MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Grimstadbanen - en norsk sidebane i H0

Svar Svar Side  <1 1112131415>
Forfatter
 Rating: Topic Rating: 1 Stemmer, Average 5,00  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 desember 2012 kl. 14:11
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 desember 2012 kl. 14:40
Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

Jeg er blitt verdenskjent i hele Grimstad! Embarrassed

<font face="Trebuchet MS" size="2"><span ="381022414-29112012">http://www.gat.no/nyheter/bygger-grimstadbanen-i-modelltog-versjon-1.7660734</span>

Flott oppslag! Blir glad hver gang jeg ser noe om MJ i mainstreampressen og de greier å unngå "Store gutter, små tog vinklinga"

Men galskapen skinner jo gjennom: "Ofte bruker arendalitten en halvtime om dagen på å pusle med hobbyen". Du er jo klin gæærn! En *halv* time om dagen! Nesten like lenge som dagsrevyen!
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 desember 2012 kl. 15:22
Det er en bra form for "galskap" da :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
terje-o Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér terje-o Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 desember 2012 kl. 16:36
Bra oppslag Tore, og overraskende saklig

MH
for MJBV
Terje O
Til toppen
parnulf Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 01 april 2009
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér parnulf Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 05 desember 2012 kl. 22:30
Du er en god representant for hobbyen, Tore. Som MJ-forhandler og som ansikt utad.

Da er jeg på forumet, og for å bevise det, har jeg skrevet dette.
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 januar 2013 kl. 17:08
Området rundt det lille huset på venstre side av halvøya er nå egentlig ferdig. Pussig. Har jeg klart å gjøre noe helt ferdig? LOL

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 januar 2013 kl. 17:08
Smusse taket må jeg jo ser jeg...
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Chr. Lil. Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 08 januar 2009
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Chr. Lil. Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 januar 2013 kl. 20:56
Veldig fint arbeid Smile
Christian L.
Til toppen
MJ Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 03 september 2011
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MJ Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 januar 2013 kl. 21:28
Du er blant enerne innen landskapsbygging Tore! Sammen med Dr. Vistad, Skaarergutta, Drammensgjengen og noen til. Stuper i byggemodus selv hver gang på grunn av slik inspirasjon. Mer, mer...
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 06 november 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2013 kl. 00:23
Nydeligt, Tore!!Clap
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
N-oldus Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 18 januar 2011
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér N-oldus Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2013 kl. 00:49
Fantastisk flott landskap.

Kudos :-)

Venter på litt varmere vær så jeg kan sette meg i bilen å ta turen fra Oslo for litt titting og shopping i Grimstad :-)
Med Vennlig Hilsen

Geir Ødegård

"Common sense isn't so common..."
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 22 februar 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2013 kl. 07:32
Det der ser bærre lækkert ut Tore!Clap Er imponert over bladverket og buskene dine, samt ugresset ned til venstre i bildet, hva er det du har brukt der?

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 09 november 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2013 kl. 07:56
Sitat: Svein_A Svein_A skrev:

Det der ser bærre lækkert ut Tore!Clap Er imponert over bladverket og buskene dine, samt ugresset ned til venstre i bildet, hva er det du har brukt der?  
Svein

Jeg la også merke til det som det spesielt flotte med dette. Her oser det ekte sommerlig sørlandsidyll. Thumbs Up

Svein S
Til toppen
Roger Andre Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 23 februar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Roger Andre Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2013 kl. 10:59
Kjempe flott, gøy med noen som setter standaren Thumbs Up Hva med litt dyre liv i nær heten, en fugl i et tre kansje...
Mvh Roger Andre

Valdresbanen"s materiell alle epoker
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2013 kl. 12:15
Takk takk! Spesielt artig å høre at jeg har klart å formidle følelsen av sørlandsidyll. Busker og kratt er en kombinasjon av Heki- og Mininatur-produkter med litt Model Scene- og Polak-produkter innimellom. Litt Woodland Scenics Turf er det sikkert her og der også. Husker ikke helt Tongue
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Laurenz Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Laurenz Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2013 kl. 12:27
Nydelig!!!
Vinduene på huset har du laget de selv også?
Til toppen
Jolsen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 19 januar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Jolsen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2013 kl. 13:21
Nydelig! Veldig naturtro og stemingsfult.
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2013 kl. 16:28
Huset er Artitec sitt byggesett; "Solbacken" vokterbolig. Jeg bygde det egentlig som en "stand-in" frem til jeg fikk bygget et fra scratch, men resultatet ble ikke så verst, så jeg tipper det blir stående :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Laurenz Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Laurenz Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 17 januar 2013 kl. 17:07
Aha, jeg trodde det var bygget fra scratch Smile
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 januar 2013 kl. 11:28
Jeg bygger helst ikke husene fra scratch hvis jeg kan slippe Embarrassed Det er ikke min favorittdel av hobbyen dessverre. Imidlertid liker jeg å ha hus som ser bra ut og kan passere som norske.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 januar 2013 kl. 11:34
For første gang er det mulig å ta et bittelite skritt bakover og vise en litt større scene uten at man ser alt det uferdige :)

Her er det sørgående godstog Gt5677 til Grimstad som er i fokus.

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Tjetland Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 10 mai 2011
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tjetland Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 januar 2013 kl. 16:57
Suverent Tore!! Flotte løvtrær Er det statisk gress du har brukt i skråningen?
http://aalgaardbanens-venner.com/
Til toppen
MJ Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 03 september 2011
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MJ Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 januar 2013 kl. 17:30
Ingen over - noen få ved siden...

Gikk 32'en på Grimstadbanen Tore?
Til toppen
Claes Lislerud Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet

Medlem siden: 08 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Claes Lislerud Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 januar 2013 kl. 18:03

Sitat: Mr Bridger Mr Bridger skrev:

For første gang er det mulig å ta et bittelite skritt bakover og vise en litt større scene uten at man ser alt det uferdige :)

Her er det sørgående godstog Gt5677 til Grimstad som er i fokus.

Er de ute på prøvekjøring etter hovedrevisjon? Wink
Knallflott arbeid fra hovedleverandøren!
Modellhilsen

Claes
Til toppen
N-oldus Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 18 januar 2011
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér N-oldus Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 januar 2013 kl. 18:43
Hei Tore,

En ønske/forslag fra min side (såfremt du har tid selvsagt)

Jeg finner til dels masse saker på nett om teknikker for å lage landskap, men en ting jeg veldig gjerne skulle sett er en slags guide/intro til hvordan man bør starte for å lære seg alle tingene som skal til for å bli en habil landskapsbygger.

Da tenker jeg på hvilke verktøy man bør skaffe seg. Hvilke teknikker, og ikke minst i hvilken rekkefølge - les: hvor og hvordan starter man opp med trening og atter trening på veien frem mot å lage slike flotte ting som du selv lager?
Med Vennlig Hilsen

Geir Ødegård

"Common sense isn't so common..."
Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 januar 2013 kl. 11:30
Jeg har lenge tenkt på lage en enkel liten "bruksanvisning" på hvordan man kan lage landskap og hvilke produkter som er mine favoritter, men jeg har ikke kommet så langt ennå. Det spørres lenger opp i tråden om jeg bruker statisk gress, og det gjør jeg. Men ikke til annet enn undervegetasjon der det skal være masse trær over. Jeg synes ikke statisk gress gir den rette "looken" i åpent lende. Her er Hekis forskjellige gressmatter mye bedre. Den man ser nedover i skråningen er HEKI 1842 Wildgras - Sommergras. En ny favoritt :) Jeg forsøker nye ting hele tiden, og forsøker å ha på meg de kritiske brillene når jeg bygger.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 januar 2013 kl. 11:36
Her er dagens første persontog med BM87 og Gx på vei mot Rise med opptil flere passasjerer.

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 juli 2013 kl. 14:49
Grimstadbanen er på flyttefot! Shocked

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Til toppen
Tjetland Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 10 mai 2011
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Tjetland Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 juli 2013 kl. 16:26
Forsiktig nå Tore.... Ser dyrt ut å minste den der.
http://aalgaardbanens-venner.com/
Til toppen
Jan Frelin Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 17 juni 2007
Land: Sweden
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Jan Frelin Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 27 juli 2013 kl. 21:11
Tack för tipset om Heki!
Til toppen
 Svar Svar Side  <1 1112131415>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,094 sekunder.