MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fremo-treffenes plassering
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fremo-treffenes plassering

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 08:43
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Et lite duste spørsmål fra en som er relativt fersk i FREMO.....er BM 88,BM 66 ,BM 64,BM 67 etc...fredet fra TB? det er jo rene motorvognsett,og det er for dyrt til å ikke få regelmessig "trim"..
 
Sannsynligvis, men sjekk med arrangøren for treffet du tenker på. For andre lok så kan du jo bruke metoden med å klemme på en bøyle over bufferne og fest med en liten dråpe hvitlim. Da kan du ta de av igjen.
 
Kai
Back to Top
Herman View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Herman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 14:01
Originally posted by Stian Stian wrote:

jeg synnest at FREMO ser ganske interesangt ut, men siden jeg bare er 15 så vet vel alle her at en 15 årings økonomi ikke er så bra...


Selv en 15-årings lommepenger rekker vel til 398,- til togbilletter Bergen - Gardermoen. Så gjenstår det å prøve å tigge til seg overnattingsplass hos Fremo-interesserte venner i Oslo, samt overbevise en bilist om at vedkommende har plass til deg i bilen, og ta med seg solid med matpakke hjemmefra...

Det vanskeligste blir nok å spørre foreldrene dine om du får lov.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 14:50
får no faktisk lov til å dra til oslo da.... skal dit i romjulen en dags tur. men det er overnattingen som blir problemet..... men 1 årig treff i bergen skader da ikke?Wink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 21:54
Originally posted by Stian Stian wrote:

får no faktisk lov til å dra til oslo da.... skal dit i romjulen en dags tur. men det er overnattingen som blir problemet..... men 1 årig treff i bergen skader da ikke?Wink
Det skader slett ikke det, men for å få til det så betinger det at en tilstrekkelig mengde Bergensere setter i gang med FREMOdulbygging... Treffene blir jo stort sett arrangert de plassene hvor det finnes en del aktive modulbyggere...
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 09:57
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

......personlig ønsker jeg TB en smertefull død, ferdig snakkaWink.......det er stygt og like lite troverdig som de fleste andre typer kobbel.....kjøpe duplikater av et eller annet som koverteres til TB og blir ubrukelig 362 dager i året,er også uaktuelt......sånn,nå har jeg vært like sær som August 1959 LOLLOL
Hmm... Hva er egentlig være med å ha et par billige rocovogner liggende ubrukt hele året utenom treff i forhold til å ha vitriner fulle av messingmodeller stående ubrukt nesten hele året?Wink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Herman View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Herman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 10:36
Originally posted by Stian Stian wrote:

men det er overnattingen som blir problemet...


Jeg tror som nevnt ikke at overnatting trenger å koste noe.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 15:49
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

......personlig ønsker jeg TB en smertefull død, ferdig snakkaWink.......det er stygt og like lite troverdig som de fleste andre typer kobbel.....kjøpe duplikater av et eller annet som koverteres til TB og blir ubrukelig 362 dager i året,er også uaktuelt......sånn,nå har jeg vært like sær som August 1959 LOLLOL
Hmm... Hva er egentlig være med å ha et par billige rocovogner liggende ubrukt hele året utenom treff i forhold til å ha vitriner fulle av messingmodeller stående ubrukt nesten hele året?Wink
 
Eirik
..er bare sær og vanskelig,EirikWink........blir nok til at jeg tar med meg BM 88, BM66 etc. til fremtidige "old timer" treff......at alle modellene mine står og støver ned for tiden er fordi jeg ikke har noe fast anlegg å kjøre på....men,jobber hardt med den sakenWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 16:00
TB er uaktuelt for meg, også - likeledes full konvertering til RP25 !
(Det er påskudd jeg trøster meg med når jeg ser på de uåpnede modulbyggesettene jeg har ståede).
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2009 at 16:23
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

TB er uaktuelt for meg, også - likeledes full konvertering til RP25 !
(Det er påskudd jeg trøster meg med når jeg ser på de uåpnede modulbyggesettene jeg har ståede).
 
Vel, hvis det fungerer som trøst for deg så er det vel greit nok. Men konklusjonen til Morten i innlegget over vel mer riktig. Wink
 
Man trenger kun noen få vogner som man setter av til Fremo bruk. Hva man gjør ellers hjemme, om det er HO, N, Z eller whatever spiller ingen rolle.
 
Jeg har heller aldri vært noen stor fan av TB-kobbel, men har innsett og akseptert at for å få være med på denne typen MJ som tiltrekker meg veldig, så er det å konvertere noe matriell ganske overkommelig.
 
Kai
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.