Jonsvika havn og industri! |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Godt å se du er igang igjen. Den kaikanten ser råflott ut! Lyst til å dele noen ord om hvordan du har malt og smusset den?
Ser at NMJ har tre ulike kaikanter i stål fra Artitec, hvilken av de er det du har brukt? De ser jo helt like ut, men har forskjellig artikkelnr og pris... Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
signalstopp
Medlem i MJF Joined: 24 april 2012 Location: Noreg Status: Offline Points: 20 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette ser veldig bra ut. Lag gjerne en ny video. Får bedre inntrykk av størrelsen når det er bevegelse.
Har du vurdert ei jernbaneferge?
|
|
LokoJon
Medlem i MJF Joined: 12 mars 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 219 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Svein ! Takk for fin tilbakemelding På pakken fra Artitec står det nr 10.144, men jeg vet ikke om det noen forskjell mot 12.104 ? Uansett er det et flott resin-sett med fine detaljer. Når det gjelder maling, gjorde jeg slik: Vasket med zalosåpe og vann først for å få bort eventuelle fettrester etter støpet. Deretter grunnet jeg alt med grå primer. Før dette sørget jeg for å pusse bort eventuelle ujevnheter. På stålplatene malte jeg med stengrå/stålgrå farge, på de øvre kaikanten malte jeg med betongbeige farge. Jeg brukte Woodland Scenics Top Coat Concrete farge for å skape betongfarge. Trestolpene ble malt med Vallejo Beige Brun nr 70875/135. Til å male sjøbunnen/underlag for vann brukte jeg Vallejo nr 70898/48 Mørk SjøBlå. For å illustrere vannavfarging/smuss nederst brukte jeg en pensel med veldig lite maling og smusset av denne fargen nederst, også kalt tørrbørsting. Jeg brukte også litt av denne fargen øverst på kaikanten for å skape slitasje og på trestolpene. Når dette hadde tørket, tørrbørstet jeg alt med litt hvit maling. Dette skaper dybde i materialet og får alt til å virke levende Har også kjøpt 50.130 Coaster "Nordborg" fra Artitec som skal ligge til kai, men er redd det tar laaang tid før den ankommer havn Tror allikevel den blir spennende å bygge til tross for at det ikke er tog..... Vi får se etter hvert Hvordan går det med anleggene i kjelleren ? Blir vel en liten pause i hagebane prosjektene ? |
|
Hilsen fra
LokoJon - Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn - Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra ! |
|
LokoJon
Medlem i MJF Joined: 12 mars 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 219 |
Post Options
Thanks(1)
|
Hei Ketil (Signalstopp) !
Blir ingen togferje, har ikke plass Kommer en flott lastebåt etter hvert som skal ligge ved kai............. Her er en liten video fra Jonsvika :
|
|
Hilsen fra
LokoJon - Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn - Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra ! |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for kjempefin beskrivelse, flott at du også nevner hvilke farger du har brukt!
Jeg klarer heller ikke se noen forskjell på de tre artiklene, annet enn selve bildet som er brukt. Nå er det jo bare det ene settet som ikke er utsolgt, så det er i og for seg ikke så nøye, men de kan vel kombineres alle tre ser jeg for meg. Er det flere sett du har brukt, eller var det nok til hele kaia i ett sett? Nå er det vel snart på tide å trekke innendørs igjen ja, ser ikke for meg at det blir gjort så mye mer ute i denne omgang. Har ikke blitt noe anleggsbygging på meg, men de siste dagene har jeg da fått gjort ferdig rommet til Vigdis. Har bygget rammeverk til anlegget hennes med masse oppbevaringshyller under, så kanskje jeg snart får tømt mitt eget rom og startet på noe der inne Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
LokoJon
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen...
Jeg har brukt to sett, Svein ! Lønner seg alltid å investere lit tid hos sin bedre halvdel...
|
|
Hilsen fra
|
LokoJon
Post Options
Thanks(0)
|
Har i dag fått pakke i posten fra "Over There" - nærmere bestemt fra LA.
På Jonsvika blir det en del kjøring over spor, og da måtte jeg ha noe skikkelige overganger Hos BLMA Models fant jeg overganger i gummi og betong, og disse fikk jeg i dag. Her er bilde av "gummi" versjonen i en test situasjon: Poster flere bilder når de har kommet skikkelig på plass, kommer også bilder av de i betong ! Her er link til disse produktene: |
|
Hilsen fra
|
LokoJon
Post Options
Thanks(0)
|
Jonsvika er oppdatert med siste oppgraderinger
|
|
Hilsen fra
|
kenneth
Viderekommen Joined: 04 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 59 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flott anlegg! Dette er virkelig inspirerende.
Kan jeg få spørre om hvilken farge du har benyttet som rust på skinnene?
|
|
Märklin HO | Central Station | C og K skinner
Epoke III - I mitt fantasiland |
|
LokoJon
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Kenneth !
Beklager litt sent svar...
Det er Vallejo acrylmaling for airbrush, Burnt Umber, nr 71040.
Derav skjønner du at jeg har brukt airbrush på å legge på malingen
|
|
Hilsen fra
|
kenneth
Viderekommen Joined: 04 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 59 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk for svar LokoJon
|
|
Märklin HO | Central Station | C og K skinner
Epoke III - I mitt fantasiland |
|
LokoJon
Post Options
Thanks(0)
|
Jonsvika er oppdatert ! Se først i tråden
|
|
Hilsen fra
|
signalstopp
Medlem i MJF Joined: 24 april 2012 Location: Noreg Status: Offline Points: 20 |
Post Options
Thanks(0)
|
Veldig fin og inspirerende bane. Det ser egentlig ut som den er i ferd med å bli ferdig. Hva skal du gjøre når den dagen kommer? Blir det flere etasjer?
|
|
LokoJon
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for hyggelig tilbakemelding :-))
Hva jeg gjør den dagen vil nok åpenbare seg :-) Men har noen andre planer når den tid kommer ! Blant annet skal jeg prosjektere en hagebane etter hvert, har en del amerikansk n-skala som trenger en bane. Når Jonsvika en gang blir utdatert, kan jeg faktisk bygge nye moduler som kan bytte plass men bruker samme opphengsskinner ! Mange planer for fremtiden ;-) |
|
Hilsen fra
|
LokoJon
Post Options
Thanks(0)
|
Har laget et par videoer på Jonsvika Havn & Industri.
Den første viser en del av tømmertrafikken fra havna til råvaremottaket Den neste filmen er rett og slett en liten skrytevideo......bare for moro skyld |
|
Hilsen fra
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(1)
|
Flott modellbygging, og stilig presentasjon
Hilsen Halvor |
|
LokoJon
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for hyggelig tilbakemelding, Halvor !
|
|
Hilsen fra
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(1)
|
Rett og slett veldig veldig bra!
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(1)
|
Stilig
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |