MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Lillehammer stasjon

 Svar Svar Side  <1 23456>
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 februar 2017 kl. 18:02
Så bra 😀 Synes vognene er fine, så det er synd om de bare må stå til pynt.

G3 vognene går greit på K-skinnene mine, men de har jo denne irriterende slakken i koblingene.

Endret av steinel - 15 februar 2017 kl. 18:05
Til toppen
bjornp Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 30 desember 2015
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 15
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér bjornp Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 februar 2017 kl. 19:00

Sitat: steinel steinel skrev:


G3 vognene går greit på K-skinnene mine, men de har jo denne irriterende slakken i koblingene.


Jeg har prøvd meg på en fix av den slakken i koblingen på G3-vognene. Jeg er fornøyd med den så langt, men det prøves på eget ansvar ;-) Hittil har jeg bare mod'et en vogn, for å prøve det ut litt.

Jeg har byttet ut den originale koblingsleamikken med Roco nr. 40343. For å gi koblingskulissene fra Roco en stabil anleggsflate mot vognbunnen har jeg limt på noen biter av et gammelt kredittkort (Det som er hvitt på bildet). Deretter limte jeg fast koblingskulissene. For det at skulle bli plass til hjulene måtte jeg kutte av noen små biter av festeplatene på koblingskulissene, før jeg limte dem på. Jeg har ikke målt om plasseringen av koblingen er i hht. NEM-normen, men så langt har det fungert bra.


Til toppen
programmeringssporet Se rullemeny
Veteran
Veteran


Medlem siden: 12 desember 2013
Status: Utlogget
Points: 346
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér programmeringssporet Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 februar 2017 kl. 19:51
Mine 4 problemer med G3.

1. Metalvekten forstyrret NFC brikken.
2. Litt lav vekt i forhold til europeisk standard.
3. Fungerer ikke med Fleischmann kortkobling (profi)
4. Slark

Løsningen på koblingen er å fore opp 1 mm i koblingsfestet.  Jeg laget derfor en 3d profil som løser disse fire problemene.  I tillegg trenger jeg 2 M2 20 mmm bolter med skiver og muttere.  2 stk 8mm muttere for vekt.  På prototypen under brukte jeg leire for å feste mutterene, på den endelige versjonen er lommen litt mindre - slik at jeg må presse mutterene inn :



Her er prototypen :



Endret av programmeringssporet - 15 februar 2017 kl. 19:51
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 februar 2017 kl. 21:13
Jeg ble inspirert til en egen løsning. Vi MJere gjør som i andre hobbyer, The Frank Sinatra Way. I klartekst: "My Way" Wink

Brettet en smal plastfolie og limte fast på sjakta så slakken ble borte. Må gjøre det på en vogn til for å se hvordan det funker. Det litt merkelige er at den hjerteformede delen er slipt manuelt eller støping. Tydelig at de har hatt et problem som ble løst på den måten, men som skapte et annet problem.

Nå er slakken på denne vogna borte og sjakta svinger fint til siden og fram.


Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 februar 2017 kl. 19:33
Liste over CAD87 G3 vognene mine til Lillehammer stasjon. Blir nok litt smussing etterhvert som jeg får prøvd meg litt på det.


Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 februar 2017 kl. 19:58
Mine CAD87 N2


Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 april 2017 kl. 10:45
Da har Thor Bjerke skaffet fram originale tegninger av godsterminalen. Godt å ha gode venner og kontakter på de rette stedene Smile Den sto opprinnelig på Otta stasjon og ser ut til å ha blitt flyttet til Lillehammer i 1921. Da ble den samtidig forlenget ved at det ble skjøtt inn en ekspedisjon og venteromsdel.


Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 1972
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 april 2017 kl. 11:59
Hoi!
Ny byggetråd på gang? (henter øl & pocorn)

Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 april 2017 kl. 12:13
Sitat: Håvard H Håvard H skrev:

Hoi!
Ny byggetråd på gang? (henter øl & pocorn)

Haha SmileSmileSmile Mye øl. 
Til toppen
Kristoffer6951 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Medlem siden: 12 februar 2015
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 42
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kristoffer6951 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 april 2017 kl. 22:18
Ser fram til fortsettelsen
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 september 2017 kl. 18:29
Det planlegges og planlegges ShockedShocked



Nytt lok til stasjonen. Litt feil tidsepoke ettersom Gammeltyskerne ble tatt ut av drift rundt 1955. Men jeg synes det er et fint lok, og det er sikkert bare noen få (og de er medlem her på for forumet) som vil merke det LOL

Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 september 2017 kl. 18:43
Sitat: Tåge Tåge skrev:

Siden du kjører en litt eldre epoke.
Du har ikke vurdert og kjøpe Märklin sin Di3.623 - grønn med hvit stripe?
Den har vist artikkel nr 3137.

De har også lager Di 3.602 i demo design.
Artikkel nr 37665.

Amundsen har vel også laget Di 3.602 i grønn.

Disse passer jo in i den epoken din .

Det ble en grønn 3.623 også gitt Big smile (mulig jeg har sagt det før) Blir sikkert en Demonstrator når en dukker opp.


Til toppen
jhv Se rullemeny
Veteran
Veteran


Medlem siden: 19 januar 2006
Status: Utlogget
Points: 209
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér jhv Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 september 2017 kl. 20:12
Jeg har stor glede av å følge dine prosjekter !
(Som langt overgår noe jeg har fått til)

Håper du vil fortsette å poste på dette forum.
Ikke alle er, eller ønsker å være FB-brukere.

I mangel på plass til å bygge noe større fysisk, og som "naturinteressert" -
så driver jeg av og til å eksperimenterer med å lage grantrær som jeg blir fornøyd med.

Har studert 1.1 på mange skogsturer, men har ennå ikke funnet løsningen.
Alle grenene har en svak bue oppover, mens nålene henger ned.
Det beste jeg har sett i 1:87 er på noen foto fra forgrunnen på jevistads anlegg.

Hvis han fremdeles er på dette forum, - kanskje noen tips ?
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 september 2017 kl. 21:27
Takk for det jhv Smile Jeg lover å fortsette å poste på forumet.

Ang dagens prøvelegging på gulvet; Jeg har bestemt meg for å være så tro som mulig til stasjonen slik den var i 1960. Jeg går altså tilbake fra et tidligere noe modifisert forsøk. Det blir et par justeringer i forhold til originalen, den viktigste er en reduksjon på lengden til ca 75%. Allikevel er det gjennomgående spor 1 hele 3 meter mellom pensene til de neste sporene. Spor 2 er 2,25 meter.Spor 3 er 1,35 meter, Spor 4 er 95 cm og spor 5 er 70cm. Sånn circa Embarrassed .
For å få kortet inn stasjonen, har jeg flyttet svingskiva og lokstallen nærmere hverandre. For å få til det har jeg fjernet pensen etter svingskiva som lagde 2 spor til lokstallen og i stedet lagt 2 spor direkte fra svingskiva.
Brua over Mesnaelva er flyttet nærmere stasjonen.

Lillehammer er jo en bratt by og stasjonen ligger på en flate nede i byen. Det går ganske bratt ned på utsiden av lokstallen og bratt oppover etter busstasjonen bak stasjonsbygningen. Jeg lurer derfor på om min Lillehammer Stasjon skal sees fra vest. Da er det mulig å lage byen som en fotografisk bakgrunn og legge skyggestasjonen bak der igjen. Tenke tenke.
Til toppen
H. Lindholm Se rullemeny
Veteran
Veteran


Medlem siden: 17 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 979
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér H. Lindholm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 september 2017 kl. 22:56
Sitat: steinel steinel skrev:

Nytt lok til stasjonen. Litt feil tidsepoke ettersom Gammeltyskerne ble tatt ut av drift rundt 1955. Men jeg synes det er et fint lok, og det er sikkert bare noen få (og de er medlem her på for forumet) som vil merke det LOL 
 
Du får si at det ble gjemt bort et eksemplar i en del år fordi noen lokførere syntes de var så fine - men det er det vel ingen som tror på, for det er vel få loktyper som det er blitt sagt så mye stygt om....
Sånne uttalelser gjelder selvfølgelig ikke utseende, men betjening og vedlikehold, og det kan jeg skjønne. De var gammeldagse og mye var krøkkete utført. Ved noen anledninger har jeg hatt gleden(?) av å betjene P8 (BR38), den har samme kjel som G10 (BR57). Lang, smal fyrkasse nede i kjelleren og liten fyrdør gjorde det utfordrende å fyre, og armatur og betjeningsutstyr virket som det var fra midten av 1800-tallet. Gangegenskapene på P8 er ikke så aller verst (i hvert fall ikke når den er i orden, hvilket det polske eksemplaret absolutt ikke var), men G10 med sin lange og stive ramme var nok ikke noen nytelse på norske kurverike strekninger.
 
Ellers har jeg hele tiden trodd at det var en selvfølge at stasjonen din skulle sees fra vest, slik topografien er der.


Endret av H. Lindholm - 29 september 2017 kl. 23:04
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 oktober 2017 kl. 18:51
Lillehammer stasjon sees alltid fra øst. Kanskje det blir rart for de fleste om den blir snudd. Selv om det nok er mest naturlig modelljernbanemessig.

For snart 2 år siden avsluttet jeg en kort karriere som profesjonell dronefotograf. Bygde dronene selv og hadde godkjenning fra Luftfartstilsynet til å drive kommersielt. I og med at det morsomste var å bygge, at regelverket ble strenger og at "alle" kjøpte seg ferdigdroner, bestemte jeg meg for å gi meg og begynte i stedet med MJ.

Jeg er kanskje en av de få som har sett Lillehammer og Lillehammer stasjon på nært hold fra vest. Gjennom VR-briller koblet direkte til kameraet på dronen. Bildene ble tatt 27. oktober 2015 fra rett over Morterudveien kloss vest for stasjonen. Her er et av bildene.


Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 oktober 2017 kl. 18:59
Litt mer nordover med brua over Mesnaelva og vanntårnet på andre sida av brua.


Til toppen
H. Lindholm Se rullemeny
Veteran
Veteran


Medlem siden: 17 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 979
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér H. Lindholm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 oktober 2017 kl. 20:03
Sitat: steinel steinel skrev:

Lillehammer stasjon sees alltid fra øst. Kanskje det blir rart for de fleste om den blir snudd. Selv om det nok er mest naturlig modelljernbanemessig.
 
Nei, det blir ikke rart i det hele tatt. Så og si alle modelljernbaneanlegg betraktes fra "utsiden", ikke fra et punkt i det landskapet som er gjengitt på anlegget. Nettopp det at man kan betrakte noe fra standpunkter som ellerr ikke er tilgjengelige er jo en av modellbyggingens store fortrinn.
Det er jo bare dronefotograferingen som i det aller siste har gitt lignende muligheter. Og som du sier, med et strengt regelverk (som mange mener burde være enda strengere, i hvert fall for ikke-profesjonelle) er det også en del begrensninger i denne betraktningsmuligheten.
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 oktober 2017 kl. 20:40
Og her er brua i sørenden av stasjonen.



Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 01 oktober 2017 kl. 20:46
Spennende lok på auksjon på facebook nå. NMJ 31B 451. AC digital. Den hadde vel vært midt i blinken for stasjonen min? Men det spørs om jeg har så mye penger å bruke på enda et damplok. Den store drømmen er BM88 og jeg må så klart få meg en grønn Di2 etterhvert.

Endret av steinel - 01 oktober 2017 kl. 20:47
Til toppen
TorsteinS Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 25 januar 2011
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 932
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TorsteinS Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 oktober 2017 kl. 02:10
Sitat: steinel steinel skrev:

Lillehammer stasjon sees alltid fra øst. [...]
Selve stasjonsbygningen har jeg de aller fleste gangene bare sett fra vest, dvs. fra et tog.
Til toppen
frankm Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Medlem siden: 04 april 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Points: 80
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér frankm Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 oktober 2017 kl. 08:31
Sitat: steinel steinel skrev:

Spennende lok på auksjon på facebook nå. NMJ 31B 451. AC digital. Den hadde vel vært midt i blinken for stasjonen min? Men det spørs om jeg har så mye penger å bruke på enda et damplok. Den store drømmen er BM88 og jeg må så klart få meg en grønn Di2 etterhvert.

Hvilken facebookside???
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 oktober 2017 kl. 09:01
Sitat: frankm frankm skrev:

Sitat: steinel steinel skrev:

Spennende lok på auksjon på facebook nå. NMJ 31B 451. AC digital. Den hadde vel vært midt i blinken for stasjonen min? Men det spørs om jeg har så mye penger å bruke på enda et damplok. Den store drømmen er BM88 og jeg må så klart få meg en grønn Di2 etterhvert.

Hvilken facebookside???

Modelljernbane kjøp, salg og bytte!
Til toppen
Johnnyboy1 Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Medlem siden: 19 oktober 2017
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 11
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Johnnyboy1 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 29 oktober 2017 kl. 01:43
Hei! Jeg er også på jakt etter nevnte vanntårn. Tips om hvor jeg kan finne et? Hilsen Jo
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 januar 2018 kl. 19:30
New kid in town! Amundsens grønne 602 helt til venstre.


Til toppen
TorsteinS Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Medlem siden: 25 januar 2011
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 932
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér TorsteinS Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 januar 2018 kl. 19:40
Sitat: steinel steinel skrev:

New kid in town! Amundsens grønne 602 helt til venstre.
Tyfonene på den der bør du se å få byttet! De ser ut til å være tatt fra en modell i 0- eller 1-skala. Hvorfor i all verden finner Märklin på noe slikt, når de som var der på eldre utgaver (og den nye av 3.624) er i fornuftig størrelse? Dead
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 februar 2018 kl. 19:05
Wiiii!!! SmileSmileSmile Enda en Nohab i NSB-familien. Riktignok en GM som senere ble 602. Jeg har blitt litt besatt Embarrassed av å få tak i alle Märklin NSB Di3er. Denne siste har noen lette bruksspor, men går helt nydelig. Bare lys og horn. Noen som kjenner til om det finnes flere som ikke har nydesign- eller jernbaneverkets farger? Angrer litt på at jeg har digitalisert de 2 eldste, kunne vært moro å ha de originale. Tror det skal bli vanskelig å få tak i noen som er like strøkne, men det er så klart mulig å bygge de tilbake til original.


Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 mars 2018 kl. 16:07
Hei.
Da var den gamle så smått igang igjen.
Bestemte meg for å lage en modul bestående av lokstall, svingskive, robelstall/skifterbrakke og et buttspor først.
Etter mye fundering og prøving har jeg endt opp med kraftig krymping. Lokstallen har for eksempel fått begge sporene fra svingskiva i stedet for ett som ble til to med en pens.
Modulene skal lages med 15x096 glattkant som ramme og 21x021 tverrstag. En XPS 250 50mm gir modulstørrelsen 125x60cm. Oppå XPSen legges 5mm støydemping.

I dag har jeg frest rom for stallen og svingskiva og "støpt" fundament til robelstallen. Jeg kjøpe meg en overfres på Biltema, og den fungerte aldeles utmerket for å frese ned nøyaktige forsenkninger.

Et av forsøkene. Det ble enda mer krymping.

Ting er senket ned i XPSen

Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 april 2018 kl. 15:03
Lagde ramme på modulen og la på støydemping i påsken. I og med at alt ble forkortet, må jeg ha standardpenser. I hvert fall på denne modulen. Sendte en liten bestilling i går ettersom jeg bare har slake penser fra før. K-skinne standardpenser er langt slakere enn gamle M-penser. Så jeg håper det skal se rimelig greit ut. De to pensene på bildet er slake.

Jeg har også fått med sporet som går til godsområdet og et lite spor som butter i en lasteplattform. Den er illudert på bildet med et skumstykke. På den skal det stå en liten kran som jeg har funnet bilder av. 

Jeg oppdaget at det sto en vognvekt på spor 5. SMB har en slik. SMB har også en liten stall som kan passe som Robelgarasje. Bestilling er sendt.

 


Endret av steinel - 03 april 2018 kl. 15:04
Til toppen
steinel Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Medlem siden: 27 januar 2016
Land: Norge
Status: Utlogget
Points: 750
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér steinel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 april 2018 kl. 07:24
Koser meg med litt grus og gras mens jeg venter på en pens og et par skinnestumper som jeg manglet.


Til toppen
 Svar Svar Side  <1 23456>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,078 sekunder.