Print Page | Close Window

Hva "er" MJ folket til daglig?

Printed From: MJF Forum
Category: Modelljernbane i alminnelighet
Forum Name: Andre tema
Forum Description: Her kan du poste og lese innlegg som ikke passer inn i de andre kategorier. Også uhøytidelige ytringer passer fint her
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1414
Printed Date: 14 mai 2024 at 11:52
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Topic: Hva "er" MJ folket til daglig?
Posted By: Christian
Subject: Hva "er" MJ folket til daglig?
Date Posted: 11 april 2006 at 00:53

Jeg har ikke vært lenge i MJ miljøet, men har bemerket meg at det er utrolig mange hyggelige mennesker som driver med utrolig mye rart!

Hva driver du med til daglig?

Selv er jeg (altfor fattig) student , men jobber deltid i faren min sitt regnskapsfirma.



-------------
Tut, tut.



Replies:
Posted By: roauk
Date Posted: 11 april 2006 at 02:23
Selv jobber jeg med konsulentbistand for programvare til regnskapsbransjen. Enig med deg i at det er mange hyggelig mennesker innen MJ-hobbyen. Anbefaler deg å møte opp på messer for å treffe de som er her, eller bli med i en klubb. Da kan selv en "altfor fattig" student få litt valuta for pengene.

-------------
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"


Posted By: mav
Date Posted: 11 april 2006 at 07:36

Og jeg jobber med store tog Og små tog hjemme

MAV som er TXP

 



Posted By: Mr Bridger
Date Posted: 11 april 2006 at 08:53
Jeg selger Morris Minier og deler til disse

-------------
Tore Hjellset, Tønsberg

http://grimstadline.blogspot.com" rel="nofollow - Grimstadbanen     



Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 11 april 2006 at 09:38
Originally posted by mav mav wrote:

Og jeg jobber med store tog Og små tog hjemme

MAV som er TXP

 

Skal du "ekspedere" 167/170 i dag? 

Jeg er lokfører.



Posted By: Bjørn R Larsen
Date Posted: 11 april 2006 at 09:56
Jeg jobber som "Product Engineer, Emergency Lighting" i et større multinasjonalt konsern.
På godt norsk betyr det ingeniør med ansvarsområde produktvedlikehold og -utvikling for nødlys.

-------------
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com" rel="nofollow - http://bjornrl.wordpress.com


Posted By: Dag Cato
Date Posted: 11 april 2006 at 10:21
Jeg kjører store tog til daglig.
Et antall år for Flytoget, men fra mai av i NSB.


-------------
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?


Posted By: PIO
Date Posted: 11 april 2006 at 10:30
Jeg jobber i et CAD-firma som selger / kunderådgiver. Er ansvarlig for kurs, opplæring, og vedlikeholdsavtaler på våre produkter. Vi er forhandler av bla. Autodesk sine produkter, samt maskinvare.

-------------
Med hilsen Svein Erik.
En Hedmarking som har blitt guttunge igjen og trives med det !!

<a href="http://home.broadpark.no/~sesahli/">Sjekk gjer


Posted By: einjen
Date Posted: 11 april 2006 at 10:42
avdelingsingeniør, NTNU. Linux og sånn

-------------
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog" rel="nofollow - http://einarblog.homemade.no/einarblog


Posted By: Ørjan
Date Posted: 11 april 2006 at 11:28

Heisann...

Egentlig utdannet kokk, men kjører buss i Stavangerområdet. Rutebuss, men kjører og turbuss i ny og ne bla. til utlandet



-------------
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??


Posted By: Wickerman
Date Posted: 11 april 2006 at 12:31
Utdannet Tømerer. Men jobbet som Logistikansvalig, Firmaet fikk økonomiske problemer og tok *kvelden* Siste lønnslippen min sto det Aetat på

-------------
A matter of life and death


Posted By: rosenblad
Date Posted: 11 april 2006 at 14:33

Hei!

Jeg er uførepensionert flytekniker.

MVH, Tom



Posted By: midnight
Date Posted: 11 april 2006 at 15:27
IT-konsulent i ErgoGroup i Trondheim. Jobber med drift av servere og klienter for ymse firma som har outsourcet sin it-avdeling.

-------------
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com


Posted By: Nils Gullhav
Date Posted: 11 april 2006 at 17:18

Turbusskusk.   

Kurer/bud  

Modelltogreparatørombygger.  

Elektronikk reparatør.

Alarmfikser

Og ellers det folk vil betale meg for.

Utdannet Elektriker, men da er du flink hvis du får meg til å jobbe med det.

 

Hilsen Nils

 

 

 

 



Posted By: halvors
Date Posted: 11 april 2006 at 18:04

Jeg driver med pris-analyser og -sammenligninger av teletjenester, jobber for et engelsk/amerikansk konsulentfirma.

Hilsen Halvor



Posted By: webmakker
Date Posted: 11 april 2006 at 18:33
Jeg driver eget firma innen skilt & reklamebransjen, med hovedvekt på bil-dekor og storformat digitalprint, samt webutvikling og web-hosting. 

-------------
Bjørn H.
************************
rollin" & railin" into the southern Sunset....


Posted By: Henning L
Date Posted: 11 april 2006 at 18:34
Arkitekt. Eller som tittelen lyder, "sivilarkitekt".
Hvor det der med sivil kommer fra kan man lure på, og det har åpenbart noen gjort, for nå heter det "Master of Architecture".
Arkitekturmester, da, kanskje.
Eller overbyggmester, som grekerne ville sagt det betyr.

Uansett, jeg tegner hus og bruer og sånt. Helst bare for å bygge i modell, men virkeligheten krever sitt...

Dessuten jobber jeg innimellom frilans med grafisk design, og litt med webdesign, også, bl.a har jeg en finger med i spillet her på mjf.no...


-------------
mvh

Henning L

http://blog.tmjk.no" rel="nofollow - "It ain"t bragging if you've done it!"


Posted By: Steink
Date Posted: 11 april 2006 at 19:34

Heisan - det var en ny vri.

Styrer pengesekken i en kommune (økonomisjef).  Mao fordeling av penger til alle som skriker etter mer enn det som finnes.  Og litt innkrevning av skatt (Kemner) og andre hyggelige ting  . 

Faktisk ganske trivelig å jobbe med "fordeling av felleskaka" og de til stadig utskjelte politikerne (som jo faktisk gjør sitt beste).  Men i kjelleren bygger jeg en verden uten skatt og økonomiske bekymringer

Men, egentlig var det flyver jeg skulle vært.  Får jo samme vinkel på verden i 1/1 som MJ i 1/87  (vel skalaen blir vel mer 1/10000)



-------------
Mvh

Stein Kittelsen


Posted By: ben
Date Posted: 11 april 2006 at 20:27

 

Får hive meg på,

jeg er egentlig utdannet innen personaladministrasjon.
 Men for tiden jobber jeg som flyvert i Norwegian.
Under studiene jobbet jeg som konduktørassistent på Bergensbanen, en utrolig artig jobb.

Ben-Sigvald



Posted By: roauk
Date Posted: 11 april 2006 at 21:18
Originally posted by ben ben wrote:

jeg er egentlig utdannet innen personaladministrasjon.
 Men for tiden jobber jeg som flyvert i Norwegian.
Ben-Sigvald

Burde vel jobbet i SAS du? *hehe* Du var ikke tilfeldigvis på flyvetur til Düsseldorf/Dortmund i helgen som var da? Veldig fin rute som Norwegian har det i forbindelse med Intermodellbau.

 

Eller som en av oss som reiste til Intermodellbau sa ved innsjekking til en forkjølet Norwegian"er: Det er bedre å være syk å jobbe i Norwegian, enn å være frisk å jobbe i SAS.



-------------
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"


Posted By: Laurenz
Date Posted: 11 april 2006 at 21:23

Hei Ben-Sigvald der er du ja!

Vi er vel på en måtte kalegaer av hverandre.
Jeg jobber for Servisair som er underleverandør av bakketjenester for bl.a. Norwegian og KLM/Air France på Gardermoen. For tiden sitter jeg ved flyradioen på Operations. Ellers jobber jeg med load control, beregning av vekt og balanse på fly. Så er du riktig uheldig treffer du meg på gaten hvis du skal ut å reise med en av våre kunder

hilsen,
Laurenz



Posted By: GeirC
Date Posted: 11 april 2006 at 21:40

Helsevesenet her. Ambulansesjåfør. Kjører uheldige turister i Hemsedal.

Dårlig lønn, men mye fritid.



-------------
Geir C - "I"m on a roll people!"


Posted By: greffern
Date Posted: 11 april 2006 at 22:31
Hmmm, her er det taxi som gjelder. Kjører for Asker og Bærum Taxi.

-------------
Små irriterende bokstaver betyr bare en ting:
MVH
Jon Oskar Grefsrud
- [http://www.norskmjforum.no/video/data/jog-logo.jpg -


Posted By: Per Einar Orebe
Date Posted: 11 april 2006 at 22:42
For min del er det stor og små mekaniske duppeditter det går i.  3-D modellering og produktutvikling av utstyr til oljeleting/utvinning.  Er maskiningeniør.


Posted By: espyink
Date Posted: 11 april 2006 at 22:44

Går ennå på skolen, siste året på ung. skolen, så over på vidregående! ( 1. valget er Elektro, så vi får se på hva det blir ..

2. er kokk, så hvis jeg skal på et MJ-treff,( kommer uansett) har dere kokk på plass .)

 



-------------
Mvh Espen N.N.



Posted By: midnight
Date Posted: 12 april 2006 at 00:06

Det er vel egentlig sånn det er hos de fleste av oss...



-------------
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com


Posted By: Nicholas
Date Posted: 12 april 2006 at 10:13

Jeg er flygeleder, og jobber i Røyken. Så da kan alle dere som jobber innenfor flybransjen få dere en skyteskive når det blir flyforsinkelser de neste 10 årene.....

 



Posted By: kjetil
Date Posted: 12 april 2006 at 10:31
Jobber som elektrikerlærling. Er i mitt siste halvår nå snart. Skal bli deilig å bli ferdig med denne lærlingerlønna og la ordentlige kroner få rulle inn.


Posted By: Espen
Date Posted: 12 april 2006 at 10:54
Javel da, får legge meg ut jeg og .............

Er billakkerer av yrke, men har nå jobbet i 16 år som lærer innen bilfag, med hovedvekt på billakkering.
Koser meg med å jobbe i sammen med mye folk, veldig spennende.

MVH Espen


Posted By: eginor
Date Posted: 12 april 2006 at 11:03
Jobber som ambulansepersonell på vestlandet. Kanonyrke med dårlig lønn, men som Geir seier: Mykje fritid til toghobbyen.

-------------
Mvh Egil


Posted By: kness
Date Posted: 12 april 2006 at 11:06
Originally posted by Nicholas Nicholas wrote:

Jeg er flygeleder, og jobber i Røyken. Så da kan alle dere som jobber innenfor flybransjen få dere en skyteskive når det blir flyforsinkelser de neste 10 årene.....

Så du er en av de ja, tssk, tssk....

Er selv utdannet helikopterflyver og har hatt mye med Røyken å gjøre. Nå går det mest i konsulenttjenester innen IT (Lotus Notes/Domino), men i sommersesongen blir det en god del flyfotografering.

Kjetil



Posted By: b e pedersen
Date Posted: 12 april 2006 at 11:14

Det var ikke mange andre som jobber med 1:1 (bygg)planlegging her, Henning . . . 

 

Rådgivende ingeniør innen bygningsteknikk (++ )



-------------
Bjørn Egil


Posted By: greffern
Date Posted: 12 april 2006 at 11:59
Hadde du regnet med det???


Posted By: ben
Date Posted: 12 april 2006 at 13:36

Hehe,

det var da skremmende mange innen luftfart her da....


Laurentz: har ikke sett deg siden vi hilste på hverandre i sommer, men da er det en naturlig forklaring på det, siden du er forflyttet til Operation.

Norwegian satser stort på Tyskland, og når billettene er så billige kan man ta seg råd til litt mer MJ-duppeditter i bagasjen hjem igjen.

(Jeg benytter forresten alltid anledningen når vi flyr kjente politikere til å mase om at de må få bygget Haukelibanen.)

Ben-Sigvald

 



Posted By: b e pedersen
Date Posted: 12 april 2006 at 14:39

Originally posted by greffern greffern wrote:

Hadde du regnet med det???

Veeel, kanskje ikke; nå har jo ikke bransjen akkurat vært i første rekke når det gjelder nett-aktivitet



-------------
Bjørn Egil


Posted By: Henning L
Date Posted: 12 april 2006 at 16:03
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Originally posted by greffern greffern wrote:

Hadde du regnet med det???

Veeel, kanskje ikke; nå har jo ikke bransjen akkurat vært i første rekke når det gjelder nett-aktivitet



Vel, det er ganske mange arkitekter som driver med modellbygging og MJ - passer liksom bra, arkitekter liker jo å planlegge og bygge - dessuten funker det som terapi: Man får bygge sånn som man vil! Uten geskjeftige bygningsingeniører som kommer med sine innsigelser...


-------------
mvh

Henning L

http://blog.tmjk.no" rel="nofollow - "It ain"t bragging if you've done it!"


Posted By: Christian
Date Posted: 12 april 2006 at 17:01

Jeg får endre litt på mitt innleg for idag stiftet jeg offisielt mitt første firma. Forhåpentligvis ser dere produktet mitt i butikken snart, men får se hvor fort. Studiene krever jo sitt.

 



-------------
Tut, tut.


Posted By: Laurenz
Date Posted: 12 april 2006 at 18:19
Originally posted by Nicholas Nicholas wrote:

Jeg er flygeleder, og jobber i Røyken. Så da kan alle dere som jobber innenfor flybransjen få dere en skyteskive når det blir flyforsinkelser de neste 10 årene.....

Ja men da vet jeg hvem jeg skal ringe til når det regner inn sloter

Hilsen,
Laurenz



Posted By: Nicholas
Date Posted: 12 april 2006 at 20:30
Quote

Ja men da vet jeg hvem jeg skal ringe til når det regner inn sloter

Hilsen,
Laurenz

Vel, da har du kanskje opplevd noen i kveld da.... Mangler 4 mann, så da blir det restriksjoner....noe man bare må bli vant til, vi mangler vel 90 flygeledere på landsbasis nå, takket være en forhenværende NSB-ansatt...

 



Posted By: Dag Cato
Date Posted: 12 april 2006 at 20:40
Merk: Forhenværende

-------------
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?


Posted By: kness
Date Posted: 12 april 2006 at 21:00
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Ja men da vet jeg hvem jeg skal ringe til når det regner inn sloter

Hilsen,
Laurenz

Sloter..?!? Vi "rotorheads" trenger ikke slots. Ikke en gang på ENGM. At noen kaller oss sære for så være. (dagens dårligste rim) At jeg kanskje må chatte med Oslo Control innimellom er greit nok. De er jo blide det meste av tiden...

Hilsen  Kjetil



Posted By: greffern
Date Posted: 12 april 2006 at 22:08
Departing straight out...... Runway 1L.


Posted By: kness
Date Posted: 12 april 2006 at 23:10

Originally posted by greffern greffern wrote:

Departing straight out...... Runway 1L.

Runway..?!? Hvem trenger vel 2000 meter asfalt....



Posted By: -TUR-
Date Posted: 13 april 2006 at 13:37

Jobber som procurement coordinator - også kallt innkjøper i et internasjonalt foretak. Innehar p.t. brunt belte i shopping.... I tillegg til dette er jeg fører på redningsbåt lokalt. Ellers er det gøy å ta ett eller annet bilde innimellom.

Forøvrig fly - det er gøy. det ligger noen bilder på http://photo.nixtra.com/v/Urvik/fly/ - http://photo.nixtra.com/v/Urvik/fly/  .

Litt jernbane ligger her: http://photo.nixtra.com/v/Urvik/jernbane/ - http://photo.nixtra.com/v/Urvik/jernbane/

Ja, så er det jo litt modelljernbane her: http://photo.nixtra.com/v/Urvik/fremo/ - http://photo.nixtra.com/v/Urvik/fremo/



-------------
-TUR-

Tore Urvik


Posted By: SveinR
Date Posted: 13 april 2006 at 23:47

Jeg er Hardware Developer hos NordicNeuroLab, et firma som laget elektriske dubbeditter til MR-bruk (sykehus/hjerneforsknings ting).

Er utdannet Master i Mikroelektronikk, så jobben min går ut på å finne opp nye duppeditter ved hjelp av loddebolt,lim,bor og 3D design 



-------------
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt



Posted By: TomL
Date Posted: 18 april 2006 at 10:33

Hei !

Jeg har min arbeidsplass i Bankenes BetalingsSentral (BBS). Her har jeg vært i 21 år, og vært nettverksteknikker på IBM maskiner. Siden disse er på vei ut, og skal erstattes av Unix og Solaris-bokser, har jeg måttet omskolere meg, og holder nå på med brukeradmininstrasjon og utstedelse av PKI-sertifikater for tilgang til WEB-sider, samt teknisk suppurt for Netterminaler.

Ellers går det i MJ, bil, foto, hage/hus.

MJ-hilsen Tom Lynga



-------------
Det enkle er ofte det beste...


Posted By: Kjell H.
Date Posted: 18 april 2006 at 13:58

Jeg jobber som drifts- og vedlikeholdsleder innen elektro og automasjon offshore i Norges største oljeselskap (noe jeg har gjort i snart 20 år) og har utdannelse som elektronikkingeniør (BSc heter det vel nå?). Har også fagbrev som skipselektriker m/høyspent og automatiker(leder).

På jobben får jeg ikke lov til å skru lenger, så jeg får ta det igjen på MJ.



Posted By: 1-Sporet
Date Posted: 18 april 2006 at 14:00
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Originally posted by greffern greffern wrote:

Hadde du regnet med det???

Veeel, kanskje ikke; nå har jo ikke bransjen akkurat vært i første rekke når det gjelder nett-aktivitet



Vel, det er ganske mange arkitekter som driver med modellbygging og MJ - passer liksom bra, arkitekter liker jo å planlegge og bygge - dessuten funker det som terapi: Man får bygge sånn som man vil! Uten geskjeftige bygningsingeniører som kommer med sine innsigelser...

Vel, innsigelsene kommer jo av at terrenget er der fra før, mens hus og anlegg tegnes etterpå uten rot i virkeligheten...

Mvh prosjektleder og ingeniør Øyvind.

Vurderer faktisk å ta utgangspunkt i et stykke reelt terreng for anlegget, gjør det litt mer spennende løsningsmessig...



Posted By: steinbp
Date Posted: 19 april 2006 at 14:53

Hei, jeg får vel henge meg på også!!

Jeg er egentlig utdannet bilmekaniker i forsvaret, men det er lenge siden(1966), og siden har jeg lang erfaring på bilutstyr og elektronikk for eksempel 25 år i Bosch. Nå er jeg teknisk ansvarlig hos Eberspächer Norge(Bilvarmere), og sliter med å forstå viftesystemer i nye biler. Angry

På MJ-området har jeg Z-anlegg med norske selvbygde lok og vogner som jeg overveier å selge, og i H0 prøver jeg å holde orden på anlegget i "Den Røde Baron" på Kråkstad stasjon(beskrevet i MJ-bladet), hvor vi nå trenger folk til å lage landskapet som mangler. Ellers går tiden med til å digitalisere egne og andres lok og motorvogner.

En gang i tidligere år leverte jeg(Bosch/Blaupunkt) diverse underholdningsanlegg til NSB med disse: CB1, FR7 og Kongevogna(dagens).



-------------
Stein Johannessen

NJK Kråkstad


Posted By: einjen
Date Posted: 19 april 2006 at 19:31
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Merk: Forhenværende

kom hun fra nsb? Sammen med Killi?


-------------
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog" rel="nofollow - http://einarblog.homemade.no/einarblog


Posted By: Nicholas
Date Posted: 21 april 2006 at 23:06

Den forhenværende (Randi Runa Svenkerud Flesland, samboeren til Osmund Ueland) ble headhuntet til Luftfartsverket i 2001. Så ble Luftfartsverket til Avinor fra 1/1-2003.

Flesland startet sin "karriere" i NSB på slutten av 80-tallet, og ble etterhvert økonomidirektør, før hun ble vise-administrerende direktør mens Ueland var adm.dir. Hun sluttet i protest mot NSB-styrets behandling av Ueland på sommeren i 2000, etter å ha blitt spurt om hun ville bli ny adm.dir. Jeg tror vi skal takke alle kluter, troll og og eventuelle guder for at hun ikke sa ja, hvertfall for NSBs skyld. Avinor så vi jo hvordan det gikk med....

Killi var involvert i utbyggingen av Gardermoen, ansatt i OSL (Oslo Lufthavn AS), før han endte opp i Jernbaneverket.

 

 



Posted By: Dag Cato
Date Posted: 21 april 2006 at 23:19
Apropos Luftfartsverket (Sånn bare for å spore litt av). Hvor er det blitt av alle flygelederne? Tok frøken Flesland dem med seg da hun sluttet? Hørte på nyhetene at det mangler, var det over 60 av dere?

-------------
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?


Posted By: rosenblad
Date Posted: 22 april 2006 at 11:13

Hei!

Her er det mange som ikke viser noe som helst respekt for trådens egentlige tema! Hvorfor kan vi ikke holde oss til saken? Det ble tross alt stilt et rimelig spørsmål fra starten av!

MVH, Tom



Posted By: ØyvindS
Date Posted: 22 april 2006 at 11:56

Jeg jobber med noe IT-greier. (Utvikler Datawarehouse og Business Intelligence løsninger hos kunder av Skandinavias største uavhengige konsulenthus innen dette området.) Firmaet heter Platon A/S, har hovedkontor i København, og avdelinger i Oslo og Århus. Vi har stort sett alle de største danske virksomheter på kundelisten. Jeg jobber på Københavnskontoret, for tiden (de siste 2 år) i et prosjekt for Arbejdsmarkedsstyrelsen. (Statistikkløsninger for arbeidsformidling/sykepenger mm.)

Før dette var jeg daglig leder i et lite norsk Business Intelligence selskap, før det IT-sjef i et fotofirma, før det mange år som PC/nettverkstekniker mm. og før det jobbet jeg som fotograf. 

Allerhelst vil jeg være forfatter (skriver på en Thriller med tema fra Midt-Østen) og vil også gjerne selge bilder. (Noen bilder ligger her: http://www.pbase.com/norwegianviking - http://www.pbase.com/norwegianviking )



-------------
mvh Øyvind Strøm


Posted By: einjen
Date Posted: 22 april 2006 at 17:31
Originally posted by rosenblad rosenblad wrote:

Hei!

Her er det mange som ikke viser noe som helst respekt for trådens egentlige tema! Hvorfor kan vi ikke holde oss til saken? Det ble tross alt stilt et rimelig spørsmål fra starten av!



Velkommen til internet, Tom.

Åh ja... jeg jobber fortsatt med linux og nettsider og serverdrift og det meste mellom himmel og jord.
De siste ukene har jeg jobbet med dette:
http://www.hf.ntnu.no/hf/adm/studier/studiehandboka/bok/s2 0062007/
Utgangspunktet er Framemaker-dokumenter som konverteres til pdf, xml og html-filer. Alt i en jafs.
Neste prosjekt: linux webcluster....
(sånn bare for ikke å spore av temaet)




-------------
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog" rel="nofollow - http://einarblog.homemade.no/einarblog


Posted By: Laurenz
Date Posted: 24 april 2006 at 18:59

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Apropos Luftfartsverket (Sånn bare for å spore litt av). Hvor er det blitt av alle flygelederne? Tok frøken Flesland dem med seg da hun sluttet? Hørte på nyhetene at det mangler, var det over 60 av dere?

Beklager avsporingen til de som ikke er interessert....

Det har manglet flygeledere lenge nå. Avinor har stadig benektet det mens flygelederne selv har prøvd å få dette fram, uten å lykkes særlig.

Hilsen,
Laurenz

P.s. for å komme tilbake til tråens tema så har jeg utdanning fra høyskolen for skogbruk.



Posted By: b e pedersen
Date Posted: 24 april 2006 at 22:27

Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:

.... Firmaet heter Platon A/S, har hovedkontor i København, og avdelinger i Oslo og Århus. ....

.. og da kan jo vi i byggebransjen spekulere på sammenhengen mellom Øyvinds arbeidsgiver og knastplata ...



-------------
Bjørn Egil


Posted By: jlo
Date Posted: 24 april 2006 at 22:29

Jeg jobber som gartner/anleggsgartner. Og trives best med anlegg av hagejernbane.

jlo



Posted By: steloe
Date Posted: 25 april 2006 at 18:13

Artig tråd.  De vanlige signaturene sier jo ikke så særlig mye om personene.  Det er interessant å se den store variasjonen i yrkesbakgrunn.  Selv jobber jeg som lærer i ungdomsskolen (matte og naturfag).  Kjeder meg aldri på jobben.  Lang og slitsom arbeidsdag gir bare så alt for lite overskudd til MJ.   

Hilsen
Steinar

 



Posted By: carlf
Date Posted: 25 april 2006 at 21:09
Jeg studerer Almenne fag på videregående i 1. klasse.
På siden driver jeg i speideren og henger innimellom i Baronen på Kråkstad stasjon. PC-en tar også opp en del tid...

-------------
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)


Posted By: Dan Rasmussen
Date Posted: 26 april 2006 at 08:14

Hei

Er tidligere flyveleder flyvevåbnet.

Har en lang og bred baggrund i DSB og er planlægger i DSB S-tog i København. Jeg beskæftiger mig således med tog, både på job og når jeg har fri.

Mange hilsner

Dan



-------------
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk



Posted By: arildb
Date Posted: 26 mai 2006 at 01:30
Lydteknikker for konserter og lignende

-------------
Ja, er ikke Mj gøy da


Posted By: MY1201
Date Posted: 26 september 2006 at 02:23

Jeg er kasserer på Rimi og har gått på mekken og kjøretøylinja.
Skal bli lokfører.



-------------
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.


Posted By: eika
Date Posted: 26 september 2006 at 10:08
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Jeg er kasserer på Rimi og har gått på mekken og kjøretøylinja.
Skal bli lokfører.


Hva venter du på?

Eirik



Posted By: einjen
Date Posted: 26 september 2006 at 10:12
på a" Marta?

-------------
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog" rel="nofollow - http://einarblog.homemade.no/einarblog


Posted By: Claes Lislerud
Date Posted: 26 september 2006 at 11:53
Jeg jobber i forsvaret på Bodø Hovedflystasjon som Crew Chief, dvs jeg driver med det daglige vedlikeholdet på en F-16.

-------------
Modellhilsen

Claes


Posted By: Andreas
Date Posted: 26 september 2006 at 12:40

Hei

Går 2 året på videregående allmenne fag, og jobber nå og da på det lokale hagesenteret



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: MY1201
Date Posted: 26 september 2006 at 14:12

venter på skoleplass eller rettere sagt komme inn på den linja som er nødvendig, enten elektro eller mekanisk



-------------
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.


Posted By: eika
Date Posted: 26 september 2006 at 15:44
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

venter på skoleplass eller rettere sagt komme inn på den linja som er nødvendig, enten elektro eller mekanisk

Hvis du har gått både grunnkurs mekanikk og videregående kurs kjøretøyteknikk er det da ikke sikkert du trenger noen annen linje, eller har du fått beskjed om det?

Er jo søknadsfrist til neste kull nå 1. november så det skader vel ikke å sende en søknad for å sjekke?

Lykke til!

Eirik



Posted By: MY1201
Date Posted: 27 september 2006 at 00:04

man må være 20 for å kunne starte, tror jeg venter et år til, fyller 19, den 1. november men ellers takk for tipset.

Magne



-------------
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.


Posted By: Andreas
Date Posted: 27 september 2006 at 20:39

Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Jeg jobber i forsvaret på Bodø Hovedflystasjon som Crew Chief, dvs jeg driver med det daglige vedlikeholdet på en F-16.

Får du kanskje noen nye fly å mekke på om noen år da Leste litt om forsvarets planer om nykjøp av kampfly i Forsvarets forum her om dagen



-------------
Hilsen Andreas.   


Posted By: steppen
Date Posted: 30 september 2006 at 15:50
Enda en fra helsevesenet: Tidligere drosjekusk og ambulansesjåfør, siste ti årene sykepleier og er ferdig med videreutdanning som Intensivsykepleier til jul (som dere kan se jobber jeg for tiden med hovedoppgaven.. Jaja, pauser må til.. ).

Vennlig hilsen
Stein


Posted By: Claes Lislerud
Date Posted: 09 oktober 2006 at 19:51
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Jeg jobber i forsvaret på Bodø Hovedflystasjon som Crew Chief, dvs jeg driver med det daglige vedlikeholdet på en F-16.


Får du kanskje noen nye fly å mekke på om noen år da Leste litt om forsvarets planer om nykjøp av kampfly i Forsvarets forum her om dagen



De kommer nok ikke før jeg har sluttet. De regner med at dem kommer 2015. Spørs om jeg er der da...

-------------
Modellhilsen

Claes


Posted By: Yngve
Date Posted: 30 oktober 2006 at 20:59
Er ferdigutdannet maskinarbeider (også kjent som CNC-operatør). Går nå første året på maskiningeniør på Høyskolen i Bergen.




-------------
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86" rel="nofollow - http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen


Posted By: Bjørnar Berge
Date Posted: 23 november 2006 at 20:20
Eg går tredje året allmenne fag, jobber som bibliotekar og avisbud og på fritida driv eg på med politikk, mj og data.


Posted By: Wesley
Date Posted: 23 november 2006 at 20:34

..vel vel..med så mange i luften og på bakken seiler jeg innom.

Jobber for tiden som skipselektriker på Nordkapp-klassen Kystvakt (KV Andenes)....før det som elektriker og maskinmester på ULA-klasse undervannsbåt.....

Vi er en broket forsamling av togentusiaster...og hyggelig er det!!

 

Mvh

John Wesley Olsen



Posted By: Dakota
Date Posted: 23 november 2006 at 22:25
Jeg er for tiden sjef for flysimulatorene i SAS flight Academy, og har også lokfører utdannelse (kull1/02)


Posted By: traiNman
Date Posted: 23 november 2006 at 22:58

Originally posted by Dakota Dakota wrote:

Jeg er for tiden sjef for flysimulatorene i SAS flight Academy, og har også lokfører utdannelse (kull1/02)

Ja, forskjellen er vel ikke så stor.

Selv er jeg husmor (eller husmenneske for å bruke kjønnsnøytral tittel slik man er pålagt i dag).

Petter



Posted By: ROBEL
Date Posted: 04 desember 2006 at 20:32

Er for tiden Ingeniørstudent, elektro, og satser på en framtid innenfor elektronikk/måleteknikk. Har jobba mye me Lyd og lysteknikk tidligere. Hobbyer som har "forfulgt" meg er data, elektronikk og musikk...og i senere tid også MJ

Roger Abel

 



-------------
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.


Posted By: asbjotve
Date Posted: 06 desember 2006 at 17:54
Student her, uten modelljernbane. Blir vel til noe modelljernbane når jeg har handlet nok utstyr og slikt og jeg er ferdig med utdannelsen.

Ja... utdannelsen ja.. går 1. året på bachelorstudier til bibliotek- og informasjonsvitenskap.



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net