MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Butikk i Berlin
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Butikk i Berlin

 Post Reply Post Reply
Author
mattis94gutt View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 januar 2013
Location: Akershus
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mattis94gutt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Butikk i Berlin
    Posted: 13 november 2014 at 14:54
Er det noen her som kan gi noen tips til en bra modelljernbanebutikk i Berlin? Skal bo på hotell ved Alexanderplatz så viss det finnes en butikk i nærheten som fører Märklin så setter jeg stor pris på svar.
Proud to be a nerd.
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2014 at 15:50
Noen MJ-butikker i Berlin:

Modellbahn am Königstor
Greifswalder Str. 2
10405 Berlin     

Modellbahn am Mierendorffplatz
Mierendorffplatz 16
10589 Berlin
(Nær Bhf Mierendorffplatz på U7)

Toto's Eisenbahnladen
Pestalozzistr. 28
10627 Berlin
(Nær Bhf Wilmersdorfer Str. på U7)

Michas Bahnhof (har mye brukt utstyr)
Nürnberger Str. 24a
10789 Berlin
(Ca 10 min fra Bhf Zoo, ca 5 min fra Wittenbergplatz på U1, U2 og U3)

Modellbahnen Turberg (stor og fin, men dyr)
Lietzenburger Str. 51
10789 Berlin
(5 min fra Bhf Zoo)

Vogelbusch Eisenbahnen (ikke så stor, men kan ha en del interessante ting)
Cranachstr. 9
12157 Berlin
(Ca 3 min fra Bhf Friedenau på S1)

Ellers hadde Michas Bahnhof en butikk vegg i vegg med LOXX da LOXX var i Meinekestrasse, men jeg vet ikke om de flyttet til Alexanderplatz sammen med LOXX i 2007 (har ikke vært på LOXX etter flyttingen).

Det varierer mye hvor lenge det er siden sist jeg besøkte disse butikkene, så om de fortsatt finnes på samme adresser vet jeg ikke sikkert. Ved å søke litt kan man nok finne ut mer. De fleste er nok der de "alltid" har vært.

Hvis man ikke skal være i Berlin i veldig kort tid har det liten betydning hvor langt fra hotellet butikkene ligger. Berlin er en by hvor det er raskt og enkelt å komme seg rundt med skinnegående transport, både over og under bakkenivå.
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2014 at 16:02
Michas Bahnhof
Nürnberger Str. 24a am Tauentzien
(U-Bhf. Wittenbergplatz U3 / U1 / U15)

og

Toto's Eisenbahnladen
Pestalozzistr. 28 nahe Wilmersdorfer Str.
(U-Bhf. Wilmersdorfer Str. U7)

betegner seg som filialer av Michas Bahnhof ... Smile
Bjørn Egil
Back to Top
mattis94gutt View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 januar 2013
Location: Akershus
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mattis94gutt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2014 at 16:09
Skal være der i en uke på studietur siden jeg går på folkehøgskule, men sånn som jeg har skjønt det har vi bare en dag som er satt av til shopping. 
Proud to be a nerd.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2014 at 17:32
Det kan lønne seg å søke på hva som har vært postet på forumet tidligere, jfr. denne tråden:

Av de på H. Lindholms liste er nok Modellbahn am Königstor den som er nærmest Alexanderplatz.

Vogelbusch ble avviklet i vår:

Toto's Eisenbahnladen har hovedsakelig (kun?) brukt. Michas Bahnhof har både nytt og brukt. Nettside:
Siden det ikke er oppført noen filial hos LOXX, og jeg ikke kan huske å ha sett noe slikt da jeg besøkte LOXX i Alexa-senteret for noen få år siden, er jeg rimelig sikker på at de ikke har noen filial der nå. Men anlegget til LOXX er definitivt verdt et besøk.


Noen andre:

Modellbahn Pietsch, Prühstrasse 34:
Har både nytt og en del eldre/utgåtte modeller (ubrukt eller brukt i bra stand), men er ikke stedet for å handle billig.

Zentral-Station-Berlin, Bundesallee 136:
Mye brukt, som er tildels er stuet bort i hyller, så det er nok best om man er ute etter noe spesifikt, slik at man kan spørre.

Der Lokschuppen, Markelstrasse 2:
Nytt og brukt, ikke langt fra Zentral-Station-Berlin, mer oversiktlig og åpent lenge på lørdag.
En av de bedre på brukt N-skala, såvidt jeg kunne se.

De etterfølgende har jeg aldri besøkt, da de ligger temmelig usentralt, men om man kommer fra eller skal til Schönefeld lufthavn i åpningstiden, kan en stopp være aktuelt:

Modellbahnbox Karlshorst, Treskowallee 104, nære Karlshorst stasjon:

Modellbahnen in Rudow, Neuköllner Str. 293, nær linje U7 (U-Bahn):



Edited by TorsteinS - 13 november 2014 at 17:33
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2014 at 21:42
Hei,

Da jeg var i Berlin i sommer var det to butikker som hadde bra utvalg og mange gode tilbud (bl. a. Piko lok til ca 35 Euro)

Conrad kan du også bestille på Web'en og hente i butikk - har også mye data/elektronikkkomponenter etc.

Begge disse butikkene ligger i store kjøpesentre, med lange åpningstider,hvor også andre kan finne noe å handle / spise.
Jeg hadde bil - men det er ikke noe problem med dagskort/ukeskort på S/U-Bahn

Spiele-Max
Ring-Center
Frankfurter Allee 111
10247 Berlin
Mo.-Fr.: 10.00 - 21.00 Uhr
Sa.: 10.00 - 21.00 Uhr

Berlin Steglitz
Schlossstraße 34-36,
Einkaufszentrum "Das Schloss"
12163 Berlin
Öffnungszeiten
Mo.-Do. 10.00-20.00 Uhr
Fr.-Sa. 10.00-21.00 Uhr
mail
filiale.Berlin.Schlossstrasse@conrad.de
Er også en fagbutikk rett i nærheten - men rakk ikke innom denne

Back to Top
bkv1 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 247
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bkv1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2014 at 14:32
Vil anbefale en tur til Turberg. Fin butikk med hyggelig betjening. Hjørnet Ranke og Lietzenburger. Derfra spaserer du raskt til Michas Bahnhof (i Nuernberger Str) som er en helt annen type butikk (med en annen type betjening) men også vel verdt besøket.

-BJørn
Hilsen Bjørn

N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.