MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Hva "er" MJ folket til daglig?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva "er" MJ folket til daglig?

Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 11:06
Originally posted by Nicholas Nicholas wrote:

Jeg er flygeleder, og jobber i Røyken. Så da kan alle dere som jobber innenfor flybransjen få dere en skyteskive når det blir flyforsinkelser de neste 10 årene.....

Så du er en av de ja, tssk, tssk....

Er selv utdannet helikopterflyver og har hatt mye med Røyken å gjøre. Nå går det mest i konsulenttjenester innen IT (Lotus Notes/Domino), men i sommersesongen blir det en god del flyfotografering.

Kjetil

Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 11:14

Det var ikke mange andre som jobber med 1:1 (bygg)planlegging her, Henning . . . 

Rådgivende ingeniør innen bygningsteknikk (++ )

Bjørn Egil
Back to Top
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 11:59
Hadde du regnet med det???
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 13:36

Hehe,

det var da skremmende mange innen luftfart her da....

Laurentz: har ikke sett deg siden vi hilste på hverandre i sommer, men da er det en naturlig forklaring på det, siden du er forflyttet til Operation.

Norwegian satser stort på Tyskland, og når billettene er så billige kan man ta seg råd til litt mer MJ-duppeditter i bagasjen hjem igjen.

(Jeg benytter forresten alltid anledningen når vi flyr kjente politikere til å mase om at de må få bygget Haukelibanen.)

Ben-Sigvald

Edited by ben - 12 april 2006 at 13:38
Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 14:39

Originally posted by greffern greffern wrote:

Veeel, kanskje ikke; nå har jo ikke bransjen akkurat vært i første rekke når det gjelder nett-aktivitet

Bjørn Egil
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 16:03
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Veeel, kanskje ikke; nå har jo ikke bransjen akkurat vært i første rekke når det gjelder nett-aktivitet

Vel, det er ganske mange arkitekter som driver med modellbygging og MJ - passer liksom bra, arkitekter liker jo å planlegge og bygge - dessuten funker det som terapi: Man får bygge sånn som man vil! Uten geskjeftige bygningsingeniører som kommer med sine innsigelser...
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 17:01

Jeg får endre litt på mitt innleg for idag stiftet jeg offisielt mitt første firma. Forhåpentligvis ser dere produktet mitt i butikken snart, men får se hvor fort. Studiene krever jo sitt.

Tut, tut.
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 18:19
Originally posted by Nicholas Nicholas wrote:

Jeg er flygeleder, og jobber i Røyken. Så da kan alle dere som jobber innenfor flybransjen få dere en skyteskive når det blir flyforsinkelser de neste 10 årene.....

Ja men da vet jeg hvem jeg skal ringe til når det regner inn sloter

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
Nicholas View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nicholas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 20:30

Hilsen,
Laurenz

Vel, da har du kanskje opplevd noen i kveld da.... Mangler 4 mann, så da blir det restriksjoner....noe man bare må bli vant til, vi mangler vel 90 flygeledere på landsbasis nå, takket være en forhenværende NSB-ansatt...

Edited by Nicholas - 12 april 2006 at 20:31
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 20:40
Merk: Forhenværende
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 21:00
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Hilsen,
Laurenz

Sloter..?!? Vi "rotorheads" trenger ikke slots. Ikke en gang på ENGM. At noen kaller oss sære for så være. (dagens dårligste rim) At jeg kanskje må chatte med Oslo Control innimellom er greit nok. De er jo blide det meste av tiden...

Hilsen  Kjetil

Back to Top
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 22:08
Departing straight out...... Runway 1L.
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 april 2006 at 23:10

Departing straight out...... Runway 1L.

Runway..?!? Hvem trenger vel 2000 meter asfalt....

Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 13:37

Jobber som procurement coordinator - også kallt innkjøper i et internasjonalt foretak. Innehar p.t. brunt belte i shopping.... I tillegg til dette er jeg fører på redningsbåt lokalt. Ellers er det gøy å ta ett eller annet bilde innimellom.

Forøvrig fly - det er gøy. det ligger noen bilder på http://photo.nixtra.com/v/Urvik/fly/ .

Litt jernbane ligger her:http://photo.nixtra.com/v/Urvik/jernbane/

Ja, så er det jo litt modelljernbane her: http://photo.nixtra.com/v/Urvik/fremo/

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2006 at 23:47

Jeg er Hardware Developer hos NordicNeuroLab, et firma som laget elektriske dubbeditter til MR-bruk (sykehus/hjerneforsknings ting).

Er utdannet Master i Mikroelektronikk, så jobben min går ut på å finne opp nye duppeditter ved hjelp av loddebolt,lim,bor og 3D design 

Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 10:33

Hei !

Jeg har min arbeidsplass i Bankenes BetalingsSentral (BBS). Her har jeg vært i 21 år, og vært nettverksteknikker på IBM maskiner. Siden disse er på vei ut, og skal erstattes av Unix og Solaris-bokser, har jeg måttet omskolere meg, og holder nå på med brukeradmininstrasjon og utstedelse av PKI-sertifikater for tilgang til WEB-sider, samt teknisk suppurt for Netterminaler.

Ellers går det i MJ, bil, foto, hage/hus.

MJ-hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 13:58

Jeg jobber som drifts- og vedlikeholdsleder innen elektro og automasjon offshore i Norges største oljeselskap (noe jeg har gjort i snart 20 år) og har utdannelse som elektronikkingeniør (BSc heter det vel nå?). Har også fagbrev som skipselektriker m/høyspent og automatiker(leder).

På jobben får jeg ikke lov til å skru lenger, så jeg får ta det igjen på MJ.

Back to Top
1-Sporet View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 1-Sporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 april 2006 at 14:00
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Vel, det er ganske mange arkitekter som driver med modellbygging og MJ - passer liksom bra, arkitekter liker jo å planlegge og bygge - dessuten funker det som terapi: Man får bygge sånn som man vil! Uten geskjeftige bygningsingeniører som kommer med sine innsigelser...

Vel, innsigelsene kommer jo av at terrenget er der fra før, mens hus og anlegg tegnes etterpå uten rot i virkeligheten...

Mvh prosjektleder og ingeniør Øyvind.

Vurderer faktisk å ta utgangspunkt i et stykke reelt terreng for anlegget, gjør det litt mer spennende løsningsmessig...

Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2006 at 14:53

Hei, jeg får vel henge meg på også!!

Jeg er egentlig utdannet bilmekaniker i forsvaret, men det er lenge siden(1966), og siden har jeg lang erfaring på bilutstyr og elektronikk for eksempel 25 år i Bosch. Nå er jeg teknisk ansvarlig hos Eberspächer Norge(Bilvarmere), og sliter med å forstå viftesystemer i nye biler. Angry

På MJ-området har jeg Z-anlegg med norske selvbygde lok og vogner som jeg overveier å selge, og i H0 prøver jeg å holde orden på anlegget i "Den Røde Baron" på Kråkstad stasjon(beskrevet i MJ-bladet), hvor vi nå trenger folk til å lage landskapet som mangler. Ellers går tiden med til å digitalisere egne og andres lok og motorvogner.

En gang i tidligere år leverte jeg(Bosch/Blaupunkt) diverse underholdningsanlegg til NSB med disse: CB1, FR7 og Kongevogna(dagens).

Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2006 at 19:31
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Merk: Forhenværende

kom hun fra nsb? Sammen med Killi?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Nicholas View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nicholas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2006 at 23:06

Den forhenværende (Randi Runa Svenkerud Flesland, samboeren til Osmund Ueland) ble headhuntet til Luftfartsverket i 2001. Så ble Luftfartsverket til Avinor fra 1/1-2003.

Flesland startet sin "karriere" i NSB på slutten av 80-tallet, og ble etterhvert økonomidirektør, før hun ble vise-administrerende direktør mens Ueland var adm.dir. Hun sluttet i protest mot NSB-styrets behandling av Ueland på sommeren i 2000, etter å ha blitt spurt om hun ville bli ny adm.dir. Jeg tror vi skal takke alle kluter, troll og og eventuelle guder for at hun ikke sa ja, hvertfall for NSBs skyld. Avinor så vi jo hvordan det gikk med....

Killi var involvert i utbyggingen av Gardermoen, ansatt i OSL (Oslo Lufthavn AS), før han endte opp i Jernbaneverket.

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2006 at 23:19
Apropos Luftfartsverket (Sånn bare for å spore litt av). Hvor er det blitt av alle flygelederne? Tok frøken Flesland dem med seg da hun sluttet? Hørte på nyhetene at det mangler, var det over 60 av dere?
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2006 at 11:13

Hei!

Her er det mange som ikke viser noe som helst respekt for trådens egentlige tema! Hvorfor kan vi ikke holde oss til saken? Det ble tross alt stilt et rimelig spørsmål fra starten av!

MVH, Tom

Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2006 at 11:56

Jeg jobber med noe IT-greier. (Utvikler Datawarehouse og Business Intelligence løsninger hos kunder av Skandinavias største uavhengige konsulenthus innen dette området.) Firmaet heter Platon A/S, har hovedkontor i København, og avdelinger i Oslo og Århus. Vi har stort sett alle de største danske virksomheter på kundelisten. Jeg jobber på Københavnskontoret, for tiden (de siste 2 år) i et prosjekt for Arbejdsmarkedsstyrelsen. (Statistikkløsninger for arbeidsformidling/sykepenger mm.)

Før dette var jeg daglig leder i et lite norsk Business Intelligence selskap, før det IT-sjef i et fotofirma, før det mange år som PC/nettverkstekniker mm. og før det jobbet jeg som fotograf. 

Allerhelst vil jeg være forfatter (skriver på en Thriller med tema fra Midt-Østen) og vil også gjerne selge bilder. (Noen bilder ligger her: http://www.pbase.com/norwegianviking)

mvh Øyvind Strøm
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2006 at 17:31
Originally posted by rosenblad rosenblad wrote:

Hei!

Her er det mange som ikke viser noe som helst respekt for trådens egentlige tema! Hvorfor kan vi ikke holde oss til saken? Det ble tross alt stilt et rimelig spørsmål fra starten av!

Velkommen til internet, Tom.

Åh ja... jeg jobber fortsatt med linux og nettsider og serverdrift og det meste mellom himmel og jord.
De siste ukene har jeg jobbet med dette:
http://www.hf.ntnu.no/hf/adm/studier/studiehandboka/bok/s2 0062007/
Utgangspunktet er Framemaker-dokumenter som konverteres til pdf, xml og html-filer. Alt i en jafs.
Neste prosjekt: linux webcluster....
(sånn bare for ikke å spore av temaet)

--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2006 at 18:59

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Apropos Luftfartsverket (Sånn bare for å spore litt av). Hvor er det blitt av alle flygelederne? Tok frøken Flesland dem med seg da hun sluttet? Hørte på nyhetene at det mangler, var det over 60 av dere?

Beklager avsporingen til de som ikke er interessert....

Det har manglet flygeledere lenge nå. Avinor har stadig benektet det mens flygelederne selv har prøvd å få dette fram, uten å lykkes særlig.

Hilsen,
Laurenz

P.s. for å komme tilbake til tråens tema så har jeg utdanning fra høyskolen for skogbruk.

Back to Top
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2006 at 22:27

Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

.... Firmaet heter Platon A/S, har hovedkontor i København, og avdelinger i Oslo og Århus. ....

.. og da kan jo vi i byggebransjen spekulere på sammenhengen mellom Øyvinds arbeidsgiver og knastplata ...

Bjørn Egil
Back to Top
jlo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jlo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2006 at 22:29

Jeg jobber som gartner/anleggsgartner. Og trives best med anlegg av hagejernbane.

jlo

Back to Top
steloe View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steloe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2006 at 18:13

Artig tråd.  De vanlige signaturene sier jo ikke så særlig mye om personene.  Det er interessant å se den store variasjonen i yrkesbakgrunn.  Selv jobber jeg som lærer i ungdomsskolen (matte og naturfag).  Kjeder meg aldri på jobben.  Lang og slitsom arbeidsdag gir bare så alt for lite overskudd til MJ.   

Hilsen
Steinar

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 april 2006 at 21:09
Jeg studerer Almenne fag på videregående i 1. klasse.
På siden driver jeg i speideren og henger innimellom i Baronen på Kråkstad stasjon. PC-en tar også opp en del tid...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,061 seconds.