MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Visning uten innlogging
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Visning uten innlogging

 Post Reply Post Reply
Author
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Visning uten innlogging
    Posted: 14 februar 2006 at 12:49

Dersom jeg ikke er innlogget, eller det er en stund siden jeg logget meg inn, kan jeg ikke lenger få opp innholdet i trådene, bare oversikten. Dersom jeg allerede er innlogget må jeg ofte logge meg ut, og så logge inn igjen for å få opp innholdet. Ellers får jeg bare melding om at siden ikke kan vises.

Er dette noe som har kommet med den nye innloggingsprosedyren?

Hilsen Halvor

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2006 at 13:22

Du tror ikke det har noe med problemet som er beskrevet av DC og forklart av Heine i denne tråden å gjøre?

Har du sjekket hvilken link du bruker inn til forumet?

Eirik

Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2006 at 13:26

Har detskjedd endringer i innloggingesprosedyren i det seinere?  Trykker som vanlig "Hurtiginnlogging" og får opp Brukernavn/passord som før, men nå blir jeg tett videre til ei ny side der dette må manuellt legges inn ennå en gang + en kontrollkode.  Dette virker unektelig svært tungvindt og lite brukervennlig!  Er det meg som gjør noe feil eller er systemet blitt så forstokka tungvindt?

 

Per Einar Oreberg

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2006 at 16:42
Originally posted by Per Einar Orebe Per Einar Orebe wrote:

Har detskjedd endringer i innloggingesprosedyren i det seinere?  Trykker som vanlig "Hurtiginnlogging" og får opp Brukernavn/passord som før, men nå blir jeg tett videre til ei ny side der dette må manuellt legges inn ennå en gang + en kontrollkode.  Dette virker unektelig svært tungvindt og lite brukervennlig!  Er det meg som gjør noe feil eller er systemet blitt så forstokka tungvindt?


Det er sikring mot at uvedkommende skal klare å komme seg inn. Vi hadde islamister her i forrige uke...
Forumet er oppdatert og bedre sikring er lagt inn. Den koden du må skrie inn er sikring bl.a mot at automatiske nettroboter skal komme seg forbi og legge inn reklame og drit...
Det skulle ikke være nødvendig å skrive inn ting to ganger, hva skjer eksakt?

Hvis du krysser av for "Automatisk innlogging" vil brukernavn/passord automatisk komme opp når du logger inn, og du trenger da bare skrive inn den koden.



Edited by Henning L - 14 februar 2006 at 16:44
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2006 at 23:03

Ja! Begge feltene (Boksene) under er merket ut.  Måtte legge inn opplysningen på nytt.  Jeg gikk ut for å sjekke spesielt!

 

15/2-06: Testa nå flere ganger fra andre maskiner og får ikke automatinnloggingen til å fungere. Er det settinger i maskiner som er forskjellen?



Edited by Per Einar Orebe - 15 februar 2006 at 10:14
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2006 at 23:12

Quote Hvis du krysser av for "Automatisk innlogging" vil brukernavn/passord automatisk komme opp når du logger inn, og du trenger da bare skrive inn den koden.

Denne muligheten er også borte!

Quote Du tror ikke det har noe med problemet som er beskrevet av DC og forklart av Heine i denne tråden å gjøre?

Joda, jeg bruker den gamle linken. Men dette har da gått svært stille for seg.

Hilsen Halvor

 

Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2006 at 23:40
Endelig pålogget igjen.
Bruker Firefox, måtte slette cookies/informasjonskapsel for mjf.no for før jeg kunne få en skikkelig innlogging.

Det har vært andre som også har slitt med hackere i det siste. Joe Fugates forum opplevde det før jul, og han måtte både oppdatere og flyttet hele forumet. Dessuten har han lagt inn noen egne triks (han er webdesigner av yrke).
Det står litt om det på forumet hans i den generelle delen.
(Jeg legger ikke ut link her nå - den som vil finne det, finner det nok)

KnuT
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2006 at 14:50

Denne innlogginga virker for DUM!  En masse knotting for å legg inn samme opplysning mange ganger.   Da får jeg sitte på sidelinja til jeg hører at det er blitt funksjonellt enklere.  Alt er krysset av slik det skulle være for å huske men alikevel er det ikke der når jeg trenger det

 

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2006 at 16:36
Originally posted by Per Einar Orebe Per Einar Orebe wrote:

Denne innlogginga virker for DUM!  En masse knotting for å legg inn samme opplysning mange ganger.   Da får jeg sitte på sidelinja til jeg hører at det er blitt funksjonellt enklere.  Alt er krysset av slik det skulle være for å huske men alikevel er det ikke der når jeg trenger det


Hvis jeg forstår deg riktig, fungerer ikke avkryssing for automatisk innlogging hos deg?
Jeg er usikker på hvordan du loggger inn, men hvis du klikker på "Logg inn" skulle du ikke behøve å fylle ut noen felt mer enn én gang, i alle fall, selv om "automatisk pålogging" ikke funker hos deg.
Det nye er at du nå også må fylle ut den koden under.

Har du fulgt rådet om å fjerne "cookies" etc? Ser at du skriver at du har samme problem på flere maskiner, det høres underlig ut - har du brukt dem mot det gamle forumet tidligere?

Det er beklagelig at det er nødvendig å komplisere innloggingen - men sikkerhet er viktig. Imidlertid skulle det slett ikke være så tungvint som du opplever det - hos meg fungerer det som før.

Jeg bruker Firefox, i Mac OS X 10.4.
Antar de fleste bruker Windows XP/Explorer?

Hvilket operativsystem og nettleser bruker du?

mvh
Henning L
Webgnom


Back to Top
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 04 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 372
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2006 at 20:38
Hei

Siden noen lurer på hva folk bruker som OP og nettleser.

Jeg bruker Opera og Win 2000 på den ene PC"en jeg bruker og "vanlig" Win XP og IE på den andre. Men bruker mest Opera.


PR
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2006 at 22:34
Originally posted by Henning L Henning L wrote:


Hvis jeg forstår deg riktig, fungerer ikke avkryssing for automatisk innlogging hos deg?
Jeg er usikker på hvordan du loggger inn, men hvis du klikker på "Logg inn" skulle du ikke behøve å fylle ut noen felt mer enn én gang, i alle fall, selv om "automatisk pålogging" ikke funker hos deg.
Det nye er at du nå også må fylle ut den koden under.

Har du fulgt rådet om å fjerne "cookies" etc? Ser at du skriver at du har samme problem på flere maskiner, det høres underlig ut - har du brukt dem mot det gamle forumet tidligere?

Det er beklagelig at det er nødvendig å komplisere innloggingen - men sikkerhet er viktig. Imidlertid skulle det slett ikke være så tungvint som du opplever det - hos meg fungerer det som før.

Jeg bruker Firefox, i Mac OS X 10.4.
Antar de fleste bruker Windows XP/Explorer?

Hvilket operativsystem og nettleser bruker du?

mvh
Henning L
Webgnom

Begge knappene under står på JA og jeg har en reformatert maskin (Gjort mens dette "angrepet" pågikk) 

 

Jeg har prøvet både hurtig innligging (Navn/passord på toppen av siden) og logg inn.  Dette gir samme resultat.  Jeg kan jo ha fått inn Cookies så jeg skal teste med å fjerne dem!

 

Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2006 at 08:59

Tidligere fikk jeg opp mitt tidligere brukte brukernavn og passord når jeg måtte logge inn på nytt, noe som skjer hele tiden siden jeg bruker to forskjellige maskiner. Nå er dette borte...  (jeg har slettet cookies, og endret linken til forumet)

Det finnes heller ingen "avkryssing" for å lagre brukernavn og passord som jeg har hatt tidligere. Så lenge jeg kan kople opp til forumet uten å logge inn på nytt er det ingen problemer.

Hilsen Halvor

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2006 at 09:42
Ok, folk har problemer, og ting i innloggingen er blitt borte...
Bildeoppkoblingen fungerer ikke ennå siden vi her en ufattelig trææg tjenesteleverandør, så sjekk linken under for å se det jeg får opp når jeg logger inn: Login-vindu

Ser deres ut på samme måte?

Legg merke til at cookies stå på i nettleseren.
Dvs at mjf.no-nettstedet legger igjen en liten "informasjonskapsel" (som det heter i IE) på maskinen om at du her vært gjennom korrekt innloggingsprosedyre og er den du skal være.

Er det flere som har problemer med innlogging?

mvh
Henning L
webgnom
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2006 at 09:48

Hei !

Jeg bruker Windows XP og Internet Explorer. Logget meg på den nye utgaven med bruker ID passord og den ekstra koden en gang, og thats it. Etter dette har  jeg blitt logget rett inn, uten problemer

Har ikke slettet cookies eller noe annet.

Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2006 at 13:07
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei !

Jeg bruker Windows XP og Internet Explorer. Logget meg på den nye utgaven med bruker ID passord og den ekstra koden en gang, og thats it. Etter dette har  jeg blitt logget rett inn, uten problemer

Har ikke slettet cookies eller noe annet.

Tom Lynga

Da er du heldig!  Ikke jeg!  Dette begynner å ligne en farse av en innlogging.

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2006 at 13:19
Jeg har vært innlogget hele tiden. Også første gang jeg var inne etter at forumet var oppdatert. Jeg prøvde å logge ut i går for å se hvordan den nye innloggingen var, og det eneste jeg måtte skrive var den "grafiske" koden.

Jeg buker Firefox og XP. Leser alltid dette forumet fra samme PC.

Så det eneste som plager meg med dette forumet er bredden på den f headingen som tvinger ut bredden på resten av forumet. Men der taler jeg tydeligvis for døve ører...

Mvh Heine
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.