Josef Brandl har bygd Flåmsbana! |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 oktober 2012 at 09:08 |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Katta er ute av sekken altså. Du verden som jeg gleder meg til dette bladet.
|
||
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette blir spennende! Vet du noe mer om dette anlegget? Er det bygd for privatkunde, eller blir det mulig å se det utstilt noe sted?
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja får håpe det er noen bilder av B23-2 og El11 modellene jeg sendte ned til Tyskland.
Anlegget kom til norge i juni, og det var stor åpning av dette da. Desverre var jeg opptatt og kunne ikke være med under avdukningen.
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Steike, hvor står dette anlegget? |
||
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Så vidt jeg har fått det med meg, er anlegget på Flomsbana museet; i Flåm
|
||
Bjørn Egil
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Anlegget ble kjørt opp til Oslo med lastebil. Dette ble gjort i begynnelsen av Juni.
Anlegget er i privat eie og ikke åpent for publikum.
|
||
Mvh
||
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Fra torsdag kan bladet kjøpes og leses på iPhone/iPad.
|
||
Truls Slevigen
|
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er nok et helt annet anlegg dessverre. |
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vet du hva bladet koster i digitalt format? |
||
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tidligere utgaver i serien er priset til 11,99 Euro, så det er vel sannsynlig at dette får samme pris. |
||
Truls Slevigen
|
||
trulss
Post Options
Thanks(0)
|
|
Foreløpig har ikke bladet dukket opp elektronisk...
|
||
Truls Slevigen
|
||
Traveller
Veteran Joined: 07 februar 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 148 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Fant det på papir hos Narvesen i Oslo (Continentalhjørnet) i dag.
Supersnadder, både som trykksak og anlegg. Det er bare å gratulere eieren, Bjørn Alstad Wangen (ikke anonym i bladet). Mvh P. Edited by Traveller - 04 oktober 2012 at 21:33 |
||
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
--- Edited by KjellAn - 25 januar 2013 at 20:32 |
||
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kjøpte selv bladet her i Bergen. Gøy å få egne lok og vogner i et tyskt blad..
|
||
Mvh
||
RuneH
Veteran Joined: 04 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 285 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvor kjøpte du det?
PS! Du må svare på mailen min...
|
||
Mvh
Rune H |
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
På Flesland.. På vei til Hamar nå.
|
||
Mvh
||
einars
Medlem i MJF Joined: 05 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 51 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bor du i Osloområdet, så får du kjøpt bladet hos Narvesen på Hotel Continental ved Nationaltheatret, Narvesen i den store avgangshallen på Oslo S, og Narvesen på OsloS,
mot T-banen. Du får det sikkert i andre Narvesenkiosker også.
|
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kjøpte nettopp et på Narvesen på Oslo S (det som har flest blader, mellom 7-eleven og Blekkompagniet på vei inn mot handlegaten i Byporten). De hadde 2 igjen nå og hadde visstnok solgt flere enn vanlig!
|
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
--- Edited by KjellAn - 25 januar 2013 at 20:33 |
||
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bladet bør vel være distibuert over hele landets nå, der det kan forventes å være vel å merke. Kjøpte det på Trondheim S Narvesenkiosken nå.
|
||
Svein S
|
||
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg fikk kjøpt det i Nordlands hovedstad idag. Ringte til Narvesen og sporte. Gå inn på Narvesen.no og søk etter "Eisenbahn Journal Anlagenbbaus" så kommer de kioskene som har det opp. |
||
Modellhilsen
Claes |
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette bladet anbefales på det aller sterkeste!!!!!
Jeg er overveldet av både bildekvaliteten og byggeteknikk. 11'eren og vognene fra Svein gjør hvert øye vått... LØP OG KJØP bladet i kiosken NÅ!!!! Dette må nytes i papirformat og ikke digitalt. 90 sider kun om dette anlegget !!!!!!! |
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
EirikS
Veteran Joined: 23 februar 2010 Status: Offline Points: 449 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg venter fortsatt på å få bladet i postkassa... :)
Men hvem er denne oppdragsgiveren? |
||
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg kjøpte bladet på Flesland på vei hjem i dag. Helt fantastisk, spesielt bildene. Hørte om planene for dette eller et tilsvarende anlegg for noen år siden. Det handlet om en som ville ha et kjørbart anlegg raskt, og som hadde penger til å sette ut byggingen.
|
||
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg kjøpte mitt eksemplar der i går kveld, og da hadde de kun ett igjen. Bladet anbefales på det sterkeste! |
||
hilljens
Veteran Joined: 22 april 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 106 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er nesten som man ikke tror hva øyet ser. Er dette virkelig mulig?Jeg fikk kjøpt mitt eksemplar hos Narvesen på Nordbyen i Larvik og de hadde 3 eks igjen i dag på morgenen. Dette bladet må man bare ha, og hele heftet er viet Flåmsbanen med superkvalitet på alle de bildene som er tatt av anlegget.
|
||
Mvh Arne Hill-Jensen
Skreiabanens materiell epoke II og III |
||
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette datt inn i postkassa i dag! Virkelig lekkert.
|
||
Chr. Lil.
Veteran Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kjøpte mitt eksemplar i dag hos Narvesen på Strandtorget på Lillehammer
|
||
Christian L.
|
||
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvor mange eksemplarer av hver utgave av et såpass "smalt" blad pleier man egentlig å selge i en verdensmetropol som Larvik? |
||
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |