Spørsmål angående styring |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
marklintog
Veteran Joined: 15 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei takk for fyldig svar. Med tiden når lærer meg mere om tenker litt fremover vil dette lønne seg å kjøpe digitale signaler med engang nå slik at slipper eventuelt å bytte ut fra billige typen marklin til dyre slik at digitale er bakover kompatible funker på analogt men analogt ikke vil funke på digitalt i fremtiden ?
Edited by marklintog - 19 april 2014 at 11:34 |
|
marklintog
Post Options
Thanks(0)
|
Har nok landet på at kommer til velge vanlige kontrollpult bokser å koble signalene og penser til.
Hva burde brukes (anbefales) av kontrollpult bokser siden finnes jo flere modeller fra marklin f.eks. Blå type (ma70729), hvit type med lysdioder (ma72710), noen hvite med skyvebrytere (72751,72752) ? Hobby signalene til marklin har jo slik flat plugg på seg klippes denne bare av om skal bruke slike marklin stikkere istedenfor slik at kan kobles sammen med flere stikkere f.eks. fra penser. Står f.eks. i brukermanualen at om bruker andre type kontrollpult bokser til marklin sine hobbysignaler så kan dette ta skade er det noe sannhet i dette ? Edited by marklintog - 19 april 2014 at 16:23 |
|
marklintog
Post Options
Thanks(0)
|
Er det noen som kan hjelpe meg med koblingskjema siden prøvd å koble slik som står på nettet og i lille brukermanualene som følger med kontrollboksene og signalene men dette funker delvis bare føler jeg. Toget stopper like før signalet men når trykker på kjør på kontrollpulten igjen skjer det ingenting toget står fortsatt stille hva er galt ? Prøvd meg litt fram med slike hobbysignaler fra marklin og koblingsboks. Tenkt til å bruke slike dvergsignaler på stasjonsområde om jeg får dette til å funke så fint om noen kan hjelpe meg med koblingskjerma eller noe på dette .
|
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |