Roco NSB El.12 |
Post Reply | Page <12 |
Author | ||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg tror ikke det var det Åge tenkte på, selv om du har helt rett, Asgeir. "Dismabiguous, står det på Wikiepedia, med alternativet: "Akbar (اکبر) 'greater' or 'greatest' is the Arabic elative of kabir "great", as used in the takbir, Allahu Akbar (الله أكبر)." Men jeg er enig i at din tolkning er mer til saken. |
||
Svein S
|
||
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det var vel ikke Åge (Tåge) - men Tog - også kjent under en rekke andre brukernavn som f.eks. "Mini", "MJ", "Mikael Järn", "Pjokken" osv. |
||
Truls Slevigen
|
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Uffda!
|
||
Svein S
|
||
Slerke
Nykommer Joined: 22 april 2013 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk til TrulSS for at han hjelper oss å kontrollere hvem som er inne på forumet vårt. Tog er nok en skummel fyr som vi må passe oss for. Og her tror jeg Finn Moe er heelt enig. Men det er ikke noe problem å få stanset Tog. Ring NSB. Der vet de alt om hvordan man får tog ut av aktiv trafikk. |
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jøss! Enda et brukernavn, Henning |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sukk...
|
||
Pluggen
Veteran Joined: 09 april 2010 Status: Offline Points: 193 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jepp, ikke greit når man har identitetsproblemer. For mye omgang med leketog..? |
||
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
He, he - e itj enkelt d her, e d Tog - Tåg eller Tåge
Men det bra å ha noen som vett hvem som er hvem
Men hva har en ny butikk for SmallSize eventuell NMJ med El 12 å gjøre Edited by Tåge - 22 april 2013 at 21:57 |
||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har også hørt at Smallsize legger ned i Kristiandsand og Trondheim. Om det stemmer får andre uttale seg om.
Og Togbutikken vill med tid og stunder, også få nye lokaler. Også de er på Facebook. Edited by Wickerman - 23 april 2013 at 20:05 |
||
A matter of life and death
|
||
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
De er lagt ned står det på nettsidene dems.
|
||
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det spørs vel hvor mange som leser hele katalogen? I år har NMJ heller ikke lagt ut noen PDF-utgave for nedlasting på hjemmesidene. Det ble riktignok postet en link her på forumet til en PDF på et utenlandsk nettsted, og i den kan jeg ikke se at Ensjø er nevnt. I den engelske teksten står det at butikken er i Oslo, men det står ikke i den norske. Det står at butikken blir på 743 m^2 og at planlagt åpning er 3. mai.
På http://shop.smallsize.no/ står det: "Filialen i Kristiansand og Trondheim er lagt ned." |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hjelp..... det var da ikke måte på.... |
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har interese for Norske modeller - (den bilige utaven ) - men jeg har ikke NMJ katalogen - grunnen er det at jeg ikke har bruk for kataloger lengere, no som man har internett - der finner man stort sett det meste - men tydelig vis ikke ..
For jeg tenkte at no var det ikke nødvendig og få tak i alle de katalogene lengere, ja, ja, så feil kan man ta ..
|
||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
||
parnulf
Viderekommen Joined: 01 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 80 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Denne pussige lederen i en herværende liten, men stolt publikasjon (selv kaller de det a v i s), dukket opp i dag.
Høl
26. April -13 ViaVia! Nest
først med det nest siste! Avisen med egen stol til besøkende…
Nu er endelig VÅR kommet hit til
os på berget – og den er Grøn! Svensken har hatt sin i længre
tid, dog i en farve som minner om det man tilfører jorden før der spirer
og gror og grønes! Nylig hjemvendt fra vår udenbys
(onde tunger kalder det s t e d , men vi
har ambitioner ud over egen næsetip og kalder det stolt en b y!) trip til en derværende forretning av
upperste klasse har vi kunnet ved selvsyn betrakte et eksemplar av det
udmærkede lokomotiv E l 1 2 . For en ren fornøielse! Og dertil pakket i pæne
esker, måtte det være en synd å kalle slikt k a r t o n g e r. Hvilken sann overflod: stablerne høye som hus i samme
størrelse. Herr Moe, man kunne tro den herre har en
forretningspartner ved navn Asbjørnsen så eventyrlig er det hele, har sjenket
os ennu en model av top qualitet, en i en lang rekke.(Ja vi skriver Herr Moe da en forretningsmann av det caliber
nok har hatt en finger med i dette spill.) Der skal kun byttes i noen relativt
få penge, så blir den din til evig eje. Selvfølgelig skal nevnes at udgifterne
kan nå opp i summe om man vil henge forbilledlig sleb etter denne drabelige
maskinen, da vogner kunne forekomme i et ikke mindre antall en halv-treds-sins-tyve*,
som dansken sier. Så stilner kan skje tungen til Den Lidende, Herr
Noksagt og hans Oldemor (en mann med mange navn, kan disse passe?): Det sømmer
seg ikke innvånere av vårt land om end i udkanten av vår verdensdel å sutre og
bære seg over at man i mer sentrale deler av vår tross alt lille verden har
kunnet glede seg over oven nevnte model i noen få dager mer enn os. Man venter
ikke forgjæves om man venter på noe så udsøkt og godt! Å spekulere i om datoer for åbenbarelser skulle henge
sammen med hvor vidt lønninger, feriepenge eller tiloversbleven skat nylig har
fylt vårt fra før av velfyldte agterspejl, ja det blir bare, ja spekulasjoner! Nu gjelder det at publikum benytter anledningen (får
håbe den Lidende allerede har ageret) og ikke klemmer kloen altfor stramt igjen
om portemoniksen; nei friskt mot og la skillingen rulle litt for e n gangs
skyld, ellers blir der jo ikke liv i noen ting. Man får huske på at man har
forpliktelse på seg til å handle litt nu ved et slikt fri-slipp, det har alltid
vist seg at man har det igjen ved en annen leilighed, leben und leben lassen
sier et gammelt ord og det bør man ikke forglemme nu da mange sitter og venter
på 17nde Mai og alle togene som da skal avvikles! Il og kjøb som det heter i annoncen. (*et meget høyt tall når det gjelder vogner i et tog) ViaVia ved Redaktøren ja, ja... |
||
Da er jeg på forumet, og for å bevise det, har jeg skrevet dette.
|
||
Tog
Medlem i MJF Joined: 11 mars 2013 Status: Offline Points: 278 |
Post Options
Thanks(2)
|
|
Til Redacteuren i Via Via Deres Redaction skal efter Brævets Ordlyd holde hus i et Høl. Vi øvrige har alleræde kommet os videre fra dette vel kændte sted, og jeg kan bare anbefale veien videre. Ærbødigst Tog Med følgende livsmotto: Det er mægen forskeld på et åbent sind og Høl i hue.
Edited by Tog - 27 april 2013 at 08:26 |
||
Harald
Viderekommen Joined: 10 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Til signaturen "Tog" - eller hvem han måtte være ...
Nu er det vel ikke så galt fatt ved den lille avis-notic - ei heller redactörens helse. Noticen omhandler jo kun en model et flott locomotive av type El12, der kan kjøbes for entusiasternes oppsparede penge. La ikke pengene ligge i madrassen ... Hilsen en entusiast ... |
||
Tog
Post Options
Thanks(1)
|
|
En god modell, men som det ble påpekt forandret ikke Roco masteren fra DM 3 for å gi El 12 lavere sidevinduer foran. Det ble heller ikke røde hjulringer. Derimot fikset de takstige med sikringsdeksel - dog uten varselgnist, men dette kan man jo sette på selv som dekal og ettergå med mattlakk.
Fint å se at detaljer som bøyde vinduspussere er på plass. |
||
Traxx
Nykommer Joined: 23 april 2010 Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Til "Tog"
Hvordan ser vitrineskapet ditt ut og eventuelt hvor har du kjøpt det? |
||
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Han må gjerne svare selv, men det ligner unektelig på det jeg har kjøpt av hr Tronrud http://www.mamut.net/vitriner/
|
||
Bjørn Egil
|
||
Tog
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tronruds skap er mesterverk i klassen. Men dessverre var ventetiden nokså lang på det tidspunktet jeg skulle ha mine skap. Derfor fikk jeg produsert dem selv. Kjøpte laminerte eikeplater hos Clas Ohlson som jeg tok med til et landsens snekkerverksted der de freste ut sporene til glassene samt litt pynt rundt ytterkantene. Bak på vangene fikk jeg frest ut forsenkning til bakplatene som jeg kjøpte hos en kjøkkenprodusent. En lokal glassmester med billig husleie og ditto priser skar ut glasshyllene samt vitrinedørene i resteglass, der jeg limte på et par glassbiter til å ta tak i når glassdørene skal skyves til side. Eikevangene beiset jeg selv og mattsprayet med klarlakk til slutt. Ikke akkurat Tronrudklasse, men helt OK. Prisen ble også rundt det halve, og det er jo ikke dumt når man trenger noen skap.
|
||
Terje Storjord
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
45 sekunder med Roco NSB El 12 live på klubbanlegget i Narvik sist mandag. Enjoy! |
||
Tog
Post Options
Thanks(0)
|
|
Märklin- og Trix-utgaven av El 12 er vel eksteriørmessig identiske? Nå som Märklinversjonen er i handelen kunne det være interessant å få en evaluering av Rocos El 12 mot de førstnevnte. Er for eksempel sidevinduene foran bedre forbildemessig på Märklinversjonen?
|
||
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |