Print Page | Close Window

Roco NSB El.12

Printed From: MJF Forum
Category: Produkter og produktomtaler
Forum Name: Nye produkter
Forum Description: Funnet noen nyheter verdt å melde om? Post dem her!
URL: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=7749
Printed Date: 01 desember 2024 at 20:24
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Topic: Roco NSB El.12
Posted By: richardvoorhaven
Subject: Roco NSB El.12
Date Posted: 17 april 2013 at 18:28
check out the Roco site 
http://www.roco.cc/de/product/179488-0-0-1-1-0-0-002002/products.html" rel="nofollow - http://www.roco.cc/de/product/179488-0-0-1-1-0-0-002002/products.html
and you will note that loco 72528, The NSB El.12 with sound, is stated as "verfügbar"- available. Shouldn't be too long before the loco is available in the shop Smile

Replies:
Posted By: Tog
Date Posted: 18 april 2013 at 09:02
10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2........

Posted By: VA
Date Posted: 18 april 2013 at 16:34

-------------
MVH

VA

Date Posted: 18 april 2013 at 17:01
Originally posted by VA VA wrote:

Er det noen som vet hvilken epoke denne modellen er fra. Tenker på de blanke vindusrammene?

Vestfold Modelljernbane Import hadde med seg en ny rødbrun Dm til messen på Jevnaker. Bildet av dobbelt-loket utenpå esken viser en Dm med blanke vindusrammer. Stor var derfor tilfredsstillelsen da jeg åpnet esken og det viste seg at loket inni hadde svarte gummi-illuderende vindusrammer. La oss håpe at også tvillingen El 12 har det på samme måten og at vi får gummilister rundt vinduene på vår modell også.

De små sidevinduene foran vil vi neppe unngå. Men det blir spennende å se om Roco supplerer med takstige med sikkerhetsdeksel i forhold til Dm'en.

Posted By: protter
Date Posted: 18 april 2013 at 20:01
Hei, min forhandleren Memoba i Wien har fat sin første EL12
http://www.memoba.at/bilder/roco_ro72527.htm" rel="nofollow - http://www.memoba.at/bilder/roco_ro72527.htm
Det ser ut at takstige med sikkerhetsdeksel er supplerert.

Posted By: jonas_sth
Date Posted: 18 april 2013 at 22:46

Blev bonus med nedre dörrhantag också Geek

-------------
modelltag http://www.modelltag.se" rel="nofollow - Forum https://www.facebook.com/groups/2026033354353432" rel="nofollow - Facebook

Date Posted: 18 april 2013 at 23:47
Ser ikke ut til at Roco har klart røde hjulringer.

Date Posted: 20 april 2013 at 08:19
El 12 har nå vært i salg i Tyskland i en uke i følge min hjemmelsmann. Pussig at den ikke kommer for salg samtidig i Norge - ettersom den norske modellen naturlig nok har størst interesse her. Kan det skyldes co-produsenters ønske om å "vente litt" for å få solgt ut annen vare?

Posted By: eika
Date Posted: 20 april 2013 at 10:24
Originally posted by Tog Tog wrote:

El 12 har nå vært i salg i Tyskland i en uke i følge min hjemmelsmann. Pussig at den ikke kommer for salg samtidig i Norge - ettersom den norske modellen naturlig nok har størst interesse her. Kan det skyldes co-produsenters ønske om å "vente litt" for å få solgt ut annen vare?
Det skyldes nok heller det faktum at det er vesentlig kortere transportveg fra Rocos lager i Bratislava til Tyskland enn det er til Norge...

-------------
Når går toget fra Skråvika?

Posted By: Dag Cato
Date Posted: 20 april 2013 at 12:01
Betyr det at modellen er under transport til en hobbyforhandler nær meg?

-------------
MVH

DC

Steinsnes? Hvilken Steinsnes?

Posted By: Asgeir
Date Posted: 20 april 2013 at 12:12

Kan det skyldes co-produsenters ønske om å "vente litt" for å få solgt ut annen vare?
Hva menes med dette??? Det er da nyhetene som selger og får kunden til butikken. Det gjelder å få nyhetene så tidlig som mulig.
Originally posted by eika eika wrote:

Det skyldes nok heller det faktum at det er vesentlig kortere transportveg fra Rocos lager i Bratislava til Tyskland enn det er til Norge...

eller importen er enklere og tar kortere tid innad EU enn til Norge..........

-------------
Asgeir

Bygger NSB og litt SJ 50-tallet

Date Posted: 20 april 2013 at 15:57
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

eller importen er enklere og tar kortere tid innad EU enn til Norge..........
Nei. Her er det bare transporttiden. Roco/Fleischmann sender og ordner all fortolling mens pakkene er underveis slik at de går rett ut til forhandlerene når de kommer inn til landet.

-------------

Posted By: VA
Date Posted: 20 april 2013 at 22:14

-------------
MVH

VA

Date Posted: 21 april 2013 at 08:55
"Asgeir skrev: Hva menes med dette??? Det er da nyhetene som selger og får kunden til butikken. Det gjelder å få nyhetene så tidlig som mulig."

Tror ikke alltid dette medfører riktighet. At nyhetene er presentert å skulle komme trigger riktignok kjøpsinteressen. Men deretter vil nok strategiske valg også kunne prege lanseringsdatoene. Slike som datoene for utbetaling av skattepenger, feriepenger og lønnsutbetalingsdatoer. Nedsalg av andre nylige lanseringer er nok også viktig. Målgruppen er ikke overvettes stor, og det ville være dumt å pøse på med for mange nyheter på en gang. Dette skaper hyllevarmere, noe som binder likviditeten til lagervarer. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er slik i tilfellet El 12, men enhver kremmer vil måtte ta hensyn til det ovennevnte.

Date Posted: 21 april 2013 at 12:16

Quote Tror ikke alltid dette medfører riktighet. At nyhetene er presentert å skulle komme trigger riktignok kjøpsinteressen. Men deretter vil nok strategiske valg også kunne prege lanseringsdatoene. Slike som datoene for utbetaling av skattepenger, feriepenger og lønnsutbetalingsdatoer. Nedsalg av andre nylige lanseringer er nok også viktig. Målgruppen er ikke overvettes stor, og det ville være dumt å pøse på med for mange nyheter på en gang.

Nå tror jeg ikke roco har den minste bekymring for når vi i lille Norge får lønninger eller feriepenger jeg da... Det de derimot tar hensyn til er hvor mange forhåndsbestillinger de har fått fra forhandlerene. Få forhåndsbestillinger betyr at en modell skyves nedover i produksjonskøen eller i værste tilfelle kanseleres.

-------------

Date Posted: 21 april 2013 at 13:01
Vel, NMJ er ikke en ordinær forhandler i dette tilfellet. Som det fremgår på NMJ's egne hjemmesider:

" Roco kommer endelig med malmbanelokomotivet NSB El12 til en meget hyggelig pris. Nykonstruksjon. NMJ har vært en viktig medhjelper på dette prosjektet og en stor pådriver for modellen. Vi har bidratt med tegninger, bilder og annen informasjon som gjør dette eventyret mulig."

Uten at jeg kan slå noe definitivt fast i den ene eller den andre retningen er det all grunn til å tro at NMJ har betydelig større gjennomslagskraft overfor Roco enn en hvilken som helst "brød"-forhandler. Det er rørende å tro på det absolutt gode i mennesket, men i krig, business og kjærlighet er dessverre det meste tillatt. I mellomtiden får vi håpe at loket dukker opp i Norge også - til uken. Så andre enn bare vi som henter loket i utlandet også kan få glede av det.

Date Posted: 21 april 2013 at 13:10
Quote Vel, NMJ er ikke en ordinær forhandler i dette tilfellet. Som det fremgår på NMJ's egne hjemmesider:

" Roco kommer endelig med malmbanelokomotivet NSB El12 til en meget hyggelig pris. Nykonstruksjon. NMJ har vært en viktig medhjelper på dette prosjektet og en stor pådriver for modellen. Vi har bidratt med tegninger, bilder og annen informasjon som gjør dette eventyret mulig."

Nuvel...dette er vel da omtrent det samme bidraget en av Norges minste forhandlere ( http://www.vmji.no" rel="nofollow - www.vmji.no ) i fjor ga roco med dokumentasjon/bilder av CargoLinks ellok det da.

Alle norske forhandlere som besitter kontakter og dokumentasjon på potensielle modeller vil da naturligvis bidra det de kan for å få flere slike modeller på markedet. Og det er da bare naturlig at NMJ som Norges eldste/største forhandler har den største kontaktflaten.
Du får meg likevel ikke et minutt til å tro at Roco lar seg diktere angående leveringstider på sine modeller av en norsk forhandler av den grunn.

-------------

Date Posted: 21 april 2013 at 13:26

NMJ , som du selv sier er Norges største i bransjen, har en ganske annen posisjon hos Roco enn Vestfold-

"kiosken".Dette samarbeidet har utviklet seg over tid og har blant annet resultert i felles startsett. Men når det er

sagt så håper heller ikke jeg at det skal ta særlig mye lenger tid med å få tolver'n ut i hyllene.

Mitt poeng var derimot at NMJ/Roco heller burde ha lansert EL 12 med brask og bram

først i Norge og gjort stas på det norske publikummet. Skulle den - mot formodning - først dukke opp om noen

dager under åpningen av NMJ's nye store hobbysenter på Ensjø , så....

Posted By: Wickerman
Date Posted: 21 april 2013 at 18:45

Server Error

Eller gjøre som EMI, de får produsert cder i Holland for Europa. Cdene blir sendt til EMi Norge som har de på lager. Så får feks Platekompaniet de inn på lager uka føre. Normalt blir de lagt for salg på mandager, noen ganger også fredag. Butikken får beskjed at de ikke får lov å selge de i butikken føre datoen som Artisten har bestemt sammen med plateselskap.

Har selv fått beskje at de har varen på lager, men får ikke lov å selge føre mandag. På den måten slipper en CD samtidig i hele Europa.

-------------
A matter of life and death

Posted By: Laurenz
Date Posted: 21 april 2013 at 19:26

Jeg aner jo ikke hva som er fasiten men det er ikke tvil om at forholdet mellom NMJ og Roco er ganske tett og har vært det i flere år. Et meget godt eksempel på det er at Roco har solgt NMJ sine B3 i Roco-esker med Roco-nummer. Det er jo ganske så spesielt. Så jeg er ikke i det minste tvil om at NMJ kan påvirke produksjon/leveranse tidspunkt av enkelte modeller til Roco.
Men når El. 12 nå tydeligvis blir levert ut til enkelte forhandlere i utlandet så regner jeg med at den snart er å finne i Norge også. Skattepenger og feriepenger er en ting men det kommer mange nyheter i år så det er vel så viktig å spre det utover året.

Jeg er mest spent på hvilken som blir best av Roco og Märklin. Smile

Date Posted: 21 april 2013 at 19:47
Hadde jeg vært Finn Moe hadde jeg i alle fall ventet med å åpne for salget av El 11 til feriepengene kommer. Type 29/39 er et helt annet segment. Velholdne gamle oldboys kjøper seg limiterte  Superlinere like økonomisk ubesværet som Hvermansen stanser i en pølsebod. Leste i Kapital at det var 163 milliardærer i Norge i 2010. Og da er det vel unntatt smågutter som bare har fra ett hundre til 900 millioner kroner gjemt i halmen. Artig å se multimillionæren Støre holde hånd med Stoltenberg ved åpningen av AP's landsmøte mens de sang "Opp alle jordens bundne treller".Wink

Posted By: pkonc
Date Posted: 21 april 2013 at 20:43

Server Error

NMJ's nye butikk på Ensjø ??????.................... fortell.

Date Posted: 21 april 2013 at 21:11
Han sikter vel til at Small Size Hobbyland åpner en ny butikk der.  http://shop.smallsize.no/" rel="nofollow - http://shop.smallsize.no/
Men de fører ikke modelljernbane.

Posted By: Thomas F
Date Posted: 21 april 2013 at 21:41
Mener jeg leste ett sted at NMJ skal ha butikk der og? Eller var det kun ett utstillings anlegg de skulle ha der?

-------------
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell

Posted By: TorsteinS
Date Posted: 21 april 2013 at 23:26
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Han sikter vel til at Small Size Hobbyland åpner en ny butikk der.  http://shop.smallsize.no/" rel="nofollow - http://shop.smallsize.no/
Et google søk på "Norsk Modelljernbane" Ensjø gir diverse treff på NMJs facebook-side, med bl.a. denne teksten på søkesiden:

Sammen med SmallSize Hobbyland AS åpner vi Norges største fullsortiments hobbybuytikk [sic] på Ensjø i Oslo.

Om jeg følger noen av linkene til facebook-siden og søker på Ensjø, får jeg imidlertid ingen treff.

Date Posted: 22 april 2013 at 09:48
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Et google søk på "Norsk Modelljernbane" Ensjø gir diverse treff på NMJs facebook-side, med bl.a. denne teksten på søkesiden:

Sammen med SmallSize Hobbyland AS åpner vi Norges største fullsortiments hobbybuytikk [sic] på Ensjø i Oslo.

Om jeg følger noen av linkene til facebook-siden og søker på Ensjø, får jeg imidlertid ingen treff.

Ikke bare det TorsteinS siterer fra Facebook, men også resten av setningen:

"Sammen med http://nb-no.facebook.com/smallsizehobbyland?group_id=0" rel="nofollow -

Så her kommer nok det nye Mekka for MJ'ere om noen dager. Moe akhbar!

Posted By: ses
Date Posted: 22 april 2013 at 09:59

Så her kommer nok det nye Mekka for MJ'ere om noen dager. Moe akhbar!

MJ-religionen, ja. Det var vel det vi visste. Wink

-------------
Svein S

Posted By: Kleindorf
Date Posted: 22 april 2013 at 11:41
Jeg trodde at flere visste at NMJ åpner en større avdeling på Ensjø samtidig med Smallsize ?
Butikken på Strømmen kommer fortsatt til å være der, men med et mer spesialisert tilbud iflg. en av deres ansatte ...

-------------
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)

Posted By: Asgeir
Date Posted: 22 april 2013 at 12:41
"Moe akhbar"

Fullstendig offline:
Akkhbar mener jeg betyr nyhet eller oppslag

Så Moe akhbar betyr vel noe som "Moe nyheten"
Det var jo ganske treffende sagtLOL

-------------
Asgeir

Bygger NSB og litt SJ 50-tallet

Date Posted: 22 april 2013 at 13:23
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

"Moe akhbar"

Fullstendig offline:
Akkhbar mener jeg betyr nyhet eller oppslag

Så Moe akhbar betyr vel noe som "Moe nyheten"
Det var jo ganske treffende sagtLOL

"Akhbar" med 1 h betyr som du sier nyhet. "Akbar" uten h betyr stor. 

Date Posted: 22 april 2013 at 13:24

Jeg tror ikke det var det Åge tenkte på, selv om du har helt rett, Asgeir. "Dismabiguous, står det på Wikiepedia, med alternativet: "Akbar (اکبر) 'greater' or 'greatest' is the Arabic elative of kabir "great", as used in the takbir, Allahu Akbar (الله أكبر)." 

Men jeg er enig i at din tolkning er mer til saken. Thumbs Up

-------------
Svein S

Posted By: trulss
Date Posted: 22 april 2013 at 14:57
Originally posted by ses ses wrote:

Jeg tror ikke det var det Åge tenkte på...

Det var vel ikke Åge (Tåge) - men Tog - også kjent under en rekke andre brukernavn som f.eks. "Mini", "MJ", "Mikael Järn", "Pjokken" osv.

-------------
Truls Slevigen

Date Posted: 22 april 2013 at 15:22
Uffda! Embarrassed

-------------
Svein S

Posted By: Slerke
Date Posted: 22 april 2013 at 18:19
Originally posted by trulss trulss wrote:

Det var vel ikke Åge (Tåge) - men Tog - også kjent under en rekke andre brukernavn som f.eks. "Mini", "MJ", "Mikael Järn", "Pjokken" osv.

Takk til TrulSS for at han hjelper oss å kontrollere hvem som er inne på forumet vårt. Tog er nok en skummel fyr som vi må passe oss for. Og her tror jeg Finn Moe er heelt enig. Men det er ikke noe problem å få stanset Tog. Ring NSB. Der vet de alt om hvordan man får  tog ut av aktiv trafikk.

Posted By: J-I Hansen
Date Posted: 22 april 2013 at 18:26
Originally posted by Slerke Slerke wrote:

Takk til TrulSS for at han hjelper oss å kontrollere hvem som er inne på forumet vårt. Tog er nok en skummel fyr som vi må passe oss for. Og her tror jeg Finn Moe er heelt enig. Men det er ikke noe problem å få stanset Tog. Ring NSB. Der vet de alt om hvordan man får  tog ut av aktiv trafikk.

Jøss! Enda et brukernavn, Henning Smile

Posted By: jevistad
Date Posted: 22 april 2013 at 18:53
Sukk...

-------------
Hilsen Jon Einar

https://www.facebook.com/IndreStambane" rel="nofollow - https://www.facebook.com/IndreStambane

Posted By: Pluggen
Date Posted: 22 april 2013 at 18:54
Originally posted by trulss trulss wrote:

Jeg tror ikke det var det Åge tenkte på...

Jepp, ikke greit når man har identitetsproblemer. For mye omgang med leketog..?

Posted By: Tåge
Date Posted: 22 april 2013 at 21:56

Uffda! Embarrassed

He, he - e itj enkelt d her, e d Tog - Tåg eller Tåge Wink LOL

Men det bra å ha noen som vett hvem som er hvem Smile Thumbs Up

Men hva har en ny butikk for SmallSize eventuell NMJ med El 12 å gjøre Question Wink

-------------
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....

Posted By: Wickerman
Date Posted: 23 april 2013 at 20:04
Originally posted by pkonc pkonc wrote:

Hvis man leser NMJ katalogen for 2013, og det har de fleste som har intresse for norske modeller gjort? Står det at de åpner butikk 3 mai 2013 på Ensjø (overtar lokalene etter en verktrøybutikk) på 743m2 sammen med Smallsize. NMJ har også en facebook side hvor man også kan finne noe info, i tilegg til Katalogen.

Har også hørt at Smallsize legger ned i Kristiandsand og Trondheim. Om det stemmer får andre uttale seg om.

Og Togbutikken vill med tid og stunder, også få nye lokaler. Også de er på Facebook.

-------------
A matter of life and death

Date Posted: 23 april 2013 at 20:41
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Har også hørt at Smallsize legger ned i Kristiandsand og Trondheim. Om det stemmer får andre uttale seg om.

De er lagt ned står det på nettsidene dems.

Posted By: TorsteinS
Date Posted: 23 april 2013 at 20:47

Hvis man leser NMJ katalogen for 2013, og det har de fleste som har intresse for norske modeller gjort? Står det at de åpner butikk 3 mai 2013 på Ensjø (overtar lokalene etter en verktrøybutikk) på 743m2 sammen med Smallsize.
Det spørs vel hvor mange som leser hele katalogen? I år har NMJ heller ikke lagt ut noen PDF-utgave for nedlasting på hjemmesidene. Det ble riktignok postet en link her på forumet til en PDF på et utenlandsk nettsted, og i den kan jeg ikke se at Ensjø er nevnt. I den engelske teksten står det at butikken er i Oslo, men det står ikke i den norske. Det står at butikken blir på 743 m^2 og at planlagt åpning er 3. mai.

Quote Har også hørt at Smallsize legger ned i Kristiandsand og Trondheim. Om det stemmer får andre uttale seg om.
http://shop.smallsize.no/" rel="nofollow - http://shop.smallsize.no/ står det:
"Filialen i Kristiansand og Trondheim er lagt ned."

Posted By: Stian
Date Posted: 23 april 2013 at 23:00
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Jøss! Enda et brukernavn, Henning Smile

Hjelp.....Dead det var da ikke måte på....

-------------
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian

Posted By: Tåge
Date Posted: 24 april 2013 at 00:41

Originally posted by pkonc pkonc wrote:

Hvis man leser NMJ katalogen for 2013, og det har de fleste som har intresse for norske modeller gjort?

Jeg har interese for Norske modeller - (den bilige utaven LOL Smile) - men jeg har ikke NMJ katalogen - grunnen er det at jeg ikke har bruk for kataloger lengere, no som man har internett - der finner man stort sett det meste - men tydelig vis ikke Ermm Wink Smile ..

For jeg tenkte at no var det ikke nødvendig og få tak i alle de katalogene lengere, ja, ja, så feil kan man ta LOL ..

-------------
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....

Posted By: parnulf
Date Posted: 26 april 2013 at 19:38
Denne pussige lederen i en herværende liten, men stolt publikasjon (selv kaller de det a v i s), dukket opp i dag.

Høl 26. April -13

ViaVia! Nest først med det nest siste!

Avisen med egen stol til besøkende…

Nu er endelig VÅR kommet hit til os på berget – og den er Grøn!

Svensken har hatt sin i længre tid, dog i en farve som minner om det man tilfører jorden før der spirer og gror og grønes!

Nylig hjemvendt fra vår udenbys (onde tunger kalder det s t e d , men vi har ambitioner ud over egen næsetip og kalder det stolt

en b y!) trip til en derværende forretning av upperste klasse har vi kunnet ved selvsyn betrakte et eksemplar av det udmærkede lokomotiv E l 1 2 . For en ren fornøielse! Og dertil pakket i pæne esker, måtte det være en synd å kalle slikt k a r t o n g e r.

Hvilken sann overflod: stablerne høye som hus i samme størrelse.

Herr Moe, man kunne tro den herre har en forretningspartner ved navn Asbjørnsen så eventyrlig er det hele, har sjenket os ennu en model av top qualitet, en i en lang rekke.(Ja vi skriver  Herr Moe da en forretningsmann av det caliber nok har hatt en finger med i dette spill.) Der skal kun byttes i noen relativt få penge, så blir den din til evig eje. Selvfølgelig skal nevnes at udgifterne kan nå opp i summe om man vil henge forbilledlig sleb etter denne drabelige maskinen, da vogner kunne forekomme i et ikke mindre antall en halv-treds-sins-tyve*, som dansken sier.

Så stilner kan skje tungen til Den Lidende, Herr Noksagt og hans Oldemor (en mann med mange navn, kan disse passe?): Det sømmer seg ikke innvånere av vårt land om end i udkanten av vår verdensdel å sutre og bære seg over at man i mer sentrale deler av vår tross alt lille verden har kunnet glede seg over oven nevnte model i noen få dager mer enn os. Man venter ikke forgjæves om man venter på noe så udsøkt og godt!

Å spekulere i om datoer for åbenbarelser skulle henge sammen med hvor vidt lønninger, feriepenge eller tiloversbleven skat nylig har fylt vårt fra før av velfyldte agterspejl, ja det blir bare, ja spekulasjoner!

Nu gjelder det at publikum benytter anledningen (får håbe den Lidende allerede har ageret) og ikke klemmer kloen altfor stramt igjen om portemoniksen; nei friskt mot og la skillingen rulle litt for e n gangs skyld, ellers blir der jo ikke liv i noen ting. Man får huske på at man har forpliktelse på seg til å handle litt nu ved et slikt fri-slipp, det har alltid vist seg at man har det igjen ved en annen leilighed, leben und leben lassen sier et gammelt ord og det bør man ikke forglemme nu da mange sitter og venter på 17nde Mai og alle togene som da skal avvikles!

Il og kjøb som det heter i annoncen.

(*et meget høyt tall når det gjelder vogner i et tog)  ViaVia ved Redaktøren

ja, ja...Wink

-------------
Da er jeg på forumet, og for å bevise det, har jeg skrevet dette.

Date Posted: 27 april 2013 at 07:37
Til Redacteuren i Via Via

Deres Redaction skal efter Brævets Ordlyd holde hus i et Høl. Vi øvrige har alleræde kommet os videre fra dette vel kændte sted, og jeg kan bare anbefale veien videre.

Ærbødigst Tog

Med følgende livsmotto:

Det er mægen forskeld på et åbent sind og Høl i hue.

Posted By: Harald
Date Posted: 27 april 2013 at 08:23
Til signaturen "Tog" - eller hvem han måtte være ...

Nu er det vel ikke så galt fatt ved den lille avis-notic - ei heller redactörens helse.
Noticen omhandler jo kun en model et flott locomotive av type El12, der kan kjøbes for entusiasternes oppsparede penge. La ikke pengene ligge i madrassen ...

Hilsen en entusiast ...

Date Posted: 27 april 2013 at 18:04
En god modell, men som det ble påpekt forandret ikke Roco masteren fra DM 3 for å gi El 12 lavere sidevinduer foran. Det ble heller ikke røde hjulringer. Derimot fikset de takstige med sikringsdeksel - dog uten varselgnist, men dette kan man jo sette på selv som dekal og ettergå med mattlakk.

Det ble heldigvis også sorte vindusomramminger til å illudere gummilistene rundt vinduene. Alt i alt et resultat til å leve greit med og til en vettug pris. Eikehjulene er av eldste type uten utskiftbare balanselodd. Skal bli uhyre spennende å se totaliteten på Trix-modellen når den kommer. For fortsatt drysser MJ-godbitene ned over hodene på oss så raskt at vi snart må legge bankkortet til kjøling i fryser'n mellom besøkene hos NMJ.

Fint å se at detaljer som bøyde vinduspussere er på plass.

Posted By: Traxx
Date Posted: 27 april 2013 at 22:53
Til "Tog"

Hvordan ser vitrineskapet ditt ut og eventuelt hvor har du kjøpt det?

Posted By: b e pedersen
Date Posted: 27 april 2013 at 23:15
Han må gjerne svare selv, men det ligner unektelig på det jeg har kjøpt av hr Tronrud http://www.mamut.net/vitriner/" rel="nofollow - http://www.mamut.net/vitriner/

-------------
Bjørn Egil

Date Posted: 28 april 2013 at 01:12
Tronruds skap er mesterverk i klassen. Men dessverre var ventetiden nokså lang på det tidspunktet jeg skulle ha mine skap. Derfor fikk jeg produsert dem selv. Kjøpte laminerte eikeplater hos Clas Ohlson som jeg tok med til et landsens snekkerverksted der de freste ut sporene til glassene samt litt pynt rundt ytterkantene. Bak på vangene fikk jeg frest ut forsenkning til bakplatene som jeg kjøpte hos en kjøkkenprodusent. En lokal glassmester med billig husleie og ditto priser skar ut glasshyllene samt vitrinedørene i resteglass, der jeg limte på et par glassbiter til å ta tak i når glassdørene skal skyves til side. Eikevangene beiset jeg selv og mattsprayet med klarlakk til slutt. Ikke akkurat Tronrudklasse, men helt OK. Prisen ble også rundt det halve, og det er jo ikke dumt når man trenger noen skap.

Posted By: Terje Storjord
Date Posted: 09 mai 2013 at 21:45

45 sekunder med Roco NSB El 12 live på klubbanlegget i Narvik sist mandag. Enjoy!

-------------
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: http://www.arctictrains.com -

Date Posted: 12 desember 2013 at 21:40
Märklin- og Trix-utgaven av El 12 er vel eksteriørmessig identiske? Nå som Märklinversjonen er i handelen kunne det være interessant å få en evaluering av Rocos El 12 mot de førstnevnte. Er for eksempel sidevinduene foran bedre forbildemessig på Märklinversjonen?

Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net