Print Page | Close Window

HobbyTrade MZ på k-skinner...

Printed From: MJF Forum
Category: Modelljernbane i alminnelighet
Forum Name: H0 2-skinne
Forum Description: For spørsmål relatert til H0/1:87 DC
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3921
Printed Date: 04 mars 2025 at 05:08
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Topic: HobbyTrade MZ på k-skinner...
Posted By: Per-Inge-2613
Subject: HobbyTrade MZ på k-skinner...
Date Posted: 12 oktober 2008 at 20:58
Hallois!

Kjøpte meg en HobbyTrade MZ på Bergensmessen, og skulle idag endelig få teste den litt på anlegget mitt... Skuffelsen var stor når loket skulle forsere den første vekselen... Loket stopper i vekslene mine, ser ut som om det henger fast i noe, enten det er slepesko eller noen tapper på boogien... Noen som har vært borti noe lignende med MZ"en?

-------------
MvH
Thomas Olsen

Replies:
Posted By: morten.h
Date Posted: 12 oktober 2008 at 21:36
Originally posted by Per-Inge-2613 Per-Inge-2613 wrote:

Hallois!

Kjøpte meg en HobbyTrade MZ på Bergensmessen, og skulle idag endelig få teste den litt på anlegget mitt... Skuffelsen var stor når loket skulle forsere den første vekselen... Loket stopper i vekslene mine, ser ut som om det henger fast i noe, enten det er slepesko eller noen tapper på boogien... Noen som har vært borti noe lignende med MZ"en?

...tipper du trenger å finjustere slepeskoen,thats itWink

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen

Date Posted: 12 oktober 2008 at 22:08
Nei, da det samme skjer når jeg kjører boogien uten slepesko i front... Den stopper også opp, og tar borti noe...

-------------
MvH
Thomas Olsen

Posted By: morten.h
Date Posted: 12 oktober 2008 at 22:43
sitter plogene skjevt? er det gummiringer på hjulene? gjør loket det over alle veksler, eller bare en?.....har null niks problemer med min...

-------------
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen

Date Posted: 12 oktober 2008 at 23:50
Har kuttet vekk noen tapper som henger ned foran hjulene på boogiene, ser ut som det skal være noe sand-greier.. De tok borti midtlederen på veksler...

-------------
MvH
Thomas Olsen

Posted By: Snikkaren
Date Posted: 13 oktober 2008 at 00:33
Cry

-------------
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz

Posted By: eginor
Date Posted: 15 oktober 2008 at 23:58
Har opplevd det samme med MZ en min i DCC. Virker som loket henger i noken av vekslane, samt mister strømmen. Har testa samme vekslane med både Di4 og Di6 frå Hobbytrade. Begge krypkjøyrer over vekslane utan fnugg av problem.

-------------
Mvh Egil

Posted By: rosenblad
Date Posted: 16 oktober 2008 at 10:38
Hei!

Er det ikke denne midtlederen som er så fantastik da? Dette problemet er nettopp en av grunnene til at jeg gikk over til 2-skinne systemet. På undersiden av Andrews boggiene fra Kadee er det noen bolter som hang seg fast i punktkontaktene, og det er ikke riktig å fjerne detaljer for å kompensere!

MVH, Tom

-------------
---------------------------------

Roco Z21, British OO

Date Posted: 16 oktober 2008 at 10:46
Originally posted by rosenblad rosenblad wrote:

Hei!

Er det ikke denne midtlederen som er så fantastik da? Dette problemet er nettopp en av grunnene til at jeg gikk over til 2-skinne systemet. På undersiden av Andrews boggiene fra Kadee er det noen bolter som hang seg fast i punktkontaktene, og det er ikke riktig å fjerne detaljer for å kompensere!

MVH, Tom

Vist er det riktig å gjøre det, for noen av oss! Smakssak ;)

-------------
MvH
Thomas Olsen

Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net