MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - mappe Damplokomotiv type XXIIIc nr. 44 i modell??
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

mappe Damplokomotiv type XXIIIc nr. 44 i modell??

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: mappe Damplokomotiv type XXIIIc nr. 44 i modell??
    Posted: 26 mars 2016 at 18:49
Finnes denne i modell? Eller noe i nærheten??
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3922
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2016 at 22:15
Nei
Svein S
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2016 at 22:44
Enkelt og greit :)
Back to Top
rebelego View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rebelego Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 07:24

Hvilken skala og sporvidde?
Hva menes med "noe i nærheten"?
Du nærmer deg med en Mogul 2-6-0. Smile


Surrer rundt på Rystelsesbanen.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 10:26
Hvorfor må det være akkurat en Type XXIIIc og akkurat nummer 44?

Det finnes andre smalsporlok i samme byggeserier som norske lok, både som Type XVI og IV i skala 1/20,3. Disse har forbilde fra andre baner enn NSB og skiller seg derfor med mindre detaljer. - Nå vil kanskje kun 1% av "insiderne" synes at dette er helt forkastelig mens de fleste finner det helt OK.
I-og-med du spesifiserer et spesielt loknummer og type, vet jeg ikke hvor nøyaktig du krever at en modell skal være?
Da loket ikke er bevart og det ikke finnes bilder som viser alle detaljer av det loket du ønsker modell av, må du nødvendigvis gjøre visse antakelser?

Det finnes også et byggesett av Type IV (IoM # 1-7,9,14) i H0m fra Branchlines - antakeligvis utsolgt?

I skala 1/20,3 er disse lokene produsert i Kina av Accucraft. Dette er "krevende" lok å få til i live steam. Dessuten er de for lengst utsolgt - men de bruker av og til å dukke opp på EBAY som brukt.
Begge lokene finnes i 2 hovedutgaver, både som live steam og elektrisk.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3922
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 11:21
Du kan da ikke for alvor mene at type IV har noen som helst likhet med type XXIII? Vel, de er begge samlsporte damploktyper, men der stopper også likheten.
Svein S
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 12:14
Er det noen damplokomotiv som ikke er smalsporet som ligner lok som har tøffet på norsk bane?? Vet om NMJ sine superline, stortyskeren, også den ganmeltyskeren(?)
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 13:32
Det blir lettere å gi noen svar hvis du forklarer litt tydeligere hva du egentlig er ute etter.
Tidligere har du spurt om forbildene til normalsporede personvogner i H0, men i denne tråden spurte du om et helt konkret smalsporet lokomotiv. Derfor fikk du svar om storskala/livesteam, men det er sannsynligvis ikke det du er ute etter?

Hva er det vil bygge og/eller samle på?
- Målestokk (H0, N, Z eller storskala)?
- Sporvidde (normalspor eller smalspor)?
- Tidsepoke (førkrigs, etterkrigs, 60-tallet, 80-tallet, nåtiden)?
- Materiell for selvbygging eller ferdigmodeller?
Foreløpig er bare det at du er interessert i norsk materiell som er noenlunde klart.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 13:56
Originally posted by ses ses wrote:

Du kan da ikke for alvor mene at type IV har noen som helst likhet med type XXIII? Vel, de er begge samlsporte damploktyper, men der stopper også likheten.


Nei, de har ingen likhet!

Poenget mitt er at disse smalsporlokene jeg har nevnt finnes i modell. Det er de eneste lokene jeg vet om og som har rimelig likhet med norske forbilder.

(tung setning)

Edited by Kjell H. - 28 mars 2016 at 14:10
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3922
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 15:50
Det var interessant at det fantes byggesett av IoM-lokene som ligner svært mye på type IV. Hvilken skala er de i? Du skriver H0m, men siden det er britisk forbilde kan man kanskje mistenke at det er i 1:72?
Svein S
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 16:11
Det jeg er ute etter er egentlig hva modeller som finnes på markedet rundt H0 skala av materiell som gikk på norsk skinnegang under krigen, særlig materiell som ble tatt over etter tyskerne når de stakk.
Damplokomotiv står øverst på listen, men også godsvogner/personvogner, jeg har F1,B1 og C1
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 16:45
Gjensatte lokomotiver var i hovedsak Stortyskeren (Type 63) som var i bruk i mange år etter krigen, men også Type61 selv om bruken etter krigen var begrenset.  Av godsvogner finnes det mange muligheter og det var en artikkelserie i På Sporet for flere år siden.  Akkurat nå har Brawa en Opeln vogn som enkelt kan fornorskes litt maling og decaler (Flere forhandlere i Norge selger den og decalene på nett).  I tillegg finnes det andre tyske G vogner fra Brawa og Roco og blant annet tyske L vogner fra Fleischman som ble stt igjen i Norge etter krigen.  Dette forumet har noen tråder om ombyggingen av disse.  Her er et par av mine:




Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 20:15
Jeg har funnet en tråd som tar for seg dette med godsvogner og er litt i gang med dette, kom gjerne med linker til tråder om dette??

Det jeg synes er forvirrende er G3 vognene blant annet, det finnes lite bilde referanse på nett og det lille som er, motsier seg selv i form og fasong...
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3922
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 22:33
Det fantes to varianter av litra G3. Den "egentlige" er den norskbygde, levert mellom 1908 og 1928, som bildet nedenfor viser. Den har ganske flatt tak, stående panel og har de to karakteristiske små vinduene helt inntil hver side av skyvedøra. Noen vogner (ca 150) fikk bremserhus i tillegg (litra Gf3). I 1930 hadde NSB ca 2000 G3 og Gf3.
G3 hadde lasteevne 15 tonn. Det fantes en rekke vogner med lignende utseende, men som bare hadde lasteevne på 10 tonn. De eldste og minste av disse ble fra 1930-tallet benevnt G1 (bygget fram til 1895) og de litt større G2 (bygget fra 1897 til 1910).



Under første verdenskrig anskaffet NSB 50 vogner fra Tyskland etter vanlig tysk byggestandard med lasteevne 12,5 tonn. De fikk også litra G3 da indeksene ble innført tidlig på 1930-tallet. De skiller seg fra de norskbygde ved at de har utvendig stenderverk og liggende panel. De fikk nummer på 31-tusen og 32-tusentallet. Her er bilde av denne typen - nesten i hvert fall:



HVorfor jeg sier "nesten" er at den avbildede vognene er ikke en av de NSB kjøpte i 1915, men av tilsvarende vogner som ble etterlatt i Norge i 1945. Det var et betydelig antall og de gjenkjennes ved at de fikk nummer på 33 og 34-tusen, men ble ikke litrert G3, men bare G.

Litt om indeksene 1-5 som var i bruk fra ca 1932 til ca 1966, da UIC-litra kom. (Mange gamle vogner i 1966 som ikke skulle brukes utenlands, fikk aldri UIC-litra og beholdt derfor sitt litra med indeks 1-5 helt til de ble utrangert eller ble internvogner.)
Indeks 1 er vogner med inntil 9 tonns akseltrykk og liten vognkasse.
Indeks 2 er vogner med inntil 9 tonns akseltrykk og større vognkasse
Indeks 3 er vogner med inntil 12 tonns akseltrykk
Indeks 4 er vogner med inntil 14-15 tonns akseltrykk
Indeks 5 er vogner med mer enn 15 tonns akseltrykk
Svein S
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 22:51
Der traff du spikeren på hode Svein, det var akkurat de to variantene jeg siktet til... Du har også en variant av den på det nederste bilde, med høytbuet tak, er det samme litra, altså G3? Eller har den et annet navn?
Det med godsvogner er et veldig stort område har jeg inntrykk av, og det er veldig spennende å finne ut av hvilken mj modeller man kan bruke for å få en god samling norske godsvogner, som stemmer bedre enn de man får ut av esken, som stort sett bare har norske dekaler, men tyskt utseende.

Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 22:52
Er det foresten noen gode nettsider som tar for seg norske godsvogner, særlig de eldre i treverk.
Back to Top
HelgeBe View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 131
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HelgeBe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 23:16
Her kanskje:Krøderbanen
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 23:33
På Krøderbanen finnes Norges største samling av museale godsvogner, herunder flere G2- og G3-vogner. En del av dem er restaurert til forskjellige tidligere tidsepoker, mens en del venter på å bli tatt hånd om.

En oversikt over alle godsvognene med "gamle" nummer som er på Krøderbanen finnes her. I venstremenyen på denne siden er det også en lenke til mer moderne godsvogner med UIC-nummer som er på Krøderbanen, men det er vel ikke fokus i denne sammenhengen.

Det er også en egen side med omtale av G2-/G3-vogner.
G2 og G3 er egentlig samme vogntype, men G3 har kraftigere aksler og dermed større lasteevne enn G2.

Som Svein S sier er det i utgangspunktet to hovedtyper av litra G3. Mange av vognene av den norske grunntypen ble gjennom årene noe endret (forsterkninger og påbygging av trykkluftbremser), men det ble aldri satt i gang noen større ombygginger som endret grunnutseendet. Det finnes imidlertid flere litt spesielle vognvarianter som også fikk litra G3.

Noen G3-vogner av grunntypen er eksempelvis 5658 og 14092.
Eksempel på en G2-vogn er 14088, som engang i tiden mistet sitt opprinnelige bremserhus og derfor nå har endeplattform.
Noen spesielle varianter som ikke passer med grunnstandarden men som allikevel har G3-litra er RjB 101 og 13014.
Det ble også bygget en del G2-vogner i boggiutgave med et lite konduktørrom, som 10241.
En av de tyske vognene som ble innkjøpt av NSB i 1915-16 er 31035.

På Krøderbanen finnes også noen tyske vogner som ble etterlatt i Norge i 1945. 33602 er en av vognene som bare fikk litra G og nummer i 33-tusenserien. Siden disse vognene ikke hadde litraindeks ble de i dagligtale som oftest kalt "G33-vogner", selv om korrekt litra bare var "G".
En annen slik etterlatt vogn er 33144, som er av den den gang relativt moderne tyske typen "Oppeln". Disse vognene hadde stor akselavstand ("ett hjul i hvert hjørne") og egnet seg derfor spesielt godt for å gå som ekstra reisegodsvogner i persontog. I motsetning til de fleste tyske G-vognene som bare fikk litra G fikk disse litra Gp4 (p for bruk i persontog, 4 fordi de hadde lasteevne som norske indeks 4-vogner).
Krøderbanen har også en vognkasse etter en tysk vogn som brukes som lagerskur, 33035.

Alle godsvognene på listen befinner seg på Krøderbanen, men det varierer hvor tilgjengelige de er. En del av dem er i dårlig stand og er dekket med presenninger for å bremse forfallet.

Edited by H. Lindholm - 28 mars 2016 at 23:43
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 23:50
Originally posted by cmi cmi wrote:

Du har også en variant av den på det nederste bilde, med høytbuet tak, er det samme litra, altså G3? Eller har den et annet navn?

De fleste tyske lukkede godsvognene som ble etterlatt etter 1945 fikk bare litra G, ingen av dem fikk litra G3. Noen av disse kan sees i NJKs materielldatabase under G etterlatte 1945. Her er imdlertid bare vist noen svært få vogner, det er nok fordi det mangler både bilder og øvrige data på de aller fleste.
Vognene med høyt hvelvet tak (33166 og 33177) var (dengang) noe mer moderne enn de med flatt tak, men de fikk også bare litra G og det ser ut til at de bare ble nummerert sammen med vognene med flatt tak.
Vogn 33902 er en betydelig større og (dengang) mer moderne vogn av den tyske type "Dresden", også den fikk bare litra G.


Originally posted by cmi cmi wrote:

Det med godsvogner er et veldig stort område har jeg inntrykk av

Det må vel kunne sies å være en mild underdrivelse.....







Edited by H. Lindholm - 28 mars 2016 at 23:57
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 23:53
Så det er bare to som hadde buet tak av samme typen som de med flatt tak?
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2016 at 00:00
Her er det endel linker jeg må gå igjennom nøye når jeg kommer fra jobb i morgen, tusen takk for all ingo, mye kunnskap ute å går her!
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2016 at 00:10
Originally posted by cmi cmi wrote:

Så det er bare to som hadde buet tak av samme typen som de med flatt tak?

Nei, det var haugevis av vogner med både flatt og buet tak, og det var flere forskjeller enn bare takformen. Se godt på bildene.
Grunnen til at Materielldatabasen bare viser to med buet tak er nok at det bare er to eksemplarer som man har hatt tilgjengelige bilder og data på og som derfor er lagt inn. Mens disse vognene fantes var det ikke så mange som var interessert i å fotografere gamle godsvogner, så det er dårlig med kjent bildemateriale.

Dette med de tyske vognene som ble etterlatt i 1945 var en ganske uoversiktlig affære. I praksis var det nok omtrent som om du har leid ut huset ditt i noen år på grunn av utenlandsopphold, og når du kommer hjem og leieboeren har flyttet ut så er garasjen og kjelleren full av ræl som han har latt stå igjen og som du ikke vet noe om opprinnelsen til.

NSB gjorde nok som best de kunne for å få brukt det som var brukbart, men på den annen side visste de nok at mange disse vognene ikke kom til å være i trafikk så veldig lenge. Ikke passet de helt inn i NSBs litra og klassifikasjonssystemer heller. Det var nok mye av grunnen til at de fleste bare fikk en enkelt samlelitra uten indeks, selv om det egentlig var veldig mange vognvarianter.

Edited by H. Lindholm - 29 mars 2016 at 00:11
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3922
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2016 at 01:03
Originally posted by cmi cmi wrote:

Du har også en variant av den på det nederste bilde, med høytbuet tak, er det samme litra, altså G3?


Hvilken vogn sikter du til? Jeg ser bare vogner med flatbuet tak på det bildet. Hvis det er den rett til høyre for tyskervogna, så virker det å være en norsk Gf3 el.l. som har fått ny panel i forbindelse med ombygging til losjivogn.


Edited by ses - 29 mars 2016 at 01:05
Svein S
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2016 at 06:07
Jeg sikter til at det er en vogn som er lik den på bilde, ikke på bilde, men betydelig mer buet tak, sikkert andre små forskjeller også, men vognsidene og endene ser identiske ut for meg hvertfall.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2016 at 11:00
Originally posted by ses ses wrote:

Det var interessant at det fantes byggesett av IoM-lokene som ligner svært mye på type IV. Hvilken skala er de i? Du skriver H0m, men siden det er britisk forbilde kan man kanskje mistenke at det er i 1:72?


Modellen er 88,5 mm fra "buffertbjelke til buffertbjelke" (nå har den jo ikke bufferter). Da modellkoblinger kan variere, er det nok mest korrekt å bruke dette målet.
Type IV er oppgitt til 7105 mm. - eller rundt 81,5 mm i H0 - MED koblinger. I 1/72 ville det være 98,7 mm.
Er koblingene 3,5 mm i hver ende, så stemmer dette bedre med H0 i stedet for 00.
IoM-lokene har flere kjeleskift bak seg. Derfor er de mest iøyenfallende forskjellene at loket har Ramsbottom sikkerhetsventil i stedet for den typiske Salter-ventilen (opprinnelig) og firkantede vinduer i hytten.
Back to Top
rebelego View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rebelego Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2016 at 11:25
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Originally posted by ses ses wrote:

Det var interessant at det fantes byggesett av IoM-lokene som ligner svært mye på type IV. Hvilken skala er de i? Du skriver H0m, men siden det er britisk forbilde kan man kanskje mistenke at det er i 1:72?


Modellen er 88,5 mm fra "buffertbjelke til buffertbjelke" (nå har den jo ikke bufferter). Da modellkoblinger kan variere, er det nok mest korrekt å bruke dette målet.
Type IV er oppgitt til 7105 mm. - eller rundt 81,5 mm i H0 - MED koblinger. I 1/72 ville det være 98,7 mm.
Er koblingene 3,5 mm i hver ende, så stemmer dette bedre med H0 i stedet for 00.
IoM-lokene har flere kjeleskift bak seg. Derfor er de mest iøyenfallende forskjellene at loket har Ramsbottom sikkerhetsventil i stedet for den typiske Salter-ventilen (opprinnelig) og firkantede vinduer i hytten.

Det er britisk 4 mm scale, og det er vel 1:76,2. Branchlines har visst flere IoM-lok og de oppgis å kjøre på 12 mm gauge, så det er vel samme sporvidde som H0m. Burde være mulig å bygge om til norske lok, men tror ikke jeg skal begynne i med slike små skalaer. Smile

Surrer rundt på Rystelsesbanen.
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2016 at 12:32
De to roco G3 modellene øverst på siden her: http://www.risormjk.net/side4.html
Passer disse bra til de litra numrene de har fått utdelt, eller er det andre norske modeller som passer bedre?? Vet at det er endel feil detaljering på disse hvis man skal pirke...
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3922
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2016 at 13:50
De bildene er så knøtt små at det er ikke så lett å avgjøre.
Svein S
Back to Top
HelgeBe View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 131
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HelgeBe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2016 at 14:04
Har du CAD87 sine vogner?

Link
Back to Top
cmi View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 26 juni 2011
Status: Offline
Points: 158
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cmi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2016 at 14:18
Nei jeg har ikke cad vogner, men tenkte få meg det :)

Her er større bilder
http://www.risormjk.net/images/Vogner/Skandinavia/roco%20NSB%20G3%2033%20060.jpg
http://www.risormjk.net/images/Vogner/Skandinavia/roco%20NSB%20G3%2031%20031.jpg
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.