MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Hjemstadbanen

Svar Svar Side  <1 345
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 22 februar 2008
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 august 2015 kl. 07:35
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
Morten Jacobsen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Bergen, Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Morten Jacobsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 august 2015 kl. 19:48
Hjertelig takk for tilbakemeldingen. Skulle dog gjerne ha hunnplugger som kunne festes på ledningen som hannene.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 august 2015 kl. 06:53
Enig med deg der, men slike har heller ikke jeg klart å finne, så da ble det den fastmonterte varianten på meg. Har faktisk aldri sett slike i denne størrelsen når jeg tenker meg om, er kun de små Märklinpluggene jeg kan komme på i farta.
Min hjemmeside
Til toppen
programmeringssporet Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 12 desember 2013
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér programmeringssporet Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 august 2015 kl. 14:15
http://no.rs-online.com/web/p/4-mm-test-plugs-sockets/1758974/?origin=PSF_437254|alt

http://no.rs-online.com/web/p/4-mm-test-plugs-sockets/1758980/?origin=PSF_437254|cav

Black in-line socket,4mm

Endret av programmeringssporet - 26 august 2015 kl. 14:17
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 26 august 2015 kl. 16:35
Der var det noen ja, takk for tipset!
Min hjemmeside
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 april 2017 kl. 18:58
Da har jeg endelig turt å sette i gang med mitt første messingbyggesett - S&S G3 type 1:

Et spørsmål: Dørstopperne skal bores opp med 0.5mm bor står det i byggeveiledningen. Jeg har selvfølgelig ikke 0.5, går det bra med 0.4 eller 0.6? Det skal bare tres i og loddes fast en liten trådstubb gjennom hullene, men jeg vet ikke hvor nøye man bør være med hullboring i slike små dimensjoner.
Min hjemmeside
Til toppen
Kristoffer6951 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 12 februar 2015
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Kristoffer6951 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 april 2017 kl. 20:40
Sitat: Svein_H Svein_H skrev:

Et spørsmål: Dørstopperne skal bores opp med 0.5mm bor står det i byggeveiledningen. Jeg har selvfølgelig ikke 0.5, går det bra med 0.4 eller 0.6? Det skal bare tres i og loddes fast en liten trådstubb gjennom hullene, men jeg vet ikke hvor nøye man bør være med hullboring i slike små dimensjoner.

Nå har du sikkert allerede montert dørstopperne, men 0,6mm burde gå bra for å montere 0,5mm tråd gjennom. 
Til toppen
Jolsen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 19 januar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Jolsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 april 2017 kl. 20:51
Jeg har brukt 0,6 - fungerte fint det.
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 april 2017 kl. 07:31
Takk for svar, det var det jeg trodde men greit å få det bekreftet. Smile
Min hjemmeside
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 april 2017 kl. 16:14
Da har jeg omsider, etter hva som virket som en evighet for å få fortinnet en ny loddespiss, fått loddet sammen veggene. Resultatet kunne sikkert vært bedre, men som førstegangs messingbygger er jeg mer enn nok fornøyd! Minimalt med loddesøl på utsiden, og frysetapen jeg brukte for å holde sammen delene taklet også temperaturen uten å smelte og lage masse griseri:

Jeg har kanskje vært litt vel spandabel med loddetinnet på innsiden, bør jeg redusere mengden tinn på loddespissen neste gang..?
Min hjemmeside
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 30 desember 2017 kl. 17:43
Har oppdatert hjemmesidene med en egen undermeny for Hjemstadbanen, må prøve å få til jevne oppdateringer og ikke minst litt progresjon heretter... Godt nytt år til alle som er innom!Beer
Min hjemmeside
Til toppen
 Svar Svar Side  <1 345
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,093 sekunder.