Avhengig av hvor ofte man kjørte maskinene gjennom vaskemaskiner, så vil materiell fra den gangen gjerne få en lysere gult støvlag på seg, enn materiell som bare går på pukk. |
||
Svein S
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Men da koker det ned til hva han selv har som ballast...
|
||
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da tror jeg nok det er best å la Superliner"en forbli usmusset. |
||
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
||
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Korrekt observert og herlig konklusjon. Terje |
||
Terje V.
|
||
Post Reply | Page <1 234 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |