MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hjelp til digitalstyring og Roco multiMaus
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hjelp til digitalstyring og Roco multiMaus

 Post Reply Post Reply
Author
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjelp til digitalstyring og Roco multiMaus
    Posted: 11 januar 2013 at 19:53
Kjøpte  NMJ Topline Digitalt Startsett med EL 13 i dag, men har enda ikke klart å få toget til å kjøre. Styringen er Roco multiMaus. Dekoder ble satt inn i butikken så jeg vet ikke noe om den.
Når ingenting annet fungerte så måtte jeg lese bruksanvisninger. Jeg har forstått at adressen på loket må passe med adressen i mulitmausen, men det hjalp meg ikke så mye mer. Hvordan finner jeg adressen til loket? Har lest at side 42 og 43 er sentralt i manualen, men akkurat nå har jeg behov for opptenning til peisen. Kontrollen er nå igjen tilbakesatt til fabrikkinnstillingen.
Er det noen som har løsning på nøtten så jeg får kjørt noen runder i kveld?
Marius
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2013 at 20:09
De fleste lokdekodere er levert forhåndsprogrammert til adresse 3. Denne er det så opp til brukeren å endre. Jeg tviler på at butikken har omprogrammert adressen uten å gi beskjed.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2013 at 20:48
Menu + 1 så kan du forandre på adressen, men dog 2 siffer?.
A matter of life and death
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2013 at 22:19
Jeg har forsøkt meny +1 og endret adresse fra 01 og oppover i 20-tallene uten resultat. Noen andre triks?
Back to Top
Arild View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 28 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2013 at 22:52
Hei,

Har du prøvd en reset på dekoderen ? CV8 til CV8?
Da stiller du dekoderen tilbake til fabrikkinnstilling.Hold inne meny,gå til program trykk ok,velg CV8ok til CV8
Gå ut av menyen,gå til lok1 på display,da er dekoderen p adresså 3. Hvis ikke dette går,så kan du ha fått en dekoder med feil,den kan også være satt i feil vei i pluggen.Virker lysene?

Mvh Arild
Mvh Arild

H0 Roco Digital,ØBB,DB epoke 3&4,+ litt skandinavisk :)
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2013 at 09:38
Dekoderen i toget satt ikke ordentlig, men nå fungerer det.
Back to Top
Arild View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 28 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arild Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2013 at 12:12
Så flott at du fikk det til,dekoderen må kanskje ha løsnet under transport.Velkommen til en flott hobby.Er det noe du lurer på,så er det bare å spørre her på forumet.Her er det mange som kan mye,og husk at ingen spørsmål er dumme.Jeg er selv nykommer,men har fulgt med siden 2004.Ha en fortsatt fin helg
Mvh Arild

H0 Roco Digital,ØBB,DB epoke 3&4,+ litt skandinavisk :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.