MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Smusset Di 4 fra BMJ
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Smusset Di 4 fra BMJ

 Post Reply Post Reply
Author
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Smusset Di 4 fra BMJ
    Posted: 24 august 2005 at 23:17

Mått ha, bare mått ha en smusset Di 4 fra BMJ.

Jeg beklager de noe dålige bildene men jeg har ikke nå hypermoderne digital kamera og er også en dårlig fotograf, men håper å få fram det viktigste på bildene.

Spenningen var stor da jeg åpnet esken med min nyanskafede Di 4 med smuss fra BMJ. Det kom en aldri så liten gledes tåre da jeg så "lækerbissken" i esken. For kun 300 kr i tilleg i prisen for å få smuss var det apsolutt verd hver en eneste krone å mere til.

"Ja"u, den ble no bærre lækker" Det ble et helt annet lok, det ble den 4"eren jeg så ofte ser runt Tr.h og nord over. De er ikke blank puset de heller alle ganger.

 

Taket er mørkere en på bildet.

 

Bremse støv og rennestripe fra taket skal det være.

 

Det kommer ikke så gott fram men det er smuss på denne delen av taket også.

 

 

 

Håper bildene taler for seg, sell om de ikke var av de beste. Jeg er i vertfall strålende fornøyd med mitt smussede eksemplar fra BMJ.

Mvh Åge

 

Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2005 at 09:55

Hei Åge!

Jeg har 2 stk. Di4 som trenger smuss, men det er en ting jeg lurer på: Hvor er de åpningene på taket som slipper ut så mye sot??

Jeg har sett igjennom utrolig mange bilder av Di4, men ingen som viser selve eksosrørene. Min plan er i tillegg til den pene smussingen å bore opp selve rørene og male dem sorte inni. Er det noen som kan hjelpe med bilder??

Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2005 at 13:02

 

Hei Stein.

Jeg må fremdeles beklage den noe dårlige kvaliteten på bildene.

Det er ingen eksosrør som komme opp av taket på en Di 4. Eksosen kommer opp av den risten du ser framom takviftene. Eksosrørene fra motoren stopper under risten, så man ser dem ikke. Man kan se de gjenom vindet i lokkåpen, men de er skult under risten oppe på taket.

Hvist at du vil ha det mere realistisk kan du jo bore xxxxxx antal hull i risten, men jeg trur at det er mere prakk en glede i å gjøre det.

 

 

 

 

 

 

Håper du fikk svar på spørsmålet.

Mvh Åge

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2005 at 14:01

Et forbilde for en som akkurat har fått sin Di4 i posten! Wohoo! Og det er meg!!!

*sikle* Glede seg!

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2005 at 18:43

Takk for svaret, for dette visste jeg ikke.

Det blir nok ikke noen små hull!!

Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2005 at 16:37

Bare hyggelig.

Mvh Åge

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.