Hva "er" MJ folket til daglig? |
Post Reply ![]() |
Page <123> |
Author | |||
kness ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Så du er en av de ja, tssk, tssk.... Er selv utdannet helikopterflyver og har hatt mye med Røyken å gjøre. Nå går det mest i konsulenttjenester innen IT (Lotus Notes/Domino), men i sommersesongen blir det en god del flyfotografering. Kjetil |
|||
![]() |
|||
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
||
Det var ikke mange andre som jobber med 1:1 (bygg)planlegging her, Henning . . .
Rådgivende ingeniør innen bygningsteknikk (++ |
|||
Bjørn Egil
|
|||
![]() |
|||
greffern ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 172 |
||
Hadde du regnet med det???
|
|||
![]() |
|||
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
||
Hehe, det var da skremmende mange innen luftfart her da....
Norwegian satser stort på Tyskland, og når billettene er så billige kan man ta seg råd til litt mer MJ-duppeditter i bagasjen hjem igjen. (Jeg benytter forresten alltid anledningen når vi flyr kjente politikere til å mase om at de må få bygget Haukelibanen.) Ben-Sigvald
Edited by ben - 12 april 2006 at 13:38 |
|||
![]() |
|||
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
||
Veeel, kanskje ikke; nå har jo ikke bransjen akkurat vært i første rekke når det gjelder nett-aktivitet |
|||
Bjørn Egil
|
|||
![]() |
|||
Henning L ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
||
Vel, det er ganske mange arkitekter som driver med modellbygging og MJ - passer liksom bra, arkitekter liker jo å planlegge og bygge - dessuten funker det som terapi: Man får bygge sånn som man vil! Uten geskjeftige bygningsingeniører som kommer med sine innsigelser... ![]() |
|||
![]() |
|||
Christian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
||
Jeg får endre litt på mitt innleg for idag stiftet jeg offisielt mitt første firma. Forhåpentligvis ser dere produktet mitt i butikken snart, men får se hvor fort. Studiene krever jo sitt.
|
|||
Tut, tut.
|
|||
![]() |
|||
Laurenz ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 650 |
||
Ja men da vet jeg hvem jeg skal ringe til når det regner inn sloter Hilsen, |
|||
![]() |
|||
Nicholas ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 23 |
||
Vel, da har du kanskje opplevd noen i kveld da....
Edited by Nicholas - 12 april 2006 at 20:31 |
|||
![]() |
|||
Dag Cato ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
||
Merk: Forhenværende
![]() |
|||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|||
![]() |
|||
kness ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
||
Sloter..?!? Vi "rotorheads" trenger ikke slots. Ikke en gang på ENGM. At noen kaller oss sære for så være. (dagens dårligste rim) At jeg kanskje må chatte med Oslo Control innimellom er greit nok. De er jo blide det meste av tiden... Hilsen Kjetil |
|||
![]() |
|||
greffern ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 172 |
||
Departing straight out...... Runway 1L.
|
|||
![]() |
|||
||
Runway..?!? Hvem trenger vel 2000 meter asfalt.... |
|||
![]() |
|||
-TUR- ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 278 |
||
Jobber som procurement coordinator - også kallt innkjøper i et internasjonalt foretak. Innehar p.t. brunt belte i shopping... Forøvrig fly - det er gøy. det ligger noen bilder på http://photo.nixtra.com/v/Urvik/fly/ . Litt jernbane ligger her:http://photo.nixtra.com/v/Urvik/jernbane/ Ja, så er det jo litt modelljernbane her: http://photo.nixtra.com/v/Urvik/fremo/ |
|||
-TUR-
Tore Urvik |
|||
![]() |
|||
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
||
Jeg er Hardware Developer hos NordicNeuroLab, et firma som laget elektriske dubbeditter til MR-bruk (sykehus/hjerneforsknings ting). Er utdannet Master i Mikroelektronikk, så jobben min går ut på å finne opp nye duppeditter ved hjelp av loddebolt,lim,bor og 3D design |
|||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|||
![]() |
|||
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
||
Hei ! Jeg har min arbeidsplass i Bankenes BetalingsSentral (BBS). Her har jeg vært i 21 år, og vært nettverksteknikker på IBM maskiner. Siden disse er på vei ut, og skal erstattes av Unix og Solaris-bokser, har jeg måttet omskolere meg, og holder nå på med brukeradmininstrasjon og utstedelse av PKI-sertifikater for tilgang til WEB-sider, samt teknisk suppurt for Netterminaler. Ellers går det i MJ, bil, foto, hage/hus. MJ-hilsen Tom Lynga |
|||
Det enkle er ofte det beste...
|
|||
![]() |
|||
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
||
Jeg jobber som drifts- og vedlikeholdsleder innen elektro og automasjon offshore i Norges største oljeselskap (noe jeg har gjort i snart 20 år) og har utdannelse som elektronikkingeniør (BSc heter det vel nå?). Har også fagbrev som skipselektriker m/høyspent og automatiker(leder). På jobben får jeg ikke lov til å skru lenger, så jeg får ta det igjen på MJ. |
|||
![]() |
|||
1-Sporet ![]() Viderekommen ![]() Joined: 22 juli 2005 Status: Offline Points: 21 |
||
Vel, innsigelsene kommer jo av at terrenget er der fra før, mens hus og anlegg tegnes etterpå uten rot i virkeligheten... Mvh prosjektleder og ingeniør Øyvind. Vurderer faktisk å ta utgangspunkt i et stykke reelt terreng for anlegget, gjør det litt mer spennende løsningsmessig... |
|||
![]() |
|||
steinbp ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
||
Hei, jeg får vel henge meg på også!! Jeg er egentlig utdannet bilmekaniker i forsvaret, men det er lenge siden(1966), og siden har jeg lang erfaring på bilutstyr og elektronikk for eksempel 25 år i Bosch. Nå er jeg teknisk ansvarlig hos Eberspächer Norge(Bilvarmere), og sliter med å forstå viftesystemer i nye biler. På MJ-området har jeg Z-anlegg med norske selvbygde lok og vogner som jeg overveier å selge, og i H0 prøver jeg å holde orden på anlegget i "Den Røde Baron" på Kråkstad stasjon(beskrevet i MJ-bladet), hvor vi nå trenger folk til å lage landskapet som mangler. Ellers går tiden med til å digitalisere egne og andres lok og motorvogner. En gang i tidligere år leverte jeg(Bosch/Blaupunkt) diverse underholdningsanlegg til NSB med disse: CB1, FR7 og Kongevogna(dagens). |
|||
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
|||
![]() |
|||
einjen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
||
kom hun fra nsb? Sammen med Killi? |
|||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||
![]() |
|||
Nicholas ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 23 |
||
Den forhenværende (Randi Runa Svenkerud Flesland, samboeren til Osmund Ueland) ble headhuntet til Luftfartsverket i 2001. Så ble Luftfartsverket til Avinor fra 1/1-2003. Flesland startet sin "karriere" i NSB på slutten av 80-tallet, og ble etterhvert økonomidirektør, før hun ble vise-administrerende direktør mens Ueland var adm.dir. Hun sluttet i protest mot NSB-styrets behandling av Ueland på sommeren i 2000, etter å ha blitt spurt om hun ville bli ny adm.dir. Jeg tror vi skal takke alle kluter, troll og og eventuelle guder for at hun ikke sa ja, hvertfall for NSBs skyld. Avinor så vi jo hvordan det gikk med.... Killi var involvert i utbyggingen av Gardermoen, ansatt i OSL (Oslo Lufthavn AS), før han endte opp i Jernbaneverket.
|
|||
![]() |
|||
Dag Cato ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
||
Apropos Luftfartsverket (Sånn bare for å spore litt av). Hvor er det blitt av alle flygelederne? Tok frøken Flesland dem med seg da hun sluttet? Hørte på nyhetene at det mangler, var det over 60 av dere?
|
|||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|||
![]() |
|||
rosenblad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
||
Hei! Her er det mange som ikke viser noe som helst respekt for trådens egentlige tema! Hvorfor kan vi ikke holde oss til saken? Det ble tross alt stilt et rimelig spørsmål fra starten av! MVH, Tom |
|||
![]() |
|||
ØyvindS ![]() Viderekommen ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
||
Jeg jobber med noe IT-greier. (Utvikler Datawarehouse og Business Intelligence løsninger hos kunder av Skandinavias største uavhengige konsulenthus innen dette området.) Firmaet heter Platon A/S, har hovedkontor i København, og avdelinger i Oslo og Århus. Vi har stort sett alle de største danske virksomheter på kundelisten. Jeg jobber på Københavnskontoret, for tiden (de siste 2 år) i et prosjekt for Arbejdsmarkedsstyrelsen. (Statistikkløsninger for arbeidsformidling/sykepenger mm.) Før dette var jeg daglig leder i et lite norsk Business Intelligence selskap, før det IT-sjef i et fotofirma, før det mange år som PC/nettverkstekniker mm. og før det jobbet jeg som fotograf. Allerhelst vil jeg være forfatter (skriver på en Thriller med tema fra Midt-Østen) og vil også gjerne selge bilder. (Noen bilder ligger her: http://www.pbase.com/norwegianviking) |
|||
mvh Øyvind Strøm
|
|||
![]() |
|||
einjen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
||
Velkommen til internet, Tom. Åh ja... jeg jobber fortsatt med linux og nettsider og serverdrift og det meste mellom himmel og jord. De siste ukene har jeg jobbet med dette: http://www.hf.ntnu.no/hf/adm/studier/studiehandboka/bok/s2 0062007/ Utgangspunktet er Framemaker-dokumenter som konverteres til pdf, xml og html-filer. Alt i en jafs. Neste prosjekt: linux webcluster.... (sånn bare for ikke å spore av temaet) |
|||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||
![]() |
|||
Laurenz ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 650 |
||
Beklager avsporingen til de som ikke er interessert.... Det har manglet flygeledere lenge nå. Avinor har stadig benektet det mens flygelederne selv har prøvd å få dette fram, uten å lykkes særlig. Hilsen, P.s. for å komme tilbake til tråens tema så har jeg utdanning fra høyskolen for skogbruk. |
|||
![]() |
|||
||
.. og da kan jo vi i byggebransjen spekulere på sammenhengen mellom Øyvinds arbeidsgiver og knastplata ... |
|||
Bjørn Egil
|
|||
![]() |
|||
jlo ![]() Viderekommen ![]() Joined: 30 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
||
Jeg jobber som gartner/anleggsgartner. Og trives best med anlegg av hagejernbane. jlo |
|||
![]() |
|||
steloe ![]() Nykommer ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 21 |
||
Artig tråd. De vanlige signaturene sier jo ikke så særlig mye om personene. Det er interessant å se den store variasjonen i yrkesbakgrunn. Selv jobber jeg som lærer i ungdomsskolen (matte og naturfag). Kjeder meg aldri på jobben. Lang og slitsom arbeidsdag gir bare så alt for lite overskudd til MJ. Hilsen
|
|||
![]() |
|||
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
||
Jeg studerer Almenne fag på videregående i 1. klasse.
På siden driver jeg i speideren og henger innimellom i Baronen på Kråkstad stasjon. PC-en tar også opp en del tid... ![]() |
|||
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |