Kobling av Tortoise slow motion switch machine |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
EirikS
Veteran Joined: 23 februar 2010 Status: Offline Points: 449 |
Post Options
Thanks(0)
|
Se på tilkoblingene 2,3,4 og 5,6,7 som uavhengig av selve vekselmotoren.
De er kun to releer eller brytere, som blir styrt av motoren, og fungerer på samme måte som en hvilken som helst vanlig bryter/rele ellers. Skal du bruke en av bryterne til å styre en LED, så må du koble til strøm fra den kilden du skal bruke for å gi lys i LEDene. Du skulle bruke en trebeint LED og du kobler da plussen fra lystrafoen til 4, og 2+3 til hvert av de ytterste beina på LED, midterste bein skal til minus. HUSK å koble til seriemotstand med riktig verdi. Den andre bryteren skal du bruke til å gi riktig polaritet til hjertestykket, og du kobler kabelen fra dette til 5. 6 og 7 kobles til skinnestrømmen. |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sånn i farta ser koplingen av kjørestrømmen riktig ut
(Et lite forbehold om at jeg ikke har i hodet hvilken av kontaktene som 'hører til' de to stillingene av Tortois'n) Du må imidlertid, for å se om dette virker, sette på et skinnestykke på hver av de tre 'endene' på vekselen og kople til kjørestrøm på én av de. Det er denne strømmen som går vi kontaktpunktene 2,3 og 4 og gir riktig strøm til hjertestykket. Om det skjer en kortslutning når du kjører inn i pensen, er det bare til å bytte om på den røde og sorte ledningen (ref. det forbeholdet i () ovenfor) |
|
Bjørn Egil
|
|
_marius
Veteran Joined: 20 oktober 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 265 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for svar! Nå begynner det å falle inn på mitt nivå selv om jeg måtte søke om hvem/hva et rele er. Blir spennende å sjekke ut frustrasjonsnivået senere i kveld.
|
|
Marius
|
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |