iast til lps tømmervogn |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Author | ||
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hei,
Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Ja, rene luksusen i dag til jobben!! Behagelig å bli fraktet til jobb med tog, og spes. 72 settene. Vanligvis er det det gode, gamle 69-settet som står oppsatt fra Kolbotn.
MJ-Hilsen Tom Lynga
|
||
Det enkle er ofte det beste...
|
||
![]() |
||
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
|
72-settet skyldtes faktisk MANGEL på 72-sett, hvor rart det enn høres ut.
![]() Jeg har ikke toget "ditt" fast på turen min, men jeg har likevel hatt det tre ganger hittil i år. Men du er jo så kjapp forbi førerrommet, så jeg rekker jo ikke snakke til deg.
![]() |
||
![]() |
||
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
|
Hei!
Ikke hvis du bruker Moss - Spikkestad-toget, som rutemessig stopper på Kolbotn. Det kjøres vanligvis med Bm72-sett.
Min togpendling på den strekningen må snart ta en pause, til fordel for den forestående "MC-sesongen".
![]() Uansett, utrolig fine tømmervogner, Tom!
Har du vasket dem med brun/grått?
|
||
Med vennlig hilsen
R ![]() “Det finnes ett forbilde for alt” |
||
![]() |
||
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
|
De tømmervognene er helt konge, Tom.
![]() ![]() |
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
![]() |
||
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
|
Da tar han tydeligvis ikke Mosse-toget da
![]() Kolbotn-kippen derimot
![]() |
||
![]() |
||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
|
RÅTT! say no more
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
![]() |
||
jevistad ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
|
Fine vogner Tom!
Jeg ble fraktet i et 69-sett i helgen mellom Nelaug og Arendal, det var en selsom opplevelse etter å ha vendt seg til kun 72-sett på Jæren nå i flere år. Det hjalp kanskje ikke at det var et A-sett heller?, kombinert med dårlig skinnegang.
|
||
![]() |
||
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
|
Hei,
Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Kort fortalt: De er smusset i flere trinn. Mattet ned blank rød, skyggelagt med svart Tamiya og litt jordfarge, deretter er hele understellet lakkert svart med litt mindre jordfarge, deretter tørrbørstet lyst grått på detaljer og ting som stikker ut, kanter ol. (Humbrol) Oljeavrennig fra hjullager børstet på med oljemaling (tube) og, og til slutt etablere støvlag på deler av materiellet. Jeg har valgt en middels jordfarge iblandet svart, tynnet godt ut med rødsprit.
Det er rimelig mange detaljer, så tørrbørsting tar tid
![]() En stor takk til Svein R som har utviklet og produsert vognene. De er en fornøyelse å bygge!!
PS: Jeg får ta meg litt bedre tid heretter da, og se om jeg oppnår kontakt med gutta i førersetet på toget jeg tar om morgenen.
MJ-hilsen Tom Lynga
|
||
Det enkle er ofte det beste...
|
||
![]() |
||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
|
Nå skal Lars D ha mye av æren for de vognene, uten han så hadde de neppe blitt noe av
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |