hva står på byggebordet ...Del 2 |
Post Reply ![]() |
Page <12345 9> |
Author | |||
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bra "skryteskap" det der....
![]() Ove
|
|||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|||
![]() |
|||
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
||
Hva med litt lakk og smussing på lps"en...
![]() ![]() ![]() Ove
|
|||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|||
![]() |
|||
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
||
Joda,skal det etter jeg har loddet sammen 4 vogner til...
|
|||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|||
![]() |
|||
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
||
Du skal aldri si aldri......
![]() |
|||
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|||
![]() |
|||
||
I dag har jeg besøkt bestemor...og etter å ha proppet i seg 10kg mat + kaker og kaffe....orker jeg neppe annet enn å sitte ved byggebordet resten av kvelden.....så får vi se om jeg klarer å mekke noe sammen av disse delene her... |
|||
|||
![]() |
|||
||
Ikke så mye å rapportere i dag....boggiene har blitt tilpasset understellet og ett endestykke har blitt pusset,tilpasset og limt på plass.... |
|||
|||
![]() |
|||
Per-Inge-2613 ![]() Veteran ![]() Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
||
Nå må du ikke gi meg falske forhåpninger her ;) |
|||
MvH
Thomas Olsen |
|||
![]() |
|||
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
||
Ca fram til 1999 var settene merket med ICE.
|
|||
![]() |
|||
J-I Hansen ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
||
Knallbra arbeid, Morten.
![]() Det eneste jeg umiddelbart legger merke til, er at endeboggiene bør plasseres nesten helt inntil plogene. Og du virker som en kar som har evnene for å få det til
![]() Stå på, du er virkelig en av de her som gjør noe. Ikke bare prater
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Det hadde vært en smal sak hvis ikke det hadde vært boggien med drivverk......Marklins pendolino er brukt som understell,hvis det lar seg gjøre å finne en god løsning uten at det blir for mange timer arbeid av det,blir den flyttet forover(må mest sansynlig kappe ut en bit av understellet i front,og lime det på plass igjen bak ende boggien for å få det til).......i tillegg skal det være plass til førerhytte i fronten(blir trangt om plassen)
|
|||
|||
![]() |
|||
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
||
Vær forsiktig med hva du sier Morten. Slike kommentarer kan fort gi Thomas et hjerteinfarkt og da får ikke jeg komme på flere togbesøk ![]() |
|||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|||
![]() |
|||
Tom-Eddy ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 19 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 25 |
||
![]() Jeg bestiller prompte et 70 sett -ferdig malt. !! ( prisen blir vi nok enige om!) Jeg må til Gøteborg på Onsdag med en kollega, noe jeg skal ta med fra Hobbycenteret? eller ferja ?
Håper vi sees i kjelleren min en kveld!?! Har fått tak i endel R4+R5+R6 roco skinner fra Lokstallen Hobby i Narvik !(så delene til mitt anlegg kommer fra "hele" Norge!!
|
|||
Tom-Eddy
|
|||
![]() |
|||
||
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
For noen måneder siden trudde heller ikke jeg at jeg noen gang kom til å eie BM70 i modell,før eller siden dukker den sikkert opp igjen! Min glede er at jeg i tillegg får lov til å bygge den
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
I dag har mesteparten av tiden gått med til å lage støpeform,men litt har jeg selvfølgelig gjordt... Vel...begynte å skru sammen understellet på styrevogna...
Under kan du se de delene som trengs...Den svarte greia med bufferne på samt detaljene til understellet er resin støp(bufferne er messing dog)
Har ennå ikke kommet på en bra løsning for å flytte boggien lengre frem,så det stemmer bedre med forbildet .under kan det lett sees at det er ett større inngrep som må til i så fall......resin greia er laget slik at den bare klipses på,deretter settes interiøret til førerhytta på toppen....allerede nå er det trangt om plassen med tanke på at lysledere skal på plass
Boggiene er kommet på plass...interiøret er også resinstøp...
Med kåpa på plass skal det bli noe i denne duren...
På mellomvogna har jeg reparert noen stygge rift som var i messingen...valgte her å sparkle med tinn (som dem gjorde i gamledager på klassiske biler).....lengre har jeg ikke kommet her i dag (ennå)
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
Tom-Eddy ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 19 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 25 |
||
![]() VI får se om det lar seg gjøre å få med noe "på "box??
Hvordan i allverden rekker du å gjøre alt ???
Ha en fin kveld...
|
|||
Tom-Eddy
|
|||
![]() |
|||
||
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
Har tatt det litt piano i kveld,men har lakkert understellet til mellomvogn nr.2..... |
|||
|||
![]() |
|||
||
Dagens BM70 rapport... Bortsett fra å støpe deler idag,har jeg puslet litt med følgende...
Understellet har blitt ferdigstilt og Symoba koblinger er limt på plass...nå venter det bare på overdelen...
.....og den er klar for lakkering i morgen...har limt på plass egenprodusert endestykke på den,samt sparklet litt...siste finpuss gjenstår.
Har samtidig jobbet litt med styrevogna,på taket manglet det en del og siden jeg ikke hadde den messing profilen liggende på lager,valgte jeg å lage en i styren i steden. limte den på plass med lynlim(tapen er bare "guide lines")
"fronten" krever masse arbeid og filing kutting etc. ...regner med at det tar noen dager før den er klar for montering...det egenproduserte endestykket derimot....kan bare limes på plass etter litt filing...
|
|||
|||
![]() |
|||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
||
Får si litt om det MJ-relaterte jeg har gjort i dag også... Selv om det ikke er så mye bygging inne i bildet
![]() Var innom NMJ i dag og fikk tak i resten av delene jeg trenger til El 17. Handla også en Roco Di 5 og en Heljan nydesign Di 3 nr 623. Tok også turen innom biltema og fikk med en loddestasjon.
Har i kveld satt på superline gittere på en av Di3 mine, nydesign nr 642 fra Heljan. Så jo fort at dette raskt tok seg veldig mye bedre ut enn orginalgitterene så de to andre Di3"ene skal med tiden også få slike gittere
![]() Så i kveld skal jeg bygge om litt lok... Di3"ern først. Di5"ern får vente litt til da jeg ikke har kjøpt noen dekoder til denne ennå... Hvilken dekoder var det du hadde satt i din Morten?
![]() Edited by Andreas - 22 mai 2007 at 22:06 |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
||
ESU......."plug and play"
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
LarsR ![]() Veteran ![]() Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
||
Hva med å lage Bm70 på bestilling? Skal prøve det samme som deg; Morten er grei, tøff, og skikkelig flink til å bygge
![]() |
|||
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010 |
|||
![]() |
|||
||
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
Andreas ![]() Veteran ![]() Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
||
Japp bygges om til AC... har aldri bygget om et lok før så det kan nok dukke opp litt "lavpanna" spørsmål fra denne kanten etterhvert...
![]() |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
krisetoffer ![]() Nykommer ![]() Joined: 03 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
||
De modellene i bakgrund der. Bygd de selv eller er det nmj? Messing? De så ut til å være plassert litt trist der til å være så pene
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Det du ser er Bm64(NMJ superline), Cmdeo( selvbygg) og Motor og styrevogn Bm 67(NMJ superline).....Cmdeo venter på dekaler så jeg kan bygge den ferdig,de andre skal bare ha service....
|
|||
|||
![]() |
|||
||
Hei
Da begynner El 17 å bli klar for turen til Larvik
![]() Satte nettopp på hornene i begge ender + at jeg tok av håndtakene på siden som jeg lakkerer for seg (kan ordne de selv Morten) bufferene + alle isolatorer og andre deler som ikke skal sitte der mens kåpa lakkeres.
Men hva gjør du med pantografene Morten? Lakkerer du disse også?
Regner med at jeg maler midre deler som håntakene (som skal være gule) buffere og de boksene som skal være sølvgrå selv...
Så da er det kåpa (
![]() |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
||
Kåpe,plata med speil og viskere,STIGEN
![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
Den er grei... alt sammen med andre ord
![]() ![]() |
|||
Hilsen Andreas.
|
|||
![]() |
|||
||
den er go......da begynner jeg å drikke øl og varmer opp til Liverpool-Milan som starter om to timer.....(med andre ord ikke noe bygging i dag hos meg)
![]() |
|||
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12345 9> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |