Nye lokomotiver til Cargonett |
Post Reply |
Author | |
Fabian
Viderekommen Joined: 17 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 januar 2008 at 19:42 |
Jeg leste at Cargonett skal lease nye lokomotiver fra desember i år. Er det noen som vet hvilke typer lokomotiver det dreier seg om? Er det samme slags lokomotiver som green Cargo og Hectorrail har kjøpt, nemlig Bombardier Traxx F140, eller BR 185 som de kalles i Tyskland?
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tar jeg ikke feil så er det samme type som Hector rail sine lok. Du får Cargonet"s El19 som ferdig modell om du vill, til 1995kr. Levering 2009.
Edited by Wickerman - 08 september 2008 at 17:24 |
|
A matter of life and death
|
|
steinkit
Viderekommen Joined: 21 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 15 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvilken leverandør leverer El19?
|
|
Stein kittelsen
Märklin digtal H0, Norsk forbilde, Intellibox, Windigipet eller TrainController? |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
det er nmj som skal lage den sammen med noen andre......
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
De som ikke har sett loket enda kan ta en titt på denne siden.
Petter
|
|
Hermann
Medlem i MJF Joined: 12 august 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sammen med A.C.M.E.
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mehano har laget den spanske versjonen av euro 4000 som cargonet skal prøve kjøre på Nordlansbanen seinere i høst. Planen er å erstatte Cd66 i 2010.
Det finnes en utgave av Euro 4000 i sverige(som cargonet skal låne) og har litera t48.
Euro 4000 i modell http://www.mehano.si/?PID=5&CID=37&ID=750
Nå laget Mehano aldri noen norsk versjon av Cd66, men andre europeiske versjoner ble laget.
Class 66 i modell http://www.mehano.si/?PID=5&CID=59&ID=747 4 dørs utgaven som cargonet bruker(men er selvfølgelig flere forskjeller).
Edited by Wickerman - 11 september 2008 at 18:29 |
|
A matter of life and death
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det man ikke laget skal man tydeligvis lage:
Mehano kommer med CD66 |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Men dog uten norske detaljer..
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ikke?
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det Mehano-loket (Vossloh 333.3) ligner da ikke så mye på det Vossloh Euro 4000 / T68 901 som testes i Sverige?
Jernbane.net:
Vosslohs egen Euro 4000 side:
Petter
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nei det kun snakk om en Class i Cargonett farger. Så plog,speil, Ac osv kan vi se langt etter. Jeg er veldig spent på hvor de har plassert nummerlitreringen i fronten, da Mehano modellen har en "utvekst" der, noe CD66 ikke har. En annen ting som også skiller de modellene fra hverandre er tyfonene, en tyfon her eller der spiller jo ikke så stor rolle, men her er nemlig det en egen stor tyfon boks i fronten, noe som ikke CD66 har..
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg synes også det var en del essensielle detaljer på Mehano-loket som avviker endel fra den angivelige forbildet (EURO 4000). Boggie-sider, frontvinduet, og særlig utmerker forskjellen i sidevinduet seg - EURO 4000s sidevinduer er nokså særegne. Mehanos modell er tydelig beregnet på et helt annet forbilde. |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mehanos CD66 er utsatt på ubestemt tid... |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det var fort gjort. Innså man kanskje at det ikke nytter å komme med en lakkvariant?
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Fabian
Viderekommen Joined: 17 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
|
takk for tipset Wickerman, da har jeg bestilt mitt eksemplar av El19. På tide at det kom noe nytt på lokomotivfronten innen godssektoren her i landet også.
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nei, det er produksjonsmessige forhold som gjør dette. Markedet hadde nok helt klart vært der. |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er den spanske Euro4000 mehano kommer med(nevnt i tråden lengere opp) Så det er lov å hope at de kan bruke samme understellet, og lage ny overdel. Slik at de lager den svenske utgaven også, samt den norske. Vell og merke hvis Cargonet velger å kjøpe lokene.
Cd66 går normalt bare på Nordlansbanen, men har også vært på Meråkerbanen og Rørobanen.
Euro4000 hvis Cargonet kommer til å kjøpe de, vill man kunne se disse på Nordlansbanen og Rauma/Dovrebanen. Snakk om å bruke 2x Euro 4000 hele vegen mellom Alna og Åndalsnes. Edited by Wickerman - 19 september 2008 at 13:28 |
|
A matter of life and death
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hadde markedet vært stor nok, så tro jeg de ikke hadde latt produksjonsmessige være til hinder for en norsk variant
|
|
A matter of life and death
|
|
Togbutikken
Kommersielle aktører Joined: 02 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 235 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja, hvis ikke fabrikken vil lage, så vil de bare ikke lage. Men det er klart; hadde man bestilt 10000 eksemplarer hadde sikkert saken stilt seg annerledes.
|
|
mester
Veteran Joined: 12 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 171 |
Post Options
Thanks(0)
|
1 lok i hvert godstog Åndalsnes - Alnabru - åndalsnes, men først er det Nordlandsbanen som får teste loktypen osv |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det blir T68(den svenske) + et lok fra spania som skal prøve kjøres. Og den spanske modeller finnes jo i modell.
|
|
A matter of life and death
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Jeg vet ikke om det var deg Saera Khan ringte når hun lurte på hva fremtiden måtte bringe, Dag Cato, men jeg må si du traff ganske godt med denne her. Designforskjellen til tross, så lastet du vel opp det bildet i 2000 eller 2001?
Har du modellen ennå?
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Saera og jeg har et langt og godt forhold bak oss ja.
Et litt bedre bilde av tassen. |
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |