Hvilken norsk godsvogn mest savnet? |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
TeVe
Veteran Joined: 08 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 604 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kontakt meg via medlemmer: personlig melding. Jeg har fortsatt noen for salg. Terje Vold |
|
Terje V.
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da kunne jeg ønske meg noen av svovelsyre/SO2-tankvognene med Falconbride-logo.
De gikk i trafikk mellom KRS og forskjellige celluloseindustrier på Østlandet.
Syren/gassen ble brukt til bleking av cellulose.
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tankvogner hadde gjort seg ja
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hydros tankvogner hadde og vært noe å hatt.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
martinth
Nykommer Joined: 30 oktober 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 28 |
Post Options
Thanks(0)
|
Siden det er en del folk her med fornuftighet ang vogner så lurer jeg på en ting. leter etter en stakevogn i modell. Orginalen har gule staker og vognen er gulv løs altså tømmere viler bare på en videreføring av stakene de går i en u form. Snakket med noen som mente at denne vogn typen var temmelig ny men ingen vet hva vogn typen heter. vis er det noen som har tips til andre tømmer\stake vogner uten gulv så hadde det vært fint. De vognene jeg snakker om ser jeg i ny og ne rund om kring Østfold Fredrikstad irriterene at jeg ikke finner ut hva de heter. Vil ha sånne. !!!!! |
|
Ole Martin Thorvaldsen.
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
De vognene du leter er jeg litt usikker på men du kan følge linken under og se om det er disse du mener http://www.alvalia.no/ds_advanced_search_result.php?keywords=t%F8mmervogn. Eller så kom NMJ med nye stakevogner tidligere i høst.
|
|
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du tenker på en Laaps, som CargoNet disponerer.
|
|
Min mj-pusher er VMJI.NO
|
|
martinth
Nykommer Joined: 30 oktober 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 28 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk det var de jeg mente. men fant bare staker og ende grinder på Alvalia, men ingen hele vogner. Er det noen som har ide,e til vogner jeg kan bygge om bare kjøpe stakene og grindene i enden fra Alvalia. Det er den vognen på tegningene jeg mener, men og bygge fra skratch blir nok litt over mitt kompetanse nivå. |
|
Ole Martin Thorvaldsen.
|
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Se på dette byggetipset til Andreas.
Omtrent midt på siden
|
|
bergsagel
Veteran Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
På vei mot eliten, uten å bli sliten!
|
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Drar denne fram fra i fjor. Jeg har sett lite til ferdigmodeller av kisvogner, enda færre byggesett. Det er nok ikke den vogntypen som er mest savnet. Jeg har dog sett Rocos malmvogner som går på Ofotbanen, men jeg synes de som gikk fra Hjerkinn til Sarpsborg er mere spennende. |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |