Hjelp til digitalstyring og Roco multiMaus
Printed From: MJF Forum
Category: Modelljernbane i alminnelighet
Forum Name: Digitalstyring, datastyring og automatikksystemer
Forum Description: Alt om digital og automatisk styring av modelljernbane
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=7458
Printed Date: 27 november 2024 at 01:19 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Topic: Hjelp til digitalstyring og Roco multiMaus
Posted By: _marius
Subject: Hjelp til digitalstyring og Roco multiMaus
Date Posted: 11 januar 2013 at 19:53
Kjøpte NMJ Topline Digitalt Startsett med EL 13 i dag, men har enda ikke klart å få toget til å kjøre. Styringen er Roco multiMaus. Dekoder ble satt inn i butikken så jeg vet ikke noe om den.Når ingenting annet fungerte så måtte jeg lese bruksanvisninger. Jeg har forstått at adressen på loket må passe med adressen i mulitmausen, men det hjalp meg ikke så mye mer. Hvordan finner jeg adressen til loket? Har lest at side 42 og 43 er sentralt i manualen, men akkurat nå har jeg behov for opptenning til peisen. Kontrollen er nå igjen tilbakesatt til fabrikkinnstillingen.Er det noen som har løsning på nøtten så jeg får kjørt noen runder i kveld?Marius
|
Replies:
Posted By: TorsteinS
Date Posted: 11 januar 2013 at 20:09
De fleste lokdekodere er levert forhåndsprogrammert til adresse 3. Denne er det så opp til brukeren å endre. Jeg tviler på at butikken har omprogrammert adressen uten å gi beskjed.
|
Posted By: Wickerman
Date Posted: 11 januar 2013 at 20:48
Menu + 1 så kan du forandre på adressen, men dog 2 siffer?.
------------- A matter of life and death
|
Date Posted: 11 januar 2013 at 22:19
Jeg har forsøkt meny +1 og endret adresse fra 01 og oppover i 20-tallene uten resultat. Noen andre triks?
|
Posted By: Arild
Date Posted: 11 januar 2013 at 22:52
Hei,
Har du prøvd en reset på dekoderen ? CV8 til CV8? Da stiller du dekoderen tilbake til fabrikkinnstilling.Hold inne meny,gå til program trykk ok,velg CV8ok til CV8 Gå ut av menyen,gå til lok1 på display,da er dekoderen p adresså 3. Hvis ikke dette går,så kan du ha fått en dekoder med feil,den kan også være satt i feil vei i pluggen.Virker lysene?
Mvh Arild
------------- Mvh Arild
H0 Roco Digital,ØBB,DB epoke 3&4,+ litt skandinavisk :)
|
Date Posted: 12 januar 2013 at 09:38
Dekoderen i toget satt ikke ordentlig, men nå fungerer det.
|
Posted By: Arild
Date Posted: 12 januar 2013 at 12:12
Så flott at du fikk det til,dekoderen må kanskje ha løsnet under transport.Velkommen til en flott hobby.Er det noe du lurer på,så er det bare å spørre her på forumet.Her er det mange som kan mye,og husk at ingen spørsmål er dumme.Jeg er selv nykommer,men har fulgt med siden 2004.Ha en fortsatt fin helg
------------- Mvh Arild
H0 Roco Digital,ØBB,DB epoke 3&4,+ litt skandinavisk :)
|
|