Ønskemodell |
Post Reply | Page <1 789 |
Author | |||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
ligger en DI2 på qxl der selger sier han har justert til "riktig pris". Ligger nå på ca 3200 kroner, trur eg.
|
|||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Med det tilbudet som NMJ har for tiden på El13 der de selger denne for < NOK 1K, sier de jo litt om fremstillingskostnader og fortjeneste. - De blir nok ikke solgt med tap!
At håndlagede små serier fremstillt i resinstøp kan koste opp mot messingpris, forstår jeg. Derfor må det være OK å betale mellom NOK 10K og 20K for en slik modell fra Gereide. - Slike modeller finnes det bare et par håndfuller av!?
Det hadde selvfølgelig vært hyggelig med en Di2 i SuperLine! - Kanskje også noe så eksotisk som en Di1?? - Det ble jo laget i Tyskland og derfor er det et visst marked der nede for en slik modell.
Ellers tror jeg mest på en norsk damper. Type 21, 27 og kanskje 30 (nå i SuperLine) er vel lok som kommer til å selge bra?
|
|||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Håper virkelig at ingen produsenter er så sære at de lager en Di1 før det er en Di2 på markedet. Jeg mener, hvor mange vet i det hele tatt hvordan en Di1 ser ut? Selv hadde jeg blitt kjempeglad for en Di2 som et resin & etset nysølv byggesett tilpasset Roco V60 understell. Jeg vet at innbyrdes akselavstand ikke er helt likt på V60 og Di2, men det er et kompromiss jeg kan leve med. Skulle gjerne ha gjenskapt dette godstoget i modell: Edited by Håvard H - 22 januar 2013 at 12:13 |
|||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Vel, nå har NMJ overrasket før med modeller av norskproduserte forbilder med begrenset antall/innsatsperiode og område.
Jeg nevner bare El 2, BM88 og BM 64. - Hvorfor skulle ikke Di 1 passe inn i rekken av slike?
Det er sikket totalt et marked for 200 stk. totalt her hjemme og i Europa?
En annen trend i tiden er jo Ofotbanen.
Her finnes El 3 og El 4 som gjerne kunne komme i modell? Et av dem er jo temmelig tysk - og dessuten er disse høyst aktuelle i Sverige!
|
|||
MJ
Nykommer Joined: 03 september 2011 Status: Offline Points: 237 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Kanskje Finn finner på noe så overraskende som El 7? Egentlig Rjukanbanens nr. 3, som ble til NSB 7.2502. Denne befinner seg vel fortsatt på Hamar? Med modell- og litravariant 7.2501. Alt i anledning "fredningen" av Rjukanbanen. Da ligger veien åpen for adskillige vognvarianter. Finns veier er uransakelige...
Edited by MJ - 22 januar 2013 at 13:35 |
|||
Norge
Nykommer Joined: 28 november 2011 Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg tror uansett at vi får oss en stor overraskelse om en drøy uke. NMJ er veldig dyktige. Jeg mener Di.2 er en skikkelse i norsk jernbanehistorie som ikke bare har vært produsert for det meste i Norge, men også vært den loktypen som har gått på så godt som alle normalsporete norske spor. Det er lite materiell som har vært benyttet på så mange baner i så mye forskjellig tog. Sånn som havnebanen, loktypen gikk vel nærmest daglig over Rådhusplassen i hovedstaden i vel 25 år. Føler di.2 hadde fortjent å kommet i en gjennomført superline versjon. Vi får nok aldri se ett norskbygd diesellok med norskbygget dieselmotor fra fabrikk mer, men noe mer enn en "grov" topline modell håper jeg kommer. Det blir spennende å se, når. Spørsmålet er om hensikten for en modellprodusent er å lage en spesiell eller mer "vanlig" modell:)
|
|||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Når folk er villig til å betale 7000kr så er det et marked for Di2. Har selv ingen Di2, men betaler heller ikke 7000kr.
|
|||
A matter of life and death
|
|||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Gikk Di2 byggesettet på QXL for 7000,-??? |
|||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
var vel ferdigmodellene som gikk for den prisen?
|
|||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ikke så verst heftig det heller, spør du meg. |
|||
LP Flåm
Nykommer Joined: 16 januar 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 76 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Kunne jeg be for NSB 25?
LP
|
|||
Norge
Nykommer Joined: 28 november 2011 Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ferdigbygget topline modell ja, riktignok ubrukt men allikevel. Jeg var med å bød på den men måtte se meg slått. |
|||
LP Flåm
Nykommer Joined: 16 januar 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 76 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Det er jo litt morsomt - men det nærmeste jeg har kommet 25 er et startset fra Roco til 100 euro, alt inkludert. Loket trenger jo en del modifisering, men etter at både Fleischman og Liliput har kuttet ut look-a-likes, er det mitt eneste alternativ for Flåmsbana i 1942. Synd, men sant, eller?
LP
|
|||
LP Flåm
Nykommer Joined: 16 januar 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 76 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Litt kritikk:
-Hvorfor kan man ikke kutte ut alle referanser til fotoalbum som ikke har bilder? -Hvorfor er det ikke flere bilder av anlegg under bygging og ferdige? LP
|
|||
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Litt kritikk: -Du skriver i feil tråd Selv håper jeg vi nå får El. 14 og Lps tømmervogner. Skal det komme et lite damplok så ser jeg heller en type 23 framfor type 25. Kommer den så er min lille Lilliput til salgs
|
|||
LP Flåm
Nykommer Joined: 16 januar 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 76 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Beklager at jeg skrev i feil spor, håper at jeg ikke tråkket på for mange tær!
Hva er prisen for din Liliput versjon av 25? LP
|
|||
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Det tror jeg neppe Du for starte en egen tråd, så kommer det nok noen svar.
Nei, så langt har jeg ikke tenkt enda. Men jeg har vel 2 stykk og kommer det en type 23 så vil jeg nok selge den ene. Vi får se hva NMJ legger ut om få dager.
|
|||
LP Flåm
Nykommer Joined: 16 januar 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 76 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg hadde tidligere en egen "tråd" (hva nå enn det er); Flåmsbana. Men selv med veldig gode og nyttige innspill fra Flåmsbana Museum, Jernbanemuseet i Hamar, NSB Rom og Eiendom, Trondheimsklubben (som har en bedre hjemmeside enn MJF) og mange andre, følte jeg behov for å chatte litt med dere som har et enda større og videre perspektiv på modelljernbane.
Med sporlig hilsen, Lars Petter |
|||
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Dersom det er noe riktig i ryktene om at formnyheter kan bli vanskelig å få til fremover på grunn av økte produksjonskostnader i østen, i kombinasjon med mer variabel kvalitet hos de som overtar modellokomotivproduksjonene - da håper jeg en norsk/skandinavisk tilvirker vil komme med et passene understell for el 14 som det går an å sette Limas kåpe på.
Understellet fra Lima dugde såvidt i 1980. Én lyspære til å lyse opp topplyskaster, markørlys, førerrom og alle sprekker mot understellet i ett! Forferdelige flenser som aldri kan benyttes på noe annet en code 100 (eller høyere!) Kåpen er over 30 år gammel nå, men kan fortsatt leve opp til dagens standard med ekstra detaljering som f.eks ploger og gitter fra Skaladesign - min har blitt riktig flott, og bilder på forumet annetsteds viser akkurat det samme. Et understell i f.eks. Roco-kvalitet kunne gitt svært mange el14 nytt liv på norske modellspor! :)
|
|||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
ønske: et norsk skiftelokomotiv til capris 2500-3000 kroner
|
|||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
i såfall et som fungerer |
|||
A matter of life and death
|
|||
einjen
Veteran Joined: 17 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 1335 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
ja. det var tanken min, at om en la på en tusenlapp så burde de fleste problemer være løst?
|
|||
--
Einar Næss Jensen Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk http://einarblog.homemade.no/einarblog |
|||
Wesley
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 90 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Det finnes, men er vanskelig å få tak i nå. Fikk tak i understell til både El 13 og El 14 hos en kar i Sverige....dog er dette mange år siden og ikke å oppdrive lenger...eller?...mener de kalte seg AH Messing Chassis eller noe. (De kostet dog en del....).....blir spennende å se hva som dukker opp fra NMJ den 29, ja! |
|||
VA
Veteran Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 231 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg ønsker å legge til Bm62 på min liste. Dette er vel samme med BM65 noe eventuelt det jeg ønsker med mest. El2 kom jo helt uventet, en av mine store ønsker. Så da er det håp for Bm62 også. Di1 hadde også vært knall. I år fikk jeg et annet ønske oppfylt fra Brawa med deres motorvogn 9. |
|||
MVH
VA |
|||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ja det ble jo virkelighet Ferdigmodeller av trevogner i andre utgaver står høyt, sammen med el9 i plast nå |
|||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
|
|||
A matter of life and death
|
|||
Post Reply | Page <1 789 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |