MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - HobbyTrade MZ på k-skinner...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

HobbyTrade MZ på k-skinner...

Post Reply Post Reply
Author
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: HobbyTrade MZ på k-skinner...
    Posted: 12 oktober 2008 at 20:58
Hallois!

Kjøpte meg en HobbyTrade MZ på Bergensmessen, og skulle idag endelig få teste den litt på anlegget mitt... Skuffelsen var stor når loket skulle forsere den første vekselen... Loket stopper i vekslene mine, ser ut som om det henger fast i noe, enten det er slepesko eller noen tapper på boogien... Noen som har vært borti noe lignende med MZ"en?

MvH
Thomas Olsen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2008 at 21:36
Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Hallois!

Kjøpte meg en HobbyTrade MZ på Bergensmessen, og skulle idag endelig få teste den litt på anlegget mitt... Skuffelsen var stor når loket skulle forsere den første vekselen... Loket stopper i vekslene mine, ser ut som om det henger fast i noe, enten det er slepesko eller noen tapper på boogien... Noen som har vært borti noe lignende med MZ"en?

...tipper du trenger å finjustere slepeskoen,thats itWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2008 at 22:08
Nei, da det samme skjer når jeg kjører boogien uten slepesko i front... Den stopper også opp, og tar borti noe...
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2008 at 22:43
sitter plogene skjevt? er det gummiringer på hjulene? gjør loket det over alle veksler, eller bare en?.....har null niks problemer med min...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2008 at 23:50
Har kuttet vekk noen tapper som henger ned foran hjulene på boogiene, ser ut som det skal være noe sand-greier.. De tok borti midtlederen på veksler...
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2008 at 00:33
Cry
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
eginor View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eginor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2008 at 23:58
Har opplevd det samme med MZ en min i DCC. Virker som loket henger i noken av vekslane, samt mister strømmen. Har testa samme vekslane med både Di4 og Di6 frå Hobbytrade. Begge krypkjøyrer over vekslane utan fnugg av problem.
Mvh Egil
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 10:38
Hei!

Er det ikke denne midtlederen som er så fantastik da? Dette problemet er nettopp en av grunnene til at jeg gikk over til 2-skinne systemet. På undersiden av Andrews boggiene fra Kadee er det noen bolter som hang seg fast i punktkontaktene, og det er ikke riktig å fjerne detaljer for å kompensere!

MVH, Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 10:46
Originally posted by rosenblad rosenblad wrote:

Hei!

Er det ikke denne midtlederen som er så fantastik da? Dette problemet er nettopp en av grunnene til at jeg gikk over til 2-skinne systemet. På undersiden av Andrews boggiene fra Kadee er det noen bolter som hang seg fast i punktkontaktene, og det er ikke riktig å fjerne detaljer for å kompensere!

MVH, Tom

Vist er det riktig å gjøre det, for noen av oss! Smakssak ;)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.