MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Velkommen til Kristiansand!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Velkommen til Kristiansand!

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 20:02

her kommer noen bilder til...jeg var en liten tur opp i ribbeveggen og fikk dette bildet....

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 20:08
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Og når vi er inne på Rps....
 
 
Litraen på denne er Ealos, men understellet er av samme type som Rps. Om den opprinnelig var en Rps, vet jeg ikke. Og denne var helt klart en av de positive materiell-observasjonene for min del.Clap (I tillegg til stammen med bilvogn, rekken av skiftetraktorer osv... Clap)
 
Spørs om ikke jeg skal ta fram noen stakevogner fra Märklin jeg har liggende, og gjøre det samme.
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 20:08
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

 
 
Hvem er det som har "laget" den rå Stangeland Kran-modellen?
Nydelig!!!!
 
Har en kompis som kjører en slik for Stangeland.
 
Smileve
 
Det er nok ingen ringere enn fotografen selv detClap


Edited by jevistad - 08 september 2008 at 20:09
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 20:14
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
 
 
 
Jøss, var den så langt på tur??
Trudde den bare var stasjoner på Sandnes, etter at den ikke passet inn på H...Steinsnes fordi noen hadde satt lasterampen fornærme sporet slik at stigtrinnene gikk iWink
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 20:24

dette er rett på utsiden av Sandnes..og ikke Horte.....eh...Steinsnes...en liten foto tur jeg tok utenom sesjonene...

 

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 21:22
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

... noen hadde satt lasterampen fornærme sporet slik at stigtrinnene gikk i
 
Eller NOEN som ikke kan lage skalariktig modeller!
 
Haha... Hørte jeg noen sa SKALA-designWink
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 21:36
er det noen som fikk knipsa OBAS biltoget ved Vatnamot?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 22:16
Glemte i mitt første innlegg og takke for et bra treff, det ligger ufattelig mye arbeid bak et slikt treff, så all honør til de bak.
 
En annen ting jeg liker veldig godt med Fremo treff er alle de hyggelige (ja ikke alle fra øst er like hyggelige da Wink) folkene. Det er vel sånn at like barn leker best...
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 22:41
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

 
 
Hvem er det som har "laget" den rå Stangeland Kran-modellen?
Nydelig!!!!
 
Har en kompis som kjører en slik for Stangeland.
 
Smileve
 
Takk-takk, som Jon Einar skrev så er jeg nok skyldig selvEmbarrassed. Ikke så mye arbeid nedlagt, bare litt maling og tilpassing av dekaler på en Herpa modell. 
 
Arne
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 22:59
Straff for slikt må være ros...WinkWink
Det er jo ikke alltid mye som skal til for å få en flott model...Clap
 
Smileve
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
grinda View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote grinda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 23:04
Krana ble bra den Arne, du har nok en gang overbevist oss om at du er kompetent til dette.Smile
 
På vegne av Kristiansand gjengen må jeg bare takke alle frammøtte for ei fantastisk helg. Er Veldig enig med Svein at på treffet møter man mange hyggelige folk, og det gir jo hobbyen en ekstra dimensjon.
 
Erik K
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2008 at 11:35
Etter litt oppstartsproblemer, ble dette et knallbra treff.
Det er kun mitt andre treff, så jeg har defor ikke så mye å sammenligne med.
Jeg storkoste meg, mange hyggelige folk og 4 veldig bra gjennomførte kjøresesjoner gjorde opplevelsen fullkommen.

På dette treffet debuterte jeg som txp på sesjon 2 på lørdag.
Det som var ekstra gøy var at det var på Sandnes stasjon!
For de som enda ikke har prøvd seg som txp, kan dette anbefales på det sterkeste! Du får en helt annet innblikk i trafikkavviklingen når du har en slik jobb.

Tusen takk til arrangør for alle timer de har lagt ned for å få dette til, alle som stilte med materiell og også alle andre deltakere som gjorde spillet så bra som det ble. Clap
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2008 at 13:41
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Men jeg vil på vegne av Sandnesgjengen rette en stor takk til Horten og Kristiansandsgjengen for et vel gjennomført treff.
 
Æres den som æres bør:
 
Fra Horten var det kun Eirik og Dag Cato som var med å arrangere treffet, så det var nok ingen "gjeng" herfraSmile
 
 
Men uansett: ClapClapClap for et vel gjennomført treff!!!
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2008 at 12:25
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

 
 
Trenger jeg å si merClap
 
 
Var dette den eneste Lps"en på treffet?
Det har vel blitt solgt endel flere byggesett av disse, eller lider de av modulbyggesett-syndrometLOL


Edited by jevistad - 10 september 2008 at 12:25
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2008 at 15:13
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 
Var dette den eneste Lps"en på treffet?
Det har vel blitt solgt endel flere byggesett av disse, eller lider de av modulbyggesett-syndrometLOL
 
Dette kan ikke være det samme syndromet, da jeg har bygget et modulbyggesett (Raastadvatn, som var på treffet). Jeg kjøpte et byggesett til nå sist i Arendal, men Prosjekt Steinsnes dukket opp umiddelbart etter treffet... Smile   
 
Og dette Steinsnes vil nok holde meg beskjeftiget en stund til, er jeg redd.Wink 
 
Tømmervognene, derimot .........................   Det vil nok drøye litt tilCry
 
 
 
 
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2008 at 22:32
2 dager siden nedpakkingen nå... og jeg føler jeg snart har tatt igjen den tapte søvnen fra hele forrige ukeSmile
 
Vil bare få lov til å takke alle jeg hadde gleden av å se igjen eller treffe for første gang for et hyggelig samvær i Kristiansand i helgen.
 
Med unntak av ett forsøk i Sandnes for et par år siden var vel dette noe av det første som ble arrangert av "moderne" fremo treff her i landet, og jeg håper virkelig vi kan få se flere slike treff med moderne materiell etter hvert. Kanskje man etter hvert kan få til et fast moderne høsttreff?
 
Dette var også første gang jeg hadde "fornøyelsen" av å være med på å planlegge et slikt treff. Resultatet får dere andre gjøre opp deres egen mening om, men for egen del var det hvertfall litt av en erfaring på godt og vondt. Det var mange inntrykk og problemstillinger som festet seg på kort tid. Ting man skulle ha gjort, ting man ikke skulle ha gjort... Totalt sett litt av en opplevelse og erfaring, og definitivt mye lærdom. Det er utrolig mange små biter som skal passe for at puslespillet skal bli ferdig, og jeg er utrolig taknemlig ovenfor de av dere som tok tak i forskjellige områder spesiellt underveis i oppstarten av treffhelgen. Det er en fornøyelse å treffe så mange positive, hjelpsomme og engasjerte entusiaster samlet på et sted.
 
Og ikke minst syns jeg alle som stillte opp med moduler og rullende materiell er de som fortjener den største takken. Uten disses vilje til å delta ville det ikke kunnet arrangeres treff, så disse personene er de virkelige heltene i et slikt arrangement som et fremo treff er.
 
Håper vi sees til nytt treff om ikke alt for lenge!
 
Eirik
(som i likhet med dr. Hansen nå skal holde seg til å pusle med steinsnes stasjon en tid fremover..)
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2008 at 23:06
Øvelse gjør mester,EirikClap Du har absolut potensiale vil jeg si....en bra debut......spesial oppdraget med Cargolinken var en høydare for meg Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2008 at 23:47
AMJK"s bilder fra treffet : http://arendalmjklubb.blogspot.com/
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2008 at 21:32
Flotte bilder som vanlig Tore og Halvor!
 
Takk skal dere ha


Edited by jevistad - 11 november 2008 at 21:35
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2008 at 22:23

Fine bilder.

De Rps-vognene med fliskasser likte jeg veldig godt.
Er det noe som er tilgjengelig på markedet? Sikle sikleWink
 
Minnes fra barndommen fra Østlandet, vokste opp "linjelangs" ved Nakkerud stasjon, der husker jeg godt lange godstog med Rps "fliskasse" vogner.
 
 
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
grinda View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote grinda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2008 at 22:45
Flotte bilder folkens, bra levert Halvor og Tore.
 
Takk så mye...
 
Hilsen
 
Erik k
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2008 at 23:32
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Fine bilder.

De Rps-vognene med fliskasser likte jeg veldig godt.
Er det noe som er tilgjengelig på markedet? Sikle sikleWink
 
Minnes fra barndommen fra Østlandet, vokste opp "linjelangs" ved Nakkerud stasjon, der husker jeg godt lange godstog med Rps "fliskasse" vogner.
 
De flisvognene var velprodusert av gutta i Kløfta mj-klubb. Mener Per Roar har hatt en finger eller to med der, men det var vel en av de andre som drev og støpte kassene i resin...
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Svein Ove Holte View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 09 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Ove Holte Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2008 at 21:50
 
 
HalloThumbs%20Up
 
 
Må vel ta på meg noe av skylda for den RPS vogna.
Det er riktig at kassene er støpt i resin.
Har laget en master i plastprofiler som vi har støpt av.
Venter nå på dekaler sånn at vi får smusset de litt.
Ellers er vognene mer eller mindre modifiserte Marklin vogner.
Legger ved et bilde.
 
 
Hilsen Svein Ove
Svein Ove Holte
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.